Do góry

Chrzest podczas polskiej Mszy

Temat zamknięty
sansess
170
sansess 170
05.03.2011, 17:15

Witam serdecznie.
Chciałam zapytać czy może ktoś chrzcił swoją pociechę przez polskiego księdza? Może mógłby ktoś podzieliś się doświadczeniami?
Jak to przystało na kościół katolicki za chrzest trzeba uiścić opłatę, ksiądz poda mi keotę czy co łaska, a jeśli tak to ile powinnam zaproponować?
Termin chrztu mogę wybrać sama, czy są jakieś konkretne wyznaczone dni w miesiącu?
No i proszę o wszystkie wasze spostrzeżenia na temat wspólpracy księdza.
pozdrawiam i z góry dziękuję:)

sansess
170
sansess 170
#3105.03.2011, 20:53

Oczywiście, że pozwolę... A Ty lubisz jak się Ciebie do czegoś przymusza? Postaram się wychować go tak, aby nasza wiara była dla niego na tyle wartościowa, żeby sam chciał w niej pozostać, ale jest coraz więcej skandali, nawet z udziałem obecnego Papieża, więc wytłumacz mi jak tu nie wątpić, skoro Ci, którzy powinni szerzyć naszą wiarę sami daję powody do wątpliwości? Skoro wiara już dla niektórych księży nie jest świętością, to jak można wymagać, aby była dla szarego człowieka. To księża odpychają nas od kościoła (oczywiście nie wszyscy), więc dlaczego miałabym kłamać?

pokolenie_jp2
232
#3205.03.2011, 20:57

Przepraszam, masz racje.
Tez jestem rozgoryczony czynami jakich dopuszczja sie nasi kaplani.

sansess
170
sansess 170
#3305.03.2011, 21:01

Dokładnie. Chcę, aby moje dzieci wierzyły w to co ja, ale jeśli podejmą inną decyzję uwarunkowaną twardymi argumentami, nie otrącę ich z tego powodu... Niektórzy księża popełniają błedy, a jednak nie odrzuciłam wiary, więc jak mogłabym odepchnąć własne dziecko... Na szczęście do dorosłości mu jeszcze daleko:) Może w tym czasie coś się zmieni:) Pozdrawiam:)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3405.03.2011, 21:11

sansess napisał/a
"Tak chcę ochrzcić dla papierka, ale nie na pokaz tylko po to, żeby moje dziecko w przyszłości mogło przyjąc sakrament małżeństwa, oczywiście jeśli pozostanie w wierze katolickiej, o czym sam zdecyduje będąc dorosłym. Pozdrawiam"

Będzie chciał być katolikiem lub innym chrześcijanienem i zawrzeć małżeństwo jako sakrament, to zapewne sam się ochrzci na długo wcześniej. Brak logiki w Twojej argumentacji, lepiej powiedz, że presja rodziny i/lub środowiska jest zbyt duża dla Ciebie i chcesz mieć z nimi wszystkimi święty spokój :). Trzeba ochrzcić, bo tak trzeba :)
Również pozdrawiam.

sansess
170
sansess 170
#3505.03.2011, 21:12

Kama79_79 zrobię jak piszesz, mam nadzieję, że się nie ośmieszę:)

sansess
170
sansess 170
#3605.03.2011, 21:14

Żadna presja. To moja wiara i chcę, aby moje dziecko do niej przynależało. Spider72 doszukujesz się czegoś, czego nie ma tylko, żeby podyskutować. Cóż zawiodę Cię, bo to zbędna dyskusja. Chcę, aby moje dziecko było katolikiem i póki nie zdecyduje inaczej będąc dorosłym to nim będzie!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3705.03.2011, 21:25

