Do góry

Nadeszła mgła...

Temat zamknięty
Konto usunięte
Admin grupy
6 105
05.01.2011, 22:37
Profil nieaktywny
Konto usunięte
#15106.01.2011, 15:53

Ok, też sądze że bedzie ciekawie i na poziomie bez kurwiania się :/ Na razie zmykam w miasto będe wieczorkiem. Pozdrawiam wszystkich. I też radzę zażycia dawki swieżego powietrza morskiego :)

Liryczna
Aberdoom
6 776
#15306.01.2011, 16:01

Myślę Leon, że wystraszyłeś ludzi, którzy chcieli się normalnie wypowiedzieć tym, że watek wyglądał jak "przez sito". Wielkie subiektywne sito. Wtedy, nie zdążyłam nawet zobaczyć co było w usunietych wpisach, dlatego wolałam wypowiedzieć się tam, gdzie miałam pewność, że nie zostanę wykasowana.

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#15406.01.2011, 16:06

Liryczna

czasem trzeba zaufać...

bezinteresownie... choć prościej i szybciej jest posługiwać się etykietami...

a swoją drogą będąc na moim miejscu zostawiłabyś te wpisy?
uważasz, że to dobre dla tych fiksacji obok wspomnień o śmierci prawie setki ludzi?

Liryczna
Aberdoom
6 776
#15606.01.2011, 16:10

Nawet się tym wpisom nie przyjrzałam, szczerze mówiąc.
Uważam, że każda skrajność jest złem samym w sobie.

Film uważam za mocno zmanipulowany.
Choć doceniam wypowiedzi osób z bliskiego otoczenia na temat samej straty. To jedyna prawdziwa rzecz w mojej opinii. Osobiście patrzę na samą katastrofę w wymiarze czysto ludzkim. Nie interesuje mnie polityka.

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#15706.01.2011, 16:11

dlaczego zmanipulowany?
co jest manipulacja w tym filmie?

Liryczna
Aberdoom
6 776
#15806.01.2011, 16:21

Już to napisałam w drugim temacie. Manipulacja obrazem, dźwiekiem, choćby w scenach wizyty Donalda Tuska i Jarosława Kaczyńskiego na miejscu katastrofy.
W przypadku Tuska, muzyka, narracja, tak, aby widz miał wrażenie prawdziwego "przedstawienia medialnego".
W drugim przypadku, zaduma, brak narracji, klęczący Kaczyński.
To bardzo wymowne, cholernie proste zarazem.
I przykre.
Nie wydaje mi się, że nie można zrobić w Polsce filmu o tamtych wydarzeniach nie mieszając się w brudne potyczki polityczne. Że nie można obiektywnie pokazać tamtego czasu. Chciałabym zobaczyć taki film.

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#15906.01.2011, 16:32

Liryczna

to dobre spostrzeżenie o dwóch różnych sposobach przeżywania :)))

"- Sądzę, że film broni się jako wyjątkowe świadectwo sześciu urzędników Lecha Kaczyńskiego, przedstawicieli środowiska, które w wyniku smoleńskiej katastrofy pochowało swoich szefów. W filmie nie ma ani jednego słowa od nas, nasi rozmówcy w swojej opowieści, w swoich emocjach, które pokazują na ekranie są prawdziwi".

- film jest zmontowany ze scen tragedii nagranych przypadkowo bądź nieoczekiwanie oraz wmontowanych ujęć ze wspomnieniami...
-tam nie grali aktorzy!

"Mgła" przedstawia relacje ludzi, którym przyszło zmierzyć się ze zdarzeniem, przekraczającym ich wyobraźnię. Oni opowiadają o tym, co widzieli i co przeżyli. Trudno krytykować czy negatywnie odnosić się do wypowiedzi ludzi, którzy opowiadają o tym, jak identyfikowali ciała swoich kolegów, opisują jak ich trumny były wprowadzone do Pałacu Prezydenckiego, jak się z nimi żegnali."

