Do góry

72 rocznica zbrodni w Katyniu

3 kwietnia 1940 roku na rozkaz Stalina w lesie katyńskim rozpoczęło się rozstrzeliwanie polskich oficerów. Z rąk sowieckich oprawców z NKWD zginęło co najmniej 21 768 polskich obywateli.

Masowe groby Polaków w Katyniu

Egzekucje wykonywano strzałem w tył głowy. Do Katynia, Charkowa i Miednoje zwożono z łagrów polskich oficerów, duchownych, inteligencję i twórców wywiezionych z Polski po sowieckiej agresji we wrześniu 1939 roku.

Ofiary grzebano w masowych grobach w Katyniu pod Smoleńskiem, Miednoje koło Tweru, Piatichatkach na przedmieściu Charkowa, Bykowni koło Kijowa. Miejsce pochówku blisko 7 tys. ofiar wciąż jest nieznane.

Przez dziesiątki lat przedstawiciele ówczesnego Związku Radzieckiego obarczali winą za też zbrodnię hitlerowskie Niemcy. Dopiero w kwietniu 1990 roku władze ZSRR przyznały, że była to "jedna z ciężkich zbrodni stalinizmu".

W lesie katyńskim powstał symboliczny cmentarz polskich ofiar. Prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew przekazał prezydentowi Bronisławowi Komorowskiemu przekazał część archiwalnej dokumentacji związanej z tą zbrodnią.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 73

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#103.04.2012, 10:27

Ważniejsza jest Drga Zbrodnia Katyńska Spowodowana Mgłą Helową.
Już same szczały pół godziny po wylądowaniu mówią za siebie!!!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#203.04.2012, 10:33

W 1943, w tzw. Katyniu, zginął mój Dziadek [i].
Nigdy nie ustalono miejsca zbrodni.

achron83
3 984
achron83 3 984
#303.04.2012, 12:42

Powinni dodac i niewyjasnionej katastrofy Smolenskiej ... :P

Profil nieaktywny
Yamato
#403.04.2012, 13:27

zapewne przekazali te czesc o ktorej juz wszyscy wiedzą.
Komorowski odniósł sukcess

Profil nieaktywny
Bartlomiej24
#503.04.2012, 14:51

Śledztwo w sprawie drugiej zbrodni katyńskiej i cała ta machina propagandowo-dezinformacyjna jest bardzo podobna do prób ukrywania pierwszej zbrodni katyńskiej

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#603.04.2012, 15:03

Tak, tak!!!
I ta mgła helowa, i dobijanie!!
Putin i RaZputin zapłacą!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#703.04.2012, 15:04

No bo niby kto ma zapłacić, no nie?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#803.04.2012, 15:10

To jak?
Napadowujem na Ruska?
Ukradniem gaz, zgwałcimy wnuczki i nasramy na wycieraczkę. Będzie git.

Profil nieaktywny
Yamato
#903.04.2012, 15:35

Ukradziono nam gaz ruscy gwałcili nasze kobiety a srają na Polskę która prócz sprzedajnych polityków nie ma nic.
Niby nic ale powinno to poprawić twoje pierdzenie na słodko.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1003.04.2012, 15:42

Ot gadzina - wąchał.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#1103.04.2012, 16:20

#8
Dlaczego nie, raz juz zesmy sie tam wybrali, i chyba jako jedyni zdobylismy Moskwe.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#1203.04.2012, 16:24

Takich miejsc kazni jest na wschodzie wiele. Ostatnio czytam "Maskotke" Marka Kurzema, a przeczytalem wczesniej "nie trzeba mnie zabijac" autorstwa jego taty. Swiat byl i jest pelny okrucienstwa.

Profil nieaktywny
mojnick
#1303.04.2012, 21:24

pierdo...ne ruskie psy!!!!!!!

Profil nieaktywny
Bartlomiej24
#1404.04.2012, 01:21

@2
może spadł z wieży wartowniczej?

Alternatywa_PL
491
#1504.04.2012, 01:33
checkmate
6 858
checkmate 6 858
#1604.04.2012, 01:49

Okazuje się, że nawet spośród tych, którzy stracili bliską osobę w Katyniu są tacy, którzy nie tracą poczucia rzeczywistości z tego powodu.

Najgłośniej o tym krzyczą ci, którzy mają w tym interes.

Profil nieaktywny
Yamato
#1704.04.2012, 02:05

Ruskie?

checkmate
6 858
checkmate 6 858
#1804.04.2012, 02:10

Ruskie to rozdmuchują?

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#1904.04.2012, 08:38
Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#2004.04.2012, 08:43

(...)
Russian deputy justice minister Georgy Matyushkin is giving evidence in proceedings brought by representatives of families of over 22,000 Polish officers murdered by Stalin's security forces (NKVD) in 1940.

Matyushkin said that the court cannot deal with cases which occurred before 1998.

Families of the victims want a legal definition of the massacre and have long-argued that it should be defined as 'genocide'.
(...)
http://thenews.pl/1/10/Artykul/5634...

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#2104.04.2012, 08:46

(...) No perpetrator involved in the crime was ever brought to justice.

The families are also calling for the full rehabilitation of the executed men. This process, normally applied to those unjustly sentenced in court, would clear the victims of any stain on their honour under Russian law.

Although promises have been made by Russian authorities over the last twelve months, the matter has stalled, with claims of complications owing to the fact that technically, the 22,500 Polish citizens – largely reserve officers, were executed without trial.
(...)

Profil nieaktywny
danzig
#2204.04.2012, 09:27

# 15 komentarz gościa pod filmikiem , mnie przeraża

"Fucking Trotsky.
The Katyn Massacre Was Carried Out By German Troops In Occupied Belarus, AFTER It's Occupation By German Forces.
Goebbels Himself Admitted That It Was A Shame That German Ammunition Was Found At The Gravesite.
Tell Me, Anyone With Any Brains Left, How Could Soviet Troops Commit A Slaughter Like That AFTER That Territory Was Overrun By German Forces?
SovietGoldenDragon 1 miesiąc temu"

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2304.04.2012, 09:41

Bartlomiej24
#14 | Dziś - 01:21

@2
może spadł z wieży wartowniczej?
==================================
Nie. Taki fanatyk jak ty strzelił mu w potylicę, wcześniej związawszy jemu ręce drutem kolczastym.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#2404.04.2012, 10:09

Skad wiesz? Twoi koledzy rosjanie przez lata ukrywali prawde i maskowali ja na tyle, ze wielu rzeczy sie juz nie dowiesz o dziadku, prezydencie i jego malzonce.

Profil nieaktywny
Bartlomiej24
#2504.04.2012, 15:48

#23

bardzo ciekawe, bo twoje poglądy są zbieżne z poglądami typowego NKWDzisty

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2604.04.2012, 16:01

Widocznie byłeś w NKWD skoro wiesz jakie mieli poglądy.
Zakłamana łajza, podobna do ciebie, strzeliła Dziadziusiowi w głowę.
Udowodnij, że to nie twoja rodzina maczała w tym palce!

pozeracz
11 514
pozeracz 11 514
#2704.04.2012, 17:11

duchu38
#2 | Wczoraj - 10:33
W 1943, w tzw. Katyniu, zginął mój Dziadek [i].
Nigdy nie ustalono miejsca zbrodni.

____________________________________________

mojemu udało się uciec z pociągu wraz z pięcioma kolegami. wyrwali podłogę w wagonie i wyskoczyli. jeden z nich nie przeżył.wpadl pod koła. gdyby mój dziadek nie uciekl z tego pociągu, nie bylo by mnie na tym świecie.
najciekawsze w tym wszystkim jest to, że ucieczka była wielką tajemnicą rodzinną. z wiadomej przyczyny.

pozeracz
11 514
pozeracz 11 514
#2804.04.2012, 17:14

sry.na ten swiat pewnie bym może trafił. mama urodziła sie w 1940

tulich
7
tulich 7
#2904.04.2012, 17:29

Przeczytalem Wasze komentaze dwa razy od poczatku jadac w dol... Przykre gdyz mam wrazenie, ze gdybyscie mogli rozmawiac w tym samym pomieszczeniu to nie tylko bylo by bardzo glosno ale tez wsrod obecnych znalezlibyscie winnych nie baczac na to ze urodzili sie po zbodnii... Procz sprzedajnych politykow, krzykaczy i tych ktorzy robia interes na krzywdzie ludzkiej Polska ma jeszcze wielkich patriotow,ktorzy potrafia oddac zycie za kraj i wierza w jego wielkosc... Chcialem troszke powymieniac info na temat tamtej zbrodnii ale nie chce byc porownany do kogos kim nie jestem przez kogos kto mnie nie zna i kto takimi komentarzami oddaje mocz czy tez kal na sprawy tak wazne dla nas... Przepraszam jezeli kogos obrazilem nie mialem takiego zamiaru.

