Do góry

Paragraf na papieża

We wrześniu Benedykt XVI, głowa (domniemanego) państwa watykańskiego, a na pewno głowa Kościoła rzymskokatolickiego odwiedzi Wielką Brytanię z czterodniową pielgrzymką. Ta historyczna wizyta może się zakończyć dla Watykanu dyplomatyczną i wizerunkową katastrofą.

W dniach 16-19 września Benedykt XVI złoży czterodniową wizytę w Wielkiej Brytanii i w przeciwieństwie do wizyty Jana Pawła II w 1982 r. nie będzie ona miała charakteru wyłączenie pasterskiego, lecz również oficjalny. Papież pierwszy raz w historii został zaproszony przez Jej Wysokość i brytyjski rząd. Według planu Benedykt XVI najpierw ma zostać przyjęty przez Elżbietę II, potem w Westminsterze zwróci się z przemówieniem do brytyjskiego społeczeństwa. W Londynie będzie też uczestniczył w czuwaniu modlitewnym, w Pałacu Lambeth spotka się ze zwierzchnikiem Wspólnoty Anglikańskiej, a na koniec odprawi mszę w Szkocji. Ale istnieje możliwość, że żadne z tych wydarzeń się nie odbędzie, a papież zaraz po lądowaniu zostanie skuty kajdankami i trafi do więzienia. Bulterier Darwina, uznany biolog Richard Dawkins od lat zwalczający religię jako siłę szkodliwą dla państw i społeczeństw oraz nieco mniej znany brytyjski ateista, dziennikarz i autor książki: "Bóg nie jest wielki" – Christopher Hitchens poprosili bowiem prawników o przygotowanie aktu oskarżenia przeciwko papieżowi. Za zbrodnię przeciwko ludzkości. Może im się udać zakuć Ratzingera w kajdanki, gdyż prawo międzynarodowe mają po swojej stronie.

Podstawą oskarżenia jest oczywiście masowe seksualne wykorzystywanie dzieci przez kościelnych hierarchów w Europie Zachodniej i USA. Każdego miesiąca rośnie liczba nowych ujawnionych aktów pedofilskich. Wszystko zaczęło się od wstrząsającego raportu irlandzkiej Komisji ds. Znęcania się nad Dziećmi opartego na zeznaniach 791 świadków opublikowanego w zeszłym roku. 98 proc. mężczyzn i 99 proc. kobiet zeznało o jakiejś formie maltretowania, jakiego doznali w kościelnych instytucjach. Komisja zebrała 360 doniesień o obrażeniach spowodowanych biciem – od krwawienia, poprzez wybite zęby, połamane kości, aż do uszkodzeń nerek. 242 wychowanków informowało o nadużyciach seksualnych. 70 zostało zgwałconych analnie, 140 zostało zmuszonych do uczestniczenia w masturbacji, w 90 przypadkach wiązało się to z przemocą. Do Irlandii dołączają inne kraje. W USA kryzys pedofilski doprowadził na skraj bankructwa wiele katolickich diecezji. Kalifornijska wypłaciła 660 mln dolarów w ramach odszkodowań, a bostońska ponad 100 mln. Nadużycia w Kościele katolickim ujawniane są także w Holandii. Z ogromem problemu Watykan nie może sobie poradzić, przyzwyczajony do rozwiązywania bolesnych dla siebie spraw z dala od publicznego oka. We własnym gronie i poprzez wewnętrzne, kościelne procedury. Wizerunkowi Kościoła nie służą także twierdzenia niektórych dostojników kościelnych o światowym, medialnym spisku mającym jakoby na celu zniszczenie katolickiej wiary. Jeszcze większym problemem są jednak powoli wypływające informacje o kościelnych hierarchach na najwyższych szczeblach starających się zatuszować skandal. O zatajanie aktów pedofilskich w Kościele oskarżany jest również Benedykt XVI, a według adwokata Geoffreya Robertsona duchowni, którzy chronili księży pedofilii, zmuszali ich ofiary do zachowania tajemnicy i pozwalali sprawcom kontynuować pracę z dziećmi, również dopuścili się do seksualnej napaści w stosunku do nieletnich. A każda nielegalna praktyka stosowana na masową skalę może zostać przez Międzynarodowy Trybunał Karny zakwalifikowana jako zbrodnia przeciwko ludzkości.

Benedykt XVI znalazł się na celowniku brytyjskich adwokatów nie tylko jako głowa (domniemanego) państwa, odpowiedzialnego za masową zbrodnię, ale także jako osoba działająca w zmowie na rzecz ochrony pedofilów. Jako prefekt Kongregacji Nauki i Wiary, jeszcze jako Jozeph Ratzinger, obecny papież miał za zadanie zbadać seksualne skandale dotyczące wykorzystywania dzieci, które trapią Kościół od dziesięcioleci. Nie osiągnął większych sukcesów, za to w maju 2001 roku napisał list do zaufanych katolickich biskupów, nakazując im, aby nie informowali policji – ani kogokolwiek innego – o zarzutach w stosunku do podległych im innych dostojników Kościoła, pod groźbą ekskomuniki. Niedawno na światło dzienne wypłynęło także inne pismo Ratzingera z 1985 roku, w którym obecny Benedykt XVI pisał, że przyłapanych księży na seksualnych aktach z nieletnimi nie należy karać ze względu na "dobro Kościoła".

Na Dawkinsowo-Hitchensową akcję zmierzającą do umieszczenia papieża za kratkami szybko zareagował Watykan ogłaszając, że papież nie może być ścigany przez brytyjski wymiar sprawiedliwości, bo jest głową państwa i ma międzynarodowy immunitet. Ale prawnicy Dawkinsa i Hitchensa podważają tę opinię. Adwokaci Robertson i Mark Stephens przekonują, że Państwo Kościelne przestało istnieć w 1870 roku, a twór, z którym mamy dzisiaj do czynienia, to prawna fanaberia faszystowskich Włoch Mussoliniego powołana do życia w 1929 roku przez jednostronną deklarację. Przekonanie, że państwa mogą być tworzone przez inne państwa poprzez autorytarne i jednostronna deklaracje jest intelektualnie i prawnie poniżające. Kuriozum prawne nie przeszkodziło jednak innym katolickim krajom wspierać pretensji do państwowości Stolicy Apostolskiej i wysyłania tam ambasadorów, w zamian za nuncjuszy, co utwierdza ludzi w fałszywym, według brytyjskich prawników, przekonaniu o państwowości Watykanu. Swoje za uszami ma również ONZ, który co prawda nie przyjął Watykanu w poczet swoich członków, ale nadał Stolicy Apostolskiej status obserwatora pozwalając, aby Watykan stał się sygnatariuszem traktatów, takich jak prawo morza albo Konwencja Praw Dziecka oraz do zabierania głosu i głosowania na konferencjach ONZ, gdzie hierarchowie kościelni promują swoje dogmaty na temat aborcji, antykoncepcji i homoseksualizmu.

