Do góry

Polskie żony na eksport

Młodym Polakom na Wyspach nie podoba się, gdy ich rodaczki wybierają mężczyzn innych narodowości. Można by dyskutować, czy powodem tej niechęci jest narodowy szowinizm czy urazy osobiste.

Młode Polki tymczasem wybierają tych, którzy wydają im się najbardziej atrakcyjni - nie oglądając się na pochodzenie.

Jak powszechnie wiadomo, Polki są najpiękniejszymi kobietami na świecie. Może ktoś zaprzeczy? Oprócz urody, mają także coś, co sprawia, że dla wielu mężczyzn są idealnymi kandydatkami na żony. Są kobietami, z którymi życie wydaje się być pozbawione nudy, a równocześnie żonami, dla których tradycyjny dom jest gwarantem szczęśliwego życia - tak właśnie postrzegają je obcokrajowcy, którzy sami zdecydowali się na małżeństwo z Polką.

Peter, Niemiec: Moja żona to taka słowiańska dusza. Potrafi zachwycić się krajobrazem, popłakać przy piosence i spontanicznie zdecydować się na wyjazd. To dla mnie nowość, która sprawia jednak, że codzienność jest trochę ciekawsza. Bożena za nic ma planowanie na miesiąc do przodu spraw towarzyskich. Nie może zrozumieć, że nie można do kogoś zadzwonić z informacją: "wpadnę na kawę za pół godziny". W tej spontaniczności nie potrafi też przejść obojętnie obok kogoś potrzebującego pomocy: trzeba nagle kogoś podwieźć - nie ma sprawy. Niespodziewany gość na obiedzie? Tylko dołoży talerz i powie, że się z tego cieszy.

Większość młodych Polek wychowywała się w tradycyjnej rodzinie. Chcąc nie chcąc, przyjmują więc formułę domu, jaką same znają z dzieciństwa. Nie obce są im wszelkie prace domowe. Pamiętają, jak ważną rolę odgrywała w domu matka. Często była nie tylko panią domu, lecz i prawdziwą czarodziejką, która nie robiła zakupów spożywczych - jak jej zachodnie rówieśnice - ale „zdobywała”, „polowała” i wystawała w kolejkach. Radziła sobie z problemami codziennymi niezależnymi od jej sytuacji materialnej, ale ogólnej sytuacji kraju. Potrafiła - mimo braków w sklepach - ubrać się elegancko i ze smakiem. Najczęściej tajemnicą kreacji było jej pochodzenie: stara sukienka po babci znaleziona na strychu, wykrój z jakiegoś cudem zdobytego zachodniego żurnala plus umiejętność szycia.

Młode Polki - nawet, jeśli teraz nie chcą powielać stylu życia swoich matek - stawiając na własny rozwój i „normalne życie” bez rodzimej martyrologii, mają w pamięci obraz osoby pełnej poświęcenia, która nie dopuści do tego, żeby na wigilijnym stole zabrakło białego obrusa. Mają świadomość tego, że zupy nie są tylko produktem dostępnym w puszkach, znają kuchenne ABC i szybciej łapią tajniki kuchni innych narodów. Jeśli czegoś nie ma, potrafią to z łatwością czymś zastąpić (cóż, matki robiły dania mięsne bez mięsa) - wykazują się zaradnością, kreatywnością i fantazją.

Jose twierdzi, że w Polkach – a szczególnie w jednej – podoba mu się jej wiedza o świecie. Są małżeństwem od trzech lat, mieszkają w Anglii: Nie dość, że dba o siebie, zawsze stara się dobrze wyglądać, to nie jest skupiona tylko na tym. Ma zdanie na każdy temat - albo przynajmniej informacje, które pozwalają jej na każdy temat dyskutować. Wie, co się dzieje w polityce na świecie, zawsze śledzi sytuację w Polsce. Choć nie studiowała literatury - zna klasyków. Wiele wie o sztuce. Jestem pod wrażeniem jej wiedzy i tego, z jaką ciekawością patrzy na świat. A przy tym... jest straszną tradycjonalistką, jeśli chodzi o funkcjonowanie domu.

Polki deklarują, że przy wyborze partnera coraz rzadziej kierują się narodowością. Coraz częściej za to zwracają uwagę na to, czy mężczyzna rzeczywiście jest partnerem w związku, czy chce zajmować pozycję uprzywilejowaną. Ważne jest, żeby mężczyzna uważał za naturalne, że dzielą się obowiązkami, razem z żoną zajmują się domem i dziećmi, nie przywiązując się za bardzo do tradycyjnego podziału ról. W zależności od sytuacji rodzinny powinien umieć też z dnia na dzień wymienić się obowiązkami - bez poczucia krzywdy czy utraty autorytetu. Taki mężczyzna jest bliższy ideałowi męża niż ten przywiązany do schematu „ja rządzę”. Według młodych Polek właśnie ich rodacy hołdują temu schematowi.

Polki mając szansę spotykać się na Wyspach z przedstawicielami różnych narodowości - stają więc przed większym wyborem niż ich koleżanki w kraju. Oprócz pytań dotyczących miłości, zgodności charakterów i światopoglądu, zadają sobie też pytanie: Czy muszę sugerować się jego pochodzeniem? Czy to musi być Polak? Jak zareaguje rodzina?

Być może z czasem ten dylemat przestanie być tak istotny - Polacy przecież intensywnie przenoszą się do innych krajów i coraz częściej żyją w zupełnym oderwaniu od ojczyzny.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 49

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#105.10.2010, 09:36

Cóż życie idzie do przodu..:)))Polki nie dość,że ładne to i mądre..:))

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#205.10.2010, 09:54

Czy wszystkie sa ladne? Nie kobiety ogolnie wszyskie na swiecie ladne (no nie wilczajac tych co wygladaja jak szafy cztero drzwiowe ale niektorzy lubia i takie) kazy ma inny gust i taka jest prawda. Nie bede sie tu sprzeczal z nikim na temat urody i charakteru, bezcelowe to.

W kazdym razie nastepna kopia czegod z onetu... identyczny tekst.

niewytrzymam
10 814
niewytrzymam 10 814
#305.10.2010, 10:51

nie ma brzydkich kobiet tylko czasem wina brak :P o ZIUTAAAAAAAA

marios
108
marios 108
#405.10.2010, 11:12

...Powinno byc w tytule " Polki,najlepszy towar exportowy Tuskolandu" ...a potem..sprzedaja sie lepiej niz Polska woda oraz wedliniarstwo. Jestesmy najlepsi w Europie Wschodniej...Nasze Polskie kobiety cechuje wysoka jakosci, oraz bardzo dobre parametry "zewnetrzne" w stosunku do niskiej ceny rynkowej. Mozemy byc dumni,poniewaz pomagamy Europie Zach. przeciwstawic sie nizowi demograficznemu.....Po otwarciu rynku pracy w Niemczech oraz Austrii export drastycznie wzrosnie...i tak dalej:)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#505.10.2010, 11:23

Nie dziwia mnie takie zwiazki, milosc nie wybiera, a wsrod kazdej nacji znajda sie fajni faceci.
Smiesza mnie natomiast paniusie w konsulacie ktore w trakcie 5 minutowej rozmowy potrafia kilkanascie razy podkreslic: "nie wiem,czy mam wymieniac paszport, bo wychodze za maz za obcokrajowca i bede miala Brytyjski paszport"...
Czy ten obcokrajowiec nie ma imienia, nie jest czlowiekiem, tylko sposobem na dostanie brytyjskiego paszportu?
To jest zenada, traktowanie faceta jak przedmiotu i sposobu na obywatelstwo...

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#605.10.2010, 11:26

napisane przez Majke Gordon...

