Do góry

Rząd wycofuje plastikowe karty NIN

Brytyjski rząd zamierza wycofać z użycia plastikowe karty z numerem ubezpieczenia społecznego (National Insurance Number). To tylko jeden z realizowanych pomysłów brytyjskiego społeczeństwa na redukcję budżetowego deficytu.

Oprócz likwidacji plastikowych kart ubezpieczeniowych, w planach jest także ograniczenie liczby kontroli w sprawach karnych dla lekarzy stażystów. Posunięcia te mają przynieść państwu oszczędności rzędu miliona funtów rocznie.

Obydwa pomysły zostały wyłonione z około 100 tysięcy koncepcji zaproponowanych przez członków społeczeństwa za pośrednictwem strony internetowej, uruchomionej latem specjalnie w tym celu.

Zgodnie z zamysłem, kosztowne karty zostaną zastąpione zwykłym listem z informacją o numerze ubezpieczenia. Pisma będą wysyłane do osób, które ukończyły 16 rok życia od przyszłego roku.

Kontrole lekarzy stażystów nie będą już odbywały się co pół roku, jak to było dotychczas. W tym zakresie część kompetencji zostanie przekazanych szpitalom.

Innym pomysłem na podreperowanie państwowego budżetu, który ma być wdrożony w życie, jest sprzedaż przez internet starych nieużywanych mebli oraz sprzętów.

Jak pisze BBC, bardzo możliwe, że w przyszłości w życie wejdzie więcej pomysłów brytyjskiej społeczności.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 37

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#110.09.2010, 15:53

No i dobrze po co komu karta jak i tak sie nigdzie nia nie posluguje. Wystarczy podac numer. Jedna karta mniej...

Maggie_gla_gla
4 183
#210.09.2010, 18:03

ani to potwierdzenie adresu ani ID. Pomysl ok.

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#310.09.2010, 21:07

Genialny pomysl z tymi lekarzami. Za jednym zamachem proponuje ciecia przy przedszkolankach i policjantach.

Westwood
166
Westwood 166
#410.09.2010, 21:31

a ja trochę się boję pomyslów brytyjskiej społeczności

geisha2you
252
#510.09.2010, 21:34

brawo za logiczne myślenie dla rządu Cameron'a & Clegg'a! karta ta jest zbędna zgadzam się z przedmówcami

Kontrolka
613
Kontrolka 613
#610.09.2010, 22:26

Jeśli ktoś chce ją kupić to ostatnia okazja ;-)))) Tanio odsprzedam ;-)))) Najlepsza karta na rynku ! Polsat cyfrowy smiga na niej jak obraz kontrolny telewizji polskiej na kolorowych Rubinach ;-))))

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#711.09.2010, 07:17

debilizm.
niech barany wezma sie za zabieranie premi bankowca,
a nie tna sluzbe zdrowia,ludzi biednych.
i zabierajac biednym to ma pomoc w kryzysie.
a co z bogatymi??

Profil nieaktywny
weeges
#811.09.2010, 09:03

pomysl debilny - papier latno mozna zgubic lub zniszczyc. po drugie, malo osob pamieta swoj NIN...

jesli chca naprawde zaoszczedzic kupe kasy, to niech zrobia zasilek dla bezrobotnych na wzor polski - tj terminowy zasilek : 12 miesiecy kuroniowy ,a nie jak dotychczas - niekoreslony czasowo.

Sory,ale utrzymywanie armi ( ponad 1,5mlm ) bezrobotnych i smiedzacych leni , wrecz pasozytow spolecznych , ktorzy juz 2 lub 3 pokolenie zyja z zasilkow, to raczej cos nie tak...

maja rece, nogi , glowe i rozum, wiec powinni zadbac samo o siebie.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#911.09.2010, 13:55

Zapisz sobie na karteczce i wsadz do portfela lub lepiej w komorce... Ale problem straszny...

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1011.09.2010, 14:49

weeges, spojrz na payslip, tam masz NIN. te karte zgubilem z 5 lat temu i zyje jakos.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1111.09.2010, 14:50

Beton, swiat juz tak jest skonstruowany, ze bogaci zawsze byli bogaci, a biedni dostawali po dupie. Mozesz walczyc z wiatrakami, a mozesz tez wziasc sie do roboty i nie musiec martwic biedna.

"Mess with the best, die like the rest", jesli ktos jeszcze ten film pamieta. :)

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1211.09.2010, 14:52

radnor
#11 | Dziś - 14:50 .Beton, swiat juz tak jest skonstruowany, ze bogaci zawsze byli bogaci, a biedni dostawali po dupie. Mozesz walczyc z wiatrakami, a mozesz tez wziasc sie do roboty i nie musiec martwic biedna.

"Mess with the best, die like the rest", jesli ktos jeszcze ten film pamieta. :)

Kamil ale to jest chore
zabieraja biednym a bogacze sie bogaca.
ludzie zamiast strajkowac,wychodzic na ulice to nic nie robia.

to samo jak w pl tlusk dlugow narobil
od nowego roku
przeglad auto 100% w gore
rejstracja itd
a co moze niech podniasa leki to strasi ludzie bede zdychac,przed emerytura.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1311.09.2010, 16:16

znaczy sie chcesz chcesz adwokatem ludzi, ktorzy sami sa zbyt leniwi badz glupi, zeby wyjsc na ulice i czekaja, az ktos im sypnie grosza bo inaczej to nieuczciwe? nie szkoda ci zycia? jedno tylko masz. :)

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1411.09.2010, 16:26

radnor
#13 | Dziś - 16:16 .znaczy sie chcesz chcesz adwokatem ludzi, ktorzy sami sa zbyt leniwi badz glupi, zeby wyjsc na ulice i czekaja, az ktos im sypnie grosza bo inaczej to nieuczciwe? nie szkoda ci zycia? jedno tylko masz. :)

masz racje.
ale chcialbym zobaczyc jak ludzie cos robia w tym kierunky aby bylo lepiej.
myslisz,ze doczekamy???

MakasUK
78 455
MakasUK 78 455
#1511.09.2010, 16:33

już parę razy w historii ludzie wychodzili na ulicę by "upomnieć się o swoje". Zawsze kończyło się to krwawą łaźnią. Zawsze też znalazła się grupa cwaniaków którzy tą rewolucję wykorzystali a szarzy ludzie i tak mieli w plecy.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1611.09.2010, 16:35

Tomek_L
#15 | Dziś - 16:33 .już parę razy w historii ludzie wychodzili na ulicę by "upomnieć się o swoje". Zawsze kończyło się to krwawą łaźnią. Zawsze też znalazła się grupa cwaniaków którzy tą rewolucję wykorzystali a szarzy ludzie i tak mieli w plecy.

Tomek a 20lat temu ludzie tez wychodzili na ulice.
i cos zmienili.
a teraz jak Kamil napisal ludzie sa glupi.leniwi.bez szkoly
i nie chca robic nic w tym kierunku.
dokladnie jak w polsce.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1711.09.2010, 16:45

teoretycznie mamy raj, demokracja, kazdy moze cos zmienic, blabla. w praktyce w demokracji ignoranci decyduja o rzeczach, o ktorych nie maja pojecia, a zyski z tego czerpie niewielka grupa osob.

ja tam w cuda nie wierze. :)

MakasUK
78 455
MakasUK 78 455
#1811.09.2010, 16:48

żeby Polacy się ruszyli, musi być naprawdę źle, jak w schyłkowym socjaliźmie...
Czy coś wtedy zmienili na lepsze? Ja uważam że tak, ale zaraz przyjdzie jakiś moherek i ci wyjaśni że nic się nie zmieniło, że wciąż rządzą ci sami ludzie co kiedyś, tylko przez swoich agentów takich jak Wałęsa czy Tusk :)

barbom
984
barbom 984
#1911.09.2010, 17:25

zeby bylo biale , musi byc czarne
zeby ktos mogl byc bogaty , musi byc ktos biedny
tak bylo jest i bedzie
dobrze jest wtedy jak ci biedni zaczynaja myslec , przestaja pracowac , otwieraja swoje interesy i zatrudniaja biedniejszych
wtedy oni staja sie tymi gorszymi bo (PRYWACIARZE)

Profil nieaktywny
weeges
#2011.09.2010, 23:42

@ radnor - nie kazdy kolekcjonuje kazdy swistek z wyplata. znam takich ludzi. sami sobie beda winni, jak im przyjdzie udowodnic w urzedzie ze przez ostatnie 40 lat pracowali i odprowadzali skladki.

@ Tomek_L - ludzie sa sobie sami winni ,bo wierza politykom. jezeli uwazasz ze latanie dziury budzetowej poprzez rozrost biurokracji jest udanym pomyslem , podnoszeniem podatkow i robieniem nic w celu obnizenia jakichkolwiek kosztow utrzymania panstwa co wg ciebie jest jeszcze lepszym pomyslem oraz sterowanie gospodarka, co jest jeszcze mega-uber zajebiste, to gratuluje strzalu zlota kula... we wlasna glowe....

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#2111.09.2010, 23:48

Tomek slyszales tlusk zrobil podwojny dlug???
i jak ma byc lepiej
rzad nie ma kasy
a daje 50milionow na zabawy solodarnosci.

MakasUK
78 455
MakasUK 78 455
#2212.09.2010, 00:03

weeges, a co ma jedno do drugiego?
anyway, ten kraik jest chory i taki pozostanie. wszystko jedno czy rządzi miller z kwachem, kaczyńscy czy tusk z komorowskim, każdy rozdyma biurokrację, martotrawi szanse, nie inwestuje w infrastrukturę, zadłuża kraj, pozostawia nie rozwiązane problemy poprzednikom, pomaga kolesiom i rodzince itp itd

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#2312.09.2010, 00:07

wlasnie kazdy uwaza ,ze jest chory
a nikt nic nie chce zrobic w tej sprawie.
mowiac przed wyborami ile to jeden czy drugi nie zrobi
wchodzac do budy szczeka jak reszta psow
ormowce,uboki i inne dalej sa w ukladach,wladzach,robia co sami chca.

do rzeczy ma po co rzad daje na zabawy solidarnosci jak sa wazniejsze sprawy,rzeczy.

kama79_79
Glasgow
22 709
#2412.09.2010, 00:17

O mamo...
Ja tez zgubilam karte, nigdy jej nie nosilam w portfelu i swoj Nin znam na pamiec...Tego sie nie zapomina, jak numeru telefonu do ex meza...;D

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2512.09.2010, 00:41

Ja karte mam w portfelu ale, jak wspomnial Kamil, numer jest wszedzie; na payslipach, dokumentach z HMRC, innych ...

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#2612.09.2010, 00:48

ja zgubilem swoje home office
a byl mi potrzebny
czekam juz ponad rok na kopie
kilka maila
list
dzownienie ponad tyg nie odebrali
i dzi dzis nie mam kopi

Profil nieaktywny
weeges
#2712.09.2010, 08:00

tja...ale jakos wam nie przeszkadza, ze przeogromna suma kasy jest wpompowywana w armie nedow i innych nierobow...

faktycznie - koszt jednorazowego wytloczenia katry NIN jest.... przeogromny ;)

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#2812.09.2010, 09:13

lepsze to jak wymiana dowodow osobistych
kasa dobra poszla.

kama79_79
Glasgow
22 709
#2912.09.2010, 12:52

To nie jest koszt jednorazowy.Sa tacy, co gubia i prosza o wydanie ponownej, co jest mozliwe.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3012.09.2010, 13:14

@weeges - to idziesz do urzedu z paszportem i powiedza ci, jaki masz NIN. nie demonizuj.

Irek
1 937
Irek 1 937
#3112.09.2010, 14:05

weeges
#20 | Wczoraj - 23:42
@ radnor - nie kazdy kolekcjonuje kazdy swistek z wyplata. znam takich ludzi. sami sobie beda winni, jak im przyjdzie udowodnic w urzedzie ze przez ostatnie 40 lat pracowali i odprowadzali skladki.

Jesli sa tacy, ktorym wszystko powiewa i dokumenty sa im nie potrzebne, to niech sie licza z konsekwencjami tej lekkomyslnosci. Jesli ktos wyrzuca taki dokument, jak payslip, to tym bardziej watpie, zeby trzymal karte NIN potrzebna jedynie do zapamietania numeru. Nie rozumiem w jakim celu bronisz tych ludzi? Chyba, ze pisales o sobie.

Profil nieaktywny
weeges
#3212.09.2010, 19:47

@ kama - to niech te osoby ktore zgobily zaplaca za wydanie takiego owego duplikatu..

@ irek - nie o sobie pisale, to sam wiem jakie sa wazne dokumenty, a w nieolmylosc i wiekuistnosc systemu nie wierze. za komuny ludzie tez wszystko mieli w glebokim poszanowaniu i tez mysleli , ze system bedzie istnial tak dlugo jak owsiakowa orkiestra.
niestety, sytuacja sie zmienila kiedy nastapil rok 1989 - wiele zakladow zostalo zamknietych, archiwa zostaly poniszczone ( lub pogubione ) , a ludzie z rozdziawionymi japami nie potrafilu udowodnic przed ZUSem ,ze przez ostatnie 30-40 lat pracowali i placili skladki. Ten problem tez odtyczy wielu ludzi ktorzy obecnie pracuja lub musza pracowac lub staraja sie o emerytury , bo jakims cudem brakuje im kilku, lub kilkunastu lat udokumentowanej pracy..

sprojrzmy prawdzie w oczy - w wieku 60 lat nie znajdziesz roboty.
dla urzedu liczy sie papier i nic innego . papier jest do dupy - ma ja chronic.

kama79_79
Glasgow
22 709
#3312.09.2010, 20:33

Ale kombinujesz...Tutaj 60 latka, 65 latek otrzymuja zasilek zwany pension credit, nawet jesli nie przepracowali ani jednego dnia w swoim zyciu! cale 137f /184f na pare, tygodniowo, plus inne dodatki, ktore razem daja niezla emeryture.Kombinuj dalej.HMRC to nie ZUS, DWP rowniez.Kazdy dokument mozna odtworzyc.Uwazasz, ze przez 35 lat mam trzymac w szufladzie kazdy payslip, bo nie dostane emerytury?Buhahaha! i jeszcze raz HAHAHA!Moja pensja wplywa na konto i to, ze pracuje moge udowodnic, bez swistka od pracodawcy.Poza tym jest jeszcze P60 i self statement.
Panu juz dziekujemy.

barbom
984
barbom 984
#3413.09.2010, 16:11

dwa tygodnie temu rozliczalem sie za 2007 rok, nie mialem payslipow i sie jakos dalo ,podatek zwrocili na podstawie tego co mieli w systemie !!! wiec nie widze powodu trzymac wszystkich dokumentow w domu!!!

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#3513.09.2010, 16:20

barbom
#34 | Dziś - 16:11
Troche masz w tym racji ale P64'rki powinnes gromadzic.
Choc jak mowia: "Od przybudku glowa nie boli" i czasami moga cie rowniez poprosic o wlasnie pay-slip'y abys udowodnil swoja tozsamosc i nieskalana leserstwem historie jezeli bedziesz przyjmowany na stanowisko zaufania publicznego.

barbom
984
barbom 984
#3613.09.2010, 16:25

tak sie sklada ze wszystko mam tylko gdzies zgubilem za 2007
ale jak zgubie co kolwiek z tego co mam to sie zabardzo nie bede tym przejmowal

barbom
984
barbom 984
#3713.09.2010, 16:27

od przybytku glowa nie boli??? to nie wyrzucaj smieci z domu zobaczymy czy nie bedzie bolec ?!