Do góry

Benedykt XVI przed wizytą w Szkocji i Anglii

Zaplanowana w dniach 16-19 września wizyta Benedykta XVI w Szkocji i Anglii, której nadano państwowo-duszpasterski wymiar z akcentem na państwowość, zapowiada się jako trudna. Przy głosie są niemal wyłącznie jej przeciwnicy szermujący argumentem wysokich kosztów i atakujący Watykan za to, że jego nauki nie przystają do współczesnego świata. Niewykluczona jest blokada papieskiej trasy przejazdu i nawet próba aresztowania papieża.

W awangardzie krytyków są geje, feministki, „Guardian” i płn. irlandzki protestancki pastor 84-letni Ian Paisley. Bigoteria anty-katolicka ma Wlk. Brytanii głębokie korzenie. Usankcjonowana jest np. w prawie do następstwa tronu (zakazie ślubu następcy tronu z katoliczką pod groźbą utraty praw do dziedziczenia go). W 1534 r. Henryk VIII wydał tzw. akt supremacji stwierdzający, że monarcha jest głową narodowego kościoła, a nie papież. Przez całe wieki katolikom nie wolno było zasiadać w parlamencie, posiadać ziemi i pełnić funkcji dowódczych w wojsku. Prawa obywatelskie przyznano im dopiero w 1829 r. Szkoły katolickie włączono do państwowego systemu oświaty w 1944 r. Demony reformacji odprawił dopiero Basil Hume (1923-99) mianowany kardynałem w 1976 r.

Benedykt XVI rozpocznie wizytę w stolicy Szkocji – Edynburgu, gdzie powita go Elżbieta II, tytularna zwierzchniczka państwowego kościoła anglikańskiego. Następnie uda się do Glasgow i do Londynu. W Birmingham beatyfikuje kardynała Johna Henry’ego Newmana (1801-90), wybitnego teologa, który przeszedł z anglikanizmu na katolicyzm. Przewidziane jest m. in. ekumeniczne nabożeństwo w katedrze westminsterskiej, spotkanie ze zwierzchnikami innych wyznań w tym z duchowym zwierzchnikiem anglikanów abp. Canterbury. Będzie to pierwsza wizyta głowy kościoła rzymskokatolickiego na Wyspach od czasów pielgrzymki Jana Pawła II z 1982 r., której nadano głównie duszpasterski wymiar. Jan Paweł II był pierwszym papieżem, który odwiedził Wlk. Brytanię po 450 latach przerwy.

Od czasu wizyty Jana Pawła II, w kościele katolickim, w Wlk. Brytanii i w świecie zmieniło się bardzo wiele. Ubiegłoroczny raport o skandalach pedofilskich był i jest wstrząsem dla kościoła w Irlandii. Ustąpiło trzech biskupów. W Polsce Benedykt XVI wyniósł do godności arcybiskupiej i mianował metropolitą warszawskim bp. Stanisława Wielgusa, który zrezygnował po dwóch dniach w reakcji na oskarżenia współpracy z SB. Od 2004 r. w Wielkiej Brytanii dopuszczalne są związki homoseksualne (tzw. partnerstwa cywilne). Ostatnio sąd przyznał im prawo adoptowania dzieci, także będących podopiecznymi katolickich sierocińców. Od 2011 r. związki partnerskie zalegalizuje Irlandia. Niedawny synod kościoła anglikańskiego w Anglii zapoczątkował prawną procedurę prowadzącą do wyświęcenia kobiet na biskupki. Postępy sekularyzacji, relatywizmu, politycznej poprawności i permisywizmu powodują, że Kościołowi o wiele trudniej bronić prawd wiary, godności życia ludzkiego, rodziny.

W kampanii wyborczej zarówno lider konserwatystów David Cameron jak i liberałów Nick Clegg dystansowali się od wizyty zaaranżowanej przez poprzedni laburzystowski rząd Gordona Browna. Teraz, gdy sami stoją na czele rządu zależy im, by przebiegła gładko. Rządowy wkład w koszty podniesiono do 19 mln funtów z 15 mln, a rolę koordynatora wizyty powierzono Lordowi Patentowi, katolikowi, byłemu przewodniczącemu partii konserwatywnej. Niewątpliwie rząd świadom jest, że wizyta wzbudzi zainteresowanie nie tylko 6 mln katolików w kraju, ale w świecie. Jest także inny powód staranności rządu. Ubiega się on o prawa do organizowania piłkarskich mistrzostw świata w 2018 r. i dlatego musi wykazać, że z wojującymi ateistami radzi sobie nie gorzej niż z piłkarskimi chuliganami. Inaczej FIFA praw mu nie przyzna.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 118

leonek
552
leonek 552
#116.09.2010, 08:11

wszystko i tak konczy sie na footballu w tym kraju!