Nie chce z Tobą dyskutować po prostu podałem Ci opcję (że sama możesz ochrzcić dziecko). Jeżeli robisz to tylko z wiary jak piszesz, to po co Ci papierek ? Jeżeli dla Ciebie Bóg istnieje i jest wszechmogący i wszystkowiedzący (bo przecież w to wierzysz), to przecież uzna Twój chrzest, bo dla niego najważniejsza jest Twoja wola, a nie papierek. Poza tym chrzest z wody jest tylko symbolem i ważniejszy jest chrzest z Duch Świętego (według Biblii). Również według Biblii, zbawieni mogą być tylko Ci, którzy świadomie zaakceptują Jezusa jako swojego zbawiciela, a małe dzieci tego nie mogą zrobić, bo nawet tego nie rozumieją, więc chrzest z wody nie zapewnia im pójścia do nieba, bo brak tutaj woli podmiotu (dziecka). Chrzczenie dzieci, to ... i tutaj przerwę :)

Nie musisz odpowidać ( i lepiej tego nie rób), bo dopiero się zacznie dyskusja :)
Pomyślnego załatwienia sprawy.
Pozdrowienia

sansess
170
sansess 170
#3805.03.2011, 21:31

Powiem Ci szczerze, że nawet nie wiedziałam, że można samemu ochrzcić dziecko, jeśli nie jest to sytuacja kryzysowa, czyli np umierający malec chrzczony przez pielęgniarkę w szpitalu. W mojej wierze zawsze chrzciło się dziecko w kościele i dotąd nie słyszałam o tym, o czym piszesz. Świadoma akceptacja wiary to dla mnie bierzmowanie, czyli sakrament dojrzałości chrześcijańskiej i ja tak rozumiem swoją wiarę, ale może masz rację. Mimo wszystko chcę, aby sakrament moje dziecko przyjęło w kościele:)

ejoj90
2 403
ejoj90 2 403
#3905.03.2011, 23:10

Chrzest jest narzuceniem wiary.
To mi sie nie podoba.
Bierzmowanie to sciema.
Wszyscy po tym ida na browca:D

Anarch_
419
Anarch_ 419
#4006.03.2011, 00:10

Dokładnie... to jest zwykła indoktrynacja, branie niemowlaka i pod predekstem 'wrodzonego' grzechu przypisywanie i indoktrynowanie... Z reguły po tylu latach przyzwyczajenia i indoktrynacji o wolną wolę niestety trudno... Np ilu z was je końcówki od bananów ? Nieprawdziwy nawyk z dzieciństwa a mocno się trzyma.
Chrzcąc dziecko zabierasz mu wolny wybór, i o to chodzi w tym sakramencie.

Anarch_
419
Anarch_ 419
#4106.03.2011, 00:14

P.S. Ile lat miał Jezus kiedy był chrzczony ? Nie bądźcie bardziej religijni od swojego guru.

ejoj90
2 403
ejoj90 2 403
#4206.03.2011, 00:17

W sumie to zle napisalam hehe
Chrzest narzuca religie.
Ja nie jem koncowek od bananow.
Moja mama mi mowila, ze trzeba odkroic:O

ejoj90
2 403
ejoj90 2 403
#4306.03.2011, 00:21

Moze i dobrze hmmmm dziecko ochrzczone wierzy w Boga. Bo mowia mu, ze jest:O
Znaczy sie jak juz zalapie o co kaman.
To wyrasta i tkwi w tym przekonaniu, ze to wlasnie jego rodzice mieli racje.
Jesli nie byloby religi byalby wiara w cokolwiek oprocz w siebie?
Czy wszyscy maja wrodzony ateizm?
Ha!

ejoj90
2 403
ejoj90 2 403
#4406.03.2011, 00:24

Tam jakies literowki sie wkradly i mozliwe, ze bledy ortograficzne :O
Olejta to...w koncu jest pozno:P
Dobranoc.
:)

checkmate
6 858
checkmate 6 858
#4506.03.2011, 00:33

Dlaczego chrzest jest tak ważny?
Tutaj pytałem: http://www.emito.net/spolecznosc/gr...