Liryczna
Aberdoom
6 776
#16006.01.2011, 16:43

Oczywiście, tu masz rację.
Dlatego piszę, że to prawdziwe, te emocje, to, co wtedy czuli najbliżsi współpracownicy.
Manipulację widzę w sposobie przedstawienia, w subiektywnym dobieraniu ruchomych obrazów "w celu".
Nie tak objwia się obiektywizm.
Mogli te dwie sceny pokazać na równi. Dwóch ludzi przyjeżdża na miejsce katastrofy i to przeżywa, każdy na swój sposób, ale przeżywa. Bez całej tej otoczki. Tusk też klęczał. I o te obrazy mi chodzi. Tych obrazów zabrakło, był w tym cel.

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#16106.01.2011, 16:58

chciałbym się z Tobą zgodzić ale widzę to inaczej...

pewne sytuacje są podkreślane masz rację... sceny z Tuskiem wspierają pełne żalu wspomnienia o spowolnianiu kolumny J.K... o reżyserowaniu właśnie, zachowania Tuska... gdzie ma być uścisk, gdzie ma klęknąć gdzie goździk, gdzie klapa... ja się nie dziwię, że żal (oczywiście, że subiektywny) w związku z zimnymi przygotowaniami do medialnych wystąpień nad jeszcze ciepłymi ciałami właśnie tak pokazano... bo to był żal szczery, może chybiony ale przecież tama padają bezpośrednie słowa słowa-wyrzuty jak to nazwałem...
i przypominam twórcy korzystali z materiałów, które zdołali uzyskać...

jak powiedziała Lichocka - każdy może zrobić inny film opisujący zdarzenia z innego ujęcia...
wtedy sceny mogą wyglądać zupełnie inaczej...
ale gdy wsłuchać w drżący głos jednego ze wspominających osób trudno oczekiwać aby zostało to ukazane jakoś inaczej... to właśnie byłoby sztuczne, zmanipulowane...
taka właśnie jest moja opinia...

ja się cieszę, że na samym początku filmu mówi się właśnie o tym, iż jest to retrospekcja określonych osób zaskoczonych wyzwaniem, uderzonych emocjami na jaki nie byli przygotowani...

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#16206.01.2011, 17:01

ten wstęp powinien uciąć dywagacje o stronniczości, tendencyjności czy subiektywizmie

Liryczna
Aberdoom
6 776
#16306.01.2011, 17:07

Widzisz Leon, ja nie zakładam, że ktoś nie przeżywa.

Zdjęcia klęczącego premiera są ogólnie dostepne.

Uważam, że ludzie wypowiadają się tam tak właśnie, jak powinni się o tej katastrofie wypowiadać.
Bo to jest tragedia ludzka przede wszystkim. Na ten czas, wtedy, powinno się odsunąć polityczne wojenki, premier i Jarosław Kaczyński powinni stanąć tam razem, jako delegacja. I tego nie mogę pojąć, do tej pory.
Czyja wina, nie oceniam, uważam, że kij ma dwa końce.

Myślę, że mógłby powstać film szczery. Jest jednak kwestia zawiści i całej tej szopki, która zaszła za daleko.

Liryczna
Aberdoom
6 776
#16406.01.2011, 17:10

Btw, to tak jak tu.
Zawiść i brak obiektywizmu w wypowiedziach. Osobiste wycieczki, wyzwiska i całe to obrzucanie sie inwektywami.
Takie dyskusje jaka cała scena polityczna w Polsce.
Kupa.

