Do góry

17 m-cy za potrącenie rowerzysty (wideo)

29-letni kierowca autobusu, Gavin Hill, z premedytacją potrącił pojazdem rowerzystę. Do zdarzenia doszło w kwietniu ubiegłego roku w Bristolu, teraz sąd skazał mężczyznę na 17 miesięcy więzienia. Za dowód w sprawie posłużyło szokujące nagranie kamer miejskiego monitoringu.

 
Potrącony rowerzysta to 43-letni Phillip Mead. Incydent miał miejsce 5 kwietnia rano, chwilę po kłótni między rowerzystą a kierowcą autobusu. Mead zarzucał Hillowi, że ten jedzie zbyt blisko niego. Po ostrej wymianie zdań wsiadł na rower i odjechał.

Dalszy ciąg wydarzeń widać na nagraniu – jadący za rowerzystą autobus nagle odbija w prawo, by trochę go wyprzedzić i po chwili uderzyć w ofiarę.

Phillip Mead miał szczęście, bo skończyło się tylko na złamaniu nogi i zwichnięciu nadgarstka.

Jak usłyszał sąd, Hill to wykwalifikowany kierowca z dziesięcioletnim stażem. Dotąd pracował bez zastrzeżeń, a – jak utrzymuje obrona – do kolizji doszło w napadzie wściekłości.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 59

mia81
1 061
mia81 1 061
#119.02.2012, 22:23

No bez dwóch zdań bus driver zrobił to specjalnie! Co za palant!

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#219.02.2012, 22:29

Takie rzeczy sie dzieja w spoleczenstwach o niskiej kultorze. Tu na wyspie nie jest tak zle, i cale szczescie ze takie mprzypadki sa wylapywane.
Kiedys byl temat o trabieniu na drodze. Az wstyd bylo czytac jak wielu zaczelo przekonywac, ze tak mozna a nieraz trzeba .

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#319.02.2012, 23:17
bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#419.02.2012, 23:17

Bonus Points :)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#520.02.2012, 01:47

Normalnie carmageddon :D

a poważnie to bardzo łagodny wyrok bo w końcu gość ucierpiał na zdrowiu, heh

Panadolax
1
#620.02.2012, 07:38

szczerze mowiac to niejednokrotnie oczyma wyobrazni widzialem sie na miejscu tego kierowcy.. (Tylko osoby ktore prowadza pojazdy zawodowo w miescie moga to zrozumiec) Jednakze swiadomosc teg iz strace prace zawszemnie powstrzymuje...XD

vincent.vega
1 820 3
vincent.vega 1 820 3
#720.02.2012, 07:51

Za takie cos przynajmniej 10 lat powinien dostac. Mogl zabic.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#820.02.2012, 07:54

Mogl rowerowy nie fikac do wiekszego :)

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#920.02.2012, 09:49

''Jak usłyszał sąd, Hill to wykwalifikowany kierowca z dziesięcioletnim stażem. Dotąd pracował bez zastrzeżeń, a – jak utrzymuje obrona – do kolizji doszło w napadzie wściekłości.''

I to niby ma byc usprawiedliwienie? Czy ten obronca tez ma cos z garem...?

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1020.02.2012, 09:50

Po takim usprawiedliwieniu wyrok powinin brzmiec:
Dorzywotnie zabranie prawa jazdy... plus jakies lecznie zamkniete kilka miesiecy...

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1120.02.2012, 09:50

*Dozywotnie

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#1220.02.2012, 10:04

A wy wszystkie jestesta wzory na drodze, nie jezdzita po pijaku, nie wyprzedzacie na CZeciego, nie speedujecie, nie stawiacie na miejscu dla inwalidy, a na swiatlAch pompujecie kola rowerzystom. :/

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#1320.02.2012, 10:08

Kiedys w polsce kierowca autobusu to byl ktos z kogo mozna bylo brac przyklad na drodze. W Szkocji kierowcy autobusow miejskich wygladaja slabo.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1420.02.2012, 10:10

Ja jestem rowerzysta miedzy innymi bus. Na trzeciego nie wyprzedzam, na gazie piwnym skonczylem jezdzic 10 lat etmu. A sppedowanie poza miastem to nie to samo co co perfidne wjechanie w rowerzyste bo powiedziel cos co mi sie nie spodobalo.... Na swiatlach nie ''popuje'' co kolwiek masz na msyli z tymi kolami rowerzysty. I nie staje na miejscu dal inwalidy nawet w markecie...

