Do góry

50 ambasadorów podpisało list w spr. LGBT w Polsce

O liście ambasadorów poinformowała w niedzielę na Twitterze ambasador USA w Polsce Georgette Mosbacher. „Prawa człowieka to nie ideologia – są one uniwersalne. 50 ambasadorów i przedstawicieli się z tym zgadza” - napisała w swoim poście.

W liście wskazano, że pomimo odwołania tegorocznej Warszawskiej Parady Równości ze względu na uwarunkowania epidemiologiczne, jego sygnatariusze chcą wyrazić „poparcie dla starań o uświadamianie opinii publicznej w kwestii problemów, jakie dotykają społeczność gejów, lesbijek, osób biseksualnych, transpłciowych i interpłciowych (LGBTI) oraz innych mniejszości w Polsce stojących przed podobnymi wyzwaniami”. Ambasadorzy napisali, że chcą także wyrazić uznanie dla podobnych starań podejmowanych w innych miastach Polski.

„Prawa człowieka są uniwersalne i wszyscy, w tym osoby LGBTI, mają prawo w pełni z nich korzystać. Jest to kwestia, którą wszyscy powinni wspierać” - podkreślono.

Do listu odniósł się premier Mateusz Morawiecki.

Drogim ambasadorom, mogę powiedzieć tyle, że tolerancja akurat należy do polskiego DNA. (…) Nikt nas tolerancji nie musi uczyć, ponieważ jesteśmy narodem, który takiej tolerancji uczył się przez wieki

– oznajmił.

Podkreślił, że zgadza się z tą częścią listu, w której ambasadorzy zwrócili uwagę na to, że szacunek należy się każdej osobie.

Ale zupełnie nie zgadzam się z listem ambasadorów w tym miejscu, gdzie mówią, że są w Polsce osoby, którym ten szacunek jest odbierany.

Sporządzanie listu koordynowała Ambasada Królestwa Belgii w Polsce.

List otwarty podpisali ambasadorowie: Albanii, Argentyny, Australii, Austrii, Belgii, Chorwacji, Cypru, Czarnogóry, Czech, Danii, Dominikany, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Irlandii, Islandii, Izraela, Japonii, Kanady, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Macedonii Północnej, Malty, Meksyku, Niemiec, Norwegii, Nowej Zelandii, Portugalii, Republiki Południowej Afryki, San Marino, Serbii, Słowenii, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainy, Wenezueli, Wielkiej Brytanii, Włoch, a także Przedstawiciela Generalnego Rządu Flandrii i Delegata Generalnego Rządów Walonii-Brukseli oraz reprezentantów Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej i Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców w Polsce, Dyrektora Biura Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka OBWE, Dyrektor Biura Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji oraz Sekretarza Generalnego Wspólnoty Demokracji.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 25

Sokole
11 101
Sokole 11 101
#128.09.2020, 20:43

Na kazdym zebraniu musi byc tak, ze ktos musi zaczac jako pierwszy.

Dziekuje.

Profil nieaktywny
Delirium
#228.09.2020, 21:33

Chciałem tylko powiedzieć, że zgadzam się z przedmówcą.

Dziękuję.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#328.09.2020, 21:36

I ja,jak nigdy wczesniej,tez popieram.

Przecz z komuná.

Profil nieaktywny
Badoit
#428.09.2020, 21:40

pisiory to nakręcili- ,,problem z dupy,,

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#528.09.2020, 21:40

No i sie zaczyna... :)

szalony_mustang
4 828
#628.09.2020, 21:46

Jest i Delirium, pytaj tu ludzi, moze w koncu otrzymasz odpowiedz na nurtujace cie od kilku tygodni pytanie co to jest ideologia LGBT :P

Profil nieaktywny
zbytnik
#728.09.2020, 21:48

Artykul majacy sprowokowac normalnych do wyrazenia opini a pozniej ich zbanowac, serwowany przez emito co dwa tygodnie na podobne tematy...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#828.09.2020, 21:52

Polska to panstwo jak i polskie zasady. Wara od Polski. Jak sie komus nie podoba to moze wyjechac

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#928.09.2020, 21:55

#8

Ale my już wyjechali.

Nie da sie dwa razy wyjechac

Profil nieaktywny
Badoit
#1028.09.2020, 21:56

# 7

twoja trauma jest lepsza niż moja xd

SlawekEdynburg
1 536
#1128.09.2020, 22:08

#9 da się, wyjechałem, wróciłem, rozejrzałem się i znów wyjechałem.

Sokole
11 101
Sokole 11 101
#1228.09.2020, 22:11

#8 problem w tym ze my tych ambasadorow potrzebujemy.

Jak tak wszyscy beda wyjezdzac to sie zrobi Korea Pln.

Aaaa juz zalapalem...

szalony_mustang
4 828
#1328.09.2020, 22:19

jego sygnatariusze chcą wyrazić „poparcie dla starań o uświadamianie opinii publicznej w kwestii problemów, jakie dotykają społeczność gejów, lesbijek, osób biseksualnych, transpłciowych i interpłciowych (LGBTI)

brakuje Q i + ... nie powinni byc pomijani w tak powaznym dokumencie

Profil nieaktywny
Delirium
#1428.09.2020, 22:46

szalony_mustang 3 841

#6Dziś - 21:46

"Jest i Delirium, pytaj tu ludzi, moze w koncu otrzymasz odpowiedz na nurtujace cie od kilku tygodni pytanie co to jest ideologia LGBT"

Zapytałem ciebie, bo to ty o niej pisałeś. :P

Profil nieaktywny
Delirium
#1528.09.2020, 22:51

Mike0 844

#8Dziś - 21:52

"Polska to panstwo jak i polskie zasady. Wara od Polski. Jak sie komus nie podoba to moze wyjechac"

Khe? :D

UE to unijne prawo i unijne zasady. Jak się komuś nie podobają, to może nie skamleć, że nie dostał pinionszków z Brukseli. :P

szalony_mustang
4 828
#1628.09.2020, 23:42

Zapytałem ciebie, bo to ty o niej pisałeś. :P

i znow klamiesz :)

Zbychu_zPlebani
7 988
#1728.09.2020, 23:49

Ten list słuszny czy nie, jest ponoć złamaniem 41 art. Konwencji Wiedeńskiej.

Profil nieaktywny
Delirium
#1828.09.2020, 23:59

#16:

Nieprawda. :P

A tutaj nieścisłość:

szalony_mustang 3 841

#13Dziś - 22:19

"brakuje Q i + ... nie powinni byc pomijani w tak powaznym dokumencie"

Na dobrą sprawę wystarcza LGBT+ - gdzie "+" oznacza spektrum seksualności i tożsamości płciowych, a więc także "I" i "Q". Wychodzi na to, że LGBT+ i LGBTQI+ może oznaczać to samo - "+" to po prostu "cała reszta"

seksualności i tożsamości, nieuwzględniona w skrócie pod postacią liter. Zastanawiałem się przez chwilę, czy nie wystarczyłby sam "+", ale niestety znak krzyża zastrzeżony jest przez pewną homofobiczną sektę pedofilską. :P

Zbychu_zPlebani
7 988
#1928.09.2020, 23:59
szalony_mustang
4 828
#2029.09.2020, 00:04

Na dobrą sprawę wystarcza LGBT+ - gdzie "+" oznacza spektrum seksualności i tożsamości płciowych

nieprawda, Q to wlasnie te jednostki ktore kwestionuja seksualnosc lub po prostu jej nie uznaja, wiec wstawianie ich do "spectrum seksualnosci" byloby nie na miejscu

Profil nieaktywny
Delirium
#2129.09.2020, 00:16

#20:

Możliwe. Pyrgnę rano ze dwie kawy i przeanalizuję "na trzeźwo" - niewykluczone, że finalnie pokłócę się sam ze sobą. :P

Fakt, że mocno to wszystko popieprzone, bo gdyby zerknąć do wiki:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Queer

Niech im tam będzie, jak tam chcą, oby tylko nie zaanektowali wszystkich liter alfabetu, bo już na tę chwilę przeciętnemu zjadaczowi chleba coraz trudniej się w tym rozeznać.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2229.09.2020, 07:17

Ja to zawsze mawiam, nie wazne jakiej plci sa kobieta czy mezczyzna.