Profil nieaktywny
Bartlomiej24
#3004.04.2012, 18:56

#26
rodziny pomordowanych w Katyniu i tym podobnych innych miejscach w ZSRR mają zasadniczo inne niż ty poglądy na Polskę, Rosję, komunizm, niepodleglość itd.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3204.04.2012, 20:20

duchu38
#31 | Dziś - 20:05 .#30
A co ty psi organie wydalniczy wiesz o moich poglądach???Wytrzyj gila i zacznij zachowywać się jak facet, gdyż do tej pory to skamlesz jak pizda.

No tak duchu38 - poglady jakie masz to widac w wielu postach w ktorych sie udzielasz ale jedno mozna o tobie powiedziec ze kawal chama z Ciebie jest i w cale sie z tym nie kryjesz.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3304.04.2012, 20:25

Mylisz się - to ja mam ubaw z Waszych "poglądów".

Kalafiorem wisi mi i powiewa co sądzą chłystki o mojej kulturze. Ja przynajmniej umiem się wysłowić (w kilku językach) a już przede wszystkim po polsku.

Profil nieaktywny
Yamato
#3404.04.2012, 21:16

marność.

pozeracz
11 514
pozeracz 11 514
#3504.04.2012, 21:25

kurwa mać .tak sie zastanawiam. gdyby w Waszych rodzinach pomiedzy 1940 a 1989 ktoś dostał KS ( kara śmierci dla niezorientowanych) lub został zatluczony przez pierdolonych komunistów czy też przejęli by komuś z Waszej rodziny majątek wypracowany przez poprzednie pokolenia, jakimś jebanym dekretem ze stycznia 1951 roku, to czy tak chwalili byście PZPR ( płatni zdrajcy, pachołki rosji-tak rozszyfrował ten skrót Moczulski) czy tez ich następców czyli SLD.

kurwa. jak te skurwysyny miały czelność proponowac mi wstąpienie do SLD czy też UP. poprostu ich bezczelność nie ma ani nie zna granic. do komunistów powinno strzelać się bez ostrzeżenia. nawet okresu ochronnego bym im nie wyznaczył.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3604.04.2012, 21:28

Mnie ze studiów wypierdolili za to, że jako najlepszy na I roku nie chciałem do partii wstąpić :))

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3704.04.2012, 21:31

A dziad teścia był na zsyłce w Kazachstanie od 14 do 21 roku życia. Wypuścili dopiero w 1947 roku.

pozeracz
11 514
pozeracz 11 514
#3804.04.2012, 21:32

jak studiowałem to jeszcze mieliśmy podpierdalaczy na studiach. każda grupa na wydziale miała "opiekuna", który bardzo chętnie chodził na imprezy i nadsluchiwał. uczelnie były takimi kurwami-podpierdalaczami nabite jak worek cebulą

Profil nieaktywny
Yamato
#3904.04.2012, 21:33

Zawsze Polak obrzucał wtedy czołgi na miescie butelkami z benzyną

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4004.04.2012, 21:35

Buahahahahahahahhahaaa - najlepszy numer był jak brata posadzili za moją bibułę :D:D:D
Ale też był zaangażowany w ROPCiO ;P

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4104.04.2012, 21:37

pozeracz
#38 | Dziś - 21:32

jak studiowałem to jeszcze mieliśmy podpierdalaczy na studiach. każda grupa na wydziale miała "opiekuna", który bardzo chętnie chodził na imprezy i nadsluchiwał. uczelnie były takimi kurwami-podpierdalaczami nabite jak worek cebulą
==================================
My takiego cwela niwelowaliśmy gorzałą. Zawsze na wabia dawaliśmy cycatkę ze szklanką i po pół godzinie była swoboda :))

Profil nieaktywny
Yamato
#4204.04.2012, 21:39

A ja dostałem parę razy pałą od MO po tym jak wywaliłem i rozsmarowałem zawartość pojemnika truskawek homonigezowanych na głowie pomnika Władysława Gomułki. Kiedy zadowolony patrzyłem oni tylko spojzeli na moje uwalone łapy.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4304.04.2012, 21:40