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#705.10.2010, 11:27

dorann74

Z tego co wiem to i tak po slubie nie dostanie odrazu tego paszportu. Obowiazuje takiego kogos taki sam okres oczekiwania na paszport oczywiscie latwiej poniej wszsto zalatwic ale okres oczekiwania jest taki sam. Chyba ze sie cos zmienilo.

tableta
1 551
tableta 1 551
#805.10.2010, 12:39

Ok, nie wytrzymałem, przy tym temacie kończę bojkot mineto.

Jak powszechnie wiadomo, Polki są najpiękniejszymi kobietami na świecie. Może ktoś zaprzeczy?
JA zaprzeczę.

Oprócz urody, mają także coś, co sprawia, że dla wielu mężczyzn są idealnymi kandydatkami na żony.
Uhu... nie mniej i nie bardziej niż kobiety z innych krajów.

tak właśnie postrzegają je obcokrajowcy
Biedacy [`]

Większość młodych Polek wychowywała się w tradycyjnej rodzinie. Chcąc nie chcąc, przyjmują więc formułę domu, jaką same znają z dzieciństwa. Nie obce są im wszelkie prace domowe. Pamiętają, jak ważną rolę odgrywała w domu matka.
Bleh... Matka-Polka... :-/

Panowie narzekający na to, że wasze rodaczki szukają panów wśród innych narodowości - marsz do roboty, szukać panienek z innymi paszportami! Ruszcie dupy albo przestańcie jęczeć.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#905.10.2010, 13:00

Ja tam nie jecze same pozniej jecza jedna z druga. A o tej bzdurze ze sa najpiekniejsze na swiecei i najmadrzejsze napisalem na samym poczatku. Maja po prostu slowianski typ urody jednym to odpowiada inni woala inny typ urody i tyle. A to ze Polacy zachwalaja swoje to juz inna sprawa. Mi sie akurat podobaja kobiety z innych krajow niz Polska bo taki mam w tym temacie gust...

A to stwierdzenie o madrosci jest wrecz cudne szczegolnie wiekszosc tych z mlodego pokolnie strasznie jest madrych matek polek. Najlepsze jak sie potem odbija to na takim nieszczesnym obcokrajowcu robieniem awantur w polskim stylu...

foxo
2 790
foxo 2 790
#1005.10.2010, 13:06

niewytrzymam: pewnych ilosci wina nie da sie wypic..........

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1105.10.2010, 17:03

Mnie "podobają" sie chinki i japonki ,te na wzor słynnej Oshin :)
Pozatym o gustach sie nie dyskutuje :)

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1205.10.2010, 17:07

Zartowalem nie chodzi mi tu ze akurat Polki mi sie podobaja czy tez nie. Chodzi o to ze akurat dla mnie nie ma znaczenia czy to bedzie Polaka, Szkotka czy Szwedka lub biala, zólta czy tez murzynka. Po prostu jak mi sie podoba to sie podoba i nie wazne jakiej nacji czy rasy jest musi miec to cos w sobie. I wydaje mi sie ze kazdy zdrowy normlany czlowiek tak ma.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1305.10.2010, 17:13
frozner
747
frozner 747
#1405.10.2010, 17:20

Polki są fajne,nie wszystkie i nie zawsze....znam kilka świetnych rodaczek i tu pragnę je z tego miejsca pozdrowić :)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1505.10.2010, 17:23

Scott_David

Zobacz jakie niektore są piekne szczegolnie 3 lub 8 ,a oshin ,tak z tego serialu :)

tableta
1 551
tableta 1 551
#1605.10.2010, 17:26

Oi tak, skośnookie są fajne. Szczególnie z domieszką mlecznej czekolady.

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#1705.10.2010, 17:29

a tam, nie tylko powierzchownosc jest wazna

tableta
1 551
tableta 1 551
#1805.10.2010, 17:32

Racja. Wnętrze jest ważne. Jak za płytka... to ją boli.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1905.10.2010, 17:36

tableta
#18 | Dziś - 17:32
Racja. Wnętrze jest ważne.
_________________________________________________

Niestety Piękne "wnętrze" zadziej mozna znalezc, niz piekną twarz...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2005.10.2010, 17:37

rzadziej *

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#2105.10.2010, 17:56

Polki sa najpiekniejsze na swiecie??
A to co za pomysl?
Ukrainki niby brzydsze? A moze Czeszki? Te z Wenezueli to tez niby paszczury?
A moze Brazylijki szpetne i strasza?

Pieknych kobiet jest pol swiata, a atrakcyjnosc Polek wobec innych panien bierze sie z ich sluzalczosci. Traktuja meza jak Arabki,, ale zeby z nimi sie ozenic nie trzeba przechodzic na Koran.
Noi,, jesli wierzyc tubylcom, Polki sa poprostu latwiejsze.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2205.10.2010, 18:06

Sluzalcze sa do czasu jak kasiory brak koniec sluzalczosci :)

tableta
1 551
tableta 1 551
#2305.10.2010, 18:14

@Scott_David #22: o, to to to...

agent77b
220
agent77b 220
#2405.10.2010, 19:22

Ostatnio zapanowala moda na "egzotycznego meza"sytuacja ta moze wynikac niejako z zakorzenionego w narodzie kompleksu nizszosci nabytego w czasach komuny gdy w Polsce nic nie bylo a za granica wszystko lepsze...a ze w genach kobiet jest to,ze wybieraja silniejszego,ktory pozornie moze zapewnic lepszy byt.Mowie pozornie,gdyz w wiekszosci znanych mi przypadkow "wielka milosci"szybko sie konczy ze wzgl. np. na roznice kulturowe.Chec polepsznia sobie bytu i pokazania swiatu i znajomym jaka to "jestem swietna i osiagnelam sukces zawodowy i prywatny" czesto konczy sie fiaskiem ze wzg.na np. roznice kulturowe,bariery jezykowe itp.Oczywiscie daleki jestem od ujednolicania i nie mam nic przeciwko wielonarodosciowym zwiazka jedynie nalezy zwrocic uwage na przeslanki jakimi czesto ludzie sie kieruja wchodzac w zwiazki.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2505.10.2010, 19:37

agebt77b

Zgadza sie ale to bylo ryzykowne co napisales bo mozesz zara zostac zaatakowany prze jakas pania. Kiedys na emito napisanie czegos takiego konczylo sie wojna. I wyzwaniem od zasciankowca, rasisty, faszysty i wogole zacofanica moherowego. Lecz taka jest prawda. Jesli wlasnie tym sie kieruja panie zawierajac zwiazek małżeński z obcokrajowcem. Ja sam gdybym sie zakochal i widzial odwzajemnienie uczucia po drugiej stronie nawet gdyby to byla Pakistanka, Hinduska czy Nigieryjka bym sie z nia ochajtał. Lecz podkresle musialbym kochac ja i ona mnie. Na probe zeby sobie z kims pozyc pobyc nie trzeba sie odrazu zenic czy wychodzic za maz.

agent77b
220
agent77b 220
#2605.10.2010, 20:03

Scott_David

nie jestem ani" moherem" ani "rasista"Z wlasnego doswiadczenia wiem,ze w wielu przypadkach fascynacje takie szybko mijaja.Sam osobiscie nie zdecydowalem sie na taki zwiazek mimo zaangazowania drugiej strony-rozsadek zwyciezyl.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2705.10.2010, 20:46

Widze na portalu nawet pokazał nam sie Zamość. No proszę :) Pozdrawiam foxo z TL.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2805.10.2010, 21:26

agent77b

Ja nic takiego nie pisze ze należysz do jakiejś z tych grup ale na tym portalu jest a moze bylo wiele osob ktore za taki poglad walsnie by tak Cie okreslili.

Pozdrawiam

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#2905.10.2010, 21:47

Kobiety to kwiaty tej ziemii. A Polki sa bardzo ladne i ich uroda jest slynna na caly swiat. Oczywiscie sa tez brzydkie Polki ale tych jak w tej piosence: "jedna na milion"...

Pozdrawiam wszystkie rodaczki.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#3105.10.2010, 22:14

z takim podejsciem derg to Ty nawet gumowej-dmuchanej z wystawy nie wyrwiesz:)-

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#3206.10.2010, 22:01
Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3306.10.2010, 22:51

O to to. Bracie. Kto musiał to wkoncu pokazac. I uswiadomic nasze dziewczyny. Też to oglądałem. Podkreslam że ten serial miał dużą oglądalnosc. Także nawet telewizja przyczyniła się do wbicia szpili głębiej polskim dziewczynom. Wyrabiając im taką marke. Potem całe UK uważa polki za jakie uważa. Mierząc je jedną miarą. Cóż jak to mówią w każdej bajce jest ziarenko prawdy. Tak by sie chciało je bronić, ale się nie da po prostu.

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#3406.10.2010, 23:00

To i tak sa te bardziej (ze tak powiem) cenzuralne clip'y - kiedys bylem u znajomego i obejrzalem sobie jeden z powyzszych odcinkow w ktorych brytyjczycy ukazuja ta tzw.: nowoczesnosc/ przebojowosc naszych rodaczek.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3507.10.2010, 00:33

"Młode Polki tymczasem wybierają tych, którzy wydają im się najbardziej atrakcyjni"

Atrakcyjnosc nader czesto przeklada sie na liczbe zer, jaka malzonek jest w stanie wybulic za wize :)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3607.10.2010, 01:06

Widzisz radnor zaczynasz powoli cos załapywac :) To nawiązuje też po częsci do tego co powielam z każdym swoim wpisem. A teraz nawet sie ze mną zgadzasz. Nie jest tak z tobą zle. Pozdr.

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#3707.10.2010, 01:58

te filmiki to strzal w dziesiatke. 90% Polek jest wlasnie taka: albo nieprzyjemne wydry, albo leca na byle kogo, byle tylko byl z zagranicy i wtedy mizdrza sie na wyscigi.
Obrazliwe to dla pozostalych 10% porzadnych dziewczyn, ale opinia o Polkach, tak zla, jak tutaj, nie wziela sie z powietrza.
Smutne to, ale prawdziwe, niestety.

sgeezus
3 116
sgeezus 3 116
#3807.10.2010, 17:30

pieprza sie jak kazda inna nacja - ni czesciej ni rzadziej. po prostu sa ladniejsze i czesciej je faceci zaczepiaja. taka szkocka odmiana ludzika michelin tez pewnie ukreci loda tak, ze niejden gwiazdy zobaczy, ale ktoz by tam sie tym przejmowal.

wiesci o latwosci polek to przewaznie urban legends opowiadane przez brytyjskich walikoni, ktorzy odeszli z kwitkiem. zas jesli masz hajs - pindy czworkami sie pchaja, niezaleznie od masci, inteligencji czy pochodzenia - kazda ma swoja cene.

fiftypens
8 510
fiftypens 8 510
#3908.10.2010, 08:50

Wszedzie kobiety dziela sie na te ladne i mniej atrakcyjne :) Wszystko pozostaje kwestia gustu mezczyzny.

niewytrzymam
10 814
niewytrzymam 10 814
#4008.10.2010, 08:55

sgeezus troszeczkę sobie poleciałeś za daleko :(

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#4108.10.2010, 12:43

@KRIS2104 - co innego dostrzegac proste zaleznosci miedzy zjawiskami, a co innego podniecac sie wyssanymi z palca teoriami w zeitgeiscie. ;)

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#4208.10.2010, 20:20

Osobiscie uwazam ze zeitgeist to stek naciagniec i przekolorwan.

I podejrzewam ze chyba nie trafiles znow tym razem, Radnor - malo prawdopodobne zeby Kris "lyknal" zeitgeizt'a.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4308.10.2010, 20:52

Radnor Zeitgeizt jest wlasnia dla takich ludzi jak ty. Czy ja każe komus w to wierzyc? Warto go napewno obejrzec dla porównania i analizy. Filmy prawdy bardzo szybko i bezszelestnie wylapuje cenzura i jak uda ci się go obejrzec jestes szczęsciarzem. Pewnego razu mój kolega wysłał mi link do ciekawego filmu prawdy. Raz go tylko obejrzałem, potem wchodze na konto kolegi żeby pokazac go dziewczynie, a konto też już nie istnieje! Popatrz ile zeitgeizt jest już na youtube. Ludzie którzy tworzyli filmy prawdy to 70% z nich zgineła w dziwnych okolicznosciach, wypadek, rak,niektórych ludzi nawet nie odnaleziono zwłok. Kobieta z Zeitgeizta zrobiła niezłe pieniądze na tym filmie i ksiązkach. I jak tu sie dziwic że ludzie w nic juz nie chca wierzyc. Nie zdziwiłbym się gdyby rząd sam się nie dołożył do tego filmu. To jest nic jeszcze, takie filmy można pokazywac dzieciom. Wiecej dowiesz sie sam na własną rekę. Jestem tego pewien. Ale tych filmów trzeba trochę obejrzec.

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#4408.10.2010, 22:18

KRIS2104
#43 | Dziś - 20:52

Dokladnie! Dla porownania i analizy. Po pierwsze nie wszystkie wnioski sa bledne a po drugie mozna wyrobic sobie analityczny aparat za pomoca czego mozna nawet przesledzic/ przeanalizowac motywy samego powstania danego filmu/ dokumentu.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4508.10.2010, 23:08

sgeezus
#38 | Wczoraj - 17:30
dokladnie, z ta cena to pojechales, ale z drugiej strony, kto nie ma "ceny"?
Szkoda,ze nie kreca filmow o tym co wyspiarki wyrabiaja w toaletach:)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4608.10.2010, 23:10

z drugiej strony faceci(polscy tez) to czesto plotkarze i z dziewczyny ktorej nie moga zdobyc zrobia "dziwke", bo im zal dupe sciska,ze nie moga jej miec

sgeezus
3 116
sgeezus 3 116
#4709.10.2010, 01:44

za duzo seriali o amerykanskich nastolatkach ogladasz :) cena jak cena - jedna da dupy za gar zupy, a innej musza kleknac narody. nikt mnie nie przekona, ze nie ma kobiet uleglych - jesli blokuja hamulce emocjonalne, to zadziala prosty rachunek ekonomiczny.

"niewytrzymam
#40 | Wczoraj - 08:55
sgeezus troszeczkę sobie poleciałeś za daleko :("

dziwne slowa z klawiatury trolla.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#4809.10.2010, 05:12

sie nie znacie...

najwiecej witaminany maja polskie dziewczyny...

Alternatywa_PL
491
#4909.10.2010, 23:35

Ten artykul to ma bled na bledzie. Wyglada jak osobiste przeswiadczenia autora. Ale pierdy.
Juz kiedys dyskusja byla na temat kobiet i widac musze sie powtarzac.
Za najpiekniejsze kobiety na swiecie uznawane sa Kolumbijki, i bez dyskusji. W Europie to Czeszki.
A co sie tyczy polskich kobiet to france daja ciala jak kazde inne tylko sie lepiej france maskuja. Zadne tam tradycje i wychowanie. Popierdolunio jak gdziekolwiek indziej. Z taka mala róznica ze polki wychodza za maz za obcokrajowca zwykle dla kasy albo pozycji, co zwykle oznacza to samo. Mówiac "pozycja" mialem na mysli sytuacje dorobkiewiczowska z polakiem, która nie jest w stanie rywalizowac z ludzmi lokalnymi (natives). Co innego robic 15-20 lat dochodzac do jakiegostam dostatku, a co innego miec wszystko od razu na gotowe.
Patrzycie na swiat i nic nie widzicie co sie dzieje.

ps Nie mialem zamiaru celowo obrazac kobiet poniewaz nie wszystkie sa takie puste.