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#216.09.2010, 08:21

szkoda,ze nie pada deszcz albo snieg.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#316.09.2010, 08:23

rzad obcina wszytko kasy nie ma
ale na przyjecie papieza to jest.
za ta kase moze by cos zrobic pozytecznego.

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#416.09.2010, 08:38

#3
12 milionow funtow ma to kosztowac

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#516.09.2010, 09:03

tylko 12.......ehhhh

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#616.09.2010, 09:06

http://www.bbc.co.uk/blogs/haveyour...

mozna poczytac co o tym sadza mieszkancy tego kraju

iwo
7 761
iwo 7 761
#716.09.2010, 09:08

mieszkancy klepi TO co widza w TV albo evening news/sun..

generalnie mam to w dupie nie rozumiem zamieszania..

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#816.09.2010, 09:08

ja tez sadze,ze szkoda kasy na to.
nie mam nich do papieza.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#916.09.2010, 09:11

12milonow
a za chlopco,dziewczyny do towarzystwa tez liczyli czy to osobno??

iwo
7 761
iwo 7 761
#1016.09.2010, 09:14

czy te 12 mln to tylko w edi? czy w calym uk, bo jak w caym to serio tak duzo? dla szarego czlowieka przedstawienie kosztu transoprtu rocznego w lokalnym councilu wydaje sie niebotyczna kwota..

ile w tym kraju wydaje sie na dzialania zwiazane z pijanstwiem, paleniem, narkotykami czy leczeniem otylych obzartuchow,

mysle ze te pieniadze mozna lepiej ulokowac..

cropas
5 522
cropas 5 522
#1116.09.2010, 10:00

za te 12 milionow moglo by powstac 300 polskich sklepow i 180 polskich fryzjerow na LeithWalk

aniela1102
5 985
aniela1102 5 985
#1216.09.2010, 10:09

...juz za chwileczke juz za momencik sie zacznie sie śmiganie papabolidem po Edku...

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#1316.09.2010, 10:10

te 12 baniek, BBC podalo, ze zostanie wyjete z kieszeni podatnika

jadeit
393
jadeit 393
#1416.09.2010, 11:19

22miliony fyntow! kto wam powiedzial ze 12?

PISTOLPETE
541
#1516.09.2010, 11:31

Beton_Gawel
#2 | Dziś - 08:21

szkoda,ze nie pada deszcz albo snieg.

Najlepiej deszcz ze sniegiem i wiatr do tego-tak ze 100km/h.

Szkoci i tak maja to w dupie.Wola ogladac football i pic piwo.No i maja racje.
Ja sie nie wybieram.Wole pic piwo i ogladac Top Gear.Nawet jesli leci po raz piaty to i tak wole gebe Clarksona nia Papy.

PISTOLPETE
541
#1616.09.2010, 11:33

Qrwa.Ale on ma wredna morde.
Jak on chce wzbudzic szacunek i zaufanie.

PISTOLPETE
541
#1816.09.2010, 11:38

Haha.
Wiedzialem,ze kogos mi przypomina-Emperor.

PISTOLPETE
541
#1916.09.2010, 11:40

Dobra.Koniec szydery,bo jeszcze zostane spalony na stosie.

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#2016.09.2010, 11:58

iwoooooooooooooooo
#10 | Dziś - 09:14

W umyslach ludzi takich jak TY,
pojecie woli narodu aby przyzwoitosci stalo sie zadosc i takiego czlowieka jak Ratzinger traktowac "non-grata",
jest czysta abstrakcja.

Jeszcze wieksza abstrakcja z przegrodki przyzwoitosc w twojej mentalnosci jest to ze te narod jest gwalcony w dwojnasob:
nie tylko z narzucenie im tej wizyte ale za zmuszenie go jeszcze do pokrycia jej kosztow.

I to mogloby byc 2mln, 12 czy 32mln....
....ech, ale ty i tak nie pojmiesz.

PS: Nasraj sasiadowi na wycieraczke i popros go o papier toaletowy

iwo
7 761
iwo 7 761
#2116.09.2010, 13:42

czy mozesz to jeszcze raz napisac.. moze co autor mial na mysli i sprobuj ladnie te zdania zlozyc. czy mozesz mi pokazac budzet prosze tego? doisyc duza rozbieznosc pojawian sie miedzy 22-12 co tyle kosztowalo? dasz rade?> czy powielasz chlopska wiesc..

iwo
7 761
iwo 7 761
#2216.09.2010, 13:42

kto ile wlozyl itd

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#2316.09.2010, 13:58

W umyslach ludzi takich jak TY,
pojecie woli narodu aby przyzwoitosci stalo sie zadosc aby takiego czlowieka jak Ratzinger traktowac "non-grata",
jest czysta abstrakcja.

Jeszcze wieksza abstrakcja dla przegrodki "przyzwoitosc" w twojej mentalnosci jest to ze ten narod jest gwalcony w dwojnasob:
nie tylko przez narzucenie im tej wizyty ale przez zmuszenie go jeszcze do pokrycia jej kosztow.

I to mogloby byc 0.5mln 2mln, 12mln czy 32mln - TO NIEISTOTNE ILE

PS: Nasraj sasiadowi na wycieraczke i popros go o papier toaletowy
POWIEDZ ZE STARCZY CI TAKI ZWYKLY, NAJTANSZY

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#2416.09.2010, 14:00

Niniejszym przepraszam za uchybienie skladnosci w powyzszym tekscie - to jest tak jak sie oderwe od myslenia po angielsku i szybko chce cos skrobnac.

PISTOLPETE
541
#2516.09.2010, 14:37

Nie dawno przejezdzalem Paisley Rd.W.
Kurde,tam sie prawie nic nie dzieje.
Policja bardziej obstawia mecze niz dzisiejsze "wydazenie".Garstka "owieczek" ,kilka autobusow z innych miejscowosci.Tyle.
Wiecej ludzi wali na mecze Rangersow.
Njbardziej mi sie smiac chcialo z "turbana" sprzedajacego jakies pierdoly z wizerunkiem "Papy".

iwo
7 761
iwo 7 761
#2616.09.2010, 14:57

Przepraszam ze wyrwalam cie z myslenia po angielsku!
Wez slownik pl I sprawdz pojecie dyplomacji, wizyty dyplomatycznej I tolerancji.

Dla mnie sztuka to strata kasy.. Cos z czego nie ma profit mana by wszak obciac, ale sa inni, ktorzy sie tym raduja, wiec trudno bilionki na to poszly.. Wszyscy wkladaja, wszyscy miga wyciagnac cos dla siebie...

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#2716.09.2010, 17:02

300 milionow! A co!.. eh.. ludzi, czytac nie umiecie.. Prawda jest taka, ze zostalo obliczone, ze przyjzad papierza przyniesie 13 milionow zysku... w samym edi... Jesli juz o kase Wam chodzi...

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#3016.09.2010, 17:09

ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻa :)

nshadow.
3 372
nshadow. 3 372
#3116.09.2010, 17:14

juz sie balem , ze o papieRZaka chodzi;)

JUSTME
315
JUSTME 315
#3216.09.2010, 17:59

Żal mi was wszystkich, jakże policzonych i ograniczonych ludzi. Niech każdy wierzy, w co chce, co komu wizyta papieża przeszkadza??? O mój Boże, nagle połowa imbecylów ma wielki problem... Kto chce niech idzie, w końcu jest okazja zobaczyć głowę kościoła na żywo, a kto w nic nie wierzy i nie chce uczestniczyć w tym wszystkim, niech po prostu się nie udziela,niż ma wygłaszać swoje głupie posty i sądzić innych... Amen katolicy - buhahhaaaa

JUSTME
315
JUSTME 315
#3316.09.2010, 18:04

Ciekawe, czy wszyscy tu mądrzy komentujący wygłaszaliby takie same sądy, gdyby to chodziło o Jana Pawła... Papież to papież. Papierkowi chrześcijanie....

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#3416.09.2010, 18:05

Jezus jako idea - zawsze
papiez jako korporacja - nigdy

JUSTME
315
JUSTME 315
#3516.09.2010, 18:08

Daję głowę uciąć,że bez kościoła i papieża,choć wszystkim to bardzo przeszkadza - praktykowanie religii i wiary już dawno by wyginęło.........

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#3616.09.2010, 18:11

#35 | Dziś - 18:08

To inna sprawa. Tzw. Moherowe Berety, ktore w swoich fundamentach potrafia byc bardzo pozytywne, ale ktos ukierunkowal ich wiare w inna strone, bo ufaly...............................