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#1520.02.2012, 10:12

Leczenie kompleksow kierownica nikomu nie wychodzi na zdrowie.
Podobno jest scisla zaleznosc miedzy zyciem sexualnym a tym jak sie zachowujemy na drodze, jakos ta nasza "meskosc" musimy wyladowac.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#1620.02.2012, 10:14

Niedawno lecial na rowerze w korku brodaty cyklista, nawrzucal mi fakow i innym, pomimo ze wszyscy grzec nie stali a on scianal na wszystkie mozliwe ukosy. Niestety kazdy kij ma dwa konce i cyklisty tez nie sa anioly.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#1720.02.2012, 10:23

A nie mogl roserzysta odpuscic tylko sie pchal "bo on ma prawo" ?

WrAcam do punktu: mogl nie fikac do wiekszego.

Jezdze teraz na motorynce duzo po miescie. Kierowcy w 90% to ciule i furiaci. Tylko ze jak dojdzie do konfrontacji to mnie zaboli bardziej. Dlatego widzac furiata przed soba: stay well back.

Filtrowanie na liscia z lewej strony duzych pojazdow powinno byc zabronione.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1820.02.2012, 10:29

Ok bus ale to autobus jechal wczesniej podobno za blisko niego a nie on autobusu wiec jak mil sie trzymac dalej? Specljalnie stac i poczekac az debil przejedzie? Jeszczy by mu w dupe wjechl tym busem...

Nie twierdze ze cyklisci to aniolki bo widzielm w Londku jak bylem idiotow tez. Ale sory jednak akurat w tym przypadku wina jest ewidentna kto zawinil i ma cos niepokolei z glowa.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#1920.02.2012, 10:34

No tak, ale ozmanipulowany juz przyjal do glowy teze ze szkoccy kierowcy zli, ba nawet gorsi od marianow z MZK w polszy :/

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#2020.02.2012, 10:46

Jezeli nie widzisz roznicy miedzy kierowca z 1 w Polsce a kierowcami autobusow miejskich w Szkocji, to powiem ze kierowca autobusu w Polsce nie staje na przystanku na ukos zeby mu bylo pozniej latwiej wlaczyc sie do ruchu, jak to czesto bywa w Glasgow.
A w #17 - to kierowca autobusu powinien byc na drodze kims kto potrafi jezdzic, a nie kieruje sie emocjami, bo jezeli jest zbyt nerwowy to w ogole nie powinien brac odpowiedzialnosci za tylu ludzi, ktorych ma na pokladzie.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#2120.02.2012, 10:48

a w #19 - to co juz nerwy puszczaja busik? Ze ozmanipulowanym mnie nazywasz, czy moze zabolalo, bo dobrze trafilem?

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2220.02.2012, 10:50

Hehehe Ci w PL nie sa przykladem dobrych kirowcow ale jdno co mogie powiedziec na przykladzie Bydgoszczy, Wroclawia z Polski i przykladzie kierowcow jezdzacych w Szkocji w South Ayrshire. Ci Polscy to aniolki w porowniu z tymi jezdzacymi na trasie Ayr - Stranear... Oni kurwa jezdza nie dosc ze jak z pyrami to jeszcze na tych waskich drozkach gazuja jak pojebani i nie chodzi tu o to zeby niemiec spoznien bo maja je zawsze lub sa za szybko to jest nagminne... Robia sabie jakies czasowki czy co? Czasem tak rzuca ze czlowiek zdrowy i bez bolow wychodzi z tej szalonej maszyny caly obolaly. No a o mijaniu sie na tych waskich drozkach to juz nic nie dodam... minimetry brakuja czasem do kolizji. To jest jeden z powodow dlaczego wybralem kolej jako srodek transportu publicznego.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2320.02.2012, 10:53

Aha a gazuja po to aby pozniej miec czas na fajkie wyjsc na przystanku... Lub skoczyc po cos do sklepu zostawiajac odpalony autobus... Smiesznisa. Jak czyto to jakis Polski wariat ktory chce sprobowac w Szkocji jak sie jezdzi autobujsem to zapraszam na ta trase przystanek najczescie taki robia sobie w Dailly ;)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2420.02.2012, 11:24

ogladnijcie dokladnie ten filmik to wyglada, ze koles, rowerzysta wstrzymuje caly ruch, kierowca busa chce go wyprzedzic a ten jeszcze mu zjechal na prawo, zeby uniemoliwic manewr wyprzedzania. Nic jednak nie usprawiedliwia dzialania kierowcy, choc zapewne prowokacja tez byla.
Dlaczego rowerzysta nie jechal po lewej stronie, tylko srodkiem?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2520.02.2012, 11:29

W Aberdeen kierowca na srodku ulicy otworzyl okienko i naplul cykliscie na kask. Cyklista non stop zajezdzal mu droge, w koncu chyba nie wytrzymal.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#2620.02.2012, 11:34

#25 Pochwalasz ze czlowie na ktorym spoczywa odpowiedzialnosc za dziesiatki ludzi, stracil nerwy i sie zemscil?
Nic i nikt nie daje kierowcy autobusu prawa do takich zachowan.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#2720.02.2012, 11:41

Nie dramatyzuj. Wina lezy po stronie kierowcy, bo konic koncow nie powinien go rozjezdzac. Wkurza mnie tylko zaraz nagonka specjalistow, co prosza o Lan Normal tyket w busie :/

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#2820.02.2012, 11:45

#27 Powiem wiecej kierowca autobusu nie powinien pozwolic sobie na wyprowadzenie z rownowagi, nawet jezeli ktos zachowuje sie idiotycznie. To nie jest sposob na rozwiazanie takich problemow. Bron boze nie trzymam strony rowerzysty (ow), ale ktos poprostu powinien byc madrzejszy.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2920.02.2012, 11:46

No napluc to co innego jak mu zlosliwie zajerzdzal to ok choc chamstwo ;) No ale zeby wjechac na kogos to juz przesada gruba.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#3020.02.2012, 11:50

#28
Kierowca autobusy za malo zarabia zeby byc madrzejszy :)

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#3120.02.2012, 11:52

Zartowalem hehe

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#3220.02.2012, 11:56

Kierowca autobusu zarbia wiecej niz ty i twoich dwoch sasiadow na benach.

£12/h
£20/h overtime
Zmiana 7:48min srednio gdzie za kolkiem spedzasz maks 5,5-6h.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#3320.02.2012, 12:13

Coz w Ayrshire jak sie oglaszali to dawali 8£ na poczatek a pozniej do 10£ maks... Wiec stawki jak widac sie wachaja. Ale ja nie twoerdza ze ma odemnie mniej. Ale ma za malo przynajmniej w South Ayrshire...

Skad wiesz czy moi sasiedzi wogole pracuja :) Jeden pracuje i ma wiecej niz owy kierowca... To wiem na pewno.

Ale jakie to ma bus znacznie?

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#3420.02.2012, 12:35

RZadne.

kijevna
18 940
kijevna 18 940
#3520.02.2012, 13:38

ciekawe, czy ten rowerzysta będzie się ubiegał o jakieś odszkodowanie i - jeśli tak - czy je dostanie... byłby to niefajny sygnał dla innych rowerzystów...

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#3620.02.2012, 15:11

Juz taka byla jedna co sie chciala pod tramwaj na tory rzucic w edim, jak sie okazalo ze to tylko atrapa tramwaju to byl tylko wstyd :/

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#3720.02.2012, 16:08

Onieznajomy
#26 | Dziś - 11:34
wyolbrzymiasz, oczywiscie, ze nie pochwalam,nawet wrecz przeciwnie.
Tylko zauwazylam co wplynelo na jego irracjonalne zachowanie. Swoja droga kierowcy w UK powinni czasem miec pomoc psychologa, bo sie z takimi czubami na codzien spotykaja w trakcie pracy, ze az zal.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#3820.02.2012, 16:11

Kijewna w Aberdeen jest jedna baba ktora zyla z wyludzania kasy w takich sytuacjach, ale ona na czerwonym wlazila jak autobus ruszal. Dobrze,ze malpe a koncu kamery zlapaly:)

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#3920.02.2012, 16:37

Jest ok, ja tylko mam na mysli ze kierowcy TIR czy autobusow powinni byc bardziej opanowani, wiozac nieraz kilkudziesieciu ludzi, czy kilkadziesiac ton ladunku, nie wolno kierowac sie emocjami.
Chciaz sam widzialem rozne rzeczy na drodze, to zawsze powiem ze to kierowca jest zobowiazany do zachowan racjonalnych, bo to na nim spoczywa odpowiedzialnosc.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4020.02.2012, 17:01

niby tak, ale taki swirus na rowerze tez stanowi zagrozenie dla ludzi w Busie. A niech sie wyrznie prosto pod kola, a niech sobie przed maska zmieni pas, kierowca musi hamowac i nieszczescie gotowe. Chyba kazdy , pieszy tez powinien myslec, nie tylko kierowcy.

Profil nieaktywny
jozek.
#4120.02.2012, 21:04

Kazdy jeden uczestnik ruchu musi myslec na drodze.I jak najbardziej sie zgadzam z nieznajomym,Powinni mi zabrac licence na zawsze.Taki kierowca nie powinien dac sie wyprowadzic z rownowagi.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#4220.02.2012, 21:13

pierdolicie jak zawsze.

Kierowcy to tez ludzie, maja rodziny, abny na emito itp

Zrobcie slogan, POLICTY NIE POWIINNI KRASC i idzcie pod sejm,

:////

Profil nieaktywny
jozek.
#4320.02.2012, 21:53

czemu bus pierdolicie?ty bys postapil tak samo?tez bys goscia uderzyl jak by ci zalazl za skore?

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#4420.02.2012, 22:00

nie siedziales za kolkiem, nie wiesz z czym to sie je.

Dziekuje.

Nie jednemu zycie zatrulem, glownie z rury wydechowej :)

Profil nieaktywny
jozek.
#4520.02.2012, 22:01

I nie bronie tutaj rowerzystow.Chociaz roznie z nimi jest.Tez raz mialem sytuacje.Stoje na swiatlach na czerwonym,zapala sie dla mnie zielone ale nie ruszam poniewaz nie mam miejsca do kontynuowania jazdy.Za chwile slysze walenie po tylnej szybie i wrzeszczenie z tylu dlaczego nie jade.Ogladam sie za siebie i widze jak jakas glupia baba rowerzystka wali w auto w tylna szybe.I wytlumacz takiej idiotce ze nie mam gdzie jechac.

Profil nieaktywny
jozek.
#4620.02.2012, 22:06

bus-siedzialem i to duzo,tylko ze za kierownica vana,i w Polsce.

Jesli jestes kierowca zawodowym to musisz sie z tym liczyc na drodze i musisz sie opanowac w takiej sytuacji.

Z rury wydechowej to nie to samo co potracic goscia.

kms18
668
kms18 668
#4720.02.2012, 23:48

Zgadzam sie z dorann, obejrzalam kilka razy: ten rowerzysta zajerzdza mu droge dlatego sie wkurzyl i coz mu przypieprzyl.

kafejkarz_edin
62
#4821.02.2012, 06:23

Bez jaj nie bylo az tak zle lekko go potraktowal ,widac wyrozumialy jakis ten bus driver. Swoja droga to rowerzysci powinni byc biczowani za kazdym razem jak wyjezdzaja na droge.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#4921.02.2012, 07:52

Czyjas glupota niemoze byc wytlumaczeniem dla czyjejs agresji.

vincent.vega
1 820 3
vincent.vega 1 820 3
#5021.02.2012, 08:17

Kafejkarz Ciebie bym zbiczowal chetnie za takie glupie gadanie.

vincent.vega
1 820 3
vincent.vega 1 820 3
#5121.02.2012, 08:23

Wiekszosc wypowiadajacych sie tutaj negatywnie na temat rowerzystow zapewne nigdy nie jezdzilo rowerem po miescie. Sprobujcie sobie wsiasc na rower i przejechac sie np. po centrum Edynburga. Nie wszedzie sa niestety sciezki rowerowe jak np w Amsterdamie. Trzeba miec naprawde oczy wokolo glowy, po bokach a takze w dupie, aby nikt cie nie potracil... Duzo pieprzonych kierowcow nie zwraca uwagi na rower, dla wielu rower nie jest pelnoprawnym pojazdem- zajezdzaja droge, za blisko wyprzedzaja itp.
Sam jestem kierowca i staram sie uwazac na rowerzystow, wy tez to robcie.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#5221.02.2012, 10:08

ty kafejkarz a chcesz zeby ciebie tez zbiczowac za wrodzony syndrom debilizmu?

