Do góry

Brytyjczycy nie chcą płacić za pogrzeb M. Thatcher

Dzisiaj rano rozpoczął się pogrzeb Margaret Thatcher. Co ciekawe, 60 proc. brytyjskich podatników jest przeciwna opłacaniu pogrzebu byłej premier ze środków budżetu państwa, natomiast 25 proc. jest “za” – mówi sondaż przeprowadzony dla “Independent”. Przewidywany koszt pogrzebu, to około 10 mln funtów.

Williams, U.S. Military, Wikimedia

Co trzeci ankietowany uważa, że Margaret Thatcher była najwybitniejszym szefem rządu po wojnie, 41 proc. nie zgadza się z tą opinią.

Były wicepremier w laburzystowskim rządzie Tony’ego Blaira Lord Prescott sądzi, że sprywatyzowanie pogrzebu byłoby odpowiednim sposobem uhonorowania Margaret Thatcher, ponieważ idea prywatyzacji i ograniczania roli państwa była jedną z najważniejszych, które głosiła.

Premier David Cameron i minister spraw zagranicznych William Hague bronią sfinansowania pogrzebu z pieniędzy podatnika, wskazując na polityczną rolę baronessy Thatcher i jej zasługi, choćby w uzyskaniu rabatu od unijnej składki.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 22

Profil nieaktywny
pajonk
#217.04.2013, 11:52

o co Ci chodzi?

Ches68
88
Ches68 88
#417.04.2013, 12:14

A za co ma społeczeństwo płacić? Zabierała biednym i dawała bogatym to niech płacą bogaci! Ludzie dobrze pamiętają jej rządy: http://www.youtube.com/watch?v=Mala...

Profil nieaktywny
pajonk
#517.04.2013, 12:15

Ktory prezes ?Bo obaj sobie przypisuja to ,ze sa wybrancami narodu.Obaj sa siebie warci.Czas Tuska craz szybciej dobiega konca.Dalej nie rozumiem o co Ci chodzi>Byla pani premier i juz nie ma bylej pani premier.Po co wywolujesz do tablicy innych sam sie wypowiedz.Nie lubie takich posrancow jak Ty tak samo jak ty nie lubisz posrancow z PiS.

Profil nieaktywny
pajonk
#617.04.2013, 12:17

Takich jak Ty to trzeba krotko za ryj.Bo jak to sie mowi;pluj swini w oczy to ci powie ze desz pada.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#717.04.2013, 13:19

"Przewidywany koszt pogrzebu, to około 10 mln funtów."
_________________________________

Musieli głęboko kopać.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#817.04.2013, 13:38

Górnicy i tak wykopią. ;P

astroman
8 078
astroman 8 078
#917.04.2013, 13:56

To właśnie żelbetowy górnikoodporny sarkofag chroniący trumnę tyle kosztował.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1017.04.2013, 14:01

A gdzie był związek zawodowy grabarzy? Nie strajkował-jak za czasów Margaret?

Profil nieaktywny
pajonk
#1117.04.2013, 14:10

W odroznieniu od Polski gornicy nie byli pepkiem ktoremu trzeba bylo trzymac palec w duupie.Metoda silnej reki wyprowadzila kraj z kryzysu.W Polsce tez przydaloby sie regularne palowanie temu PO i PiS i tym wszystkim post AWS-owcom.Wtedy moze cokolwiek zmieniloby sie.

Profil nieaktywny
NEDD
#1217.04.2013, 15:23

Miejsce w historii miala. Byle kim nie byla. Sytuacja jednorazowa- pogrzeb Thatcher bedzie miala tylko raz . Koszt wychodzi 15-16p na glowe. Jest o co krzyczec. Do roboty by sie wzieli a nie manifestuja.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1317.04.2013, 15:44

Cytat dla przeciwników M.T. :

Polak Anglika nie zrozumie

"- W drugiej połowie lat 80. i na początku 90. masowo traciła pracę najgorsza pod tym względem grupa społeczna: niewykształceni mężczyźni w średnim wieku pracujący całe życie w jednej kopalni czy fabryce, kompletnie nieobeznani z realiami rynku pracy - mówi Alan McGauley, specjalista od polityki społecznej z Uniwersytetu Hallam w Sheffield (z epizodem górniczym we wczesnej młodości). - W ich rodzinach od pokoleń wszyscy robili to samo i oni byli przekonani, że zawsze tak będzie: jak w piątek kończysz szkołę, w poniedziałek masz pracę gwarantowaną do śmierci. A jak ci się nie podoba, zmieniasz ją w ciągu jednego dnia, po czym zarabiasz jeszcze więcej. Gdy ich zakłady pracy zamknięto, nie mieli żadnych oszczędności, jeśli dostawali wysokie odprawy, wydawali je w ciągu roku - mówi McGauley, po godzinach związany z Partią Pracy. I od razu uprzedza: - Wiem, że z perspektywy Polski takie dramaty to zwykłe narzekanie, bo wy mieliście o wiele gorzej. Ale trzeba pamiętać o całym kontekście, w którym ta historia się u nas działa: w wolnym, stosunkowo zamożnym kraju, w którym wszystkim innym nagle zaczęło się dobrze powodzić, zwalniani masowo pracownicy przemysłu zostali pozostawieni sami sobie. I jeszcze widzieli, że ich premier, jak nie karmi rekinów finansjery z City, to pochyla się nad związkiem zawodowym, ale nie brytyjskim, tylko nad ''Solidarnością'' gdzieś w dalekiej Polsce."
http://wyborcza.pl/magazyn/1,126715...
__________________________________

Sytuacja analogiczna do tej znanej z polskich, PGR-owskich wsi: niedostosowana do rzeczywistości społeczność, nienawykła do samodzielności i myślenia, za to żyjąca w przekonaniu, że świat powinien leżeć u jej stóp ponieważ jest solą tej ziemi, przyzwyczajona, że wszystko, czego tylko zażąda należy bez szemrania podsunąć jej pod nos.

Ile lat może mieć dziewczę ze zdjęcia?

Jaką krzywdę wyrządzono temu kolorowemu młodzieniaszkowi? On również manifestuje czy jest tylko przypadkowym przechodniem?

kama79_79
Glasgow
22 709
#1417.04.2013, 16:37

A co ma z kosztami tego pogrzebu wspolnego Tusk, jego rzad?

Esha, ta 20tka tyle wie o polityce Thatcherowej, co ja o wedkarstwie:P

observMB
104 2
observMB 104 2
#1517.04.2013, 17:32

O co idzie tu klotnia? O pomylona Maggi? Nie potrafila skutecznie zmienic mentalnosci angoli. I tak do dzis tysiacom mlodych angoli nalezy sie jak za komuny w PL: ,,czy sie stoi czy sie lezy kazdy benefit mi sie nalezy''. I po cholere tak dzielnie walczyla o wszelkie zmiany. ,,Rewolucjonistka'' z bozej laski.

Profil nieaktywny
NEDD
#1617.04.2013, 18:04

Nie wazne ile ma ta ze zdjecia. Wazne ze jej dziadka zwolnili z kopalni 30 lat temu i przez to ona dzis nie ma pracy i jest na zasilkach.

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#1717.04.2013, 19:13

http://www.youtube.com/watch?featur...

esha - młodzi ludzie szybciej wydają opinię, często głupią. Dziś podnoszą się głosy, że UK musi importować węgiel. Trudno więc powiedzieć, czy czasem jednak nie słuszną. Mieszanie wszystkich pojęć do jednej politycznej opcji (wiem, że to nie Ty) jest wynikiem nabytego systemu wartości. A dobrze jest mieć wypracowany na bazie własnych obserwacji.

zxz22
366
zxz22 366
#1817.04.2013, 22:07
Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1917.04.2013, 22:50

Mazio
#17 | Dziś - 19:13
http://www.youtube.com/watch?featur...

esha - młodzi ludzie szybciej wydają opinię, często głupią. Dziś podnoszą się głosy, że UK musi importować węgiel. Trudno więc powiedzieć, czy czasem jednak nie słuszną.
____________________________________

Górnicy zajmowali się głownie strajkowaniem... ;)
Aby stwierdzić, czy decyzja była słuszna, należałoby poznać koszta wydobycia tony węgla, jej cenę oraz cenę importowanego węgla.

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#2017.04.2013, 23:34

I przewidziec obecna sytuacje. ;)
Zgadzam sie z Toba, niemniej jednak widac, ze nie udalo sie jej ukrocic tu nierobstwa. Moze lepiej bylo placic za urobek wegla, niz kazdemu kto nie ma pracy za utrzymanie? Pytanie pozostawiam jako retoryczne, bo nikt z nas chyba tak do konca tego nie wie.

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#2117.04.2013, 23:34

I przewidziec obecna sytuacje. ;)
Zgadzam sie z Toba, niemniej jednak widac, ze nie udalo sie jej ukrocic tu nierobstwa. Moze lepiej bylo placic za urobek wegla, niz kazdemu kto nie ma pracy za utrzymanie? Pytanie pozostawiam jako retoryczne, bo nikt z nas chyba tak do konca tego nie wie.

Profil nieaktywny
weeges
#2218.04.2013, 00:42

o ludzie... co za cyrk....

szkoda im wydac te 10 baniek na pogrzeb kogos kto postawil ten kraj na nogi...

ale nie szkoda im wydawac po 100 kroc wiecej na cpunow, leni i inne pasozyty spoleczne....

moga sie oszukiwac, matematyki nie oszukaja....