Do góry

Już jesteśmy

We wtorek 26 sierpnia wystąpił problem techniczny uniemożliwiający korzystanie z portalu Emito.net. Powodem była awaria po stronie firmy hostingowej. Przepraszamy za długi okres nieobecności.

Emito.net korzystało z firmy hostingowej XCalibre, u której portal wynajmował serwery oraz pamieć masową na której wystąpiła awaria.

Jak wyjaśnia komunikat firmy XCalibre – zawinił czynnik ludzki – jeden z zatrudnionych inżynierów omyłkowo usunął zawartość jednego z głównych nośników danych, co spowodowało unieruchomienie stron wszystkich klientów firmy. Pomimo usługi kopii bezpieczeństwa serwisu z której korzystaliśmy, firma hostingowa nie była w stanie udostępnić nam danych. Po kilku dniach pracy firmie XCalibre udało się zainstalować nową pamięć masową, a dopiero dziś odzyskaliśmy baze danych. Jak napisał w oświadczeniu dyrektor zarządzający firmy Tony Lucas, taka sytuacja nie powinna była mieć miejsca, jednak przydarzyła się.

W trakcie trwania awarii zainstalowaliśmy nowe serwery korzystając z usług innej firmy hostingowej, ale dopiero dziś byliśmy w stanie przenieść na nie wszystkie dane Emito.net oraz uruchomić serwis.

Przepraszamy użytkowników i klientów Emito.net za wszelkie niedogodności związane z nieobecnością portalu. Aby uniknąć tego typu problemów w najbliższej przyszłości Efero LLP zdywersyfikuje dostawce usług hostingowych.

Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja nie miała miejsca w przyszłości.

Zespół Emito.net

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 54

Polonus
7 734
Polonus 7 734
#102.09.2008, 19:07

Dziękujemy za wyczerpujące wyjaśnienie tej kuriozalnej sytuacji :)

tableta
1 551
tableta 1 551
#202.09.2008, 19:19

"Aby uniknąć tego typu problemów w najbliższej przyszłości Efero LLP zdywersyfikuje dostawce usług hostingowych."

- brawo... jak sie prowadzi "powazny" portal, to od razu sie o tak podstawowych rzeczach jak dywersyfikacja providera i lacz mysli.

PS. i po co te klamstwa z awaria lacza?... Gdyby to byla prawda Emito staloby nastepnego dnia w innej kolokacji przeciez...

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#302.09.2008, 19:26
jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#402.09.2008, 19:33

macie "piękne" nowe serwery i bóg wie co jeszcze!!! Zamulają jak bardzo stare. Dalej dnooooooo.

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#502.09.2008, 19:44

Jeszcze jeden artykul na temat tego wypadku: http://www.theregister.co.uk/2008/0... z dluga lista komentarzy dla ludzi ktorzy sie interesuja ta technologia.

Blad czlowieka ktory kilka razy nacisnal: "Yes" na "Are you sure you want to erase main storage volume". Stalo sie to podczas prac dodawania nowych pamieci, gdzie czyscili stare...

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#602.09.2008, 19:48

no ktos tu prace pewnie stracil, nie da sie ukryc.

fakt ze takiej awarii to jak zyje nigdzie nie widzialem, trudno bylo przewidziec tygodniowy pad dostawcy, wiec troche wyrozumialosci panowie, wszystko wroci do normy!

mossak_j
6 544
mossak_j 6 544
#702.09.2008, 20:47

sorry, ale to jest jakis dowcip. brak slow. szczegolnie, ze srednio wierze w zapewnienia firmy.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#802.09.2008, 20:48

hahahha paranoja, ".....wiec troche wyrozumialosci panowie, wszystko wroci do normy!" , DO NORMY!? Chyba nie chcesz powiedzieć ze to co bylo przed awaria czyli tez zamulone otwieranie stron bylo super i tak juz milo zostać!!!! A ile trzeba czekac dzisiaj na ta normę? Bo czekam za każdym razem 1-2 minuty az cos się wyświetli.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#902.09.2008, 20:50

Tygodniowa przerwa to na prawde dlugo. Ale jesli zmieniali serwerownie - to mozliwa.

Tak czy inaczej. Klient od "yes" do tej pory chyba jeszcze chleje. A chlopakom z Emito - nie zazdroszcze.

welkombak.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#1002.09.2008, 20:55

ale to "e" ze zdjecia to teraz kojarzy mi się z "error" :)

mossak_j
6 544
mossak_j 6 544
#1102.09.2008, 21:02

klient od "yes" to chyba w szpitalu jest. zaatakowali go nieznani sprawcy.

a tak na powaznie, to srednio wierze w to, ze to byl blad ludzki. albo ktos sie chcial zemscic, albo ich shakierowano. jaka normalna firma do shakierowania tego kalibru by sie przyznala?

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#1202.09.2008, 21:45

Pracujemy nad konfiguracja serwerow. Ze wzgledu na inna strukture obecnego hostingu musimy skonfigurowac dostepny sprzet do potrzeb Emito. Do tego czasu mozemy powaznie zwalniac. Staramy sie jak najszybciej przywrocic strone do normalnego dzialania.

Przepraszamy za zwolnienie strony.

Zibi
Moderator
2 986 7
Zibi 2 986 7
#1302.09.2008, 21:57

hahha, juz wiem co sie stalo, to kara za niopicie zdrowia edynburg.net w 4 rocznice narodzin. A wiec Albert i reszta, kufle w dlon i nadrabiamy straty ;D

Zdrowko edynburg/szkocja/emito.net

Dziki
97
Dziki 97
#1402.09.2008, 22:22

Jedyne co jest szybkie na tej stronie to reklamy hehehe , EMITO to jak emitowanie biletow nrodowego banku polskiego jakimi byly bony i imitowaly dulary a to emito imituje szkocje.net , jedno i drugie jest lipa .

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#1502.09.2008, 22:35

Emito.net nie jest idealne, Szkocja.net tez nie byla, Edynburg.net tez nie byl :) ale pracujemy nad tym. Emito szybko bedzie szybsze i lepsze - znajac nasza mentalnosc nigdy idealne ;)

Konstruktor
3 668
Konstruktor 3 668
#1602.09.2008, 22:49

Ale emito nadal stoi na tym samym serwie :)

Nazwa serwera Nieznany ISP Nieznany
Kraj Stany Zjednoczone Ameryki Kod kraju US (USA)
Miasto Seattle Region Washington
Adres IP 75.101.213.7 Kod pocztowy 98144
Flaga US Szerokość geograficzna 47.5839
Czas lokalny* 02 Sep 2008 14:48
Długość geograficzna -122.2995

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#1702.09.2008, 22:54

Cos nie tak z Twoimi obliczeniami Wall'ie ;)

tableta
1 551
tableta 1 551
#1802.09.2008, 23:24

Radnor: wydaje mnie sie, ze jednak okreslenie tego co sie stalo "awaria lacza" jest tak zwanym delikatnym mijaniem sie z prawda w momencie gdy faktycznie bylo to usuniecie clouda :-)

"Unfortunately, due to its size, we didn't have spare capacity on the platform to create a complete duplicate of it."
- well... no comments :-|

Albert: portal tego kalibru nie ma prawa lezec tyle dni... chyba, ze chcecie byc tylko zasciankowym serwisem - sorry za szczerosc, ale wyobrazasz sobie cos takiego w "powaznym" serwisie? No, chyba zeby emito traktowac tylko jako folklor i lokalna tablice ogloszeniowo-rozrywkowa...

Profil nieaktywny
mehow
#1902.09.2008, 23:41

bedo filozofowac teraz prawdziwe datacenter ma backupy i robi odzysk danych w ciagu max 24 godzin nie ma ze boli i przepraszam trza sie znac na filozofii

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#2002.09.2008, 23:48

マツクス sadze ze dziwnie wygladal by komunikat typu "nasz provider hostingu usunal sobie chmure"... Komunikat mowil "powodem jest awaria sieci u dostawcy hostingu" - nie widze tutaj mijania sie z prawda - mieli przeciez powazna awarie sieci.
Teraz gdy juz wiemy co to bylo konkretnie, opisalismy to.

Masz racje odnosnie tego ze portal nie ma prawa lezec tyle dni. Nigdy jeszcze nam sie to nie przytrafilo. Nasza firma hostingowa jest duza i zdawala sie byc powazna - oczywiscie nie jest... Ciagle zapewnienia z ich strony ze jutro itp. niestety doprowadzily do tego ze tak dlugo nas nie bylo...

Konstruktor
3 668
Konstruktor 3 668
#2103.09.2008, 00:11

No ale chyba nie ladnie jest zrzucac winy na kogos innego :) Tak sobie mysle, ze jesli pada serwer to w ciagu max 24h mozna uruchomic portal na nowo.

Konstruktor
3 668
Konstruktor 3 668
#2203.09.2008, 00:11

a co do wyliczen, to takie dane podaje narzedzie geotool

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#2303.09.2008, 00:14

Oczywiscie. Nie zrzucamy, tylko wyjasniamy. i dlatego tez to my przepraszamy za to co sie stalo.

Profil nieaktywny
mehow
#2403.09.2008, 00:16
mayday
296
mayday 296
#2503.09.2008, 00:36

do tych, ktorzy wiecznie niezaodowoleni i wiecznie maja cos do powiedzenia, bo oczywiscie wiedza wszystko najlepiej, napisze anegdote (z j. niemieckiego):
"kanclerza Kohl'a postawiono przed niewielka rzeczka z zadaniem, aby w dowolny sposob ja pokonal, aby dostac sie na drugi brzeg. Kohl pomyslal i po chwili przeszedl rzeke wplaw. Na drugi dzien w prasie ukazal sie komentarz pt. plywac tez nie potrafi...".
nikt nikogo na emito.net na sile nie trzyma. nie podoba sie to won stad!

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#2603.09.2008, 00:56

:) Dobra anegdorka - do zastosowania czasami ;)

Wszystkie konstruktywne uwagi chetnie przyjmujemy. Ludzie maja prawo narzekac jak cos jest nie tak, maja prawo wyglaszac swoje konstruktywne opinie na temat tej strony - zachecamy do tego.

Wszyscy razem przez te kilka lat zbudowalismy ta spolecznosc - te tony postow, artykulow i poradnikow. Kazdy uzytkownik dorzucil tutaj cos swojego... dlatego tez ma prawo do opinii

zukosok
327
zukosok 327
#2703.09.2008, 01:02

tak czy siak, tydzien czasu ? zdecydowanie za dlugo !

Emil
41
Emil 41
#2803.09.2008, 04:20

pierniczycie trzy po trzy, mózgi macie z waty i zero szacunku czy ogłady.

ja zespołowi emito.net dziękuję za powrót, odkąd odkryłem tą stronę jestem na niej codziennie po nowe info.

fajnie że jesteście. thx ((-;

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#2903.09.2008, 08:14

Taka usterka moze sie zdazyc. Coz. Zycie. Nie oszukujmy sie - to nie onet.pl. Troszke co niektorym trollom na dobre wyszlo na pewno.

Dyskusja ze szkocji.net i tak umarla, i tak. Wiec wszyscy moi znajomi mi mowili:

"i co z tego ze nie dziala..."

Przykro mi kochani.

Profil nieaktywny
Ash.
#3003.09.2008, 09:07

Wy sobie nie zdajecie sprawy jak latwo mozna rozwalic "duza i powazna" firme. Nawet sobie nie zdajecie ....

katz12
1 155
katz12 1 155
#3103.09.2008, 09:22

no i se ludziska juz pisza roznie ,a ja jestem zadowolona ,ze ta stronka juz dziala.

Emil
41
Emil 41
#3203.09.2008, 09:45

no ale po co niektórzy tu wchodzą skoro tak ostro krytykują?

Saymon
19
Saymon 19
#3303.09.2008, 10:02

A tak swoja droga ......

Serwis lezal przez tydzien, ale dostep do plikow ekipa przeciez miala. Czy nie mozna bylo tego czasu wykorzystac na wyeliminowanie co bardziej widocznych bledow i zrobienie porzadku z dzialem ogloszen ?

Wiem, ze marudze, ale przegladanie ogloszen np z dzialu "dam prace" (zgaduje ze to najpopularniejsza kategoria) robi sie coraz bardziej denerwujace. Mozna tam znalezc wszysko, od papierosow przez samochody az po sprzety wszelkiego rodzaju, jednak samych ofert pracy niewiele. Czy nie moznaby w koncu czegos z tym zrobic ? Dodatkowo ogloszenia nie wygasaja samoczynnie po uplywie okreslonego okresu czasu (stad ciagle mamy "gorace" oferty z poczatkow istnienia Emito) ani nie mozna samodzielnie usunac nieaktualnego juz ogloszenia.

Nawet jesli jest to "kupa" roboty (a nie jest), to przez tydzien czasu mozna to bylo poprawic.

Enamorada
87
#3403.09.2008, 10:45

fajnie, że wszystko już działa tylko w jakim tempie... w porównaniu z innymi stronami emito chodzi mi teraz jak żółw:/

Albert
Admin
1 065 269
Albert 1 065 269
#3503.09.2008, 12:54

Saymon Vega oczywiscie masz racje odnosnie dzialu ogloszen - potrzebuje usprawnien. Pracujemy nad tym. W najblizszym czasie uruchomimy aktualizacje do Moje Emito, gdzie uzytkownicy beda posiadali prosty panel administracyjny wszystkich swoich ogloszen. Uaktualnione Moje Emito bedzie posiadalo takze szczegolowa liste wszystkich wpisow, komentarzy oraz tematow ktore dany uzytkownik utworzyl kiedykolwiek na stronie.

Niedlugo uruchomimy kilka waznych usprawnien - obecnie je dopracowujemy oraz testujemy.

Profil nieaktywny
Ash.
#3603.09.2008, 13:40

Albert,
Skoro juz jest ktos kto kwituje pomysly i uwagi, to mam takie zapytanie:
Dlaczego nie ma mozliwosci edytowac swojego postu? Czasem sie walnie takiego ortografa, ze zeby bola. I glupie literowki, ktore potrafia wypaczyc calosc wypowiedzi.
Brakuje takze mozliwosci zglaszania zlych postow. Taka byla pompa, ze bedziemy moderatorami w swoich wlasnych grupach i nawet nie mam mozliwosci wyciecia swojego postu.
Przy okazji, czy nie "wyciekla" baza adresow, bo od jakiegos czasu zaczynam dostawac spam w towarzystwie maili wp.pl o2.pl, bt.com na adres, ktory stworzylem tylko na potrzeby tego serwisu?

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#3703.09.2008, 14:57

ja sobie chwale ten tydzien urlopu, duzo spraw zalatwilem, z rodzina posiedzialem, nawet znudow na owertajma poszedlem, ale coz koniec laby-do pracy rodacy........

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3803.09.2008, 16:09

Dominik, edycji postow nie bylo od poczatku i tutaj tez nie planujemy jej wprowadzic, wlasnie zeby uniknac wypaczania calosci wypowiedzi. Znajac zycie, bedzie pozniej pelno "przeciez ja tego nie napisalem" itp niestety.

Reszta oczywiscie masz racje, ale chlopaki pracuja pelna para, a dodatkowe funkcje chemy dorzucic w jednym, solidnym i przetestowanym update, zamiast serwowac uzytkownikom ewentualne problemy, stad opoznienie calosci.

Profil nieaktywny
Ash.
#3903.09.2008, 16:53

I tu sie nie zgodze. na innych forach dziala to bardzo dobrze. I korzysta sie tam z przycisku CYTUJ, ktory wykluczy cos takiego.

sz_kotka
27
#4003.09.2008, 18:15

bus37 :) chwali sie.
jednak jak mowi przyslowie: nie ma tego zlego, co by na dobre nie wyszlo. ;)

iwo
7 761
iwo 7 761
#4103.09.2008, 19:03

heheh skad wiedzieliscie ze emito juz chodzi:)

kazdego dnia wpisywaliscie www.emito.net?:) strone ktora juz dawno umarla i na ktorej nic sie nie dzialo:)

i prosze ilu specjalistow od IT, Marketingu PR'u...
serce sie rosci widzac tak wyksztalcone towarzystwo:D

john
3
john 3
#4203.09.2008, 23:35

Do: Albert Fret
Fajnie "nawijasz"... rozumiem, ze jestes pracownikiem i obowiazuje Cie lojalnosc wobec firmy (doceniam)... prawda jest, jednak bardziej brutalna - Twoja firma, to dno, ktore i Ciebie, bycmoze dopadnie. Nie zycze Ci tego, oczywiscie, ale z tego, co widze "emito" powinno zmienic nazwe na :"E-olewajto.net"... Po tygodniu przerwy niewiele sie zmienilo... dalej sie zamula. To nie jest serwis dla nas, mieszkancow UK (Szkocji, w zamierzeniu), tylko dla komercyjnych ogloszeniodawcow. Bez naszej aktywnosci na forach i ogloszeniach i tak im to nie wyjdzie, wiec mysle, ze albo szkoccy (!) administratorzy pojda po (polski) rozum do glowy, albo ten portal padnie predzej (!), czy pozniej...

john
3
john 3
#4303.09.2008, 23:38

Do: Albert Fret
Fajnie "nawijasz"... rozumiem, ze jestes pracownikiem i obowiazuje Cie lojalnosc wobec firmy (doceniam)... prawda jest, jednak bardziej brutalna - Twoja firma, to dno, ktore i Ciebie, bycmoze dopadnie. Nie zycze Ci tego, oczywiscie, ale z tego, co widze "emito" powinno zmienic nazwe na :"E-olewajto.net"... Po tygodniu przerwy niewiele sie zmienilo... dalej sie zamula. To nie jest serwis dla nas, mieszkancow UK (Szkocji, w zamierzeniu), tylko dla komercyjnych ogloszeniodawcow. Bez naszej aktywnosci na forach i ogloszeniach i tak im to nie wyjdzie, wiec mysle, ze albo szkoccy (!) administratorzy pojda po (polski) rozum do glowy, albo ten portal padnie predzej (!), czy pozniej...

Roma1
50
Roma1 50
#4404.09.2008, 06:58

Czy ten portal musi tak kiepsko chodzić??? Wczoraj nie mogłam otworzyć żadnej strony! To wstyd i to ma być super dostęp? Można stracic cierpliwość!

garbus
20 075
garbus 20 075
#4504.09.2008, 17:45

Iwo! Iwo! (Edynburg)
41 | sr., 03/09/2008 - 19:03

heheh skad wiedzieliscie ze emito juz chodzi:)

kazdego dnia wpisywaliscie www.emito.net?:) strone ktora juz dawno umarla i na ktorej nic sie nie dzialo:)

W zyciu bym codziennie emito nie wpisywal.
Mam w zakladkach:)

Polonus
7 734
Polonus 7 734
#4604.09.2008, 19:48

@ Garbi :) no to przyznałeś się wreszcie... :) bo Emito.net masz tylko w "zakładkach", a Śp. Szkocję.Niet miałeś ustawioną jako startową... Ehh, życie :)

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#4705.09.2008, 04:41

Oj tam czepiacie sie :)

Ja mam caly czas w zakladkach "szkocja.net" i tak - odświeżałem codziennie. Czy to zle? A predkosci sie tez nie czepiejcie. Polecam 5 rano. Szybko az milo. Co do predkosci to jasne, ze przyspieszy. Tylko oby bylo z kim pogadac, bo nostalgia lapie za pogaduszkami z Wami :)

Trzymajta kciuki za chlopakow to przyspieszy :)

snow_crash
9 022
snow_crash 9 022
#4805.09.2008, 11:32

jestescie szmieszni - jaka firma hostingowa przestaje dzialac na ponad tydzien z powodu straty dysku? wymowka wrecz rzalosna - lepiej przyznajcie sie po prostu ze ktos zwalil, niezplaciliscie za 'gaz' czy cokolwiek naprawde sie wydarzylo zamiast sciemniac z tak lamerska wymowka ;]

garbus
20 075
garbus 20 075
#4905.09.2008, 12:08

Żalosny* to jest twoj analfabetyzm.
Zapodaj teraz lamerska wymowke z dysortografią.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#5005.09.2008, 16:36

a co za roznica dla nas? Czy piorun pier*** czy ktos dysk porysowal widelcem? czy zaplacili, czy nie.. Wisi mi to.

Sie stalo i wiemy jakie sa konsekwencje, coz tu sie nad powodem roztkliwiac?

Nie nasz problem.

Polonus
7 734
Polonus 7 734
#5105.09.2008, 22:40

Dominik (sanfran) naskrobał :)
30 | sr., 03/09/2008 - 09:07

Wy sobie nie zdajecie sprawy jak latwo mozna rozwalic "duza i powazna" firme. Nawet sobie nie zdajecie ....

Oj, zdajemy sobie z tego sprawę, zdajemy... :)

Polonus
7 734
Polonus 7 734
#5205.09.2008, 22:41

zartowalem naskrobał :)
50 | pt., 05/09/2008 - 16:36
a co za roznica dla nas? Czy piorun pier*** czy ktos dysk porysowal widelcem? czy zaplacili, czy nie.. Wisi mi to.
Sie stalo i wiemy jakie sa konsekwencje, coz tu sie nad powodem roztkliwiac?

Nie nasz problem.

Oj, to także nasz problem :)

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#5306.09.2008, 10:46

ok w miare zaczelo chodzic. yyyyy tylko jeszcze ten zegarek, która tam u waz jest godzina? Dzięki.

#5407.09.2008, 11:01

dorzuce swoje 3 grosze: strony wyswitlaja sie bardzo przecietnie w Operze 9.5
nie rozumiem, jak mozna bronic tego serwisu. szkocja.net hulala bez problemowo. pozdrawiam!