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#4606.03.2011, 00:39

no jak to tu nie znaja kopert???nie ma co łaska???? skandal!!!
Poganski kraj...poganskie obyczaje..!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4706.03.2011, 01:47

jak to polski ksiadz daj mu polskie pieniadze, bedzie grubsza koperta

Anarch_
419
Anarch_ 419
#4806.03.2011, 10:20

Kuchusku - 10/10 ^^

rafal_zz
Dundee
132
#4907.03.2011, 12:56

oj drodzy rodacy, prostacy...
kłapiecie tylko swym jęzorkiem
tak ksiądz jest ble, kościół jest ble
ale np czemu, jak ktoś bliski Wam umrze (oby nie), to od razu do księdza, by pogrzeb odprawił, skoro Wy nie wierzycie, skoro umarły nie wierzył, to po co ksiądz do odprawienia ceremonii, to po huj w ogóle na katolickim cmentarzu, tak się z katolicyzmu wyśmiewacie, to wybierzcie sobie jakieś inne miejsce, nie wiem, może gdzieś koło domu lub w lesie

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5007.03.2011, 12:58

Dopiero teraz z niedzielnej mszy wróciłeś - rodaku prostaku ?

rafal_zz
Dundee
132
#5107.03.2011, 13:05

to zachowuj się jak człowiek, możesz być niewierzącym, ale normalnym człowiekiem, a nie kimś takim..

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5207.03.2011, 15:53

Turlaj beret, ja wyrażam tylko swoją opinię, do czego mam prawo i jestem jak najbardziej normalny, bo nie wierzę w bajki w dorosłym wieku, w przeciwieństwie do Ciebie.

solilokwia
809
#5307.03.2011, 17:53

rafal_zz
#49 | Dziś - 12:56 .oj drodzy rodacy, prostacy...
kłapiecie tylko swym jęzorkiem
tak ksiądz jest ble, kościół jest ble
ale np czemu, jak ktoś bliski Wam umrze (oby nie), to od razu do księdza, by pogrzeb odprawił, skoro Wy nie wierzycie, skoro umarły nie wierzył, to po co ksiądz do odprawienia ceremonii, to po huj w ogóle na katolickim cmentarzu, tak się z katolicyzmu wyśmiewacie, to wybierzcie sobie jakieś inne miejsce, nie wiem, może gdzieś koło domu lub w lesie

Trafiles w 10 Rafal. Teraz to sie przekomarzaja jak dzeci w przedszkolu a jak przyjdzie bieda to do kosciola.

To sa nasi emitowi madrale, chojraki :)

aaarszenik
London
12 706
#5407.03.2011, 17:56

chuj sie przez CH pisze

aaarszenik
London
12 706
#5507.03.2011, 17:58

poza tym cmentarze komunalne sa wlasnoscia gminy a nie kosciola.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5607.03.2011, 19:18

solilokwia, nie mierz innych swoją miarą - dziecinną miarą :)

ejoj90
2 403
ejoj90 2 403
#5707.03.2011, 20:57

To wcale nie jest tak, ze my sie nasmiewamy.
Jesli chodzisz do kosciola a daje Ci to szczescie to ok.
Jesli przez to stajesz sie lepszym czlowiekiem. ( juz to pisalam w innym watku..wiem :P)
Nikt tu nie pisze, ze kosciol jest ble i ksiadz rowniez ble.
Smutne jest to, ze wyzywasz ludzi ktorzy maja inne poglady "oj drodzy rodacy, prostacy..."
Taki komentarz jest obrazliwy.
Wydaje mi sie, ze ludzie odwracaja sie od kosciola bo w sumie nic im to nie daje. Kosciol jest za bardzo konserwatywny. Potrzeba zmian, zeby kosciol szedl z czasem. Jesli stoisz w miejscu to cofasz sie....

checkmate
6 858
checkmate 6 858
#5807.03.2011, 22:31

Ależ Kościół idzie z czasem, choć powiedzenie, że wlecze się za nim 40-50 lat jest chyba trafniejsze. :)

rafal_zz
Dundee
132
#5908.03.2011, 01:54

wiesz, ja się w sumie ciesze z tego, że młyny Kościoła katolickiego wolno mielą:)
jakoś nie chciałbym, by Watykan się zgodził na takie wszystkie zmiany i reformy, i w Polsce księdzem oficjalnie mógłby być jakiś gej albo udzielanie sakramentalnych ślubów takim osobom..

checkmate
6 858
checkmate 6 858
#6008.03.2011, 02:14

Rozumiem, że ksiądz gej lub pedofil, ale NIEOFICJALNIE, wcale Ci nie przeszkadza. :)

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis