" /> Bitwa Warszawska 1920 nadchodzi - Emito.net
Do góry

Bitwa Warszawska 1920 nadchodzi

Już w przyszły piątek, 7 października najnowszy film Jerzego Hoffmana "Bitwa Warszawska 1920" wejdzie na ekrany największej brytyjskiej sieci kinowej Cineworld, tydzień po premierze w Polsce. Film będzie można obejrzeć w 16 miastach, w 21 kompleksach kinowych.

"Bitwa Warszawska 1920" jest opowieścią o miłości i burzliwych losach bohaterów na tle wojennej zawieruchy. Heroiczne zwycięstwo narodu polskiego nad Rosją Sowiecką jest pokazane oczyma dwójki głównych bohaterów: Oli - tancerki warszawskiego teatru rewiowego (w tej roli debiutuje na ekranie Natasza Urbańska) i Jana - kawalerzysty, poety, idealisty o socjalistycznych poglądach (gra go popularny aktor młodego pokolenia Borys Szyc).

W filmie występują mega gwiazdy polskiego kina: m.in. Daniel Olbrychski, Bogusław Linda, Adam Ferency, Ewa Wisniewska, Grażyna Szapołowska. Gościnnie rolę kozaka kreuje znany aktor rosyjski – Aleksander Domogarow. Budżet filmu wyniósł 27 mln zł (ponad 9 mln USD).

Wejście "Bitwy Warszawskiej 1920" do powszechnej dystrybucji w Wielkiej Brytanii jest wydarzeniem historycznym. Film pokazany zostanie w 21kompleksach kinowych Cineworld, równocześnie w 16 miastach.

- Wprowadzenie polskiego filmu do brytyjskich kin wymagało od nas ogromnego wysiłku. Na wymagającym rynku brytyjskim z trudem przebijają się produkcje francuskie, niemieckie czy włoskie. Film Jerzego Hoffmana jest wyjątkowy, bowiem jest to jeden z pierwszych europejskich filmów w 3D, ze zdjęciami znakomitego Sławomira Idziaka, rozpoznawalnego na tym rynku dzięki nominacji do Oscara za zdjęcia do filmu Ridleya Scotta "Helikopter w ogniu". – podkreśla Piotr Grześkiewicz, dyrektor w Cooltura Films Ltd.

Cooltura Films Ltd, dystrybutor filmu na terenie Wielkiej Brytanii, zamierza przyciągnąć do kin zarówno Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii, jak i Brytyjczyków.

- Świetne zdjęcia w nowoczesnej technologii 3D, tło historyczne filmu, a także dobra gra aktorska mogą zainteresować brytyjskich widzów. Bez kompleksów wprowadzamy ten film na rynek brytyjski. Polacy w Wielkiej Brytanii będą mieli wyjątkową okazję pochwalić się swoim brytyjskim znajomym zarówno poziomem filmu, jak i samą Bitwą Warszawską, jednym z ważniejszych zwycięstw militarnych Polski. W Wielkiej Brytanii świadomość znaczenia Bitwy Warszawskiej dla zatrzymania rozlewu komunizmu na Europę, w tym na Wielką Brytanię, praktycznie nie istnieje. Tym ważniejsze jest przyciągnięcie do kin widzów brytyjskich – dodaje Piotr Grześkiewicz.

 
Film będzie można obejrzeć w kinach Cineworld w następujących miastach:

Londyn, Luton, Northampton, Nottingham, Birmingham, Wolverhampton, Stockport, Bristol, Swindon, High Wycombe, Ashford, Southampton, Liverpool, Sheffield, Glasgow, Edynburg.

