Do góry

Rząd zapowiada prywatyzację poczty

Brytyjska poczta zostanie sprywatyzowana – oświadczył minister ds. biznesu Vince Cable po zapoznaniu się z niezależnym raportem na temat dramatycznej - jak się okazało - sytuacji finansowej Royal Mail – pisze BBC.

Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji co do tego, w jaki sposób prywatyzacja zostanie przeprowadzona. Większość udziałów mogłaby przejąć prywatna firma lub firmy. Rozważana jest także publiczna oferta sprzedaży akcji. Pozostałe udziały mają zostać zaoferowane pracownikom Royal Mail.

Zapowiedź prywatyzacji spotkała się z krytyką ze strony związku zawodowego CWU. Związkowcy twierdzą, że doprowadzi ona do wyższych cen usług pocztowych i wielu zwolnień.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 33

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#111.09.2010, 14:50

kuzwa wszytsko zrobcie prywatnie
ubezpieczenia tez a co jak w stanach
ludzie bede zdychac na ulicy.

a bankowca nie 1bilion bonusu
a 10 bilionow.

barbom
984
barbom 984
#211.09.2010, 17:57

maja racje bo wszystko co panstwowe jest drogie i nieudolne

barbom
984
barbom 984
#311.09.2010, 17:58

a zwiazkowcy niech sie zajma pracownikami a nie polityka !!!!

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#411.09.2010, 18:43

jasne nie wiem czy wiesz
ale prad,gas byl panstwowy
ale margaret thatcher
sprywatyzowala wszytsko.
zakmknela kopalnie itd.
teraz znaczek jest nie wiem 2.50za 12sztuk.
a prywaciarz dowali 5f za znaczek.
i co pepesze bedziemy wysylac czy znaczki.
p.s
napisalem tylko tak o 5f

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#511.09.2010, 19:01

Nie gadaj Beton. Kolej sprywatyzowali i popatrz - pociagi jezdza szybko, na czas i w byle drugiej klasie masz stolik z gniazdkiem do podlaczenia laptopa, a w toalecie zamiast obszczanej klapy drzwi otwierane przyciskiem.

Konkurencja to dobra rzecz, moze skonczy sie wrzucanie 'sorry we missed you' przez drzwi kiedy siedzisz w domu i czekasz na paczke, bo klienci placacy potrfelem pojda wtedy gdzie indziej.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#611.09.2010, 19:06

Kamil.
wydaje mi sie,ze jesli prad,gas,bt itp
wrocily do panstwa.
napewno byloby taniej.
a osoba prywatna niech podniasa 200f za 100kw pradu i co???
nie dasz,siedz po ciemku.
pracujesz na panstwowym masz jakos placowe wiecej,za over time etc
a prywatnie nie chcesz zostac dluzej w pracy,znajdziemy innego na Twoje miejsce.

sorki,za taki przyklad

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#711.09.2010, 19:08

Kamil nie mowie,przy obecnym kryzysie

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#811.09.2010, 19:15

Podniosa, to pojdziesz do konkurencji. Klient wybiera potfelem.

Nacjonalizacje wszystkiego przerabialismy juz w Polsce. Z tego co pamietam, za srajtasma stalo sie pol dnia w kolejce. :)

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#911.09.2010, 19:49

radnor
#8 | Dziś - 19:15 .Podniosa, to pojdziesz do konkurencji. Klient wybiera potfelem.

Nacjonalizacje wszystkiego przerabialismy juz w Polsce. Z tego co pamietam, za srajtasma stalo sie pol dnia w kolejce. :)

jak konkurencja podniesie to gdzie pojdziesz????
widzisz BT ladnie musialo sie oplacic,ze jako jedyna firma w uk ma telefony,mozesz wziasc od kogos innego ale masz zaplacic BT za linie.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1011.09.2010, 19:51

Kamil dlaczego pracujac jako zwyklyczlowiek
masz czekac rok na rozne scany w szpitalu,wizyty itp
ja na scan kolana czekalem 16miechow.
a osoba majetna idzie prywatnie i zalatwia w kilka dni.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1111.09.2010, 20:44

BT to kiepski przyklad, bo to jest wlasnie moloch, ktory przez lata byl calowany po stopach przez rzad, mieli tam lepiej niz w niejednej panstwowej firmie. Spojrz na operatorow komorkowych. Pierdyliony minut i SMSow za kilka funtow miesiecznie.