JUSTME
315
JUSTME 315
#3716.09.2010, 18:15

W każdym stadzie zawsze znajdzie się czarna owca, ale po jaką cholerę psioczyć zaraz na całe stado???

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#3816.09.2010, 18:18

Po co ?

Byly kolega Popieluszki miedzy innymi o Mocherowych Beretach

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#3916.09.2010, 18:19

Film dokumentalny z cyklu "Pod prąd" w reżyserii Jerzego Zalewskiego.

Gościem tego odcinka był ksiądz Stanisław Olaf Małkowski, opozycjonista i przyjaciel śp. ks. Jerzego Popiełuszki.

Od 1989 roku ksiądz Stanisław Małkowski stał się orędownikiem dekomunizacji i lustracji. Utożsamiany jest z polskim ruchem prawicowym, z którym od lat współpracuje.

24 stycznia 2007 roku ksiądz Stanisław Małkowski został odwołany z posługi na Wólce Węglowej. Powodem decyzji był wywiad, którego udzielił dla programu Jerzego Zalewskiego "Pod Prąd" oraz wcześniejsze wystąpienia w telewizji w związku z mianowaniem metropolitą warszawskim arcybiskupa Stanisława Wielgusa. Usunięto go także z pracy w parafii św. Patryka na Gocławiu, gdzie był księdzem wspomagającym. W diecezji warszawsko-praskiej, na terenie której mieszka, odebrano mu prawo głoszenia homilii, prawo spowiadania oraz przyzwolono na odprawianie Mszy Świętych jedynie w koncelebrze.

Nazwisko księdza Stanisława Małkowskiego zostało w 2007 roku upamiętnione na tablicy poświęconej kapelanom Solidarności, która znajduje się w kościele św. Katarzyny na warszawskim Służewie.

W 2008 roku ksiądz Stanisław Małkowski wystąpił, grając samego siebie, w epizodycznej roli w filmie biograficznym "Popiełuszko. Wolność jest w nas."

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#4016.09.2010, 18:23

Lech Kaczyński nie żyje - ks. Stanisław Małkowski (2010-04-11)

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#4116.09.2010, 18:23

piecet baniek wydali na tramwaj stojacy w miejscu, to dopiero jest powod do marudzenia. :)

Alternatywa_PL
491
#4216.09.2010, 18:27

Informacja dla JUSTME:
Nie rób sie taki bardziej swiety niz sam papiez.
Zacznijmy moze od tego ze papieza jako glowe kosciola mozemy zamiennie nazwac szefem oszustów, zlodziei i przestepców. Nazwa do wyboru do koloru jak komu pasuje, ale ja inaczej tego wszystkiego nie nazwe tylko "sciema". Podobniez wypowiadalem sie kiedy JP2 byl szefem.
Patrzycie na "to" i prawdy nie widzicie.
Chociaz de-facto nalezy przyznac ze krytyka JP2 w Polsce to nadal temat tabu.
Odnosnie tych wyliczen zysku z przyjazdu smialo powiem ze nie starajmy sie na bledne tory przekierowac dyskusji. Pieniadze sa budzetowe czyli nas wszystkich, a zarobia tylko nieliczni. Ja na pewno nie, to na grzyba mam placic podatki na takie bezecenstwa?

Pozdrawiam wszystkich wierzacych i slepych.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#4316.09.2010, 18:27

just me
a slyszalas,zeby Jan Pawel ukrywal pedofilie
czy w niej uczestniczyl???

a benedykt??
po jego wygladzie widac,ze ma cos z pedofila

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#4416.09.2010, 18:33

Alternatywa - palnij sobie w leb. Innego argumentu nie moge uzyc. Bo Twoj rowna sie z tym o nie wydawaniu kasy na nic co Tobie nie sluzy.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#4516.09.2010, 18:34

radnor
#41 | Dziś - 18:23

Z tramwajami mysle ze jest podobnie jak w ponizej, jak masz bardziej szczegolowe informacje to prosze

02:28

Alternatywa_PL
491
#4616.09.2010, 18:36

Sluszna uwaga. Zaliczmy do tego Parlament, Izba Lordów, królowa. Cos jeszcze mozemy dodac?

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#4716.09.2010, 18:37

40 - buahahaha...

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#4816.09.2010, 18:38

a benedykt??
po jego wygladzie widac,ze ma cos z pedofila

nie wiem czy cos ma , ale jestem pewien ze innym korporacjom zalezy na takim wizerunku, wszak to konkurencja

BBC Panorama - What the Pope Knew (Part 1 of 2)

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#4916.09.2010, 18:39

radnor
#41 | Dziś - 18:23 .piecet baniek wydali na tramwaj stojacy w miejscu, to dopiero jest powod do marudzenia. :)

jak to szło z ta belką w oku?

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5016.09.2010, 18:40

zartowalem
#47 | Dziś - 18:37 .40 - buahahaha...

dla mnie czy dla osoby ktora sie wypowiada ?

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#5116.09.2010, 18:48

belka w kroku kłuje z boku..

słyszałeś, ile ma nowy forth road bridge kosztować? stary po uwzglednieniu inflacji dzisiaj kosztowalby jakies 220 milionow, za nowy wolaja miedzy 3 a 4 miliardy.

Za 1/4 tej ceny chinczycy postawili 22 mile przez ocean :)

To sie dopiero marnowanie kasy nazywa, dwanascie baniek dla papy to drobne na waciki sa.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5216.09.2010, 18:50

Wpisów: 9895zartowalem
#47 | Dziś - 18:37

jezeli Twoja uwaga jest kierowana w moja strone to moze to byc uzasadnione, jezeli w strone cytowanej osoby to sie nie zgadzam. Jezeli idziesz droga przygotowywanego zamachu, to rozmowca nie przytacza nic na ten temat. Mowi tylko co moze wyniknac jezeli pewne osoby pozostaly przy wladzy.

Alternatywa_PL
491
#5316.09.2010, 18:50

Dla zartowalem taka notka:
Nie wiem jak z twoja wiedza o szerokosci tego swiata, ale dobrze sie chyba nie prezentuje.
Kiedys dawno temu byl sobie król i jego swita, a zwykly czlowiek musial robic w pocie czola na Pana i jeszcze nic nie gadac bo od razu po lbie dostawal. A wszystko dlatego bo urodzil sie przypadkowo u wiesniaków w lepiance a nie w palacu u króla.
Dzisiaj mamy XXI wiek i chociaz czlowiek moze robic wiele samodzielnie, zamieszkac gdzie chce, pracowac gdzie chce, i nawet glosowac na kogo chce, to i tak nie unikniesz przeznaczenia zwyklego wiesniaka z I wieku. Nadal musisz robic w pocie czola na Pana (chociaz on wiele obliczy ma) i znosic jego fochy i zachcianki. Rób i plac oto twoje motto.
A spróbuj tylko zglosic sprzeciw to chyba juz wiesz co cie czeka. Dostaniesz po glowie jak nic.
Zdajcie sobie sprawe w koncu ze pewne mechanizmy zadzace naszym swiatem nigdy sie nie zmienia. Dotyczy to równiez kosciola rzymskokatolickiego.

Pozdrawiam wszystkie slabe jednostki spoleczne.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5416.09.2010, 18:52

radnor
#51 | Dziś - 18:48

Nie. Nic nie wiem na ten temat.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#5516.09.2010, 18:58

nie ty, to busa pisalem

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#5616.09.2010, 18:59

"Pozdrawiam wszystkie slabe jednostki spoleczne."

Bo ty oczywiscie po obejrzeniu trzech filmów na youtube rozgrysłeś system i teraz nie robisz dla nikogo, czerpiesz energię z kosmosu, a podatków nie płacisz bo masz własną wyspę.

Pozdrawiam wszystkich nastoletnich buntowników! :)

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5716.09.2010, 19:03

radnor
#51 | Dziś - 18:48

bede upierdliwy, ale jak myslisz o tym tramwajach w Edim a propos linka ktory Ci przeslalem.

Ja jestem robolem, nie wplacaja mi 400£ na emeryture. Nie znaczy to jednak ze nie przyznaje Ci racji w czesci wypowiedzi. Wczesniejszych. Po prostu mam inny punkt odniesienia.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5816.09.2010, 19:05

Dziekuje za pozdrowienia jako
"Pozdrawiam wszystkie slabe jednostki spoleczne."
Nastepnym razem cytuj swoja wypowiedz ze nie jest adresowana do mnie i podaj mi linka gdzie mam sie doszkolic.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#5916.09.2010, 19:17

czteryzero, to hahahaha, bylo takim spontanicznym odzewem na prawde, pewna prawde, ktora w tych filmach sie przewija. Niestety, tylko smiech mi pozostal. Alternatywa.. Poszukaj sobie slowa ANARCHIA w slowniczku.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#6016.09.2010, 19:18

Przy okazji.
Dla wszystkich wielbicieli Jezusa,
a przeciwnikow papiestwa jako organizacji.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#6116.09.2010, 19:20

zartowalem
#59 | Dziś - 19:17

Tak zrobie. Przeciez uczymy sie cale zycie, a umieramy durniami,

pozdrawiam

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6216.09.2010, 19:29

zal wam dupe sciska ze obetna wam troche benefity bo starczyc mosi na wizyte ,do pracy sie wezcie nieroby .

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#6316.09.2010, 19:34

pinokio981
#62 | Dziś - 19:29

Papiez do roboty !

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#6416.09.2010, 19:34

I krolowa

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#6516.09.2010, 19:35

Przestance winic tylko beneficiarzy !

Lola
243
Lola 243
#6616.09.2010, 19:37

Beton_Gawel
#43 | Dziś - 18:27

just me
a slyszalas,zeby Jan Pawel ukrywal pedofilie
czy w niej uczestniczyl???

a benedykt??
po jego wygladzie widac,ze ma cos z pedofila

Jan Pawel tez ukrywal pedofilie w kosciele

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6716.09.2010, 19:38

nie papierz do roboty tylko beneficiarze bo oni tylko widza ile wydano na przyjazd papy ,a ile oni biora o tym rzaden nie wspomni ,obawiam sie ze wiecej niz koszt wizyty .

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#6816.09.2010, 19:41

pinokio981
OK. A co Papiez robi na swoje utrzymanie ?

nshadow.
3 372
nshadow. 3 372
#6916.09.2010, 19:45

jak to co robi? no przeciez przyjechal w interesach nie? kosciol anglikanski (oczywiscie razem ze swoimi dobrami doczesnymi) to lakomy kasek dla watykanu ;))

ot szef jednej duzej firmy ubezpieczeniowej przyjechal pogadac z szefem drugiej o fuzji a tu sie takie wielkie halo robi ;))

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#7016.09.2010, 19:47

czteryzero, a co jan pawel the second robil na swoje utrzymanie, ze mu ciagle polska pielgrzymki fundowala? :)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#7116.09.2010, 19:48

Papierza wierni utrzymuja ,jezdzi i slowo boze glosi ,to terz jest praca .

nshadow.
3 372
nshadow. 3 372
#7216.09.2010, 19:50

to dla tych, ktorzy nie sledza na bierzaco dzialan najstarszej korporacji i doszukuja sie jeszcze namiastek jakichkolwiek idei prawdziwego katolicyzmu

http://www.polskatimes.pl/magazynth...

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#7316.09.2010, 19:53

Lola
#66 | Dziś - 19:37 .Beton_Gawel
#43 | Dziś - 18:27

just me
a slyszalas,zeby Jan Pawel ukrywal pedofilie
czy w niej uczestniczyl???

a benedykt??
po jego wygladzie widac,ze ma cos z pedofila

Jan Pawel tez ukrywal pedofilie w kosciele

benedykt w 2001 roku byl zatrudniony do zatajnienia akt
o klechach pedofili,zeby nie wyszlo na swiatlo dzienne.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#7416.09.2010, 19:58

radnor

nigdy nie bylem zwolennikiem pawel the second ,
a ze potrafil sie sprzedac lepiej to inna historia

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#7516.09.2010, 19:58

radnor

nigdy nie bylem zwolennikiem pawel the second ,
a ze potrafil sie sprzedac lepiej to inna historia

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#7616.09.2010, 20:00

radnor
#70 | Dziś - 19:47 .czteryzero, a co jan pawel the second robil na swoje utrzymanie, ze mu ciagle polska pielgrzymki fundowala? :)

Czula sie lepsza jako narod wybrany

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#7716.09.2010, 20:12

hehe, najlepsze podsumowanie polskiej milosci do papy, jakie kiedykolwiek widzialem :)

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#7816.09.2010, 20:19

e tam nie bądzcie juz tacy na nie, przyjechał gość i gościa trza ugościć, a nie tam od razu morały...

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#7916.09.2010, 20:22

Bus
a na kawie byl u Ciebie???

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#8016.09.2010, 20:33

a bo pierdolicie, filozofy od siedmiu boleści, przyleciał trza ugościć, nakarmic i wysłać do domu. A nie wielcy obrońcy dzieci co na just18.com przesiadują pół dnia. Najlepsze są komenty szkotów na EN, aż do znudzenia nudne. Wielcy swiatowcy się znaleźli, krowlowa nie, papież nie to co? wiecej browara i futbolu a 12 niech sie chędoża ile wlezie za take-away a co?

Njalepsze że mówi to kraj szczczący się największym odsetkiem 10 latek w ciąży, 13 latkami robiącymi loda za drinka (w polsce galerianki chociaż za telefon), i kamieniowaniem kobiet w ciemnych dzielnicach briminigham na koniec przypomnę tylko niedawna historię z domem dziecka brrrr na tej wysepce niedaleko francji...

jak to było z tą belką?

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#8116.09.2010, 20:35

powinnno być na transparentach, "Witamy w klubie" jak już...

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#8216.09.2010, 20:40

bus, skad znasz strone just18.com? ;) Ale na powaznie - masz racje. Walniemy za goscia kielicha w piatek ;)

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#8316.09.2010, 20:41

niezla stronka, prawie jak bravo girl.pl :)

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#8416.09.2010, 20:43

Sofisci :(

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#8516.09.2010, 20:46

Softcore-iści :)

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#8616.09.2010, 20:47

w modzie wilcox.. w modzie niestety..

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#8716.09.2010, 20:51

glupia moda :P taki softcore duzo krzywdy moze zrobic ! na przyklad samej idei katolicyzmu :(

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#8816.09.2010, 20:55

juz zrobil. Zrobil ze mnie, jako katolika - pedofila.

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#8916.09.2010, 20:57

@zartowalem :P

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#9016.09.2010, 21:09

ty mnie tu z jezykiem nie wyskakuj. Pierwszy raz widze blondynke, ktora przeczytala Hrabiego i wie kto to sofista.. :P

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#9116.09.2010, 21:12

radnor
kocham Cie

"Rock Me Sexy Jesus"

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#9216.09.2010, 21:15
zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#9316.09.2010, 21:16

Radnor, co sadzisz o homosexualistach? ;)

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#9416.09.2010, 21:17

Kocham ie pomimo wszystko

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#9516.09.2010, 21:17

Kocham ie pomimo wszystko

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#9616.09.2010, 21:20
marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#9716.09.2010, 21:25

@zartowalem - dziwne, czyzbys zyl przekonany, ze blondynki nie moga znac tego slowa i nie stac ich na przeczytanie dobrej lektury? ciekawe, jakie jeszcze absurdy siedza w twej glowie...

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#9816.09.2010, 21:30

zartowalem
#93 | Dziś - 21:16 .Radnor, co sadzisz o homosexualistach? ;)

Dla Cieboe Jokekrze.....

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#9916.09.2010, 21:31

nie, nie jestem przekonany. To byl komplement.

Shilla
974
Shilla 974
#10016.09.2010, 21:33

100 komentarz :)

marzmy1981
78 453
marzmy1981 78 453
#10116.09.2010, 21:33

@zartowalem - dziekuje za komplement ...

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#10216.09.2010, 21:35

#97 | Dziś - 21:25
Blondynki znaja wszystkie slowa

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#10316.09.2010, 21:36

@zartek, nie moja sprawa, co ty w wyrku robisz ;)

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#10416.09.2010, 21:38

shilla - wspaniale!
radnor - alez ja o wyznaniu od od kolegi czterdziesci ;)

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#10516.09.2010, 21:41

Dobranoc

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#10616.09.2010, 21:51

pinokio981
#71 | Dziś - 19:48

Pinokio, cofnij sie do podstawowki z tymi glodnymi kawalkami typu: papieza utrzymuja wierni. Dzieciaku jak ty zaliczyles wogole WOS.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#10716.09.2010, 21:54

scribe - a Ty jak zaliczyles WOS? Na ladne oczy? Myslisz, ze skad biora sie pieniadze w skarbach Panstw?

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#10816.09.2010, 21:56

wkurza Cie scribe, ze rowniez z twoich podatkow cos poszlo na wizyte? A mnie nie wkurza, ze jakis pedofil w pierdlu w UK zazyczyl sobie operacje zmiany plci (dwa razy) i kasa poszla z moich podatkow..

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#10916.09.2010, 22:07

zartowalem
#108 | Dziś - 21:56
No to w obu wypadkach masz casus stricte pedofilski ;-)
Nie mam ci zazle ze rownie emocjonalnie do tego podchodzisz.

PS: Wszystkie panstwa lenne Watykanu (ktorego umocowaniem sa bilateralne umowy konkordatowe) utrzymuja ten bezduszny twor, niezaleznie od tego czy to jakies poszczegolnie subgrupie podatnikow podoba sie czy nie.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#11016.09.2010, 22:14

nie podchodze emocjonalnie.

Mozesz to sobie nazywac jak chcesz. I co? Przeszkadza? Komu? Tobie? Mi nie. Poklocimy sie kto ma wieksze prawa o samostanowieniu, Ty, czy Ja? Czy oddamy glos demokracji?

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#11116.09.2010, 22:15

nie tak mialo byc :)

nie podchodze emocjonalnie.
ten bezduszny twor, niezaleznie od tego czy to jakies poszczegolnie subgrupie podatnikow podoba sie czy nie.

Mozesz to sobie nazywac jak chcesz. I co? Przeszkadza? Komu? Tobie? Mi nie. Poklocimy sie kto ma wieksze prawa o samostanowieniu, Ty, czy Ja? Czy oddamy glos demokracji?"

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#11216.09.2010, 22:27

zartowalem
#111 | Dziś - 22:15

Mylisz pojecia chlopie! Demokracja nie ma prawa do wchodzenia w obszar niezbywalnych praw i konstytucyjnych postanowien.

To ze zaglosujemy wszyscy zeby Jozka powiesic, choc biedak nic nie zrobil, nie nadaje temu legitymizacji.

Dla kogos z liberalnym podejsciem do spraw panstwa kompletnie nie ma watpliwosci w tej materii gdzie ty skoleji dostrzegasz "przepychanke".

Zagadnienie wyznania jest rzecza indywidualna, zreszta tu ow watek zazebia sie rowniez z takimi wznioslymi ideami wolnego panstwa jak rozdzielnosci kosciola i panstwa oraz suwerennosc panstwa lacznie z jej ekonomicznym aspektem.

zartowalem
24 299 48
zartowalem 24 299 48
#11316.09.2010, 22:40

Scribe, Mylisz sie chlopie! Demokracja ma prawo do wchodzenia w obszar niezbywalnych praw i konstytucyjnych postanowien. To ze zaglosujemy wszyscy zeby Jozka powiesic, choc biedak nic nie zrobil, nadaje temu legitymizacje. Oczywiscie jest slowo - JEZELI.

Alternatywa_PL
491
#11417.09.2010, 00:03

...choc biedak nic nie zrobil,...
Ja piórkuje, rozsmieszyliscie mnie do lez.
Big Belly Laugh

whateverman
302
#11517.09.2010, 00:41

Lat temu kilka, będąc jeszcze wciąż w kraju ojców, miałem kolezanke z Ju Es of Ej, uczyła angielskiego w jendym z liceów w moim mieście. Po Polsku mówiła słabo jako że mieszkała w naszym ciekawym kraju niezbyt długo. Chęci jednakowoż miała dobre. Jak to z osobami uczącymi się jezyka bywa - tak i ona popełniała dosyć pocieszne błędy. Niektóre zdania tłumaczyła sobie tak 1:1. Czasem niezbyt dokładnie wyłapując pojedyncze słowa. Moim ulubionym jej przekrętem było przetłumaczenie: "Jan Paweł Drugi" na "John Paul Expensive"

"Expensive" obowiązuje wciąż.

Na koniec ciekawostka. Wizytę niemieckiego szalonego staruszka w Szkocji organizuje DF Concerts - ci sami ludzie, którzy organizują m.in. T in the Park. Pope on tour.

Pozdrawiam,
Keep on rockin'

Profil nieaktywny
umbrella
#11617.09.2010, 02:13

papiez-papiezem

...a mi udalo sie smignac na oczach okolo 30 polismenow zdezelowanym i bez insiuransu autkiem ;)

iwo
7 761
iwo 7 761
#11717.09.2010, 04:38

Na koniec ciekawostka. Wizytę niemieckiego szalonego staruszka w Szkocji organizuje DF Concerts - ci sami ludzie, którzy organizują m.in. T in the Park. Pope on tour.

o ile mi wiadomo to oni zostali poproszenie o przygotowanie sceny..

whateverman
302
#11817.09.2010, 20:29

o ile mi wiadomo to oni zostali poproszenie o przygotowanie sceny..

Nie tylko. Scene zaprojektował Niamh Quail wspolnie z Uniwersytetem Strathclyde. DF zakontraktował wykonacę. DF zajął się całością tak zwanego event managementu. A to troszkę więcej niż kontraktowanie sceny. Ale co ja się tam znam ;-)