Do góry

Szkocja: Polak skazany za gwałt

Do pobicia, a później gwałtu doszło 9 kwietnia 2017 roku. Sprawcą okazał się 18-letni wówczas Kacper Zemlik, a ofiarą 38-letni mężczyzna. Także Polak.

The Courier przytacza zeznania ofiary gwałtu przedstawione w sądzie.

Wracałem akurat z odwiedzin dwójki moich dzieci i szedłem do domu przyjaciela, gdy usłyszałem rozmowę po polsku. Podszedłem do dwóch mężczyzn siedzących na ławce i poprosiłem o papierosa. Młodszy wydawał się wyglądać normalnie, ale drugi był kompletnie pijany

– zeznał w sądzie 38-letni Polak.

Zemlik miał mu później towarzyszyć do sklepu na South Methven Street. Zaproponował nawet, że zapłaci za butelkę wódki, piwo i papierosy. Zemlik chciał pić alkohol na ulicy, ale mężczyzna zaprosił go do mieszkania szkockiego znajomego.

Znajomy był zły, że cały czas rozmawiamy po polsku i poszedł do sypialni, a my zostaliśmy w salonie. Rozmawialiśmy o muzyce, piliśmy wódkę, gdy on nagle uderzył mnie w twarz. Kompletnie mnie to zaskoczyło. Upadłem na podłogę.

Zemlik miał go wielokrotnie uderzyć, a potem zerwać spodnie, bieliznę i zgwałcić.

Oskarżony zaprzeczył, że dopuścił się gwałtu. Z ustaleń wynika, że w Perth mieszka wraz z partnerką. Para ma jedno dziecko.

Sędzia Scott przed wydaniem wyroku przyznała, że oskarżony nie był wcześniej karany oraz że w Polsce miał trudne dzieciństwo, ale poza upojeniem alkoholowym nie znalazła niczego, co mogłoby usprawiedliwić czyn 20-letniego dziś Polaka.

Materiał dowodowy obciążający Kacpra Zemlika był na tyle mocny, że został on uznany winnym. Sąd skazał go na 6 lat pozbawienia wolności, został też wpisany do rejestru przestępców seksualnych.

Komentarze 79

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#112.03.2019, 08:06

Lepiej nie palic.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#212.03.2019, 08:19

Alko jako usprawiedliwienie?

Profil nieaktywny
Delirium
#312.03.2019, 08:22

"Oskarżony zaprzeczył, że dopuścił się gwałtu. Z ustaleń wynika, że w Perth mieszka wraz z partnerką."

Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się nie lubi.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#412.03.2019, 08:36

Alko jako usprawiedliwienie?

Wszyscy mamy chwile slabosci.

Nie no,zarty zartami...kurna jaka patologia.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#512.03.2019, 08:41

Tak, tylko, ze schemat sie powtarza - alko usprawiedliwia sprawcę, a wini ofiarę.

Profil nieaktywny
Delirium
#612.03.2019, 08:43

To wszystko wina żony.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#712.03.2019, 08:44

No wiesz, jakas linia obrony musi byc.

omegan
14 789
omegan 14 789
#812.03.2019, 08:50

a ta znow swoje. wciaz nie kuma ze niezaleczona trauma boli cale zycie... i zatruwa zywot innym

Profil nieaktywny
autystyczna
#912.03.2019, 09:05

#2

Alko jako usprawiedliwienie?

A ta znowu nie rozumie

Profil nieaktywny
HHaD
#1012.03.2019, 09:21

co wódka robi z ludzi!

Profil nieaktywny
Delirium
#1112.03.2019, 09:29

Wódka czyni gejem. A w Polsce mowią, że to taka lewacko-hipsterska nowinka. Najczęściej mówią tak ci, co chleją.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1212.03.2019, 09:37

To by moze rozwiązało problem pijaństwa w Polsce;0

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#1312.03.2019, 10:35

gejoza na ósmej...

(nie ósmy koment, a godzina) :)

harrier
10 843
harrier 10 843
#1412.03.2019, 11:54

'wciaz nie kuma ze niezaleczona trauma boli cale zycie... i zatruwa zywot innym'

Alez kumamy, ze masz niezaleczona traume, ze Cie boli cale zycie i ze zatruwasz je innym, ale to nie o Tobie jest artykul...

Przerazajaca historia.

Harpagon
828
Harpagon 828
#1512.03.2019, 12:49

Ale co nie krzyczał? Sąsiad w sypialni nie reagował? A jakas obdukcja dwójeczki była? Bo to wssyatko tak dziwne ze az wierzyć mi sie nie chce :)

omegan
14 789
omegan 14 789
#1612.03.2019, 13:30

troche ekstremalny sposob na coming out btw ;]

ChaoticBiker
3 046
ChaoticBiker 3 046
#1712.03.2019, 13:32

pochlali sie, do tego Kacperkowi zebralo sie na dupcenie no to hlast kompana w twarz, a potem kontynuowal bicie. W tym artykule na the courier dowiesz sie, ze ofiara stracila przytomnosc, a moze po prostu czlowiek byl zbyt pijany by sie skutecznie obronic. Sasiad w sypialni pewnie tez popil i spal snem alkoholowym.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#1812.03.2019, 13:36

W calej tej historii, potwierdza sie tylko jeden fakt.

Pytanie o "papierosa" obce osoby z reguly konczy sie tragicznie dla osoby pytanej a czasem dla osoby pytajacej.

omegan
14 789
omegan 14 789
#1912.03.2019, 13:37

mozna krócej - palenie szkodzi. nie tylko plucom i okolicom

demon22
2 179
demon22 2 179
#2012.03.2019, 13:37

Yyyy Lady Scott dała mu dziś rano 6 lat. Emito trochę późno

ChaoticBiker
3 046
ChaoticBiker 3 046
#2112.03.2019, 14:26

@19 "wiecej nie pije bo od tego picia to mnie dupa boli."

Profil nieaktywny
raffaele2
#2212.03.2019, 16:03

Moral z tego taki ze w paiatek lub sobote przed wyjsciem do pubu czy znajomych nalezy zalozyc meski pas cnoty.

Profil nieaktywny
Delirium
#2312.03.2019, 17:02

harrier 7 310

#14Dziś - 11:54

Przerazajaca historia

Rzyciowa.

harrier
10 843
harrier 10 843
#2412.03.2019, 17:33

Nie, wy smichy chichy, a to faceci jacys rodzinni, dzieci plodza, ojcowie niby, a patrza nachlac sie z obcymi, a jak sie nachleja, to zdarza sie, ze brutalnie bija, gwalca.

Wiem, ze to rzadkosc, takie zezwierzecenie, ale po pierwsze laza wsrod reszty zwyklych ludkow i na gebach nie maja wypisane, ze zloczyncy. A po drugie, jakies desperatki im rodza dzieci i te dzieci maja takich ojcow i innych ( biologicznych) nie beda mialy.

I tak dobrze, ze wykrywalnosc takich przestepstw sie moze poprawila. Dzis w mediach o smierci w wiezieniu seryjnego mordercy na tle seksualnym ( 'World's End'), ktory w latach 70. zabijal mlode kobiety, a skazali go za po wieeelu latach, a i to tylko prawdopodobne za czesc jego potwornych zbrodni.

Profil nieaktywny
zbytnik
#2512.03.2019, 17:43

Ja tez troche smichy-chichy, ale chcialbym sie dowiedziec od strony technicznej jak to wygladalo? W czasie picia wodki mu stwardnial I sie nie mogl opanowac, czy wtedy jak go okladal piesciami ?

Nie rozumie takich ludzi...

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#2612.03.2019, 18:04

Polacy!! Uważajcie tam w Perth na Kacperka

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2712.03.2019, 21:06

Ja tez troche smichy-chichy, ale chcialbym sie dowiedziec od strony technicznej jak to wygladalo? W czasie picia wodki mu stwardnial I sie nie mogl opanowac, czy wtedy jak go okladal piesciami ?

Nie gadaj, ze nie czujesz dobrze, jak bijesz kolegow?

Profil nieaktywny
Delirium
#2812.03.2019, 21:13

Zbytnik szuka pozytywów chlania wódy. ;)

Profil nieaktywny
zbytnik
#2912.03.2019, 21:34

jest wiele, najwazniejsza chyba sprawa jest, ze 90% ceny alkoholu to podatki, loze gruba kase na emerytow...

user_removed
9
#3012.03.2019, 21:35

moral z tego taki ze nie nalezy zapraszac obcych na chlanie wódy i ubierac sie wyzywająco.

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#3112.03.2019, 21:37

Hej, jak znaleźć "ta" Lady Scott?

Co wpisać w Google?

Profil nieaktywny
zbytnik
#3212.03.2019, 21:39

Maria Stuart

Zbychu_zPlebani
7 831
#3312.03.2019, 21:45

tu masz Igor. wpisz Kacper Zemlik lady Scott.

dostal 6lat, piec dni temu byl art w necie o tym.

https://www.thecourier.co.uk/fp/news/local/perth-kinross/843305/it-was-b...

Profil nieaktywny
Delirium
#3412.03.2019, 21:46

user_removed 7

#30Dziś - 21:35

"moral z tego taki ze nie nalezy zapraszac obcych na chlanie wódy i ubierac sie wyzywająco."

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#3512.03.2019, 21:54

#32 #33 dzięki :)

a, nie zapominajcie o... głosowaniu :) :D

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#3612.03.2019, 21:56

"ej" Maria Stuart to żyła w średniowieczu :D

lajk "poszedł" ;)

Zbychu_zPlebani
7 831
#3712.03.2019, 22:14

Piesek Leszek to prawdziwy gentleman nie to co Kacper.

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#3812.03.2019, 22:27

#34 ASR "zadziałał"

Zbychu_zPlebani
7 831
#4013.03.2019, 00:09

Jak taki pas pomoże ofiarze? W odbyt se ma go wsadzić?

AnaP
7
AnaP 7
#4614.03.2019, 20:32

Wiem ze Polacy sa bardzo ceniczni i postaram odpowiedziec na komentarze ktore mnie oburzyly i tej osoby ktora pytala czy jego przyjaciel w sypialni nie slyszal nic - a wiec nie, poniewaz pil z nimi tez i byl na silnych tabletkach w tamtym czasie i jest wiele starszy od nich i to powinno wystaczyc. Obdukcjia byla ale tylko ofiary bo oprawcy nic sie nie stalo przeciez co bylo dowodem rzeczowym w sadzie jak i wiele innych dowodow przeciwko temu gwalcicielowi dlatego byl skazany.

Dziwne? Nie wiem czy to takie dziwne bo wiele ludzi pyta o papierosa na ulicy rodakow czy nie rodakow i zwykle nieznajomi z ktorymi sie tez czesto pije ale czy kiedykolwiek wiesz kto jest gwalcicielem lub pedofilem itd? Oni wygladaja jak my i rozmawiamy z nimi albo codziennie mijamy ich na ulicy jak tez i mordercow nawet seryjnych bo wygladaja jak my czyli normalnie ale w glowie nie maja poukladane normalnie bo dochodza do orgazmu jak gwalca dzieci, kobiety i coraz czesciej mezczyzn i czerpia przyjemnosc gdy zabijaja - nie tak jak my!

Jak pijesz z kims kto celowo pije mniej i planuje atak w jego glowie to ty o tym niewiesz w tamtej chwili bo wszystko wydaje sie normalne i wtedy dostajesz dobrego pierwszego niespodziewanego strzala w twarz co cie powala na podloge i zaraz zciaga ci spodnie z tylka a ty probujesz je podciagnac do gory i sie bronic jeszcze zamglony i za kazdym razem jak probujesz cos zrobic on cie uderza i uderza jeszcze raz az tracisz przytomnosc (moze to go podnica) to co ty bys wiecej zrobil!? Potem kradnie twoj telefon i tak cie zostawia a ty przechodzisz przez caly ten bol upokorzenie i zglaszasz na policje dzien po tym a potem czekasz 2 lata na rozprawe a on chodzi po ulicy jakby nigdy nic i miesiace po tym zapladnia dziewczyne co dzis moze lepiej wyglada w sadzie. W koncu rozprawa dowody silne nawet DNA itd i londuje w wiezieiu na 6 lat oczywiscie sie nie przyznal a dziewczyna u jego boku. U nas w gazetach tez napisali ze podczas tych dwoch lat oczekiwania na sprawe musial sie meldowac regularnie jak w Polsce to u kuratora i oszacowali go na wysokie ryzyko popelnienia przestempstwa ponownie. Moja rada jest taka zeby na siebie uwzac kazdego dnia i to nie tylko obcy sa zagrozeniem ale i osoby bliskie i te ktore znanmy bo tez sa potworami!

Profil nieaktywny
Delirium
#4714.03.2019, 21:08

AnaP 1

#46Dziś - 20:32

"Dziwne? Nie wiem czy to takie dziwne bo wiele ludzi pyta o papierosa na ulicy rodakow czy nie rodakow i zwykle nieznajomi z ktorymi sie tez czesto pije"

Abstrahując od obrzydliwości czynu - przepraszam, ale chyba w twoim świecie. A papierosy są do nabycia w sklepie, nie trzeba sępić w parku od obcych.

Profil nieaktywny
Delirium
#4814.03.2019, 21:13

...a niemalże 40.-letni facet chlejący z małolatem trąci na milę patolem.

AnaP
7
AnaP 7
#4914.03.2019, 21:17

tu nie chodzi o sklepy a papierosami madra dziewczyno jaka szkole ty skonczylas? Hehe

AnaP
7
AnaP 7
#5014.03.2019, 21:22

Delirium takie twoje imie prawda?

Ja sledze fakty a ty sobie wymyslaj zyjcie we wlasnym swiecie jak ci tam pasuje delirium.

Ja jestem kobieta imam 37 lati i wciaz mam kontakt z nastolatkami czy to cos dziwnego???

Profil nieaktywny
Delirium
#5114.03.2019, 21:43

Chlejesz z nimi?

Profil nieaktywny
Delirium
#5214.03.2019, 21:45

I sępisz od nich szlugi w parku, a potem idziesz z nimi chlać? Bardzo kontaktowe. :)

AnaP
7
AnaP 7
#5314.03.2019, 21:51

A ty jestes jednym z gwalcicieli? Wydaje sie ze tak bo nie masz zadnej sympatji dla ofiary ale gwalciciela tak?

AnaP
7
AnaP 7
#5414.03.2019, 21:55

Opuszczam ten czat bo widze ze gadam z potworem bo zaden z twoich komentarzy w tej krytycznej sytuacji nie jest pozytywny ale i owszem broni gwalciciela wiec nie marnuje czasu na takich typow. Baw sie dobrze moze kiedys cie zlapia bo nie prezentujesz sie jako dobra osoba

Profil nieaktywny
Delirium
#5514.03.2019, 22:10

#47- "Abstrahując od obrzydliwości czynu"

Wiem, trudne słowo.

Jest mi absolutnie wszystko jedno, co się tobie wydaje.

Nastoletni patol zgwałcił drugiego patola, który sępił szlugi w parku, pomimo, że miał pieniądze. Można przypuszczać, że szukał kompana do chlania, a szlug był dla zagajenia rozmowy. Potem wbili na chatę do trzeciego patola,

który chlał z nimi pomimo tego, że (jak twierdzisz) brał silne leki.

Tak, alkoholizm to nie tylko choroba, ale i patologia.

Doszło do czynu karygodny i obrzydliwego, który nigdy nie powinien mieć miejsca, ale też nie powinno się zbywać milczeniem okoliczności. Rozgrzeszanie ofiary z okoliczności, z powodu gwałtu, jest co najmniej kontrowersyjne.

To, że w patologicznym środowisku dochodzi do patologicznych czynów, jakoś nie dziwi mnie zbytnio, ani też nie wzrusza. Empatia nie ma tu nic do rzeczy. Mogę współczuć ofiarze gwałtu z zupełnie innych powodów niż sam gwałt.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#5614.03.2019, 22:13

Delirium....masz szluga?

Profil nieaktywny
Delirium
#5714.03.2019, 22:17

karygodnego

ofierze

Profil nieaktywny
Delirium
#5814.03.2019, 22:18

Infidel 10 760

#56Dziś - 22:13

Delirium....masz szluga?

Tak, w samochodzie.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#5914.03.2019, 22:20

Mentolowe marlboro.