Więcej informacji na: www.coolturafilms.co.uk

Komentarze 36

roby
475
roby 475
#101.10.2011, 08:48

Ja sie nie wybieram

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#201.10.2011, 09:53

kolejny gniot pseudo historyczny nakrecowny przez jednego z najlepszych (w czasach studenckich) producenta agitek komunistycznych...
film, podobnie jak inne produkcje tuzow polskiego kina oczywiscie zrobi oszalamiajaca kariere na wszystkich kontynentach swiata, a jezeli nie zrobi to wiadomo juz dzis kto za tym bedzie stal...
w kazdym badz razie polska mlodziez szkolna w porywie patrituzmu dobrowolnie (bo nie bedzie lekcji) pod przymusem (potem trzeba bedzie jednak napisac jakies peany ku czci i chwale) zostanie zapedzona do sal kinowych, gdzie ci starsi z uczniow beda mogli w milych ciemnosciach obmacac cooolezanke...
tak wiec sukces frekwencyjno - kasowy zapewniony...

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#301.10.2011, 10:06

Musowo do kina :)

Negocjator
7 866 9
Negocjator 7 866 9
#401.10.2011, 11:18

najblizsze w EDI, potem GLA, potem Liverpool

Negocjator
7 866 9
Negocjator 7 866 9
#501.10.2011, 11:19

patrzac od polnocy, oczywiscie.
Na AB sie poskapili i nie bedzie

bialy78
75
bialy78 75
#601.10.2011, 11:27

po angielsku bedzie? po polsku zaden anglik tego nieobejrzy..

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#701.10.2011, 11:32

a bedzie uklad taneczny Urbanksiej? Ten najpopularniejszy?
Sorry, "mega gwiazdy" jakos mnie nie kreca.
Nie wybieram sie.

zartowalem
24 298 48
zartowalem 24 298 48
#801.10.2011, 11:43

Ide z ciekawosci. Potem bede ocenial czy warto bylo.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#901.10.2011, 11:44

To napisz Zartowalem, chetnie poznam opinie tych, ktorzy to zobacza :)

Pulkownik
Aberdeen
7 807 62
Pulkownik Aberdeen 7 807 62
#1001.10.2011, 16:49

ciekawa teorie na temat tej bitwy ma wiktor suworow- ten od akwarium, analizuje ja od strony dowodztwa armii czerwonej i fatalnych bledow przez nia popelnionych

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1101.10.2011, 16:51

Mam nadzieję ,że ten film odda całą prawdę o Bitwie Warszawskiej , bez żadnej ściemy i wymyślonych hipotez )

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1201.10.2011, 17:52

@11...
gosiaczek77...
ten film nie odda zadnej prawdy poza miejscem, data i bohaterami...
w tym dziele pominieto postac generala Rozwadowskiego... przemilczano fakt ze rosja czerwona w tym czasie jeszcze prowadzila wojne na syberii m.in. z resztkami tzw. bialych...
hoffman skupil uwage widza na wodzu pilsudskim, pomijajac calkowicie fakt, ze tuchaczewski poprosil budionnego o pomoc, a ta pomoc z rozkazu stalina (ktory byl wtedy komisarzem u budionnego)nie zostala udzielona...
bo stalin chcial armie konna budionnego wyslac na wegry ogarniete w tym czasie rewolucja proletariacka...
ponadto calkowicie pominieto w tym obrazie fakt, ze armia polska a raczej jej resztki uciekala spod kijowa, ktory wczesniej zajeto... a ktory w wyniku roznych nazwijmy to - animozji pomiedzy wyzszymi oficerami sztabu polskiego rosjanie bez wiekszego wysilku odbili...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1301.10.2011, 19:00

#8 | Dziś - 11:43

Ide z ciekawosci. Potem bede ocenial czy warto bylo.

zgadzam się

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#1401.10.2011, 19:46

nie bede ryzykowal - najpierw sciagne z torrentów... jak bedzie fajne to pojade do kina do najblizszego miasta, bo u nas na wsi w Aberdeen tego nie graja :(

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1501.10.2011, 19:58

urko cóż poradzisz też ubolewam nad tutejszym wiejskim życiem

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1601.10.2011, 20:08

Ej Kornelia no nie marudz. Ja ide.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#1701.10.2011, 21:41

A ja nigdzie sie nie wybieram, i dobrze mi z tym :)

Dobry_Grzech
1 169
Dobry_Grzech 1 169
#1801.10.2011, 22:14

Ja sie wybiorę na pewno. Ciekawi mnie m.in. czy powiedzą w końcu prawdę nie tylko o samej Bitwie Warszawskiej lecz i o wojnie polsko-bolszewickiej 1920. O tym, że to nie przenikliwość i mądrość Piłsudskiego spowodowały "Cud nad Wisłą" i doprowadziły nas do zwycięstwa nad dużo liczniejszą Armią Czerwoną. Największa w tym zasługa była, mało znanego zapewne większości z was, Jana Kowalewskiego, matematyka, kryptologa, oficera WP, który złamał sowieckie szyfry, dzięki czemu sztab polski znał wszystkie ruchy wojsk sowieckich xd

Dobry_Grzech
1 169
Dobry_Grzech 1 169
#1901.10.2011, 22:17

#11 Gosiaczek , #13 Chabrowa , #16 Madziulek

Jak któraś z Was wybiera się na film do Gla, w dodatku sama, to może pójdziemy razem? xd

Alternatywa_PL
491
#2001.10.2011, 22:33
yac.
3 302
yac. 3 302
#2102.10.2011, 00:02

"urko
#14 | Dziś - 19:46
nie bede ryzykowal - najpierw sciagne z torrentów... jak bedzie fajne to pojade do kina do najblizszego miasta, bo u nas na wsi w Aberdeen tego nie graja :("
------------
napiszmy do cineworld że masa ludzi
( nas dwóch jak na razie )
chce obejrzeć ten film w Aberdeen.
myślę że wymiękną . ;)

najbliżej do Edi..

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2202.10.2011, 08:05

w czolowce filmu powinna byc informacja :

pamieci kryptologom.

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#2302.10.2011, 09:05

kryptolodzy, Tuchaczewski...
alez "marudzicie"
toz to nie ma byc dokument BBC
Urbanska sie rozbierze w 3D...:)

zartowalem
24 298 48
zartowalem 24 298 48
#2402.10.2011, 09:09
jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2502.10.2011, 09:10

nie ma by i nie bedzie to dokument ;)
tylko sam sobie odpowiedz ile osob film ten potraktuje jako prawde historyczna. dla ile osob bedzie to jedyne spotkanie z historia w czasie ostatnich lat.

Mazio
10 190 1
Mazio 10 190 1
#2602.10.2011, 09:17

Czy ktos moglby w koncu zakazac robic filmy Hofmanowi i Wajdzie? Ilez to mozna by bylo zrobic dobrego gdyby przesunac ich do sekcji gimnastycznej.

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#2702.10.2011, 09:19

@25
boje sie odpowiedziec sobie na takie pytanie

vanderval
987
vanderval 987
#2802.10.2011, 16:34

rozwiedziony
#2 | Wczoraj - 09:53

cyt.: „ …w kazdym badz razie polska mlodziez szkolna w porywie patrituzmu dobrowolnie (bo nie bedzie lekcji) pod przymusem (potem trzeba bedzie jednak napisac jakies peany ku czci i chwale) zostanie zapedzona do sal kinowych…”

Dobrze by było moim zdaniem bo te Big Brother’y , Tańce z lodami i hollywoodzkie szlagiery nic pożytecznego nikogo nie nauczą. I nie o patriotyzmie to nawet myślę, ale choćby o zasznurowaniu butów lub zagotowaniu wody..

Natomiast mentalność i elokwencja Owsiaka i Joli Rutowicz może imponować fornalskim dzieciom lub radzieckim pionierom, ale nie polskiej młodzieży.

Dlatego myślę że wszyscy normalni Polacy, w tym polska młodzież, powinni zobaczyć film o tym jak ich dzadkowie rozpędzili na cztery wiatry zastępy bolszewicko żydowskiej zarazy, kiedy po raz pierwszy próbowała zalać Europę.