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#5321.02.2012, 10:08

ty kafejkarz a chcesz zeby ciebie tez zbiczowac za wrodzony syndrom debilizmu?

iwo
7 761
iwo 7 761
#5421.02.2012, 10:36

kierowcy nie lubia roerzystow i pieszych, piesi rowerzystow, rowerzysci pieszych, bo ci zasze ni z gruchy ni z pietruchy wejda sobie na jezdnie itd itp

ja unikam jako rowerzysta ruchliwych ulic (stresuja mnie autobusy ciagnace sie za mna:)) ale wkurzaja mnie tez cyklisci "dzwonkowi" co mysla ze jak sobie zadzwonia to moga na maxymalnej pizdzie wjechac w np tunel (czesto i gesto mozna takowych spotkac nad kanalem)

jazda kanalem to tez porazka, bo spacerowicze swiete krowy laza na cala szerokosc chodnika, albo biegacze z muza na maxa zmieniaja sobie nagle strone chodnika..

iwo
7 761
iwo 7 761
#5521.02.2012, 10:39

swoja droga jako rowerzysta nawrzucalam wielu kierowcom, wyprzedzanie ze zlej strony, ymuszanie pierszenstwa i moje ulubione brak sygnalizacji, kierunkowskazy w tym kraju nie isnieja..

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#5621.02.2012, 10:51

Kiedys jak napisalem o kierunkowskazach ze w tym kraju sa sparadycznie uzywane w sytaucji kiedy powinny to mi nawrzucalo grmium emito ze sie czepiam...

sheen1
2 964
sheen1 2 964
#5723.02.2012, 18:46

Busik trochę się zagalopowałeś, kierowca to też człowiek to wiemy, raczej z tego co mi wiadomo ludzie wszystkie zawody świata wykonują ale czy, np policjant zastrzeli sobie Ciebie, mnie czy też kogokolwiek bo ma zły dzień? Pewnie i taki się trafi ale czy sąd uzna go niewinnym bo miał zły dzień, lub też mu karę zaniży?
Humory, wściekliznę i fochy trzeba se do kieszeni schować jak się odpowiedzialność za innych bierze.
Chyba kierowcę busa też to dotyczy? czy też się mylę?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#5823.02.2012, 20:51

absolutnie nie popieram tego czynu, ale wyobrazcie sobie teraz macie pasazerow za ktorych jestescie odpowiedzialni, a jakis kolo dla jaj zajezdza droge, musicie czesto hamowac, wyskakuje sobie przed maske, zamiast zjechac jedzie centralnie srodkiem drogi wstrzymujac ruch. Jedziecie z ciaglym stresie a kolo ma ubaw, bo moze sobie jointa zapalil i wlazl na rower, a co tam;) Masa takich rowerzystow tu jest . Jedna lajza nam wyskoczyla przed maske jak ruszalismy spod swiatel, co tam przepisy-mial w d.. Maz hamowal gwaltownie, dobrze,ze nikt nam nie walnal w tyl. On zapewne mial to generalnie gdzies, ale jak bysmy w niego przydzwonili to by bylo: POLSKI KIEROWCA ROZJECHAL ROWERZYSTE!!!

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#5923.02.2012, 22:47

@57

Nie popieram czynu drajvera, drajver jest tylko czlowiekiem i ma prawo sie wkurwic.

Akurat przykald policjanta, co za tym idzie przypadki naduzywania wladzy, to zly przyklad.

Kolarz mogl odpuscic, uparl sie ze ma racje i hyc, trach, rowerzysta lezy béc.

Jeden z przykladow kiedy policjanty se "postrzelaly", urzywajac przewagi(patrz uzywajac autobusu w w/w przypadku).