W Polsce tez ludzie miesiacami czekaja na wizyte u lekarza, albo ida prywatnie.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1211.09.2010, 20:59

radnor
#11 | Dziś - 20:44 .BT to kiepski przyklad, bo to jest wlasnie moloch, ktory przez lata byl calowany po stopach przez rzad, mieli tam lepiej niz w niejednej panstwowej firmie. Spojrz na operatorow komorkowych. Pierdyliony minut i SMSow za kilka funtow miesiecznie.

W Polsce tez ludzie miesiacami czekaja na wizyte u lekarza, albo ida prywatnie.

tak czekaja,ale w pl mam wujka .szpitala i czekalem bez kolejki na wizyty .
Kamil stac Cie na leczenie prywatne???
bo mnie np.nie stac i co mam zdychac cierpiec i czekac??
dlaczego jesli masz raka to ludzi z jednego post codu maja za free tabletki itp a z innego maja placic,jak nie maja kasy to zdychaja.........
Kamil przykladow jest setki a ludzie nic nie robia w tym kierunku,kazdy narzeka ale domu.

barbom
984
barbom 984
#1311.09.2010, 22:01

wszystko co panstwowe i tak zajebiscie tanie kiedys musi splajtowac

barbom
984
barbom 984
#1411.09.2010, 22:09

Beton_Gawel

tak czekaja,ale w pl mam wujka .szpitala i czekalem bez kolejki na wizyty .
Kamil stac Cie na leczenie prywatne???
bo mnie np.nie stac i co mam zdychac cierpiec i czekac??
dlaczego jesli masz raka to ludzi z jednego post codu maja za free tabletki itp a z innego maja placic,jak nie maja kasy to zdychaja.........
Kamil przykladow jest setki a ludzie nic nie robia w tym kierunku,kazdy narzeka ale domu.
-------------------------------------------------------------------

wez sie za byle jaki ale wlasny busines i wtedy moze zaowarzysz
ze stac cie na lekarzy i inne fajne pierdoly , przy okazji zatrudnisz kilka osob ktore dzieki tobie beda mialy co do gara wlozyc i beda ci mowic ze panstwowe jest lepsze, to sie nazywa klasa robotnicza!!!

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1511.09.2010, 22:11

ja mam biznes
napisalem przyklad taki

barbom
984
barbom 984
#1611.09.2010, 22:13

to powinienes swoj busines upanstwowic bedzie lepsza obsluga i pewnie taniej

kama79_79
Glasgow
22 709
#1711.09.2010, 23:27

Niech zrobia porzadek z Royal Mail, bo to juz jest wstyd a nie duma Krolowej.
Burdel, niekompetentni pracownicy, ale strajk i wyzsze pensje to pierwsza rzecz o ktorej te zasrance-zwiazkowcy mowia.
Z Bt tez zrobia porzadek, jeszcze poczekajmy.Kryzys sciska im dupe, zaczynaja myslec.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1811.09.2010, 23:39

barbom
#16 | Dziś - 22:13 .to powinienes swoj busines upanstwowic bedzie lepsza obsluga i pewnie taniej

panstwo nie dalo mi na biznes
sam zapracowalem sobie
na mopie

meane
208
meane 208
#1912.09.2010, 11:45

Zdaje sie, ze niektorzy mysla iz popierajac bezmyslnie i calym sercem konserwatystow automatycznie zaczna sie zaliczac do tzw.brytyjskiej klasy sredniej. Ignoranci...

kama79_79
Glasgow
22 709
#2012.09.2010, 12:57

Zadni ignoranci.Royal Mail to balagan, beztroska zwiazkowcow, za panstwowe pieniadze.Sprywatyzuja, zaczna szanowac swojego chlebodawce, jak nie to fora ze dwora, tysiace chcacych pracowac bezrobotnych znajda wtedy zatrudnienie.

Alternatywa_PL
491
#2113.09.2010, 02:25

Widze ze co niektórzy to sami eksperci od roznoszenia poczty. Chcialbym wiedziec czy ktokolwiek z tych osób roznioslo chociaz raz w zyciu poczte? Przynajmniej wtedy rozumialbym ze maja jakies pojecie o pracy w RoyalMail, zamiast snuc domysly jak to jest a jak powinno byc.
Powiem wszystkim madralinskim tak: w doopie byliscie i goovno widzieliscie.
Za ta prywatyzacja kryja sie wielkie pieniadze poniewaz rzad nie chce rozwiazac problemu inwestycyjnie, on woli przepchnac problem dalej, zwyczajnie sprzedajac wszystko co tylko moze. Wielkie szychy zarobia sobie na prywatyzacji, a pierwszy lepszy listonosz zapierdzielal bedzie tak jak do tej pory na ichniejsze bonusy. No przeciez nie na siebie robi jak wól, czyz nie.
Konkurencja poprzez prywatyzacje? Jaka konkurencja. To tylko udzialy zostana opchniete za dobra cene innym udzialowcom (czyt. prywatnym), reszta bedzie po staremu.
Zatem radzilbym powstrzymac sie od durnych komentarzy w stylu: RoyalMail jest do doopy bo u mnie postman sobie olewa. Tak jakby tylko ten jeden postman RoyalMail tworzyl.
Powiem wprost nie jeden postman sobie olewa robote, ale szefostwo równiez. Znam takie historie ze sie w pale nie mieszcza. Czy zatem jestescie tacy naiwni aby uwierzyc ze prywatyzacja cos zmieni?? Nic sie takiego diametrialnie nie zmieni. W duzej firmie zawsze znajda sie polewacze. Tak w kolnierzykach niebieskich jak i bialych, ale najbardziej obrywal po glowie bedzie zawsze ten na samym dole który roznosi poczte.

Alternatywa_PL
491
#2213.09.2010, 02:27

...w/g zasady: sh*t floats down.

barbom
984
barbom 984
#2313.09.2010, 19:15

Alternatywa_PL

tak masz racje
ale tych na samym dole jest najwiecej i to oni moga zlikwidowac zwiazki zawodowe ktore ich okradaja
i wtedy wszystko bedzie OK!
nie strajkujcie bo wam zwiazki karza, tylko przeciwko zwiazkom zeby ich wiecej nie bylo w ROYAL MAIL
PIEPSZENI KOMUNISCI

awojtas39
403
awojtas39 403
#2413.09.2010, 21:42

Poczta w UK powinna być w rękach państwowych,takie rozwiązanie
jest korzystne dla obywateli.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#2514.09.2010, 04:13

Poczta w UK powinna byc w rekach prywatnych,takie
rozwiazanie
jest korzystne dla konsumentow ;)

DarekGLA
1 121
DarekGLA 1 121
#2614.09.2010, 11:54

@5 Radnor,
zapominasz ,ze do kolej rzad UK doklada 5 miliardow funtow rocznie,a oni i tak zwalniaja ludzi badz szantazuja wladze, bo spodziewane profity sa zbyt niskie. Sorry,ale to podobny syf jak z autostradami w Polsce, gdzie oddano aktywnosci w rece prywatne i zagwarantowano profit - jak w takich warunkach mozemy mowic o zwiekszonej efektywnosci , skoro oni nie maja motywacji?
Ok, wagony sa punktualne,ladne i czyste ale ...zobacz rowniez na ceny biletow kolejowych i zwroc uwage jak relatywnie malo ludzi z nich korzysta (mowie o trasach dalekobieznych).
Kolej pasazerska na calym zwiecie jest deficytowa, to towarowa zarabia i dlatego te jednostki nigdy nie powinny funkcjonowac oddzielnie

@25

Tylko wtedy gdy poczta nie bedzie monopolista, a na razie nie liczylbym na 'fierce comptetition' w tej branzy . TNT post czy Business Post nie sa tak naprawce konkurentami bo musza korzystac w znacznej czesci z infrastuktury Royal Mail.

Jezeli RM zostanie sprywatyzowane, zacznie sie jedynie wysysanie forsy i podbijanie profitow ,czyli konsument albo straci jakosc albo zaplaci wiecej za to samo.

Rowniez jestem zwolennikiem prywatnej wlasnosci ale branze strategiczne, wliczajac w to kolej, poczte, a przede wszystkim sektor bankowy, powinny byc w 100% panstwowe.

Co do zwiazkow - to oczywiscie zgadzam sie ze wszystkimi, ktorzy uwazaja,ze te bandy powinny zostac rozgonione.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#2715.09.2010, 00:48

Spoko Darek :)
Ale...

Panstwowe banki? Wiekszosc to przechowalnie dla rodziny partyjniaka i dobrych znajomych krolika.
Branze strategiczne to wszystko to co jest niezbedne do zwiekszenia obronnosci kraju. Poczta nie jest branza strategiczna, rozkazow nie wysyla sie poczta. :P Wcale nie oznacza to ze kopalnie, elektrownie, koncerny naftowe maja byc panstwowe. Rownie dobrze trzeba upanstwownic (ale brzydkie slowo) produkcje zywnosci, bo przeciez nie ma armii ktora wytrzyma bez jedzenia.
Wedlug mnie panstwo powinno posiadac tylko wojsko, policje administracje i sady. Takie panstwo minimum.

DarekGLA
1 121
DarekGLA 1 121
#2815.09.2010, 10:41

Panstwowa bankowosc, pomimo naduzyc, i tak bylaby kilkadziesiat (!!!!) razy tansza komercyjna/prywatna. Pozwolilaby na NIE zaciaganie kredytow od jednostek, ktora tej forsy wcale nie maja ( tworza ja za pomoca kreatywnej ksiegowosci - podstawowy problem z 'money supply') a chetnie pozyczaja innym, zarabiajac krocie na splatach w 'prawdziwych' pieniadzach .

Bankowosc , a przede wszystkim komercyjne kredyty dla rzadow, to najwiekszy przekret wspolczesnego swiata, zrodlo wojen i lancucha na szyi kazdego 'demokratycznego' narodu.

Odpowiem bardzo krotko na Twoje, sluszne poniekad, wywody i odbiore wszystkie argumenty :) .Monopol panstwowy jest dla ludzi ZAWSZE lepszy niz monopol prywatny.Wiec nie powinnismy sie licytowac co jest branza strategiczna a co nie,bo trzeba wziac pod uwage rowniez takie sytuacje, gdzie pomimo woli, jest trudno stworzyc warunki zdrowej konkurencji.Np. waskie oligopolie sa baaardzo trudne do skontrolowania czy rzeczywiscie ze soba konkuruja.

Alternatywa_PL
491
#2915.09.2010, 16:18

Poczta jest branza strategiczna. Tu nie chodzi o zadne wojsko tylko o czesc gospodarki. W dzisiejszych czasach gospodarka jest systemem naczyn polaczonych i jesli RM nawali to reszta to odczuje. Glównie ze wzgledu na to ze lwia czesc handlu opiera sie o ifrastrukture RM (czyt. drogowa/kolowa). Stworzenie drugiej nowej konkurencyjnej wymagaloby mnóstwo czasu i nakladów finansowych. Dla przykladu Scottish Gas korzysta z tejze infrastruktury i codziennie rano o 8:00 wezyk inzynierów odbiera czesci zamienne do pracy w danym sektorze.
TNT, UKMail, DHL, i inne nie potworzyly wcale nowej infrastruktury, tylko niektóre wykupione sortownie zmienily po prostu szyld. Dlatego czesc listów ma inne znaczki biznesowe niz te z RoyalMail. W koncu jednak wszystkie listy trzeba rozniesc i robia to tak jak do tej pory postman'i. Róznica polega jednak na tym ze RM na kazdym takim liscie nie zarabia £0.39 tylko de-facto £0.17, a listonosz jak sie urobil tak robi dalej. Zauwazmy równiez ze poprzez ostatnia czesciowa prywatyzacje ceny juz automatycznie wzrosly prawie ze dwukrotnie. Nie trzeba chyba dodawac jakie ceny beda po pelnej prywatyzacji.
Tak naprawde nie jestem przeciwny ani prywatyzacji, ani dzialalnosci panstwowej. Dla mnie wazne jest aby cos dobrze funkcjonowalo. Ale w przypadku prywatyzacji RM widze tylko jedno widmo. Royal Mail powinno zmienic najpierw nazwe na Junk Mail. Bo to bedzie firma bez prestizu ustawiona tylko na zysk. Gdzie ulotki reklamowe beda wazniejsze niz listy dla ludzi, a listonosz juz nie bedzie listonoszem tylko ulotkujacym. Nie bedzie zadnej konkurencji w tym sektorze, co najwyzej odgórnie zarzad sie zmieni i bedzie liczyl kase, a junkpostman'i nadal beda lazic po close'ach na 3 pietro w góre i w dól. Tym razem juz nie za £9/h, ale za NMW.
Kto bedzie to robil w takich warunkach? Moze Ukraincy?
Kiedys byly takie czasy ze postman byl na równi z innymi servisman'ami i chodzil w uniformie. Teraz serwis zmnienia sie w biznes, i ulotkujacych z przykroscia musze stwierdzic nikt nie bedzie lubil. Sorry.

No koniec skomentuje jeszcze kilka rzeczy tu poruszonych.
- "Panstwowe banki? Wiekszosc to przechowalnie dla rodziny partyjniaka i dobrych znajomych krolika."
A komercyjne banki to przechowalnie dla prezesa królika i jego swity. Wielka mi róznica. Kto inny przy korycie a mechanizm ten sam. Mówicie w ten sposób jakby komercyjne banki walków nie robily tylko te panstwowe.
- "Co do zwiazkow - to oczywiscie zgadzam sie ze wszystkimi, ktorzy uwazaja,ze te bandy powinny zostac rozgonione."
A ja chcialbym zauwazyc ze ostatni strajk w RoyalMail odbyl sie za pomoca glosowania pracowników i wiekszosc opowiedziala sie za tak. Gdyby nie CWU to juz dawno wielu straciloby prace.
Zgodze sie jedynie na to ze nie wszystkie zwiazki robia to co powinny robic. To fakt , ale mimo wszystko zwiazki powinny byc bo gdyby nie one to pracownicy fizyczni mieliby warunki pracy jak w reklamie "to tylko mamy co zrobimy sami", czyli wielkie G.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#3015.09.2010, 23:38

w Stanach Zjednoczonych poczta tez bankrutuje i Japonia cos napominala o prywatyzacji.

a dlaczego to: "nie bedzie zadnej konkurencji w tym sektorze, tylko zarzad sie zmieni"? Moga podzielic spolke, oddzielnie sprzedawac oddzialy, budynki, sortownie.

W Polszy na rynku uslug pocztowych jest juz bardzo ciekawie.
Jest bardzo duzo lokalnych przedsiebiorstw pocztowych, okolo 20kilku w zasiagu krajowym i zagranicznym. Choc przez kilka lat Poczta Polska ma zagwarantowana wylacznosc na WSZYSTKIE przesylki do 50g.
Efekt? Firmy prywatne dodaja do koperty metalowa blaszke i ostatecznie przesylka ma powyzej 50g. I wychodzi taniej niz w Poczcie Polskiej. Czyli listonosz pracujacy w firmie prywatnej moze dzwigac wiecej za mniejsza kase i jego firma jeszcze na tym zarobi, a listonosz z PP dostarcza lzejsza przesylke za wyzsza oplata lecz i tak PP pada. Grrr... strategicznie jestesmy udupieni.

DarekGLA
1 121
DarekGLA 1 121
#3116.09.2010, 14:51

Artur, nie daj sie zwiesc, firmy prywatne nie sa zainteresowane przewozeniem listow w kazdy kraniec Polski za 1.50pln na masowa skale.Biora male przesylki by podciac skrzydla poczcie i zoptymalizowac lancuch , czytaj zredukowac koszty stale.Po przekroczeniu pewnego limitu (wypenia line-haul'e, przerob sortowni) najchetniej nie beda braly nic!Firmy kurierskie maja wybor i moga ci odmowic odebrania przesylki jezeli 'nie bedzie im po drodze', poczty musza brac wszystko i kasowac wsszystkich podobnie.
Pewnie nie do konca odczuwasz problem bo mieszkasz w duzym miescie, ale zauwaz,ze w wiekszosci firm kurierskich UK, dostawa za free po przekroczeniu pewnej kwoty badz za zryczaltowana oplata dotyczy tylko ' UK mainland'.Jezeli mieszkasz dalej np. powyzej Inverness, na wyspach,a oni nie maja tam wielu przesylek a kurier musi narobic kilometrow, skasuja cie za to odpowiednio duuuuuzo drozej albo w ogole odmowia !!!
To jest wlasnie 'myk' - firmy kurierskie chetnie woza, i to czasem taniej niz poczta... ale tylko tam gdzie im pasuje ,czyli z duzych miast do duzych miast!

z tego rownie powodu nigdy nie bedzie miejsca na prawdziwa, pelna konkurencje wsrod uslug pocztowych, bo takie przedsiewziecie wymaga gigantycznych nakladow i czekania wielu lat na jakikolwiek,a wcia niepewny profit.Firmy kurierskie wola jedynie 'skubac' najbardziej atrakcyjne kaski i opowiadac jak duzo lepsze sa ich serwisy.Tak sa, ale tylko w niektorych przypadkach....i to dlatego m.in. poczta w niektorych sytuacjach musi byc chroniona i miec monopol na pewne wagi przesylek!

DarekGLA
1 121
DarekGLA 1 121
#3216.09.2010, 14:53

...'w wiekszosci firm kurierskich UK, dostawa za free po przekroczeniu pewnej kwoty '' - chodzi oczywiscei o zakupy online

Alternatywa_PL
491
#3316.09.2010, 18:11

Strategicznie jestesmy udupieni, a jakze. Tu chodzi tylko i wylacznie o kase. Tu nie chodzi o to ze cos jest zle albo dobre jak w filmie z Hollywood. Tu kazdy pilnuje tylko swoich racji. A ichniejsza racja czym jest jak nie kasa. Stad tez i Polczta Polska jak i Royal Mail zostanie calkowicie wyprzedana pewnego dnia.