Do góry

Polski kierowca stanął przed sądem za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym

Polski kierowca stanął przed sądem za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym. W zderzeniu z prowadzoną przez niego ciężarówką zginął motocyklista, 36-letni James Hassel. Wypadek miał miejsce na trasie A417 w pobliżu Faringdon w Oxfordshire, w marcu ubiegłego roku.

Kierowca motocykla zginął na miejscu. Fot. Highway 17 crash by Richard Masoner / Cyclelicious (CC BY-SA 2.0)

Przed sądem w Oxfordzie stanął polski kierowca - Marek Kucała - który w marcu zeszłego roku jadąc ciężarówką potrącił ze skutkiem śmiertelnym motocyklistę. Polak prowadząc TIRa i skręcając z trasy nie zauważył próbującego go wyprzedzić pojazdu. Rozpędzona ciężarówka uderzyła w motor. Jego kierowca, 36-letni James Hassel, zginął na miejscu.

Podczas przesłuchania przed sądem kierowca ciężarówki mówił, że nie widział motocyklisty w lusterku. Ponieważ planował skręt w prawo, do Manor Farm, dużo wcześniej, jak twierdzi, włączył kierunkowskaz sygnalizując zamiar skrętu.

Świadek wypadku i przyjaciel Hassela, Matthew Coverley, który tego feralnego dnia jechał za nim na motorze i widział cały wypadek, zeznaje, że jest pewien, iż kierowca ciężarówki nie użył kierunkowskazu.

Koroner Darren Salter, badający okoliczności wypadku mówi, że jak w każdej takiej sprawie również i w tej są okoliczności, które wydają się ze sobą nie zgadzać. Zeznania Kucały i Coverleya są ze sobą sprzeczne, więc trudno jednoznacznie rozstrzygnąć, co się wydarzyło.

James Hassel, nie tylko motocyklista, ale także zawodowy wojskowy i pilot śmigłowca, znany był z tego, że kilka lat temu jako instruktor szkolił samego księcia Wiliama.

Pogrzeb chorążego Jamesa Hassela z Chipping Campden w Gloucestershire odbył się 26 marca zeszłego roku.

Źródło: Daily Mail Reporter, Prince William’s helicopter pilot instructor died in motorcycle crash after lorry ‘failed to indicate’ it was turning right, dailymail.co.uk.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 35

Negocjator
8 099 9
Negocjator 8 099 9
#128.01.2013, 10:05

No bajer. A zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniu to w tym kraju obowiazuje czy nie bardzo?

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#228.01.2013, 10:19

obowiazuje ale nie wszystkich.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#328.01.2013, 10:21

A czemu na zdjeciu jest woz strazacki z USA?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#428.01.2013, 11:08

Najlepsze jest to ze przyjaciel zmarlego akurat tego dnia jechal za nim i widzial cala sytuacje

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#528.01.2013, 11:11

Bus to jeszcze nic pare dni temu jak byla strzelanina w teksasie na stronie glownej wp.pl byl polski radiowoz i naglowek nastepna strzelanina w usa

shelby67
34
#628.01.2013, 11:14

a dlaczego wyprzedzając TIRa motocykliści mieli MINIMUM 70-80mil skoro w UK jest ograniczenie do 70mil/h? wychodzi na to że motocykliści mogą sobie śmigać dużo szybciej, dlaczego?

Negocjator
8 099 9
Negocjator 8 099 9
#728.01.2013, 11:41

bo gdyby ten kierowca nie wyemigrowal, to motocyklista by zyl. Wniosek: jest winny jak ch**!

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#828.01.2013, 11:43

A gdyby pan mail dzieci...
...ale ja jestem ksiedzem.

elastycznyjozef
21 092 15
elastycznyjozef 21 092 15
#928.01.2013, 13:56

Podobna ilość idiotów na motocyklach jak i w samochodach czy na rowerach.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1028.01.2013, 15:43

bus_37
#2 | Dziś - 10:19
obowiazuje ale nie wszystkich.
_______________________________

Żołnierzom wolno. Zginąć na wojnie to zbyt banalne.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#1128.01.2013, 16:58

jak szkolil Wiliama to juz nawet swiety ma przerabane.

salmo
3 309 226
salmo 3 309 226
#1229.01.2013, 13:00

Pytanie do kierowców z kat C,D.
Jak skręcić na skrzyżowaniu z prędkością 70-80 mil przy użyciu Ciągnika siodłowego z naczepą lub podobnego pojazdu, tak by pozostać na kołach po ukończeniu manewru?

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1329.01.2013, 13:10

To nie ciężarówka poruszała się z z tą prędkością.

elastycznyjozef
21 092 15
elastycznyjozef 21 092 15
#1429.01.2013, 13:13

Na motórze nie wyprzedza się w okolicy skrzyżowania, bo można zniknąć z pola widzenia samochodu dojeżdżającego.

salmo
3 309 226
salmo 3 309 226
#1529.01.2013, 14:48

Esha_
Racja, czytanie ze zrozumieniem zawiodło :)

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#1629.01.2013, 18:27

#14 masz racje , ale , ale , ale...
w tutaj , a na pewno w Szkocji jest wiele wiejskich skrzyzowan, wjazdow do farm lub innych bocznych drog, drozek nie opisanych znakami ani pionowymi, ani poziomymi.
a wiec jak motocyklista lub kierowca ma wiedziec ze dojezdza do jakielkolwiek krzyzowki ?
sprawdzilem wczoraj na google maps, chyba miejsce tego wypadku, na drodze sa linie przerywane ostrzegawcze (kreski dluzsze od przerw ) . mysle ze i kierowca i motocyklista popelnili tu blad. TIRowiec nie upewnil sie ze nikt go nie wyprzedza ( plus moze faktycznie nie dal kierunku, albo dal go za pozno ) motocyklista wybral zle miejsce na ten manewr.

fiftypens
8 510
fiftypens 8 510
#1730.01.2013, 15:16

Szycha zginęła więc kogoś trzba powiesić.

elastycznyjozef
21 092 15
elastycznyjozef 21 092 15
#1830.01.2013, 15:19

Mariusz, od motocyklisty oczekuje się wyższego poziomu "awareness". Wiem, że fajnie jest poszaleć po bocznych drogach, ale z ciężarówkami i ich kierowcami różnie bywa. Wina pewnie leży po środku.

Profil nieaktywny
pryncypal
#1930.01.2013, 20:39

kierowcami to oni sa zajebistymi dzis stoje na pasie do jazdy na wprost obok na pasie do skretu tylko w lewo stoi sam osobowy ,swiatelko zielone sie zapala ruszam ,patrze w lusterko lewe widze ze osobowka pcha sie na mnie ,przychamowalem zeby wjechala na moj pas ,takie rzeczy sa na porzadku dziennym ,tacy to sa kierowcy ,niewiadomo za co dostali prawko ,lub jaki instruktor ich uczyl .

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2030.01.2013, 20:57

lewarek , dac statystyki wypadkow w PL z roku, miesiac, tygodnia , weekendu ?
tez sie zastanawiam za co oni wszyscy dostali prawka.

Profil nieaktywny
pryncypal
#2130.01.2013, 21:02

@ 20 wiedzialem ze sie odezwiesz ,tylko ze ja nic o statystykach nie pisze ,opisalem sytuacje ktora mialem dzisial ,a podobnych spotykam codzienie ,wiec statystyka tutaj niema nic do rzeczy .

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2230.01.2013, 21:07

wiedzialem ze sie odezwiesz.
a ja pisze o statystykach.
pisze o wypadkach z Polski.

jestes pewny ze nigdy nie staneles na zlym pasie ??

Profil nieaktywny
pryncypal
#2330.01.2013, 21:13

jesli nie bylo oznakowania pasa to stanolem ,ale nigdy nie pchalem sie na tego obok i to jeszcze na wiekszego a ona nie patrzyla tylko sie pchala ,moglem nie przychamowac ,wina jej ,ale nie jestem idiota ,wiec wole ustapic ,co do statystyk to zgadza sie to co piszesz ,.ale my nie piszemy o nich ,.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2430.01.2013, 21:17

....ale my nie piszemy o nich... (w domysle o statystykach ? )

nie, my tu piszemy o nim

Polski kierowca...

Profil nieaktywny
pryncypal
#2530.01.2013, 21:20

@ 24 piszemy o zachowaniu jednego i drugiego kierowcy .

Profil nieaktywny
pryncypal
#2631.01.2013, 18:30

dzisiaj mialem taka sama sytuacje jak wczoraj ta sama droga i kolejny baran ktory pchal sie nie z tego pasa ,tylko dzis go przyczymalem i dopiero za mna sie wepchnal ,czy oni naprawde nie potrafia ustawic sie na prawidlowym pasie ?.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2731.01.2013, 20:34

...W środę około godz. 9 rano, w okolicy Sulechowa (woj. lubuskie) policyjny patrol zauważył jadące z dużą prędkością porsche. "Kamera radiowozu zarejestrowała, że kierowca jechał co najmniej 120 km/h, a na prostym odcinku drogi nawet 168 km/h. Auto wyprzedzało inne samochody na podwójnej ciągłej linii" - informuje Komenda Miejska Policji w Zielonej Górze.
"Po teście na obecność narkotyków okazało się, że 29-letni kierowca jest pod wpływem kokainy" - podaje KMP w Zielonej Górze...

czy oni naprawde...

Profil nieaktywny
pryncypal
#2831.01.2013, 20:48

co to ma wspolnego z sytuacja ktora opisalem lub z artykolem ?

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#2931.01.2013, 22:43

a co twoja opisana sytuacja ma wspolnego z artykulem ??

Profil nieaktywny
pryncypal
#3001.02.2013, 17:00

ma wiecej niz twoja ,dalem przyklad jak oni sie zachowuja na drodze ,gdzie mozliwe ze motocyklista zachowal sie podobnie wymoszajac cierzarowce .

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#3101.02.2013, 18:33

lewarek , czy ty jestes naprawde takim debilem czy tylko udajesz ??

jaki dales mi przyklad ??
toz to kierowca TIRa skrecal , zmienial pas , wykonywal jakis manewr , a nie motocyklista. kretynie.

tobie ekstremalne przezycia to to ze ktos zle wybral pas na swiatlach, a nie ze jadzie 170km/h i nacpany.

jak ty tutaj zyjesz ?? kierowcy debile, lekarze debile.
pewnie i twoj pracodawca to debil.

corke ucza debile.

ale grunt ze pieniedze nie smierdza.

Profil nieaktywny
pryncypal
#3201.02.2013, 18:53

debilem to ty jestes .

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#3301.02.2013, 18:57

mistrz cientej riposty. lewarek

Profil nieaktywny
pryncypal
#3401.02.2013, 19:00

naucz sie kulturalnego zachowania ,pozniej pisz .

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#3501.02.2013, 19:06

lewarek
#26 | Wczoraj - 18:30

dzisiaj mialem taka sama sytuacje jak wczoraj ta sama droga i kolejny baran...

ty nazywasz kogos baranem , ja nazywam ciebie debilem, kretynem.
w czym masz problem ?