Do góry

Polski kierowca winny śmierci 8 osób

Do wypadku doszło w nocy 26 sierpnia ubiegłego roku na autostradzie M1 w okolicy Milton Keynes (około 70 km na północny-zachód od Londynu). Na drodze zderzyły się dwie ciężarówki z minibusem, którym jechali członkowie jednej rodziny. Siedmioro z ośmiorga ofiar śmiertelnych to właśnie oni.

Jak informuje BBC 31-letni Ryszard Masierak zatrzymał swoją ciężarówkę na wewnętrznym pasie (inside lane) autostrady. Według Guardiana, polski kierowca stanął na „slow lane”. Jadący tym samym pasem kierowca minibusa nie mogąc go ominąć, również się zatrzymał i włączył światła awaryjne. Jednak chwilę później inny kierowca, rozmawiający przez telefon, z dużą prędkością uderzył w minibusa, wpychając go na tira.

Kontrola trzeźwości wykazała, że polski kierowca był pod wpływem alkoholu. Dopuszczalną normę przekroczył dwukrotnie.

Masierak usłyszał osiem zarzutów spowodowania śmierci przez niebezpieczne prowadzenie samochodu i nieodpowiedzialną jazdę pod wpływem alkoholu, a także cztery zarzuty dotyczące spowodowania poważnych uszkodzeń ciała.

6 marca w Reading Crown Court zapadł wyrok, w którym Polak został uznany za winnego. Kara nie została jeszcze zasądzona.

Drugi kierowca – 53-letni David Wagstaff usłyszał takie zarzuty jak skazany Polak, z wyjątkiem jazdy pod wpływem alkoholu. Decyzja w jego sprawie jeszcze nie zapadła.

Wypadek z udziałem Polaka należał do najtragiczniejszych, do jakich doszło na brytyjskich drogach od blisko 25 lat.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 44

gerg
6 188
gerg 6 188
#107.03.2018, 09:56

A kierowca rozmawiajacy przez telefon bez winy,pomijajac alkohol ukierowcy Tira?

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#207.03.2018, 10:21

Greg, czy ty umiesz czytac? Skup sie i sprobuj jeszcze raz.

raf1477
563
raf1477 563
#307.03.2018, 10:45

Lewym pasie, w zasadzie pasie wolnym (poboczu)

Pojazd stojący się omija, nie wyprzedza.

Oczywiście to nie zmienia tragedii i faktu kierowcy po alkoholu

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#407.03.2018, 10:57

Jakim lewym pasie? Czy ty tez masz problemy z czytaniem?

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#507.03.2018, 11:00

Jak jechał prawym , tak i zatrzymał się. Bo jak jedzie to nie pije. A jak stanął to się napił.

ChaoticBiker
3 078
ChaoticBiker 3 078
#607.03.2018, 11:05

czyli podsumowujac dotychczasowe komentarze, zatrzymal sie na prawym, bo myslal, ze jest w Polsce. A zatrzymal sie, by sie napic, gdyz gdy jedzie to nie pije.

Balmoral
51
#707.03.2018, 11:05

Z komentarzy wynika, że niektórzy czytelnicy Emito.net nie opanowali wydawałoby się prostej sztuki - czytania ze zrozumieniem. Wyczytują z prostego tekstu to, co chcą, żeby było w nim napisane.

Polska szkoła powinna zwrócić szczególną uwagę na umiejętność czytania i analizy tekstu.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#807.03.2018, 11:17

Też nie rozumiem, od postoju jest pas po lewej stronie, po prawej owszem bywa, ale nie po to, żeby tam stac...

W njusach anglojęzycznych nie pisza o prawej linii, ale o wewnętrznej albo wolnej... i że nie wykorzystał do postoju 'hard shoulder', który wczesniej mu się ciągnął przez parę kilometrów. I to by się zgadzało.

raf1477
563
raf1477 563
#907.03.2018, 11:19

#4 #7

Umiem nie tylko czytać, ale również myśleć :)

stał na LEWYM pasie

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#1007.03.2018, 11:27

To jak? Prawy pas czy lewy?

W treści jest prawy.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1107.03.2018, 11:32

W treści jest błąd.

Profil nieaktywny
mwi4176
#1207.03.2018, 11:33

Pare miesiecy temu Polak bawiacy sie komorka zostal skazany za zabicie kilku osob w wypadku chyba na 10 lat.

Stawiam, ze tym razem 53-letni David Wagstaff nie zostanie skazany, bo nie bawil sie komorka, tylko rozmawial przez nia. A Polakowi dowala co najmniej 10 lat za stanie na pasie na ktorym CHYBA nie mozna stac.

Zreszta juz od razu widac, ze Polak zostal od razu uznany za winnego, a z Angolem zastanawiaja sie co zrobic (to znaczy kombinuja jakby go z tego wyciagnac bez szwanku).

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#1307.03.2018, 11:35

Bóg zapłać:)

Dotja
Redakcja
205 56
Dotja 205 56
#1407.03.2018, 11:40

Dzięki @kijevna - masz rację. Poprawione.

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#1507.03.2018, 11:57

Redakcja zaś namieszala tak, że chyba mam dwa lewe buty.

Albo prawe...

raf1477
563
raf1477 563
#1607.03.2018, 12:00

Niepotrzebnie poprawiali,

Jak byś jechał autostradą "pod prąd" to wówczas prawy pas :)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1707.03.2018, 12:06

mwi - gdzie ty wyczytałes te cuda? Kto i z czym kombinuje? Z trzexwościa? Przeciez takie sa fakty - Polak stał na pasie ruchu i miał alko we krwi. Anglik jechał nieuważnie i rozmawiał. Obydwoje sa winni - Polak nie stał tam gdzie powinien, Anglik - bo przy nocy i dużym natezeniu ruchu powinien uważać, chociaz nie zrobił nic niezgodnego z prawem - dlatego pewnie ma kwalifikacje 'carless' driving, a Polak inną. I pewnie dlatego nad tym obradują - tylko skad wiesz jaki jest skład lawników? Moze sa tam sami Polacy?;) A nie, czekaj, przeciez Polacy się od tego obowiazku migaja jak mogą... a potem pretensje i podejrzenia o spiski.

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#1807.03.2018, 12:10

jakby miejscowi sie nie migali :D

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#1907.03.2018, 12:18

Moim zdaniem to na autostradzie powinny być 3 pasy w jednym kierunku.

Prawy- dla trzeźwych

Środkowy- dla nietrzeźwych

I lewy- dla Polaków

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2007.03.2018, 12:32

Środkowy dla nietrzeźwych to palec co najwyzej;)

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#2107.03.2018, 12:37

Dobra, redakcja poprawila - na pas wewnetrzny :) Dla mnie to wciaz prawy...

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#2207.03.2018, 12:49

Co Wy tak majtacie tą ciężarówką z lewą na prawo i nazad?

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2307.03.2018, 12:51

Polak potrafi;) Kierowca niestety nie majtnąl jak trzeba było:(

jacek05
Redakcja
290
jacek05 290
#2407.03.2018, 13:00

Kataryna

#21

Napisaliśmy na podstawie źródła - BBC - "Ryszard Masierak, 31, was at twice the drink-drive limit and had stopped in the inside lane"

;-)

jacek05
Redakcja
290
jacek05 290
#2507.03.2018, 13:02

W redakcji też są dwa obozy: Ja twierdzę, że inside lane to prawy pas, czyli bliżej pasa dla pojazdów jadących z naprzeciwka, koledzy, że pas awaryjny, czyli lewy ;-)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2607.03.2018, 13:04

Podpowiem, że w Guardianie napisali 'slow lane';)

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#2707.03.2018, 13:18

Ja rozumiem że kierowca nie wiedział co czyni gdyż miał coś we krwi.

Ale redakcja ? To redakcja też nie wie gdzie pojazd stał?

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#2807.03.2018, 13:20

ci Polacy... tacy smieszni...

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#2907.03.2018, 13:21

... tacy glupi

idealni chlopcy do bicia

jacek05
Redakcja
290
jacek05 290
#3007.03.2018, 13:21

Judasz

#27

Redakcji nie było na miejscu. Tekst na Emito.net jest opisem informacji, które pojawiły się w BBC i Guardianie. Do obu źródeł zamieściliśmy linki.

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#3107.03.2018, 13:45

Ale jakby Redakcja sprawdziła że 26 sierpnia to była sobota, to Redakcja wiedzialaby że w sobotę połowa kierowców jest pod wpływem czegoś tam, a ta druga (mniejsza) połowa nie siada za kółkiem z powodu obawy przed tą pierwszą połowa.

No.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#3207.03.2018, 15:28

Mogl postawic igloo, zaimponowal by wszystkim i sprawy by nie bylo.

Dla mnie inside lane to pas prawy tutaj - zgodnie z kierunkiem jazdy? Wiec dziwne, ze pisali slow lane...

Judasz
8 072
Judasz 8 072
#3307.03.2018, 15:57

Wg BBC drugi kierowca zwolniony z odpowiedzialności...

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3407.03.2018, 16:04
asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#3507.03.2018, 17:30

32

The lane nearest the hard shoulder is lane 1 (also known as the inside lane). On a two-lane motorway, the lane nearest to the centre of the road is lane 2 (or the outside lane). On a three-lane motorway, lane 3 is the outside lane. Lane 1 – You should always use this lane for normal driving.

asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#3607.03.2018, 17:37

obrazkowo:

stal, gdzie czerwone koleczko; twierdzi, ze zamierzal zjechac, ale nim zrealizowal zamiar, zasnal; 55 na dopuszczalne 35 alko;

asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#3707.03.2018, 17:54

Chyba najbardziej wqrwiajace jest to, ze najbezpieczniej zachowal sie wlasnie kierowca minibusa. Na swoim pasie zauwazyl stojaca ciezarowke, stanal, awaryjne, czekal, zeby bezpiecznie ominac jednego kolesia, a drugi koles wpakowal calego minibusa pod tego juz stojacego. Damn, jedyny jechal przepisowo i przyplacil to zyciem. I jego pasazerowie rowniez.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3807.03.2018, 18:06

True story, chociaz pewnie jakby mógł pojechac dalej to by pojechał.

Ale uniewinnienie Anglika jest równiez wkurzające, bo jesli rozmowa na telefonie odciąga jego uwage od jazdy to nie powienien na nim rozmawiac.

asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#3907.03.2018, 18:17

Zgadzam sie, jego zasrana powinnoscia bylo obserwowac droge. On nawet nie zaczal hamowac.

asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#4007.03.2018, 18:18

Ktos mogl tam stac popsuty zwyczajnie na awaryjnych.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4107.03.2018, 18:19

Albo mógł być korek jak w przypadku tego co przewijał muzykę.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4207.03.2018, 18:19

W zasadzie to był mini korek, tyle, że z powodu alkoholu i dlatego Polak beknął.

Jura
186
Jura 186
#4307.03.2018, 19:33

gerg

Kataryna: Greg, czy ty umiesz czytac? Skup sie i sprobuj jeszcze raz.

A Ty umiesz?

Polak stał na pasie ruchu i miał alko we krwi. Anglik jechał nieuważnie i rozmawiał. Obydwoje sa winni

Który z nich jest kobietą? Jeżeli żaden, to "obaj", a nie "obydwoje".

Profil nieaktywny
mwi4176
#4408.03.2018, 07:41

Mnie zawsze uczyli, ze ten co wjedzie w dupe jest winny.

Poza tym ostatnio jakis Polak dostal dosc spory wyrok za to, ze zabil pare osob przez zabawe komorka w trakcie jazdy.