ejoj90
2 403
ejoj90 2 403
#16506.01.2011, 17:16

#6
nie moge sie zgodzic z twoim komentarzem, prawda jest taka, ze Polacy glosowali w wyborach ( choc nie wszyscy) i wyszlo pol na pol, jest tyle samo zwolennikow PiS- u co PO, dodam jeszcze, ze w 2010r. stwierdzilam, ze pojde po raz pierwszy na wybory, zeby pozniej w momencie gdy bede kogos krytykowac pamietac, ze to miedzy innym ja dokonalam takiego wyboru (trzeba brac odpowiedzialnosc za to co sie robi). Zaglosowalam na Kaczynskiego. Nie moge napisac, ze czuje sie z tego powodu dumna ani tez, ze to byla totalna porazka, nadal uwazam sie za osobe raczej apolityczna, zaglosowalam dlatego, ze nie bylabym w stanie swiadomie skrytykowac kogolwiek nie uczestniczac w glosowaniu, ja uwazam, ze powinno sie glosowac...ludzie czesto pozniej narzekaja, ale przeciez rzady ludu...wiec kazdy moze glosowac na swojego kandydata, chyba iz takiego owego ni ma hmmmm polityka sie w sumie nie interesuje, ale jako obywatel mam prawo do glosowania, dodam jeszcze, ze tak naprawde Prezydent jest tylko przedstawicielem panstwa, a reszte "odwala" premier i poslowie...a co do katastrofy smolenskiej to powiem, ze oczywiste jest to ze szkoda ludzi, mi ( choc moze to nie na miejscu) osobiscie szkoda Franciszka Gągora...a sytuacje, ktore maja miejsce pomiedzy PiSem a PO sa dla obydwu partii upokarzajace...ale to Polityka i nie tylko w Polsce takie rzeczy sie dzieja...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#16606.01.2011, 17:33

Leon.Zawodowiec
#157 | Dziś - 16:11

dlaczego zmanipulowany?
co jest manipulacja w tym filmie?

To tak jakby Leon zapytac dlaczego wyjechalismy na zachód?

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#16706.01.2011, 17:42

KRIS2104

każde wyrażanie emocji jest spowodowane manipulacją (jeśli tak nazwiemy wpływ czy ingerencję osób, czasu lub sytuacji)

gdybyśmy chcieli pozostać niezależni, niewzruszeni, nieczuli, nieczujący i niereagujący to bylibyśmy pomnikami i to w zmanipulowanej przez rzeźbiarza pozie...

odwoływanie się do emocji, empatia to nie manipulacja... polecam zapoznać się ze znaczeniem słowa manipulacja bo potocznie manipulacją możemy nazwać wszystko co ma na nas wpływ blask słońca, wiadomość w radio, kolor taksówki...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#16906.01.2011, 17:49

Wszystko sie zgadza Leon. Rozumie też że dotkneła cie ta katastrofa. Bo przeż głupie gry polityczne nie musiało zginąc tyle matek, ojców, córek i synów. Ale film został stworzony w niestety całkiem innym celu.

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#17006.01.2011, 17:55

W jakim celu?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#17106.01.2011, 18:03

A no w takim abys w następnych wyborach nie głosował na to niedobre PO. Leon wszystkie partie to jedna wielka fikcja. Wszystkie czekają tylko aby cie orżnąc. Gdybysmy mieli taki wspaniały rząd nie klikalibysmy sobie teraz na emigracji. Wszystkich nas oszukano, oszukują i będa oszukiwac, czy tego chcemy czy nie.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#17206.01.2011, 18:11

Zauważ sam Leon na mszach w kosciele. Ci kochani księza robią tym biednym ludziom wode z mózgu. Głosujcie na kandydate A bo ten drugi jest Be. Domysl sie dlaczego kosciół podejmuje za ciebie decyzje i każe ci głosowac na kogos?Przecież pan Bóg dał nam rozum tak? Dał nam sumienie zgadza się? No to po co nam to skoro i tak słucha sie księży? Z jedna dupą na dwa targi jednoczesnie jaszcze nikomu sie nie udało się pojechac :/ Ale kosciołowi katolickiemu jak najbardziej :)