Uczestniczenie w obradach ONZ zachęca jednak kościelnych prawników do roszczeń na temat państwowości Watykanu i międzynarodowego immunitetu papieża. Zdało to egzamin w USA, gdzie jak dotąd przeciwko katolickim archidiecezjom wytoczonych zostało 11750 spraw. W 2005 roku sąd w Teksasie pozwał Watykan, jednak zarzuty zostały oddalone po osobistej interwencji Georga Busha juniora, który za radą swojego prawnika Johna Bellingera uznał Benedykta XVI za głowę "suwerennego państwa" podlegającą "międzynarodowemu immunitetowi." Brytyjscy prawnicy, po tych amerykańskich doświadczeniach, przygotowują się na prawdziwą prawną batalię. I chociaż przyznają, że ich wniosek może zostać zakwestionowany przez brytyjskie sądy oraz przez Europejski Trybunał Praw Człowieka, to jednak liczą na Międzynarodowy Trybunał Karny. Statut MTK definiuje zbrodnię przeciwko ludzkości obejmując również gwałty, niewolnictwo seksualne i inne czyny nieludzkie, które powodują szkody dla zdrowia psychicznego lub fizycznego, a popełniane były na ludności cywilnej w rozległej lub systematycznej skali, jeżeli tolerowane były lub wspierane przez rząd lub władzę. Robertson i Stephens twierdzą zaś, że skoro akty wykorzystywania seksualnego przez księży nie były ani odizolowane, ani sporadyczne, jak również tolerowane przez najwyższe watykańskie władze, de facto mieszczą się one w jurysdykcji MTK.

Wizyta Benedykta XVI w Wielkiej Brytanii nie będzie lekka, łatwa ani przyjemna, zwłaszcza, że do mediów wyciekła wewnętrzna notatka Ministerstwa Spraw Zagranicznych zawierająca sugestie, aby papież uświetnił wizytę w Wielkiej Brytanii, błogosławiąc związek gejów, otwierając klinikę do walki z AIDS, infolinię dla wykorzystywanych seksualnie dzieci, a także wprowadził papieską markę prezerwatyw, otworzył klinikę aborcyjną, wyświęcił kobietę na księdza, przeprosił za hiszpańską armadę i zaśpiewał z Królową. Prawdopodobieństwo, że tak się stanie jest minimalne, ale istnieje możliwość, że we wrześniu w Wielkiej Brytanii na Benedykta XVI nie będą czekały ani fanfary, ani czerwony dywan, tylko policja z nakazem aresztowania. Możliwe też, że poddany medialno-prawnej presji papież odwoła swoją wizytę w Wielkiej Brytanii. W obu przypadkach zakończy się to dla Watykanu dyplomatyczną i wizerunkową porażką.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 48

nshadow.
3 372
nshadow. 3 372
#124.05.2010, 08:01

papiez wczoraj wlasnie oglosil, ze nie ma miejsca dla pedofilow w kosciolach katolickich!!

czyli jasno z tego wynika, ze wszystkie wakaty sa juz obsadzone i rekrutacja skonczona...

Irek
1 937
Irek 1 937
#224.05.2010, 08:06

Alez to by byly jaja!!! Najwiekszy pokaz sprawiedliwosci na swiecie. Nareszcie sukienkowi dostana po swoich zapaslych dupskach, bez wzgledu na to, czy absolwenta Hitler Jugend zamkna, czy nie.

Lola
243
Lola 243
#324.05.2010, 08:44

Po co im zniesienie celibatu skoro maja dzieci?

ulubiona piosenka ksiezy? - "Bo wszystkie dzieci nasze sa"

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#424.05.2010, 10:01

no tak tylko bedzie mial dyplomatyczny paszport wiec z aresztowania nici ...

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#524.05.2010, 10:51

hie hie ale byłyby jaja!!

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#624.05.2010, 11:09

no to po tym to chyba nasze "bereciary" ruszą na krucjatę z transparentami: Ratzinger! W tym dniu wszyscy jesteśmy pedofilkami!

Profil nieaktywny
danzig
#724.05.2010, 14:25

mein fuhrer papa????? to niemozliwe...............

Profil nieaktywny
danzig
#824.05.2010, 14:26

mein fuhrer papa????? to niemozliwe...............

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#1024.05.2010, 15:10

troche tak jakby chcieli zamknac krolowa Elzbiete za zbrodnie dokonane w koloniach brytyjskich.

MakasUK
78 453
MakasUK 78 453
#1124.05.2010, 15:16

witamy Kurskiego emito!
Nie, to zupełnie nie tak. Benek ma bezpośrednio sporo na sumieniu, min osobiście pomagał ukrywać wiele przypadków pedofilii w kk, podobno także przed poprzednim papieżem

Ray
1 370
Ray 1 370
#1224.05.2010, 15:50

swinski gryps
#10 | Dziś - 15:10

Zle porownanie:

Elizabeth nie byla mocodawca zajsc. A i obecnie FORMALNIE jest tylko figurantem.

Za to papa ma formalnie w rekach zarowno prawo Watykanu jak i jego wykladnie najwyzszej instancji (w politologii jest to definiowane jako tyrania) ktore prowadza do tej swietojebliwosci i nieszczesc ludzkich.

Jeszcze za nim nie osiagna tego stanowiska juz musza sie wykazac ziomalom "na ci ich stac" stosujac sumiennie wiele przepisow i dyrektyw bulwersujacej natury.

nshadow.
3 372
nshadow. 3 372
#1324.05.2010, 18:19

a ja jestem tylko ciekawy jakie by sie dzisiaj pojawialy komentarze gdyby to w swietle obecnych "odkryc" powtorzylo sie to zdarzenie:

zakladajac, ze JP2 nadal by sprawowal rzady?
co wtedy mysleli wszyscy Polacy? swietokradztwo, sudoma i gumoria panie!
teraz jest jakis szwab, a to juz nie "nasz" papa wiec juz glosno mozna po nim jechac nie?
nie zajezdzaloby to troche hipokryzja??

uzydkownik
349
#1424.05.2010, 19:13

a ja widzac ten artykul w emito zastanawialem sie czy 1szy z jadem zionie niedoszly dziennikarz Faktow i Mitow, syn emerytowanego Zomowca niejaki "Irek" czy kto inny.. I tu szarprajs..
Co do meritum, sama wiadomosc nie ma prawie zadnego znaczenia dla mnie jako "wojujacego katolika" :D

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1524.05.2010, 19:23

sugestie, aby papież uświetnił wizytę w Wielkiej Brytanii, błogosławiąc związek gejów, otwierając klinikę do walki z AIDS, infolinię dla wykorzystywanych seksualnie dzieci, a także wprowadził papieską markę prezerwatyw, otworzył klinikę aborcyjną, wyświęcił kobietę na księdza, przeprosił za hiszpańską armadę i zaśpiewał z Królową.

Benedykt XVI zawstydzi Pudzianowskiego!

@nshadow no bo wiesz, my jestesmy pokolenie JP2. na 100%. ;)

squit
3 108
squit 3 108
#1624.05.2010, 19:23

Ale jedno jest pewne ,
...pisma się wypełniają.

Mazio
10 207 1
Mazio 10 207 1
#1724.05.2010, 19:38

Skuć i wypuścić za okupem. Niech to będzie pełen skan z Bibliotheca Apostolica Vaticana.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#1824.05.2010, 21:29

ok pomijając ,,ubranka,, facet kryje pedofilię, znęcanie się nad dziećmi ale nie jest duchownym jak wtedy byście pisali? Czemu zwykłe zwyrodnialstwo usprawiedliwiacie ,,wiarą,,? Przecież naprawdę wierząca osoba by się nie dopuściła takiego czynu i nie kryła by zbrodniarzy...

Nieznamir
16 852
Nieznamir 16 852
#1924.05.2010, 21:32

chcialem dopisac cos kontrowersyjnego zeby sie dziecko we mgle poplakal, ale wszyscy po nim jedziecie i nie bede oryginalny.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2224.05.2010, 21:55

Druga sprawa, Benedykt to tylko kozioł ofiarny, bo przyznał,że to ma miejsce i przeprosił (wobec udowodnionych przypadków) ilu przed nim wiedziało? Ilu kryło takich zwyrodnialców po klasztorach lub na misjach? Ale dobrze,że kościół w ogóle cokolwiek robi i nie chowa głowy w piasek jak to zwykle bywało wcześniej. Lepiej by zrobili gdyby pozwolili działać prawu danego państwa wobec takich osób, a nie zasłaniali się ,,prawem kanonicznym,,.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2324.05.2010, 21:58

uzydkownik wpulzarejestrowany
#14 | Dziś - 19:13 .. jak katolicyzm polega według Ciebie na kryciu takich świństw, to szerokiej drogi ,,wojujący,,

Ray
1 370
Ray 1 370
#2424.05.2010, 22:03

dorka ...łapy precz od srajacych mew...
#22 | Dziś - 21:55

Benedykt to nie koziol ofiarny - oprocz funkcji formalnej jest tez wielka szycha zakulisowych powiazan, co prawda nr 1 w Watykanie jest tzw. "czarny papiez", to i tak on sam duzo wniosl do bezkarnosci kleru zanim jeszcze zaczal piastowac funkcje papieza.

Ray
1 370
Ray 1 370
#2524.05.2010, 22:04

dorka ...łapy precz od srajacych mew...
#23 | Dziś - 21:58

TAK!

Ray
1 370
Ray 1 370
#2624.05.2010, 22:07

I na wielu innych rzeczach bo to co my tu omawiamy to tylko wierzcholek gory lodowej

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2724.05.2010, 22:11

Ray może i masz rację, fajnie by było,gdyby ludzie mówiący o Bogu nie posługiwali się nim by uskuteczniać swoje chore jazdy i by nie krzywdzili innych ...

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2824.05.2010, 22:14

rzygać mi się chce jak myślę o takich padalcach co krzywdzą dzieci

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#2924.05.2010, 22:21

rzygać mi się chce jak myślę o takich padalcach co krzywdzą dzieci
Ale to nie ja jestem za aborcją i ochroną krzywdzicieli

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#3024.05.2010, 22:22

sorry ze nie jestem tolerancyjny

Nieznamir
16 852
Nieznamir 16 852
#3124.05.2010, 22:27

#30

nieważne:) grunt ze jest sie z kogo posmiac.

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#3224.05.2010, 22:40

Zalecam ci wizyty u psychologa
Na poczatek 5x w tygodniu wystarczy
I nie jest mi do śmiechu...

Nieznamir
16 852
Nieznamir 16 852
#3324.05.2010, 22:42

bo taki ponurak jestes, wyluzowałbyś.

Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#3424.05.2010, 22:42
Profil nieaktywny
DzieckoWeMgle
#3524.05.2010, 22:43
uzydkownik
349
#3624.05.2010, 23:35

dorka ...łapy precz od srajacych mew...
#23 | Dziś - 21:58
uzydkownik wpulzarejestrowany
#14 | Dziś - 19:13 .. jak katolicyzm polega według Ciebie na kryciu takich świństw, to szerokiej drogi ,,wojujący,,

potepiam oba fronty, na szczescie spotkalem na swej drodze skromnych i bogobojnych duszpasterzy- dupe wycieram zarowno pedofilia przepasana w szaty liturgiczne jak i sierpem i mlotem owitymi w szmaty Che Guevary..
Dzis libertarianizm jest w modzie, jeszcze.. Lepiej przemawia do ludzi w mediach, co widac szczegolnie w tekstach naszych emi(to)grantow ..

Ray
1 370
Ray 1 370
#3724.05.2010, 23:49

uzydkownik wpulzarejestrowany
#36 | Dziś - 23:35

Idac tym sladem mozemy pobajdurzyc ze bylo paru szlachetnych oficerow machiny hitlera.

Tylko po co mijac sie z meritum. Rozmawiamy o systemach ktore z gruntu sa nastawione na nieszczescia ludzi a nie na temat domniemanych szlachetnych wyjatkow jakie wyszly poza margines tychze systemow.

PS: W czasach nowozytnych nie bylo nigdy w kulturze zachodu kostrukcji politycznej ktora mozna byloby nazwac "Libertanizmem". Lecz mimo to ze 18-to wieczne USA nawet w polowie nie byly takowym systemem (choc najblizszym) to ludzie wlasnie tam uciekali przed chorymi despotyzmami natur wszelkich.

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#3825.05.2010, 00:09

Elzbieta II koronowana byla 2 czerwca 1953 roku.

Oto co w czasie jej panowania mialo miejsce w Kenii:

"Obozy koncentracyjne, tortury na dzieciach, gwałty i śmierć tysięcy ludzi. Ta historia nie wydarzyła się w czasach II wojny światowej, ale lata później. Oprawcami nie byli nazistowscy zbrodniarze, lecz… Brytyjczycy. Ofiary to Kenijczycy - dawni poddani kolonii brytyjskiej. Dziś samo wspomnienie o okrucieństwach wywołuje zmieszanie na Wyspach. Czy jednak pokrzywdzeni mogą liczyć na coś więcej niż wstydliwy rumieniec?
Brytyjczycy nie lubią o tym rozmawiać. To kłopotliwy temat.

http://konflikty.wp.pl/kat,1020229,...

Jesli juz wiec stawiac przed sadem jakies glowy panstw odpowiedzialnych za zbrodnie, to moze zaczac na wlasnym podworku????

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#3925.05.2010, 00:16


David Anderson z Oxfordu i Caroline Elkins z Harvardu wydali niemal równocześnie książki dokumentujące okrucieństwa dokonane na Kenijczykach. Wachlarz tortur opisanych w tych pracach jest wstrząsający – od ciągania za samochodem po gwałty przy pomocy rozbitych butelek. Brytyjczycy rozumieli, że „z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie kłamał”, więc podłączanie kabli do genitaliów stało jedną z najczęstszych metod pozyskiwania informacji, także od dzieci. Te przecież musiały wiedzieć najwięcej.

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#4025.05.2010, 00:22

I zeby nie bylo niescislosci:
Nie jestem fanem papy z Rzymu.

ale gdy zarzuty pod adresem Watykanu padaja z ust brytyjczykow, to zakrawa to juz na parodie.

to troche tak, jakby seryjny morderca laskawie donosil policji, ze przyuwazyl kieszonkowca w autobisue i go to wzburzylo.

Obluda i tyle.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4125.05.2010, 01:04

nie rozumiem tolerastów - są za popularyzacją zboczeń seksualnych czy przeciw? A może jedne zboczenia są cacy, a inne be? Ale które są be, a ktore cacy i dlaczego? Toleraści, wypowiedzcie swoje zdanie.

Ray
1 370
Ray 1 370
#4225.05.2010, 01:25

swinski gryps
#40 | Dziś - 00:22

Powyzszemu nie przecze, tylko podkresl W CZASIE JEJ PANOWANIA bo...

...krolowa brytyjska formalnie nie jest mocodawczynia tychze poczynan ale parlament brytyjski i rzad ktory wysowa wniosek pod glosowanie.

PS:
1) Nawet jak w tym rozumowaniu zrobisz roszade i wymienisz krolowa na rzad brytyjski to moze z grubsza jawic sie to na przyganianie kotla garnkowki aczkolwiek trudno tu mowic o jakimkowlwiek dysonansie geopolitycznym poniewaz brytyjskie nieformalne osrodki wladzy (nawet lacznie z rodzina krolewska i pociotkami) wspolpracowali i wspolpracuje z Watykanem przy wielu imperialistycznych projektach na skale swiatowa.

2) Jedyny dysonas jaki rzeczywiscie istnieje jest na polu pomiedzy Watykanem a brytyjskim srednim szczeblem formalnej wladzy i co poniektorymi agencjami/ ugrupowaniami pozarzadowymi.

3) Poznawszy jakich okrucienstw Watykan dopuscil sie bezposrednio ze swojego ramienia, obserwator nie bedzie zszokowany powyzszymi z ramienia swieckiego panstwa.
Dla przypomnienia przykladzik: w okresie II wojny swiatowej w chorwackich obozach koncentracyjnych z serbska ludnoscia ksieza robili sobie zawody ktoremu sie uda ubic wiecej ludzi o wlasnych silach za pomoca tylko noza rzeznickiego - rekordy wachaly sie w granicach 1'000 porozpruwanych na smierc ludzi rekami jednego ksiezulka; w tym absolutny rekord pewnego katolickiego zakonnika byl grubo ponad 1'000.

4) Mowisz ze historia milczy, a ja ci na to odpowiem slowami Winston'a Churchil'a:
"Panowie, historia bedzie dla nas lagodna bo sami bedziemy ja pisac"

Alternatywa_PL
491
#4325.05.2010, 02:43

Ciekawe analogie. Ale zwracam uwage aby jednak przesadnie nie generalizowac. Dawkins & Hitchens nie moga przeciez ponosic odpowiedzialnosci za wszelkie mataczonka rzadu brytyjskiego. Stad tez ich argument skierowany jest tylko przeciwko B16 a nie wszystkim klechom, i tylko odnosnie pedofilli a nie ludobujczym wyprawom krzyzowym.
Uwazam ze maja racje, ktos w koncu na powaznie powinien sie tym zajac.
Odnosnie zboczen, to równiez nie nalezy generalizowac. Zboczen jest mnóstwo, ale istnieje diametralna róznica kiedy dwóch doroslych ludzi na wlasne zyczenie eksperymentuje, anizeli dziecko kiedy jest molestowane albo wykorzystywane przez doroslego. Z prawnego punktu widzenia do 18 lat nie jestesmy w pelni odpowiedzialni za siebie, a zatem nie mozemy w wielu sprawach decydowac. Zjem swój kapelusz jesli znajdziecie chociazby jeden przypadek na swiecie gdzie np. 10 latek swiadomie dokonal wyboru i odbyl stosunek analny z doroslym czerpiac z niego przyjemnosc.
Najczesciej ofiarami pedofilli padali chlopcy w mlodym wieku 10-13 lat. Chlopcy po 15 roku zycia sa juz bardziej wyrosnieci i swiadomi swojego wyboru, ze tak latwo nie da sie nimi manipulowac. Chociaz i nie takie przypadki zdarzaly sie.
Jesli zas chodzi o naszego JP2 to jestem jednym z niewielu którzy jawnie krytykuja go. W Polsce jest to niestety temat tabu. Zlego slowa nie mozna powiedziec. To fakt ze byl polakiem i doszedl tam gdzie niejednemu sie nie snilo. Ale wiem zarazem ze JP2 byl dokladnie poinformowany o sytuacji w kosciele katolickim, wiedzial o pedofilli, i problemu nie rozwiazal tylko tuszowal tak jak jego poprzednicy holdujac hipokryzji, klamstwu i obludzie.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4425.05.2010, 07:37

uzydkownik wpulzarejestrowany
#36 | Wczoraj - 23:35 .. a to zmienia postać rzeczy, ja tez nie mam nic do ludzi którzy są uczciwi i wierzą w to,co robią.
Sama znam Księdza do którego, mimo,że nie uczęszczam do kościoła mam szacunek jako człowieka. Natomiast:
,, Czy ten ptak kala gniazdo, co je kala. Czy ten , co mówić o tym nie pozwala?,, C.K. Norwid.
Nie ma natomiast usprawiedliwienia dla kogoś kto wie i ukrywa takie rzeczy, bo to zwykły współwinny, nie ma usprawiedliwienia dla krycia takich zbrodni na dzieciach. Mam tez wielki szacunek dla księży którzy potrafią się przeciwstawić swemu środowisku w imię prawdy.,, Prawda was wyzwoli,, ...
i----------------------
wąsaty Maniek
#41 | Dziś - 01:04 ...Maniek jako ,,tolerasta,, za zboczenie uważam krzywdzenie i wykorzystywanie niewinnych istot, w szczególności dzieci,ale też i zwierząt. Na to nie ma we mnie żadnej ,,tolerancji,, .
A co dwoje ludzi dorosłych robi pod swoją kołdrą to już mnie nie interesuje, choć nie przepadam za publicznym demonstrowaniem skrajnej sexualności czy to homo,czy hetero, bo to po prostu niesmaczne . Ale to tylko z poczucia mojej estetyki,więc przymknę oko. Ci ludzie mi po prostu nie przeszkadzają , nie mam prawa ingerować w ich życie oni nikogo nie krzywdzą.

Lola
243
Lola 243
#4525.05.2010, 09:46

Papiez papiezem ale dla pedofilow i tych, co kryja takich zwyrodnialcow, litosci nie ma. Jestem pewna ze nasz kochany przez wszystkich JP, rowniez o tym wiedzial. A teraz go beatyfikuja. Kolejny swiety papiez z krzywda ludzi na sumieniu.

Zaslaniaja sie teraz, ze to bylo w przepowieni fatimskiej - objawienia zapowiadały księży pedofilów.
Nie rozumiem - skoro tak bylo przewidziane to nikt nie mial na to wplywu by to zmienic? Tylko biernie przygladali sie jak ksieza gwalca i molestuja dzieci, bo przeciez tak bylo przeznaczone!

No tak, gdyby tak myslal kazdy zbrodniarz, ze bylo mu przeznaczone...

Ksieza pedofile to szmaty, ktore powinny byc traktowane tak jak inne szmaty tego typu- gdyby im zerzneli porzadnie dupska w wiezieniu to by popamietali. Sutanna nie powinna chronic nikogo przed prawem.

Niedlugo wchodza w Polsce zmiany w kodeksie karnym, dotyczace miedzy innymi zaostrzenie kar dla pedofilow. W koncu pedofilia doczekala sie w Polsce statusu zbrodni(!).

Ludzie nie zdaja sobie sprawy z tego, jak grozna jest pedofilia, lamie psychike dziecka na cale zycie. Taki dorosly -ofiara pedofila- ma pozniej wiele problemow psychicznych i emocjonalnych a nie rzadko sam staje sie pedofilem!

Mam wrazenie, ze w tych bardziej rozwinietych krajach EU , do pedofilii podchodzi sie bardziej powaznie i traktuje sie ja jak grozne przestepstwo a nie tylko wykroczenie. Bo w Polsce ojciec za wieloletnie wykorzystywanie seksualne swojej corki, z ktora ma dwojke dzieci, dostal 3 miesiace. (wtf?)

A ile jest polskich ksiezy pedofilow, ktorzy nigdy nie zostana ukarani?

Zastanawiajace jest dlaczego pedofilia tak bardzo szerzy sie wsrod kleru? Czy to pedofil idzie na ksiedza, czy ksiadz staje sie pedofilem? O to jest pytanie ;)

Ray
1 370
Ray 1 370
#4625.05.2010, 14:49

dorka ...łapy precz od srajacych mew...
#44 | Dziś - 07:37

Ostatni prawdziwy ksieza spolecznicy w Polsce ktorzy przedkladali dobro wiernych nad lojalnosc wobec kosciola zostali zabici przez Watykan przy wspolpracy tajnych sluzb wywiadowczych PRL'u.

To juz wymarly gatunek - teraz to jest juz tylko Status Quo z ludzka twarza.

kostek_rosolowy
712
#4725.05.2010, 21:53

skad wy macie takie informacje.
niejeden wywiad wiele by oddal co by je pozyckac :)

tomek0
307
tomek0 307
#4827.05.2010, 12:54

battery, to chyba te amerykansko-zydowskie sondy umyslowe. yuri's revenge