I ta zawiedziona mina wodza rewolucji…
Bezcenne.

tryt
5
tryt 5
#2909.10.2011, 15:24
GAIDZIN.
146
GAIDZIN. 146
#3019.10.2011, 16:11

W pełni zgadzam się z @BD.K, to nie jest film o Janie Kowalewskim, Marszałku Piłsudskim, Tuchaczewskim, czy jeszcze o kimś innym. Nie spodziewam się CAŁEJ i JEDYNIE SŁUSZNEJ prawdy historycznej w nim zawartej. Ogólnie wiadomo co to "Cud nad Wisłą", tak??? No przynajmniej powinni wiedzieć ci, co słuchali na lekcjach Historii w Polsce.
No to jest właśnie takie "pokazanie" tego wydarzenia i czasu w formie wizualnej i tak do tego podchodźmy.
Tak przynajmniej myślę, po przeczytaniu iluś tam recenzji i wszelakiego typu opinii o filmie.
A że do wioski Dundee film nie dotrze, to pozostaje mi ewentualne ryzyko nieudanego wieczoru w kinie (lub udanego, któż to wie) z kolejną Polską Superprodukcją + "drajwing" w tą i z powrotem do Ediego, albo... ściągnięcie i wieczór kinowy w domku.
Pzdr 4 al.

GAIDZIN.
146
GAIDZIN. 146
#3119.10.2011, 16:17

Aha zapomniałem.
W domu nie będzie pewnie w 3D, ale za to piwko, gorące dyskusje w trakcie, bez uciszania przez kogoś innego i możliwość przerwania w każdej chwili, bez świadomości utraty kaski za bilety i petrol za podróż... bezcenne i warte poświęcenia tej "3". ;)

demaskator
133
#3219.10.2011, 17:24

Zgodnie z oczekiwaniami zobaczyłem czwartą część Trylogii...
Po recenzjach byłem przygotowany na totalną klapę, więc w sumie spotkało mnie miłe rozczarowanie. Ogólnie: nie było tak źle, jak się można było spodziewać. No może poza Urbańską, bo to faktycznie było nieporozumienie, jak już pisali recenzenci.
Ocena: 3/10

kama79_79
Glasgow
22 709
#3319.10.2011, 22:05

Hoffman powinien juz na emeryture odejsc, albo narznac sie porzadnie i dopiero stawac za kamera.
Urbanska niech tanczy w Buffo, jest do tego stworzona.
Szyc na 5, i nic poza tym.
Jak ktos chce sie posmiac, to polece "Baby sa jakies inne".
Warto bylo przeniesc sie do sali obok, jak "Bitwa..."...nie porywala.

Jarek
129
Jarek 129
#3420.10.2011, 23:07

Moim zdaniem 3D bardzo dobre, dobre ujęcia, dobra kamera, dobra gra aktorska, ale troche chaosu w filmie jednak... przede wszystkim w bitwach - zbyt czesto ludzie biegna nie wiadomo gdzie, uciekaja nie wiadomo od kogo lub strzelaja nie wiadomo w co - film taki nieposkladany jak i trailer. Hoffman sie tutaj nie popisal - zgadzam sie tutaj z kama, ale Urbanska mi sie podobala :)

Ogolnie film polecam...

gerg
6 188
gerg 6 188
#3520.10.2011, 23:28

Jak na wojnie ludzie biegna w rozne strony,czego oczekiwales ze pobiegnna na lufy karabinow,na rzez.Kazdy potrafi krytykowac.Hoffman zrobił kilka dobrych filmow i nalezy sie szacunek.

Jarek
129
Jarek 129
#3620.10.2011, 23:46

#35 zdaje sie ze nie widzales filmu... :) Komentujemy tutaj ten konkretny film, nie poprzednie, szacunek mam, ale tutaj sie nie popisal poprostu...