Do góry

Poczta będzie strajkować

Pracownicy brytyjskiej poczty, Royal Mail, zagłosowali za strajkiem generalnym w celu uzyskania zapewnienia, że poczta nie rozpocznie planu redukcji liczby zatrudnionych oraz zmiany warunków pracy.

Royal Mail nie była w stanie porozumieć się ze związkami zawodowymi w kwestii modernizacji usług pocztowych. W obliczu malejącej liczby przesyłek zmiany są konieczne.

Dotychczas miała miejsce seria strajków regionalnych w całym kraju. W wyniku blokady przesyłek Royal Mail straciła istotny kontrakt z Amazon, drugim największym klientem poczty. Z 80 000 pracowników 60 000 opowiedziało się za podjęciem generalnej akcji protestacyjnej.

The Communication Workers Union (CWU), związek zawodowy, który reprezentuje interesy pracowników poczty, ma obowiązek poinformowania o planowanym strajku na siedem dni przed datą rozpoczęcia.

Komentarze 44

Profil nieaktywny
Janek Kręcichwast-
#108.10.2009, 14:32

Nareszcie . Drodzy pocztowcy.
Upomnijcie się o swoje , siła nabywcza Waszych wypłat w ciągu tylko 2 lat spadła o 30 procent a wypłaty jeszcze chcą Wam obcinać .
Jakoś w Waszych torbach recesji nie widać , torby pękają w szwach .

ps . na 100proc RM podzielą na 150 małych spółek z kerownikami ze swojej kasty zarabiających po 700.000 fuli rocznie a listonosz dalej będzie miał 200kg listów dziennie do dostarczenia za 260 tygodniowo.

Taka firma jak RM może spowodować otwarcie oczek przez warstwy społeczne , które są wrogami ludzi , którzy ten system podtrzymują czyli Nas wszystkich roboli tak więc los RM jest przesądzony .

ps . ciekawe czy ich będą pałować i odsyłać z wilczym biletem zakazującym roboty w każdej instytucji państwowej w tym kraju .oczywiście wszystko po brytyjsku tzn z pełną kulturką i z uśmiechem na twarzy .

System UK jest tak skonstruowany ,ze jednostka w starciu z aparatem , nie ma najmniejszych szans , prędzej czy póżniej system ją musi pierdyknąć.

Pocztowcy w Was jedynych nadzieja , bo inne związki zawodowe w tym kraju to czysta fikcja .

companero
945
companero 945
#208.10.2009, 14:42

zycze im (na poczatek) jednego: zeby sie potrafili zorganizowac i zastrajkowac WSZYSCY tak jak to powinno byc, a nie 30% strajkuje reszta ma wszystko w (_._). W jednosci sila!
Znam sytuacje az za dobrze i wiem co mowie. Prawde powiedziawszy znam kogos kto tam pracowal i sam byl lamistrajkiem(!) Dostal ode mnie zj***be :D

Profil nieaktywny
Janek Kręcichwast-
#308.10.2009, 15:12

System tego kraju wymusza na 70 proc populacji bycie łamistrajkiem - i właśnie o to w tym wszystkim chodzi , to klucz do zrozumienia tego czym jest wolność.

jeśli 70 proc społeczeństwa ma majatek mniejszy jak zadłużenie to o czymś to świadczy . Tylko rewolucja jest wstanie to wszystko wywrócić.

U mnie w pracy też chcą ciać , i dziadek 60 letni powiedział jedno - on musi pracować bo ma jeszcze 5 lat do spłacenia chaty .

nic dodać nic ująć .

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#408.10.2009, 16:57

mam nadzieje ze ich wywala z pracy i przyjma ludzi chetnych a nie leni, do roboty a nie strajkowac !!!

lucas2794
18
#508.10.2009, 17:15

No to rozumiem ze na pocztę będe czekał nie 2 tygodnie a 4 jakoś mnie to nie zdziwiło rozumiem ich nie zadowolenie ale dlaczego jak zwykle dostaje szary obywtel :-S

Profil nieaktywny
BagiraPantera
#608.10.2009, 19:01

jmariusz3 , dokładnie to samo mówię. Tyle jest ludzi chętnych do pracy a człowiek jest skazany na tych leni. Swoja drogą nasz listonosz śmiga zawsze z uśmiechem na ustach i juz z daleka go słuchać jak śpiewa sobie, więc na nieszczęśliwego mi nie wygląda, w przeciwieństwie do mnie kiedy kolejny raz muszę się tłumaczyć dlaczego paczka nie dotarła a o zaginionych przesyłkach juz nie wspomnę. Człowiek płaci i oczekuje że paczka dotrze na miejsce a tu jak w ogule dotrze to po tygodniach. O tym ile ostatnio straciłam pieniędzy dopłacając żeby przesyłka dotarła na miejsce ich tez nie interesuje a takich jak ja jest zapewne sporo więcej niż tych niezadowolonych strajkujących.

Profil nieaktywny
Janek Kręcichwast-
#708.10.2009, 19:21

Pantero . o ni chcą zrobić redukcję zatrudnienia także na paczkę będ\ziesz czekała dłużej .

inteligencja i sposób rozumienia pełne podziwu , brawo mariuszu i pantero

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#808.10.2009, 19:39

wywalac, wywalac, nie patrzec wywalec. nie utozsamiasz sie z firma? poszedl won!!!

Profil nieaktywny
Janek Kręcichwast-
#908.10.2009, 19:55

jmariusz3 - fajny gość jesteś . ja bym Ci dał 5.80ł za jakąkolwiek wykonaną pracę przez Ciebie .

i POSZEDŁ WON !!!!!!!!!!!!!! i się utożsamiaj synku zyjący w ciagłym napięciu przed zagładą ekonomiczną ile tylko chcesz.

Wtedy byś był dopiero bystrzak.

gucio
26
gucio 26
#1008.10.2009, 19:56

do bagira pantera
to ze ci zaginela przesylka to nie zawsze jest wina listonosza, zanim jakikolwiek item dojdzie do klienta jest sortowany, transportowany , skanowany itp itd, wiec nie warcz na bogu duch winnego postmana
don't shoot the messenger pal eh?

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#1108.10.2009, 20:01

Jan Kręcichwast otworz swoja firme np. w PL , zatrudnii 5-6 pracownikow, tylu juz moze zalozyc w twojej firmie zwiazek zawodowy. Przewodniczacemu musisz, powtarzam musisz dac pokoj, dostep do telefonu, faksu, komputera!!! on nic nie bedzie robil a ty mu jeszcze bedziesz musial placic!!!! Twoja firma z powodu kryzysu ledwo zipie, wiec myslisz o redukcji zatrudnienia lup plac, a tu gowno!!! okazuje sie ze w TWOJEJ firmie rzadza zwiazki a nie TY!!!! poszli mi won!!!! nieroby!!!!

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#1208.10.2009, 20:04

Jan Kręcichwast bylem i pracownikiem i pracodawca.
jak bedziesz mial cos swojego to twoj punkt widzenia zmieni sie o 180 stopni.

Profil nieaktywny
Janek Kręcichwast-
#1308.10.2009, 20:07

jmariusz3 - fajny gość jesteś . ja bym Ci dał 5.80ł za jakąkolwiek wykonaną pracę przez Ciebie .

i POSZEDŁ WON !!!!!!!!!!!!!! i się utożsamiaj synku zyjący w ciagłym napięciu przed zagładą ekonomiczną ile tylko chcesz.

Wtedy byś był dopiero bystrzak.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#1408.10.2009, 20:09

widze ze nie masz nic wiecej do powiedzenia.
idz na swoje, potem przyjdz , porozmawiamy.
won nieroby!!!!

pumapuma
438
pumapuma 438
#1508.10.2009, 21:51

Popieram. Kto strajkuje - wypad! Robic sie nie chce to na plaze. Jest tylu chetnych za te pieniadze. Nic nie usprawiedliwia waszego strajku.

Profil nieaktywny
BagiraPantera
#1608.10.2009, 22:12

gucio, a czytac ze zrozumieniem potrafimy ?
Czy ja cokolwiek powiedziałam złego na listonosza ??? Lubię tego człowieka bo jako jedyny uczciwie i solidnie wykonuje swoją pracę i w dodatku zawsze jest pogodny i uśmiechnięty. Mam i to sporo do zarzucenia RM bo to za ich sprawą paczki nie docierają na czas lub w cale. Swoja droga 4 zaginione paczki w ciągu miesiąca to już przegięcie. Sprzedaż wysyłkowa jest moim źródłem dochodu i nie mam zamiaru współczuć nierobom którym za 1000f robić się nie chce. Nie żyję z benefitów, do pracy na pełny etat iść nie mogę bo mam malutkie dziecko więc zarabiam w taki sposób na jaki pozwaląją mi warunki i jakoś nikogo nie interesuje że tymi strajkami to oni odbierają ludziom pracę. Pewnie zaraz nie jeden mądry stwierdzi ze mogę korzystać z DHL itp, mogę ale nie sadzę żeby ktokolwiek chciał płacić za wysyłkę dwa razy tyle co za przedmiot a więc sprzedaż spada i to konkretnie.
Nie jestem jedyna osobą dla której sprzedaż wysyłkowa jest dodatkowym lub jedynym źródłem dochodu, więc może tak z czystej ciekawości zastanówcie się nad tym kto w tej sytuacji jest bardziej poszkodowany pracownicy RM którzy narzekają na 1000f miesięcznie czy sprzedawcy którzy tracą 80% dochodów.

Alternatywa_PL
491
#1708.10.2009, 22:46

Sorry, ale ludzie pokroju jmariusz3, Bagira Pantera, puma puma wogóle nie maja pojecia o czym mówia jesli chodzi o temat zwiazany z Royal Mail. Rozumiem ze nie pracowali nigdy w UK jako postman, stad tez brak wiedzy odnosnie tego zagadnienia jest oczywisty. Problem jest bardziej zlozony niz tu napisali w artykule. Tym bardziej nie ma zadnej malejacej liczby przesylek pocztowych tylko jest zupelnie odwrotnie. A gdy nie wiadomo o co tak naprawde chodzi to zwykle chodzi o ...kase.
Ogólnie rzecz biorac to faktycznie moze strajk nie jest dobrym rozwiazaniem poniewaz blokuje plynnosc gospodarcza. Osobiscie uwazam ze te sprawy miedzy zarzadem RM a CWU powinno sie rozwiazac poza systemem. Okazuje se jednak ze to jest niemozliwe i dlatego dojdzie do strajku. Szefowie RM najchetniej by minimum placili za te robote i jeszcze za dwa razy tyle nakladu maila niz obecnie. Z cala pewnoscia powiem wam wszystkim, ze nikt na swiecie nie bedzie tego robil na stale za takie pieniadze. Royal Mail to nie jest jakis McDonnald ze przyjdziesz odpierdolisz na szybkiego swoje i git majonez. Doswiadczenie w tej branzy ma swoje decydujace znaczenie. Zalózmy hipotetycznie ze wszystkich zwolnia a zatrudnia nowych pracowników. To nie bedzie zadne quality tylko jakas chujnia, po 2 tygodniach pracy kazdy odejdzie majac takie warunki j/w opisane. Za minimum nikt sie nie bedzie meczyl niepotrzebnie.
Powracajac jednak do obecnej sytuacji. To nie jest prawda ze postmani nie chca pracowac. Chca pracowac ale nie w takich warunkach jakie sa teraz. Zarzad RM dokonal nieuzgodnionych zmian na poczatku tego roku i od kilku dobrych miesiecy jest ciezko postmanom w pracy. Nie zapowiada sie aby powrócono do poprzedniego ustalonego schematu a zatem strajk jest nieuchronny. Zamiast szerzyc kapitalistyczne hasla proponuje zajrzec na CWU i inne strony aby dowiedziec co za tym strajkiem stoi. Sluzba pocztowa musi byc publiczna aby bylo "quality" jak na przyklad w latach 80tych ubieglego wieku. Royal Mail teraz nie jest service tylko business, i liczy sie tylko kasa dla ludzi u steru czyli "quantity".
Jesli nadal znajda sie ludzie którzy nie wierza w slusznosc strajku w RM, to proponuje aby zatrudnili sie jako postmani i przekonali sie na wlasnej skórze jaka to praca zamiast szerzyc glupawe przypuszczenia. W tej sprawie jest wieksza glebia anizeli na pierwszy rzut oka.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#1808.10.2009, 22:50

jesli jest tak zle w tej pracy to czemu jej nie zmienia?
przyzwyczajenie, lenistwo?
won nieroby!!!

pumapuma
438
pumapuma 438
#1908.10.2009, 22:52

Alternatywa...
Czyli dedukujac... Psychiatra musi byc najpierw psychicznie chory, zeby zrozumiec chorego.... Kazdy katolik musi byc... kim? Zeby zrozumiec wiare.... Musze pracowac na poczcie, zeby Cie zrozumiec? E, powaznie? E, cos Ty?

Alternatywa_PL
491
#2008.10.2009, 22:58

Widocznie jestes jeszcze za mlody aby zrozumiec ze plynnosc finansowa uzalezniona jest od stabilnosci. Wiele ludzi ma za soba kilkudziesiecioletnie doswiadczenie w pracy. To sa bardzo cenni pracownicy. I oni chca pracowac dalej! Ale nie w goownie. Proponuje jmariuszowi3 zmienic prace na 10 lat przed emerytura. Moze wtedy zrozumie.

Alternatywa_PL
491
#2108.10.2009, 23:00

puma puma. Nie musisz pracowac na poczcie aby zrozumiec jak to dziala. Ale po twoich wypowiedziach wynika ze przydaloby sie ciebie zagonic do niewolniczej pracy skoro takie bzdury wypisujesz wynikajace z niewiedzy.

pumapuma
438
pumapuma 438
#2208.10.2009, 23:02

Alternatywa nie znasz mnie. A czy bzdury to nie Ty osadzisz. Pisze, co mysle. Nie pasuje? Do szkolki!

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2308.10.2009, 23:03

dokladnie Alternatywa Polska plynnosc finansowa jest uzalezniona od stabilnosci!!!! powiec mi gdzie przez strajk jest ta stabilnosc? kazdy dzien strajku to straty, jest zle na koniec strajku moze byc jeszcze tylko gorzej.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2408.10.2009, 23:05

wszystkim madralom zawsze mowie : otworz swoja firme, nawet jakas malutka, zmienisz widzenie swiata o 180 stopni!!!

Alternatywa_PL
491
#2508.10.2009, 23:16

"Kazdy dzien strajku to straty" - oczywiscie, a mówilem inaczej?
Chyba nie rozumiecie slowa pisanego. I komu do szkoly wrócic trzeba?
Zgadza sie równiez ze niestety nie znam was, i odwrotnie, ale wypisywane wyzej bzdury wynikajace z braku uswiadomienia decyduja o postrzeganiu rozmówców przez osoby trzecie czy sie to komus podoba czy nie.
Dedukcje na takim poziomie to sobie mozecie wsadzic ...wiecie gdzie. Szkoda tu mojego czasu.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2608.10.2009, 23:18

no to pa.

Ray
1 370
Ray 1 370
#2708.10.2009, 23:53

God is more pleased when we are just and fair than when we give Him gifts.

The Lord detests differing weights, and dishonest scales do not please Him.

For listen! Hear the cries of the field workers whom
you have cheated of their pay. Their cries have reached the ears of the Lord of Hosts.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#2809.10.2009, 00:16

Niech strajkują! Mają rację!
Jeśli podpisuję umowę z pracodawcą i wywiązuję się z umowy w 100%, a pracodawca bez uzgodnienia, zmienia zasady gry, de facto łamiąc umowę i zmusza mnie do harówki 50% cięższej, do tego bez podniesienia wynagrodzenia to chyba może mi się to nie podobać?
Mają rację chłopaki, chociaż strajk się na nich i tak zemści - tą pocztę która się nazbiera przez okres strajku i tak muszą roznieść. A po poprzednim strajku już zalegają haudy paczek w rozdzielniach....

kama79_79
Glasgow
22 709
#2909.10.2009, 00:29

Wyrzucic, jak sie nie podoba.Ludzie powinni cieszyc sie,ze w obecnej sytuacji maja zajecie...Jeszcze.
Mariusz ...Janek ma fantazje dziecka.Chcialby mu dawano, nawet za dlubanie w nosie.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#3009.10.2009, 00:37

wszystkim zakochanym i zapatrzonym w zwiazki zawodowe polecam.
http://wyborcza.pl/1,87648,5886663,...

won nieroby!!!

Profil nieaktywny
BagiraPantera
#3109.10.2009, 01:25

Alternatywa Polska, nie wymagaj od poszkodowanych przez RM żeby szanowali i akceptowali burdel jaki tam panuje, bo oni swój syf posprzątają ale nam nikt straconych pieniędzy nie zwróci.
Przesyłki i listy były, są i będą wysyłane i to że oni wstrzymają rozprowadzenie poczty nie sprawi że nagle paczki i listy znikną. Więc ja się zastanawiam, co oni sobie do jasnej polityki myślą że co, dostaną podwyżkę i pójdą do domu czy przyjdą z rodzinami żeby im pomagali w rozładunku tych stosów z zaległa poczta?! Im dłużej będą strajkować tym więcej roboty ich czeka. A może po prostu my, jako wspaniałomyślni użytkownicy RM powinniśmy się pogodzić z myślą o utracie niedoręczonej przesyłki i współczuć im dalej ?!?! Sorry ale na świętą nie pretenduję.

Profil nieaktywny
Użytkownik
#3209.10.2009, 06:30

W końcu sprywatyzują to całe towarzystwo i się skończy babci sranie...za każdym razem jak czekam na paczkę z Niderlandów, te fiuty strajkują...jak mi się nie podoba praca i uważam, że mi mało płacą to nie strajkuję coorva tylko szukam innej roboty!!!

Profil nieaktywny
Użytkownik
#3309.10.2009, 06:33

P.S. SPRYWATYZOWAĆ ROYAL MAIL, GDYŻ JA NIE MAM ZAMIARU DOPŁACAĆ Z PODATKÓW DO FANABERII TYCH LENIWYCH PRACOWNIKÓW ROAYAL MAIL, CO BĘDĄ STRAJKOWAĆ...W GŁOWACH IM SIĘ MOCNO POPRZEWRACAŁO:P

Profil nieaktywny
Użytkownik
#3409.10.2009, 06:44

...wkrótce stracą następny kontrakt i firma pójdzie na dno a z nią wszyscy co tak głośno krzyczą, że krzywda im się dzieje...

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#3509.10.2009, 07:03

firm kurierskich jest od kupe :) jedyne co taki RM trzyma przy zyciu to listy. ale jak widac lepiej strajkowac niz pracowac ;) za pare miesiecy bedzie placz i zgrzytanie zebami.
won jak sie nie podoba, nikt nie jest niezastapiony , przyjda inni.

Profil nieaktywny
dzieci
#3609.10.2009, 10:54

znowu....

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#3709.10.2009, 13:20

dajcie spokój listonoszom... spróbujcie biegać w szkocką pogodę z 30 kg torbami przez cały rok, to się nauczycie szacunku ;P
problemem nie są listonosze tylko zarząd który próbuje wycisnąć ile się da z dodatkowych źródeł dochodu takich jak ulotki. Do tego wszystko jest fatalnie zorganizowane, listonosze przez bałagan często wyruszają w trasę o 11-12 zamiast o 9 a listów i paczek nie ubywa

Profil nieaktywny
BagiraPantera
#3809.10.2009, 14:30

A za kolejna zaginioną paczkę komu tym razem mam podziękować, strajkującym czy tym co ich popierają ???
Początek miesiąca i już straty! Kolejny raz muszę zgłaszać sprawę na PayPalu , czekać na zwrot kasy i tak w kółko od kilku miesięcy i to bez strajków. Wnioskuję że jak zaczną strajkować na dobre to z 50 paczek może 10 dotrze do nadawcy. Żyć nie umierać.

Stef
106
Stef 106
#3909.10.2009, 21:48

Albo komuna , albo ekonomia, albo obcy (teoria spiskowa)
Jak ktos rozwala swoja firme - bo tak to wyglada, Swieta to okres szczytu , brak zaufania sprawia , ze zlecenia realizuje konkurencja - to podcina galaz na ktorej siedzi . Przy okazji cierpia szarzy obywatele, bo rzad i tu sie wyzywi ; patrz Expensive Row.

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#4113.01.2011, 16:43

Do ciężkiej cholery coście zrobili z tym gościem z wpisu nr.1???

JOanna_K
4 280
JOanna_K 4 280
#4213.01.2011, 19:45

Dziecko skad wiesz ,ze ban?

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#4313.01.2011, 20:00

Bo wiesz Joasiu widze jego profil w taki oto sposób:

Dostęp zabroniony
Przepraszamy, ale nie masz uprawnień do przeglądania tej strony.

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#4413.01.2011, 20:01

Jego avatar tez zniknął z listy co np w przypadku żartka nie mialo miejsca