Wbijaj na chate do mnie, wypijemy po browarku i zobaczymy co sie dalej stanie.

AnaP
7
AnaP 7
#6014.03.2019, 22:22

jestes chory psychicznie i obrzydliwy sam sobie wymyslasz scenariusz i manipulujesz innych ludzi - obrzydliwe teraz jestem pewna ze jestes zla obrzydliwa osoba! I

Infidel myslisz ze cie zgwalca bo zapytasz o papierosa? Dla mnie gwalciciele moga cie zgwalcic tak od razu tylko im powiedz jak tego tak bardzo chcesz

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#6114.03.2019, 22:24

Ana, chodz sie dolacz, mozesz popielniczke trzymac, jak zaczniemy ostro cmic te cygarety

AnaP
7
AnaP 7
#6214.03.2019, 22:25

Bye gwalciciele i pedofile nie marnuje czasu na smieci

Profil nieaktywny
Delirium
#6314.03.2019, 22:30

W którym miejscu coś wymyśliłem?

Siedziałaś ns tej samej ławce, więc mnie popraw.

Kolejne trudne słowa: abstrahując, można przypuszczać, patologia

Profil nieaktywny
Delirium
#6414.03.2019, 22:52

Po zastanowieniu stwierdzam, że więcej empatii mam dla sprawcy niż dla ofiary.

18.-letni, młody człowiek, któremu nie wpojono poszanowania pewnych reguł. W którymś miejscu nawalili rodzice. Możliwe, że nawalali cały czas. Pomimo przestępstwa, które popełnił, wciąż do odratowania. Kilkuletnia przerwa w piciu dobrze mu zrobi. Więzienny psycholog wyprostuje kręgosłup. Gdzieś tam jest nadzieja dla szczeniaka.

Dobiegający czterdziestki facet, mający raczej niezbyt wyszukane hobby: szukanie w parkach okazji do nawalenia się z przygodnie spotkanymi osobnikami i chlanie z 18.-letnimi szczylami, nie wzbudza mojej empatii w tym samym stopniu, ponieważ powinien posiadać doświadczenie i życiową mądrość, które zaciągają hamulec w pewnych sytuacjach, a i wyprostować 40.-latka jest znacznie trudniej.

Może jeszcze inaczej: gdyby było mniej chlejących 40.-latków, byłoby mniej chlejących 18.-latków.

Profil nieaktywny
Delirium
#6514.03.2019, 22:54

AnaP 7

#62Dziś - 22:25

Bye gwalciciele i pedofile nie marnuje czasu na smieci

Dobranoc w imieniu twoich bliskich, z którymi się żegnasz. :p

Davw
2
Davw 2
#6715.03.2019, 09:47

W jakim parku? Pisza ze normalny 38 letni facet wracal z odwiedzin wlasnych dzieci. Moze nie powinien pic z obcym tamtego dnia bo napastnicy sa w roznym wieku a kazdy z nas popelnia bledy i niema idealow.

Niech szczeniak odpowie za gwalt dobrze ze siedzi takich nie powinni wypuszczac bo sa zagrozeniem dla innych.

Davw
2
Davw 2
#6815.03.2019, 09:53

Wlasciwie ten mezczyzna 2 lata lemu mial 36 lat a nie 40 a gwalciciel mial 18 a teraz 20

Profil nieaktywny
Delirium
#6915.03.2019, 14:17

Ok, cofam ten park, pozostaje ławka. I co w związku z tym się zmienia?

Zbychu_zPlebani
7 831
#7316.03.2019, 20:06

Uważajcie, Monia sprzedaje mendy.

annx90
1 058
annx90 1 058
#7416.03.2019, 20:59

Kurde no ...

Pod tematem o gwałcie szukać kogoś na seks ...

Lol

annx90
1 058
annx90 1 058
#7516.03.2019, 21:01

#72

Te Monia ...

To facet podaje ile ma wzrostu!

Ty powinnaś w ogłoszeniu podać nie wzrost a wagę bejbe

Profil nieaktywny
Delirium
#7616.03.2019, 21:25

To była waga. Monia pomyliła centymetry z kilogramami.

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#7818.03.2019, 14:08