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#17306.01.2011, 18:16

nie zgadzam się...
ja wierzę w człowieka, zasady, idee, państwo,

jak rozłupię pięć robaczywych orzechów pod rząd, to wcale nie znaczy, że wszystkie pozostałe będą robaczywe...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#17406.01.2011, 18:19

Leon o kosciele katolickim moge powiedziec ci wiele. A to dlatego ze mam księdza w rodzinie :) Są dobrzy księża owszem nie mówie że nie. Ale to tak jak pracownicy ZUSu. Zus okrada cię na każdym kroku, ale ludzie w nim pracujący nie są niczemu winni. Wykonują jedynie odgórne polecenia.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#17506.01.2011, 18:20

Ok Leon ja też wierzyłem i niestety dzięki mojej wierze jestem tu tak jak ty :)

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#17606.01.2011, 18:24

tak w ogóle masz podzielną uwagę...
piszesz na dwóch wątkach o tym samym tytule...

:)))

i pomyśleć jak to Leon zmanipulował emito...

ojojojojoj

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#17706.01.2011, 18:32

KRIS2104

dokonujesz głębokich skrótów

to tak jakbyś stwierdził, że skoro Kowalska zdradziła męża to wszystkie zdradzają a co za tym idzie i ty powinieneś zdradzać :)

oczywiście, że każdy żyje tak jak chce a ściślej każdy żyje tak jak umie...
kiedyś miałem zwyczaj jeszcze w Polsce robić u siebie w domu imprezki piątkowo-sobotnie
takie tam piwo, ognisko, gitara

zdarzało się, że jakaś tam kasa (reszty z zakupów itp) leżała na widoku ogólnie dostępnym...
nie chowałem, nie ukrywałem miałem zaufanie... choć zdarzało się, że pieniądze ginęły...
i wierz mi zawsze wiedziałem kto "pożyczył" sobie i już w tym samym gronie nigdy sie nie spotkaliśmy...
ja miałem zaufanie, miałem zasady i zyczaje... kto umiał się dostosował... kto nie umiał, bawiła się po swojemu...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#17806.01.2011, 18:34

Cieszy mnie Leon że wierzysz w ludzi.Wiara jest czyms wspaniałym pod warunkiem. Jeżeli wierzymy w cos sensownego.Też wierzyłem mojemu koledze jak pożyczałem mu 6 tys aby przestał pic i zmienił cos w swoim życiu. Ale walic to, bo to głupie pieniądze które można zarobic. Ostatnio dzwonie do niego i pytam sie jak żyje. Mówi że matka mu zmarła. Zapiła się na smierc i pękł jej wrzód w żoładku. Pytam się gdzie wtedy byłes? Rozpłakał się i powiedział- piłem u kolegi. A matka leżała 3h bez pomocy i umierała. A kiedys ci ludzie byli naprawde na poziomie. Ojciec z matką pracował żyli dobrze. Ale potem najwiekszy zakład który dawał miejsca pracy tym ludziom, zamkną nasz kochany rząd. Ludzie z rozpaczy zaczeli pic i taki był final. Podkreslam że kolega jeszcze bardziej pije :/ Cóż ja się podniosłem po stracie ojca który zmarł mi w same swięta zostawiając mi niezłe kredyty, smierci siostry która zmarła na dzien kobiet na nowotwór zostawiając dziecko. Ale ludzie mają gorsze problemy. A ja leon nie jestem pępkiem swiata. Zawsze będzie lepszy i gorszy ode mnie, i z większymi i mniejszymi problemami. Tak widocznie musiało byc. Może to była jakas lekcja dla mnie?

Konto usunięte
Admin grupy
6 105
#17906.01.2011, 18:49

KRIS2104

mądry czerpie naukę z doświadczeń innych...

wracając do filmu i muzyki... podziwiam odwagę Andrzeja Dziubka, że założył na głowę symboliczy mocher...
gdyby obracał się w środowisku emito miałby sie z pyszna!

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis