Do góry

Szkockie referendum niepodległościowe 2014

Temat zamknięty
TakDlaSzkocji
27
03.01.2014, 22:08

Hej,

Jestem ciekawy jakie sa wasze odczucia i poglady na te sprawe?
Ja jestem zdecydowanie na TAK...nie bede was tutaj bombardowal swoimi argumentami...no chyba ze mnie ktos otwarcie zapyta :-)
Jezeli ktos jest na NIE to interesuje mnie jakie sa wasze obawy odnosnie mozliwej niepodleglosci...

Pozdrawiam

TakDlaSzkocji
27
#6104.01.2014, 19:55

Esha_ jak zwkle rzucasz puste oskarzenia. pozwole sobie na twoje pytanie nie odpowiedziec....dlatego ze ty nie odpowiedziales na zadne z moich...

ale pomimo braku jakiegokolwiek pozytywnego wkladu w ten watek dziekuje wam, szczegolnie tobie Esha_ za wszystkie komentarze...bardzo puczajace

przestaje sledzi ten watek

pozdrawiam

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#6204.01.2014, 20:04

I jeszcze z Dundee klika...

Ło jezu...

Profil nieaktywny
yourteacher
#6304.01.2014, 20:09

zamykam temat

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#6404.01.2014, 20:35

#61: Idź w cholerę.

Profil nieaktywny
mis.colargol
#6504.01.2014, 20:43

juz nie moge sie doczekac kiedy na moim angielskim payslipie zobacze ze juz nie doplacam do tego obesranej krainy zwanej szkocja

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#6605.01.2014, 12:48

Nie podskakujcie, bo postaram sie zebys ta Angole placili wiecej za wstep na falkirk wheel!

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#6705.01.2014, 12:49

A tak serio, to poprosze o argumenty za "Tak" tylko nie jakies marketingowe mumbojumbo tylko fakty.

k43TfSoe7h
4
#6805.01.2014, 15:47

to nie to miejsce na dyskusje.
ze stałymi userami nie ma sensu się komunikować, taki sam typ jak z krakowskiego przedmieścia swego czasu i co roku.
w ogóle nie ma sensu tutaj się wypowiadać, frustracja, nic więcej. potrzeba bycia zauważonym, wyścigi na największego chama.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#6905.01.2014, 15:54

Zaiste.

inference
1 738
inference 1 738
#7005.01.2014, 15:56

@68 O, kolejny nowy z odzysku :P

TakDlaSzkocji
27
#7305.01.2014, 17:11

mis.coralgor

Zdajesz sobie sprawe ze te linki pochodza z daily mail?
Tym ludziom zaden fakt nke przeszkodzi w popychaniu swojej agendy.
Wedlug Centre of Economics and Business Research Szkocja nie otrzymuje dotacji netto z UK

Profil nieaktywny
mis.colargol
#7405.01.2014, 17:16

to moze jakies dane na ten temat poprosze

TakDlaSzkocji
27
#7605.01.2014, 17:39

On 18 January 2013, pro-Union journalist Joyce McMillan wrote in the Scotsman: "The truth is that the tone of the No camp’s response to the independence debate has – in too many cases – been so reactionary, so negative, and so fundamentally disrespectful of the Scottish Parliament as an institution, that I now find it hard to think of voting with them, no matter what my views on the constitution. And this, for me, is a new experience in politics – to enter a debate with a strongish view on one side of the argument, and to find myself so repelled by the tone and attitudes of those who should be my allies that I am gradually forced into the other camp"

Profil nieaktywny
mis.colargol
#7705.01.2014, 18:48

i co z tego ze pochodza z daily mail,faktem jest ze szkocja wydaje wiecej na glowe o okolo 10 procent niz srednia w uk,gas i oil moze pokrywa net plynace z uk co nie zmienia faktu ze szkocja jest dotowana bo sama nie wypracowalaby tych wyadatkow.

TakDlaSzkocji
27
#7805.01.2014, 20:03

mis.colargol
#77

zastanow sie...jezeli dajesz mi 100 funa tygodniowo a ja jestem na tyle zaradny ze te 100 funa pomnoze co tydzien razy dziesiec i z wdziecznosci za pomoc oddaje ci te 100 funta z nawiazka...to faktycznie mnie dotujesz...ale nie utrzymujesz....wiec szkocja jest dotowana tak jak kazda inna czesc uk ale jako jedyna czesc uk pokrywa koszty dotacji w postaci przychodow ktore generaje...co oznacza ze przy odlaczeniu od UK bylaby w stanie pokryc wlasne koszty...do tego szkocja generuje 10,300 funtow na glowe z podatkow w porownaniu z tylko 9,000 przez reszte uk

nikt nie mowi ze ten kraj bedzie druga arabia saudyska, ale teksty typu ze ten kraj zdechnie z glodu i nie bedzie sie w stanie utrzymac mozna miedzy bajki wlozyc. jest sporo krajow podobnych wielkoscia do szkocji ktore maja duza mnijeszy zasob surowcow naturalnych i jakos funkcjonuja

TakDlaSzkocji
27
#7905.01.2014, 20:09

mis.colargol
#77

cale nieporozumienie wynika z tego ze dochody ktora szkocja generuje z ropy, whisky itp ida najpierw do londynu a potem w postaci dotacji wracaja do szkocji co sprawia wrazenie ze szkocja jest na utrzymaniu londynu.

Profil nieaktywny
pimpeksadelko
#8005.01.2014, 20:12

tu nie chodzi tylko o surowce, ktorych maja na 10 lat, ty tutaj zyjesz? jaki tu jest przemysł? ten kraj żyje z turystyki i związanej z nią usług. Szkocja to nie tylko Glasgow i Edynburg, to północ z małymi fabryczkami whisky i górskimi ugorami. Jak i z czego oni maja wyżyć? z tych owiec? co z resztą rolnictwa? a spoleczeństwo odwykło od wyrzeczeń i zaciskania pasa.

Profil nieaktywny
mis.colargol
#8105.01.2014, 20:18

cale nieporozumienie wynika z tego ze dochody ktora szkocja generuje z ropy, whisky itp ida najpierw do londynu a potem w postaci dotacji wracaja do szkocji co sprawia wrazenie ze szkocja jest na utrzymaniu londynu.
...........
nie wiem,smiac sie czy plakac

TakDlaSzkocji
27
#8205.01.2014, 20:23

bzdura...ropy jest jeszcze prawie dokladnie tyle ile do tej pory zostalo wydobyte...w 2008 roku oszacowano ze przez nastepne 40 lat zostanie wydobyte 25 do 30 miliardow barylek...wiec zostalo tego na 4 dekady

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#8305.01.2014, 20:26

TakDlaSzkocji
#73 | Dziś - 17:11
mis.coralgor

Zdajesz sobie sprawe ze te linki pochodza z daily mail?
_______________________________________________________

"Daily Mail" jest nie mniej wiarygodny od propagandówki nazywanej "Białą Księgą" :D

TakDlaSzkocji
27
#8405.01.2014, 20:27

plus...o czym malo ludzi mowi...szkocja ma mnostwo tzw "lodowatego ognia" czyli zamrozonego metanu...ktorego moze wystarczyc na 300 lat - wedlug szacunkow oczywiscie

TakDlaSzkocji
27
#8505.01.2014, 20:33

Esha_
#83

a w ktorym miejsu podalem jakiekolwiek argumenty na podstawie Whie Paper...za wyjatkiem postu w ktorym wykazalem ze zad szkocki nie zamierza nam zabierac prawa glosu w wyborach to parlamentu po wyjsciu z UK

wiadomo ze biala ksiega zostala napisana zeby ludzi przekonac wiec pewne aspekty negatywne (kwestia funta) zostaly umniejszone...dziekuje ze wszystkim przypomniales ze zolta lodz podwodna jest zolta

Profil nieaktywny
mis.colargol
#8605.01.2014, 21:17

bzdura...ropy jest jeszcze prawie dokladnie tyle ile do tej pory zostalo wydobyte...w 2008 roku oszacowano ze przez nastepne 40 lat zostanie wydobyte 25 do 30 miliardow barylek...wiec zostalo tego na 4 dekady
..............
szetlandy juz zapowiedzialy ze pierdziela szkocje i w razie czego przystepuja do uk wiec z tych 40 lat moze zrobic sie 20 :)))
itp itd

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#8705.01.2014, 21:19

Ale o tym milczą, bo to niewygodne. ;)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#8805.01.2014, 21:21

"Pewne negatywne aspekty". Niom, strasznie mało tych "pewnych negatywnych aspektów", za to mnóstwo populistycznego hurraoptymizmu- politycy przecież się wyżywią... z czego? :D

Profil nieaktywny
mis.colargol
#8905.01.2014, 21:27

TakDlaSzkocji
03.01.14, 22:08
Hej,

Jestem ciekawy jakie sa wasze odczucia i poglady na te sprawe?
Ja jestem zdecydowanie na TAK...nie bede was tutaj bombardowal swoimi argumentami...no chyba ze mnie ktos otwarcie zapyta :-)
Jezeli ktos jest na NIE to interesuje mnie jakie sa wasze obawy odnosnie mozliwej niepodleglosci...
.....................
zadnych obaw

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#9006.01.2014, 14:00

@TakDlaSzkocji

1. White Paper podaje ze ropy i gazu starczy na 30 lat pod warunkiem ograniczenia wydobycia za 10 lat. Podaje ze zloza to 24mld barylek. Wydobycie w 2011 lub 2012 (nie pamietam dla ktorego roku sprawdzilem) bylo podane jako 1.8mld czyli przy obecnym wydobyciu zloza wyczerpia sie za.....13 lat

2. Te dane o dochodach z podatkow o 1,5tys wyzszych na glowe przecietnego Szkota w porownaniu do reszty UK sa po uwzglednieniu wplywow z ropy. Bez nich sa o 100f nizsze w Szkocji niz w reszcie UK czyli to cale bogactwo Szkocji przezyje 15 lat a pozniej co? Jak zalatac te 19% wplywow do budzetu?? Jak ktos moze probowac budowac samodzielne panstwo obiecujac zwiekszenie pomocy socjalnej i obnizenie podatkow dla przedsiebiorstw wiedzac, ze juz teraz sa na lekkim deficycie a zwiekszy sie on bardzo powaznie za 10 lat?

Jestem przeciwko odlaczeniu Szkocji bo osoby ktore tego chce wygladaja na zupelnie nieodpowiedzialne i nie umiejace pokazac skad chca wziac brakujace srodki na dzialalnosc panstwa. Jak mozna planowac niepodleglos w perspektywie tylko najblizszych 10 lat a reszte traktowac w stylu "jakos to bedzie"??

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis