Do góry

Cenzura w BBC – wycięto pro-palestyński komentarz Nigela Kennedy'ego

Podczas koncertu Nigela Kennedy’ego w Albert Hall, któremu towarzyszyła palestyńska orkiestra smyczkowa, muzyk porównał sytuację w Izraelu do apartheidu w Republice Południowej Afryki. BBC, która retransmitowała ten koncert wycięła ten komentarz.

Wybitny wirtuoz nie po raz pierwszy zajął stanowisko wobec konfliktu izraelsko-palestyńskiego. Fot. p_a_h (CC BY 2.0)

Zapowiadając koncert Kennedy zwrócił się do publiczności: - Dzisiejszy koncert będzie pełen emocji, bo dedykujemy go osobom więzionym i chcemy zapewnić je, że świat o nich nie zapomniał - powiedział Kennedy i zadedykował koncert Autonomii Palestyńskiej. BBC zadecydowała o wycięciu tego fragmentu wypowiedzi Kennedy’ ego, z powodów – jak wyjaśniła – redakcyjnych.

Rzecznik BBC tłumacząc tę decyzję dziennikarzowi “The Telegraph” powiedział, że w retransmisji taki komentarz nie mógł zostać uwzględniony podczas retransmisji koncertu ponieważ tego rodzaju komentarze nie należą do kompetencji organizatorów ani wykonawców festiwalu muzyki klasycznej.

Wybitny wirtuoz nie po raz pierwszy zajął stanowisko wobec konfliktu izraelsko-palestyńskiego odmawiając udziału w koncertach w Izraelu. Wziął natomiast udział w palestyńskim festiwalu w Jerozolimie Wschodniej.

Kennedy nie jest jedynym artystą, który w konflikcie izraelsko-palestyńskim w zdecydowany sposób opowiada się po stronie Palestyńczyków.

Jeszcze dobitniej robi to Roger Waters, który stosunek Izraela do Autonomii Palestyńskiej porównuje do nazizmu.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 13

Profil nieaktywny
kekosa
#122.08.2013, 14:54

czyli tzw 'brytyjska poprawność polityczna' - a mówiąc po naszemu- lenistwo,totalna ignorancja wobec problemów innych oraz obłuda wielką gębą....

komuna zajrzała do UK????

Profil nieaktywny
samidacha
#222.08.2013, 19:01

etam ...... bo w BBC też są dziennikarze żydowskiego pochodzenia i mają w "rękach pióra"!
Bo przecież na temat Izraela nie można nic mówić i pisać złego, bo to przecież cała wina Palestyńczyków, którzy systematycznie atakują Izrael, swoją nowoczesną armią.
Mało tego, kosztem Izraela systematycznie powiększają swoje terytorium od 1948 roku.
Palestyna urządza drugi Holocaust. Zabija ich dzieci, całe rodziny poprzez bombardowanie ich wiosek.

A Świat milczy .......
Ah Ci biedni Żydzi. Oddajmy im wszystko! Nasze domy i ziemie, bo prędzej czy później sami się upomną o to !

Profil nieaktywny
samidacha
#322.08.2013, 19:03

"Jeszcze dobitniej robi to Roger Waters, który stosunek Izraela do Autonomii Palestyńskiej porównuje do nazizmu."

Niestety ale w całej rozciągłości popieram jego stanowisko.
Okazuje się, że Izraelczycy wcale nie są lepsi od Nazistów !

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#425.08.2013, 02:56

I bardzo dobrze. Jak ktoś sympatyzuje z terrorystami to niech go pokazują w Al Jazeera.

Profil nieaktywny
samidacha
#525.08.2013, 11:06

Arturek, o czym Ty piszesz?
Terrorystów się nazywa te osoby, które nie mają swojej regularnej armii do prowadzenia np. Wojny z Izraelem.
W czasie II Wojny Światowej mieliśmy partyzantkę a nie terrorystów, by prowadzić regularną wojnę z zaborcą Niemieckim.

Profil nieaktywny
samidacha
#625.08.2013, 11:06

Arturek, o czym Ty piszesz?
Terrorystów się nazywa te osoby, które nie mają swojej regularnej armii do prowadzenia np. Wojny z Izraelem.
W czasie II Wojny Światowej mieliśmy partyzantkę a nie terrorystów, by prowadzić walkę z zaborcą Niemieckim.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#725.08.2013, 16:37

Partyzantka to działania wymierzone w zniszczenie wrogiej armii i usunięcie jej z okupowanego terytorium. Zabijanie niewinnych ludzi partyzantką nie jest. Wysadzanie autobusów, ataki na szkoły, dyskoteki, mordowanie przypadkowych przechodniów. Ale żaden z tych "partyzantów" nie odważył się pewnie zaatakować wojska choćby małego oddziału, nie - oni w większości wolą wybrać sobie łatwe cele.

Profil nieaktywny
samidacha
#825.08.2013, 18:04

Artur_ L tak jakbym słuchał propagandę Izraela.

Tak jak napisałem powyżej.
Palestyńczycy są bezbronni w tej wojnie, która trwa od roku 1948.
Zresztą ..... nie chce mi się powtarzać wszystkiego tego co napisałem dużo wcześniej!

"Jeszcze dobitniej robi to Roger Waters, który stosunek Izraela do Autonomii Palestyńskiej porównuje do nazizmu."

Niestety ale w całej rozciągłości popieram jego stanowisko.
Okazuje się, że Izraelczycy wcale nie są lepsi od Nazistów !

Profil nieaktywny
samidacha
#925.08.2013, 18:06

Ja Izraelczyków był poszedł dalej ...
Nazwałbym ich zbrodniarzami wojennymi.
Bombardują terytoria palestyńska i zabijają całą ludność cywilną.
Nie mają poszanowania dla życia ....

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#1025.08.2013, 22:01

Gdyby twoją rodzinę zabili albo strzelali do ciebie a z balkonów rzucali granatami to tez byś do nich strzelał. Obydwie strony nie przebierają w środkach. Nie demonizowalbym Żydów tylko dlatego, że bronią swojego terytorium. Zazwyczaj to Palestyńczycy pierwsi ostrzeliwują z kalachow i RPGow terytoria Izraelskie. Porównywanie tych "bojowników" do żołnierzy polskiego podziemia jest krzywdzace dla tych ostatnich. Chyba, żeby wziąć pod lupę wyczyny "bojowników" z AL i GL.

Profil nieaktywny
samidacha
#1125.08.2013, 22:15

Nie wiem o czym ty piszesz Artur_L !
Ten konflikt polega tylko na tym, że Izrael systematycznie atakuje terytorium Palestyńskie od roku 1948 roku.
Tym samy powiększają swoje terytorium. Terytorium Palestyńskie zmniejszyło się o 3/4 od tamtego czasu.
Izraelowi nie zależy by doprowadzić do pokoju.

Palestyńczycy w tej chwili strzelają do Izraelczyków z procy, bo mają takie uzbrojenie a Palestyna nie ma czym się bronić!

Powiedz to mojemu znajomemu bo musiał uciekać z Palestyny, bo w przeciwnym wypadku, najprawdopodobniej straciłby życie !

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#1226.08.2013, 17:07

Arthur_L
#10 | Wczoraj - 22:01
terytoria Izraelskie... po wczesniejszym wypedzeniu mieszkancow z ich ziem i domow.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#1328.08.2013, 22:24

Gdy powstawało państwo Izrael tych mieszkańców wcale tak dużo nie było. Nie istniało też coś takiego jak "naród palestyński". A czy dzisiaj istnieje?