@Pożeracz - powspominamy jak w końcu się spikniemy.
Nie będę się wywnętrzał na Jelito przed pseudo patriotami, ideologicznymi baranami.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#4404.04.2012, 21:42

#25
Pogladow ducha nikt tak do konca nie zna (niewiem czy zna je on sam). Jest dobrze zorientowany w tym o czym wielu niema pojecia, a tylko smiesznie sie podniecaja, szczegolnie jak on swoim autorytetem ich jeszcze "podbiera".
Dlatego badz ostrozny zarzocajac mu takie rzeczy.
Jedno czego jestem pewny to to ze jest tak antyklerykalny, ze po smierci (niech zyje jak najdluzej) powinien spoczac obok wzorca metra i kilograma jako wzorzec antyklerykalizmu.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4504.04.2012, 21:45

Celna uwaga - antyklerykalny!!!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4604.04.2012, 21:46

Lubię podpuszczać matołów :))

pozeracz
11 514
pozeracz 11 514
#4704.04.2012, 21:52

duchu38
#43 | Dziś - 21:40
@Pożeracz - powspominamy jak w końcu się spikniemy.
Nie będę się wywnętrzał na Jelito przed pseudo patriotami, ideologicznymi baranami.
__________________________

mam nadzieję, że wkrótce nadaży sie jakas okoazja

Profil nieaktywny
Yamato
#4804.04.2012, 23:09

Widać niechęć do Kaczyńskiego jest większa niż niechęć do morderców dziadunia

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4904.04.2012, 23:27

Tak się składa, że Kaczory mieszkali obok mojego kolegi na Żoliborzu. Przyjrzałem się im nie raz, a ze starej Kaczerbichy pół osiedla miało ubaw jak wracała taksówką, narąbana jak szpadel, w podartych pończochach, ale obowiązkowo z (syfi)lisem na szyi.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5004.04.2012, 23:34

Te dwa kurduple wiecznie ganiali wyżła kolegi, rzucali w niego czym popadnie, chociaż psina chciała jedynie spokoje wysrać się pod jedynym na osiedlu świerkiem.
Jareczek przodował w dręczeniu głuchego, półślepego psa, a stara prukwa darła mordę na całe osiedle.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#5104.04.2012, 23:36

Jeszcze jeszcze, pouzywaj sobie. Naklam, nakrec, napusc, badz
Jak
Zwykly
Polak :). Niedlugo i tak wybory. Ale beeziesz sie wsciekal
:)))))))

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5204.04.2012, 23:39

Natomiast ci którzy strzelali do Dziadka dawno nie żyją.
Kto wie, może ty jesteś potomkiem (z nieprawego łoża=bękartem) któregoś z nich?

Hmmmm, wezmę może wypowiem wojnę Putinowi.
Albo nasram jemu na wycieraczkę. Duch Dziadka się ucieszy.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5304.04.2012, 23:41

@Łysy - ty jeździłeś nie tak dawno do Rosji. Pewnie dupę Putinowi lizać, bo nie powiesz, że na zasyfiałe dziwki???
Kolaborujesz koleś, oj kolaborujesz.
:))

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5404.04.2012, 23:43

Sorki miało być @Kudłaty ;P

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5504.04.2012, 23:49

Wygra Palikot. Wtedy Wam pojadę!!! ;P;P:D

Profil nieaktywny
Yamato
#5604.04.2012, 23:52

Możesz sobie najwyżej walcem pojeździć.

Profil nieaktywny
Yamato
#5704.04.2012, 23:53

3 m/h

Profil nieaktywny
danzig
#5805.04.2012, 16:21

gorąco polecam bdb dokument.

vanderval
987
vanderval 987
#5905.04.2012, 16:49

duchu38
#36 | Wczoraj - 21:28
„Mnie ze studiów wypierdolili za to, że jako najlepszy na I roku nie chciałem do partii wstąpić :))”

Takie przypadki miały czasami miejsce na robotniczych uniwersytetach marksizmu i leninizmu.

Na normalnych uczelniach działały związki studenckie, dopiero z nich rekrutowano kolaborantów i donosicieli do PZPR i UB.

Więc może Ty synku studiowałeś w Moskwie lub Tel Aviv’ie?

To by tłumaczyło Twoje fornalskie poglądy i cudaczny język.

Co do Katynia, to obawiam się że pomyliłeś go z Koluszkami, gdzie być może i zginął Twój dziadek, przejechany po pijaku przez jakąś furmankę.

A jak pewnie już wiesz Polacy gardzą przebierańcami i farbowanymi kundlami, dlatego oszczędź już sobie i innym swoich prowokacyjnych bajeczek.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#6005.04.2012, 16:51

Ciekawy jestem czy jak by sie okazalo ze Kaczynski tak naprawde jest przeciwny KK, a przynajmniej jego wynaturzeniom.
To czy by sie nie okazalo ze wyzel kolegi mial wscieklizne, a w najlepszym wypadku kasal inne dzieci.

Onieznajomy
7 377
Onieznajomy 7 377
#6105.04.2012, 16:54

Czy wygrana Palikota, to bedzie napewno wygrana Palikota?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6205.04.2012, 16:55

@valdekwałek - jesteś zwykł szują, hieną która żeruje na tragedii innych w celu tylko i wyłącznie politycznym.

Umrzyj.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6305.04.2012, 16:56

Onieznajomy
#61 | Dziś - 16:54

Czy wygrana Palikota, to bedzie napewno wygrana Palikota?
=====================================
Nie.
Będzie to kolejne "macanie mniejszego zła".

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#6406.04.2012, 05:14

zartowalem
#24 | 04.04.12, 10:09
Skad wiesz? Twoi koledzy rosjanie przez lata ukrywali prawde i maskowali ja na tyle, ze wielu rzeczy sie juz nie dowiesz o dziadku, prezydencie i jego malzonce.

495
Bartlomiej24
#25 | 04.04.12, 15:48
#23

bardzo ciekawe, bo twoje poglądy są zbieżne z poglądami typowego NKWDzisty
_______________________________________
Wasz świat jest tak czarno-biały, że aż zdumiewa mnie, iż jeszcze nie rąbnął was jakiś samochód na przejściu dla pieszych.
Niekoniecznie czarna wołga.

Profil nieaktywny
Yamato
#6506.04.2012, 07:02

To wy Esha jesteście pokoleniem czterech pancernych i klossa.
:)))

Profil nieaktywny
Bartlomiej24
#6608.04.2012, 01:16
zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#6708.04.2012, 05:41

duchu38
#54 | 04.04.12, 23:43
Sorki miało być @Kudłaty ;P

Mowilem, ze sie bedziecie wqrwiac :). Duchu przy kolejnych wyborach nabije kolejne 10k jadu a na koniec Obrazi sie i zlikwiduje konto na emito :)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6808.04.2012, 10:11

Masz rację, że zlikwiduje.
Miejsce, gdzie szujom pozwala się na kradzież tematów, pomysłów przestaje mnie bawić.
Miernoty powyłaziły z kątów i mają swoje 5 minut żerując na cudzych wartościach.
A tu ACTA paczy ...

Chcesz, to wkleję twojego maila do mnie jak prosisz mnie o pozytywną opinię nt zorganizowanego przez ciebie WOSP??

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6908.04.2012, 10:12

*ęęę

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#7008.04.2012, 10:44

zartowalem
#67 | Dziś - 05:41
duchu38
#54 | 04.04.12, 23:43
Sorki miało być @Kudłaty ;P

Mowilem, ze sie bedziecie wqrwiac :). Duchu przy kolejnych wyborach nabije kolejne 10k jadu a na koniec Obrazi sie i zlikwiduje konto na emito :)
__________________________________
Żartek, przy okazji wyborów, nabije ledwie 2k jadu. Z każdego konta.
To będzie razem tona ;)
:P

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#7110.04.2012, 12:02

http://niezalezna.pl/26528-sowiecki...

za: Józef Mackiewicz, "Katyń - zbrodnia bez sądu i kary"

Profil nieaktywny
Yamato
#7210.04.2012, 14:48

70
I beczka śliny przy tem :)

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#7310.04.2012, 15:08

Przy okazji kazdej koljnej swojej imprezy, prosze wielu userow o podbijanie tematow. Za kazdym razem i wielu z nich. Nie czuj sie wyrozniony :)