Do góry

Polskie dziecko zmarło kilkanaście godzin po wizycie u lekarza

W środę 7 listopada w Newcastle zmarł pięcioletni Kevin. Dzień wcześniej chłopiec miał wysoką gorączkę i wymiotował. Lekarz stwierdził, że dziecku nic nie jest i wypuścił je do domu.

Jeszcze w niedzielę chłopiec, średni z trójki synów państwa Joanny i Rafała Staszkielów, bawił się beztrosko z braćmi i kolegami na polskiej imprezie halloweenowej. Chłopiec był zawsze okazem zdrowia. W niedzielę wieczorem zaczął źle się czuć. We wtorek dziecko miało już wysoką gorączkę i wymiotowało, dlatego rodzice zabrali je do lekarza, który około godziny 16.00 stwierdził, że dziecku nic nie jest, że to zwykły wirus i że należy tylko podawać dużo płynów. Nie zbadano dziecka dokładniej. Lekarza nie zaniepokoił fakt, że chłopca tak bolały nóżki, że nie mógł już chodzić ani to, że nie mógł oddać moczu do badania.

W nocy stan chłopca pogorszył się jeszcze bardziej. Rodzice wezwali ambulans, który zabrał dziecko do znanego szpitala – Royal Victoria Infirmary (RVI) w Newcastle. Tam próbowano ratować Kevinka, również podejmując reanimację.

– Po pierwszym zatrzymaniu akcji serca udało się i wrócił – opowiada matka chłopca.– Po drugim usłyszałam tylko: “Przestańcie, to już koniec”.

Rodzice Kevina czekają teraz na sekcję zwłok, która ustali powód zgonu. Jak tylko będą mogli, chcą zabrać dziecko do Polski, żeby tam je pochować. Czeka ich mnóstwo formalności i wydatków.

Chory brat

Od środowego popołudnia chory jest także starszy synek państwa Staszkielów – Klaudiusz, który również zaczął gorączkować z niewyjaśnionych przyczyn. Tym razem dzieckiem zajęto się poważniej – chłopiec cały czas przebywa w szpitalu, gdzie ma podawany dożylnie antybiotyk. Przy łóżku chorego Klaudiusza czuwa ojciec. Matka zajmuje się w domu najmłodszym z trójki rodzeństwa – kilkutygodniowym Kacperkiem. Państwo Staszkielowie w północno-wschodniej Anglii mieszkają od prawie 7 lat. Kevin urodził się już tu – w Anglii w czerwcu 2007.

Szukanie sprawiedliwości

Jak podaje TwojSuckesUK, w przypadku śmierci w szpitalu zawsze prowadzone jest dochodzenie w tej sprawie, niejako z urzędu. Po sekcji zwłok następuje procedura sądowa zwana “inquest”, której celem jest ustalenie przyczyny zgonu.

Sędzia przesłuchuje wtedy stronę poszkodowaną (w tym wypadku rodziców Kevina), koronera oraz przedstawiciela szpitala, w którym doszło do zgonu. Przesłuchanie może odbywać się za zamkniętymi drzwiami, niedostępne dla publiczności.

Sędzia, na podstawie zeznań i dowodów, w tym wyników sekcji, ustala przyczynę, a więc w jakiś sposób również winnego. Dopiero wtedy, po ustaleniu, po czyjej stronie leży wina, można wszcząć sprawę o zaniedbanie. Procedura “inquest” może trwać kilka, a nawet kilkanaście miesięcy.

Pomoc

Do redakcji “Twojego Sukcesu w UK” napłynęło mnóstwo kondolencji i ofert pomocy. Za zgodą mamy Kevina w sklepie “Groszek” w Newcastle wystawiono puszkę, do której można wrzucać pieniądze, które pomogą w pokryciu ogromnych kosztów transportu ciałka i pogrzebu w Polsce.

Druga puszka zostanie wystawiona w “Polskim Klubie” na Maple Terrace w Newcastle. W akcję włączyła się również społeczność Polskiej Szkoły Sobotniej w Newcastle. Zbiórkę w szkole w najbliższe dwie soboty - 10 i 17 listopada będzie prowadzić pani Monika Bledziewska.

Puszki-skarbonki zostaną wyłożone także w innych polskich sklepach w rejonie North East: Malgosia’a w Newcastle, - European Foods w Gateshead, Consett i Darlington oraz w sklepie Polskie Smakołyki w Sunderland.

Koszt transportu zwłok i pogrzebu w Polsce wynosi około 3 tys. funtów. Do tej pory uzbierano 400 funtów. 100 ofiarował anonimowy darczyńca, 100 firma Polish Matters Consulting Ltd., a pozostałe 200 zebrano w Polskiej Szkole Sobotniej w Newcastle. Zbiórka nadal trwa.


Każdy, kto chciałby finansowo wesprzeć akcję, proszony jest o kontakt:

Tel. 01670 538 462

e-mail: redakcja@twojsukcesuk.co.uk

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 139

Zbychu_zPlebani
7 988
#111.11.2012, 12:03

tytuł niepoprawny politycznie.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#211.11.2012, 12:07

Boże aż się popłakałam.jezu jacy ci lekarze to niedoświadczone h.je..
Żal mi rodziny szkoda bo chłopiec mógł by żyć ..jestem w szoku
Strasznie ze takie coś się stało ...

Profil nieaktywny
pryncypal
#311.11.2012, 12:23

nie dziwie sie ze nie potrafoli uratowac chlopca ,skoro tutaj maja tylko ich cudowny lek paracetamol ,to czemu sie dziwiic .

ZeeN
1 180
ZeeN 1 180
#411.11.2012, 12:26

Bardzo smutna historia, kondolencje dla rodziny.

Jednak jeszcze nie wiadomo co to bylo i czy na pewno wina lekarzy, wiec nie osadzajmy.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#511.11.2012, 12:28

Moze poczekajmy na wyniki sekcji?

Btw, mysle ze wogole przestanmy chodzic do lekarzy, ciul zrobmy im na zlosc, niech zbankrutuja greedy bastards.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#611.11.2012, 12:30

Lewarek, tobie tez nie pomogli jak widac.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#711.11.2012, 12:32

Co ty chcesz od lewerka,czy naprawdę nie można tu napisać swojego zdania.busiarz .

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#811.11.2012, 12:35

lewarkowi nawet polscy nie dali rady...

wyrazy współczucia dla rodzin:(

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#911.11.2012, 12:42

Juz się zgryzusy zaczynacie śmiać z kogoś .nie ładnie pod taki smutnym zdarzeniu od południa pisać na kogoś .

Profil nieaktywny
pryncypal
#1011.11.2012, 12:54

@8 tylko polscy mi pomogli do tutejszych konowalo przestalem chodzic ,paracetamol moge kupic bez recepty .

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1111.11.2012, 12:57

Ta nabyte bez recepty..kazdy kupić może ..a lekarze polscy w ul też są ..i przyjmują prywatnie ..:-)

Ja1977
25
Ja1977 25
#1211.11.2012, 13:11

Głębokie kondolencje dla rodziny, wiem co czują rodzice bo sam pochowałem synka w ostatni piątek więc wyobrażam sobie ich ból. Jeszcze raz wyrazy współczucia.

Profil nieaktywny
Varto.
#1311.11.2012, 13:16

Robiłem wklejkę z artykułem o tym chłopcu wczoraj , prawie nikt się tym nie przejął

odpornik
11
#1411.11.2012, 13:18

Teraz do akcji powinien wkroczyc posterunkowy szumilo bo przeciez znow jest akcja zbierania pieniedzy do puszek...
Mam nadzieje, ze nie przyjdzie mu to do glowy. Ogromne wyrazy wspolczucia dla Rodziny dziecka.

Profil nieaktywny
pryncypal
#1511.11.2012, 13:21

@13 bo to emito .

Profil nieaktywny
ona.
#1611.11.2012, 13:29

jak sie ma wasze biadolenie do tego: https://www.google.com/search?q=glo...

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1711.11.2012, 13:30

jakoś tej wklejki nie widze varto

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#1811.11.2012, 13:34

Niedzielne konsulium medyczno-benefitowe przystapilo do cotygodniowej analizy otaczajacej ich rzeczywistosci.

Profil nieaktywny
Varto.
#1911.11.2012, 13:46

#17 i nie zobaczysz , bo ktoś dyskretnie usuną , a potem zainstalował ten artykuł

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2011.11.2012, 13:48

to źle?

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#2111.11.2012, 14:13

@5

Czyli po co sekcja?

Panel emito wydal juz wyrok.

:|

Liryczna
Aberdoom
6 776
#2211.11.2012, 14:14

Varto., o ile dobrze pamietam były dwa tematy.
W obydwa wkleiłeś linki, zero komentarza od siebie. Komentowałeś kolejnym linkiem, jakby ludzie tu nie umieli czytać.
Bardzo dobrze, że usunięto, teraz jest głośniej i sensowniej.

angi1234
1
#2311.11.2012, 14:17

a w polsce lekarze nic nie lepsi sa, ciagle zapisuja ibuprofen wiec nie oceniajmy lekarzy angielskich

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#2411.11.2012, 14:22

Polecam perelki pod artykluem na fejsiku.

Czasami sie boje naszych :|

Profil nieaktywny
pryncypal
#2511.11.2012, 14:44

chcialbym zeby podali prawdziwe wyniki sekcji ,lecz nie sadze ze to zrobia .

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2611.11.2012, 15:24

swoj swojego chroni lewerek masz racje ,nie podadza prawdziwej ,bo to byla by sensacja ....

barbom
984
barbom 984
#2711.11.2012, 15:39

Wyrazy wspolczucia dla rodzicow!
Mam syna Kacperka , ma cztery latka i goraczke 39 stopni bola go nozki dokladnie lydki tak mi pokazal , lekarz powiedzial ze to zwykly wirus i oczywiscie dal paracetamol !!!
ide jutro jeszcze raz do tego konowala i przetlumacze mu ten artykul ! Jezeli cos sie stanie nie tak jak bym chcial ,tzn chcialbym zobaczyc jak moje dzieci dorastaja ! To pojde jeszcze raz do tego bandyty ale po wyrok dozywotniego wiezienia !!!

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#2811.11.2012, 15:44

Boze widzisz i nie grzmisz.

barbom
984
barbom 984
#2911.11.2012, 15:51

bus_37 jestes swiezo ochszczony ze wciaz wierzysz w boga ?

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3011.11.2012, 15:53

barbom - jeśli podejrzewasz, że Twoje dziecko ma to samo to w zasadzie już powinieneś być na pogotowiu - nie sądzisz?

barbom
984
barbom 984
#3111.11.2012, 16:02

kijewna masz racje ale rownie dobrze ja moge sie mylic , mysle ze troche spanikowalem po przeczytaniu tego artykulu, Kacper sie dobrze bawi ze swoim mlodszym bratem ,panika tez potrafi zgubic.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3211.11.2012, 16:12

a potrafi życie uratować, nie będę sią bawić w lekarza, ale wygląda to wszystko na sepsę - piszę o tym zmarłym chłopcu i jego bracie...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3311.11.2012, 16:31

bedzie dobrze barbom..:))nie martw sie tu tylko krytyke wyslawiaja ,i chca czlowieka do parteru obnizyc...WORMSY JEDNE

ZeeN
1 180
ZeeN 1 180
#3411.11.2012, 17:41

@32 tez tak mysle, ze to sepsa

Profil nieaktywny
pryncypal
#3511.11.2012, 17:49

ludzie jeszcze sekcji nie zrobili a wy juz wiecie co bylo przyczyna zgonu ,ale jak zawsze na emito wszystko wiedza .

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3611.11.2012, 17:54

jeszcze sekcji nie zrobili, ale ty już wiesz kto zawinił lewarek i że oczywiście jej wyników nie opublikuja i wszystko się rozejdzie po kościach...
sorry, kto jest tu większym fantastą?

Profil nieaktywny
pryncypal
#3711.11.2012, 18:00

@36 co do sekcji to wiem z autopsji ,ze nie zawsze podaje sie publice prawde ,a kto zawinil tego nie pisalem ,bo nie wiem ,ale mozliwe ze tuteji konowaly nie spieszyli sie z pomoca ,jak to tutaj bywa ,maja czas ,a skutki sa wtedy takie jak w tym przypadku ,,zaznaczam ze MOZLIWE .

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#3811.11.2012, 18:03

oj lewarek, Ty i ta Twoja autopsja:)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3911.11.2012, 18:06

a ja napisałam, ze WYGLĄDA NA SEPSĘ , też z autopsji

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#4011.11.2012, 18:15

Mysle ze z predkoscia swiatla zblizamy sie do dna.

To juz nawet smieszne nie jest, komenty na fejsiku sa przecudne.

Niech was Bog ma w opiece.

barbom
984
barbom 984
#4111.11.2012, 18:16

Ja wole diagnoze od lekarza ktory zna sie na swojej robocie i da mi odpowiednie lekarstwo , a nie czekac na wyniki sekcji ZWLOK !!!

Mika58
12 2
Mika58 12 2
#4211.11.2012, 18:16

To ze jestem Polka ,i czytam takie komentarze pod taka tragedia ...

Profil nieaktywny
pryncypal
#4311.11.2012, 18:17

@39 wszuc na luz ,ja tobie nie ublizam ,,ale widac mam inny poziom niz ty ,wiec zakoncze temat .

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#4411.11.2012, 18:19

modlcie sie a bedzie doPSZe:)

tak swoja droga wspolczuje rodzicom, niezaleznie od powodu lub winy stracili dzieciaka...a to zabawne akurat nie jest

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4511.11.2012, 18:19

zupełnie inny - w zasadzie musze ci pogratulowąc -rzadko który baran potrafi mnie wyprowadzić z równowagi, a tobie się udalo:)

Mika58
12 2
Mika58 12 2
#4611.11.2012, 18:23

No coz nie porozmawiamy...tak trzymac .zawsze mam problem z rozroznieniem (glopi czy udaje glopiego)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4711.11.2012, 18:24

lewerek tu trza rozmawiac slangiem inaczej nieda..

Mika58
12 2
Mika58 12 2
#4811.11.2012, 18:25

Nie umiem grypsera

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5011.11.2012, 18:26

MIKA NAUCZ SIE ..

Amitorybka
11 815 57
Amitorybka 11 815 57
#5111.11.2012, 18:27

Przykra sprawa ... współczuje rodzicom.
To musi być dopiero ból.

poluszka
2 687
poluszka 2 687
#5311.11.2012, 19:14

Moj Kamil tez ma goraczke od czwartku. Nie kaszle, nie ma kataru. Za to nie chce jesc i bola go lydki przy chodzeniu. Poza tym, ma humor, dobrze sie bawi. Nie powiem - spanikowalam tez po tym artykule, ale panika czesto jest zlym doradzca. Niemniej jednak jutro idziemy do lekarza

Profil nieaktywny
mehow
#5411.11.2012, 19:29

[*] jedno życie mniej łączę się w bólu z rodzina i w cichej modlitwie. mam nadzieję że tego lekarza spotka śmierć - śmierć za śmierć !!!

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#5511.11.2012, 19:32

Oczywiście współczuję rodzinie. Śmierć dziecka to tragedia.

A Ty mehow, uspokój się. Nie jesteś ekspertem i nie wiesz dlaczego dziecko umarło.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5611.11.2012, 19:50

MEHOW POCZEKAJ ZA SEKCJA WYKARZE WYNIKI A NIE JUZ LEKARZA CHCESZ BY COS SPODKALO .WIADOMO ZE NIE SA DOSWIADCZENI LEKARZE TAK JAK NASI .ALE POCZEKAJMY..

Liryczna
Aberdoom
6 776
#5711.11.2012, 20:18

@54 Jajebię Meh :D
PiENkne.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5811.11.2012, 20:21

wstrzymajmy sie z komentarzami i osadami, poczekajmy na obiektywna opinie kamy

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#5911.11.2012, 20:35

Mehow...

Gliwice.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#6011.11.2012, 21:22

że moderacja k*** wycięła to rozumiem, ale że wycięła młotka, a barana nie? co jest nie tak z młotkiem???
niezbadane są nożyce moderacji, a poziom ekspresji spada do 0:(

dorocina
9 811
dorocina 9 811
#6111.11.2012, 22:22

Współczuję bardzo Rodzicom dziecka;
Wiem, że ich ból jest przeogromny;
Nie rozumiem jednak tej chęci pochowania Kevina w Polsce; Chyba, że wszyscy się tam przeniosą całą rodziną; No bo jak? Pojadą tylko na pogrzeb swojego dziecka i wrócą tutaj, jak po nieprzyjemnym urlopie?

Zbychu_zPlebani
7 988
#6211.11.2012, 22:44

czytam to i czuje absmak.

kasiulka08
24
#6311.11.2012, 22:46

Serce pęka...jaki śliczny chłopiec . Nie wyobrażam sobie takiej tragedii ... Możliwe że była to sepsa , często objawia się jak grypa w ciągu doby może dojść do śmierci;/;/ szkoda , że lekarzowi nie chciało się zbadać malca lepiej...dziwi mnie to bo kiedy moje dziecko było chore miało gorączkę i wymiotowało to natychmiast na oddział ponieważ łatwo jest się takiemu dziecku odwodnić;/ a co do służby zdrowia w Pl i tutaj to ludzie czy w Polsce mało jest pijanych sanitariuszy , lekarzy, pielegniarki???? Mało jest błędów medycznych ... w Polsce też pomylono u kilku dzieci grypę z sepsą na przykład ... każdy kraj ma swoje wady , każdy zawód ma konowałów , liudzi popełniających błędy, ale kiedy się chce zostać lekarzem to trzeba tak na 100% , a nie byle jak...to zawód dla osób z pasją , inteligencją i zapałem a nie odbębnie jednego pacjenta a zaraz następny...tacy to wypier... z tego zawodu i tyle

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#6412.11.2012, 07:06

Kasiulka08, w Polsce jak idziesz do lekarza, to wychodzisz z torba lekow, od paracetamolu, poprzez bakterie, konczac na antybiotyku. Czlowiek od razu czuje sie zauwazony, "leczony". Nie to, co tu, pudeleczko paracetamolu.

Rodzinie dziecka szczerze wspolczuje.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6512.11.2012, 09:12

nie nie w polsce lekarze sa ok, wogole nie poddaja sie lobbingowi firm farmaceutycznych, na sympozja jezdza za swoja kase, mieszkaja tam w hotelech 5 gwiazdkowych, jako dodatek takiego sympozjum dostaja luksusowa wyczieczke do jakiegos egzotycznego kraju, komputery iphony za free to juz jako dotatek za uczestnictwo w sympozjum, no i na drobne wydatki 5 dniowego sympozjum 10 tys euro.
i pozniej sie wychodzi od takiego z plikiem recept na niepotrzebne leki no coz biznes sie kreci w koncu o kase w tym wszystkim chodzi

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#6612.11.2012, 10:23

masakra!!!! brytyjska służba zdrowia jest jedną z najgorszych w Europie!!!See Translation
21 hours ago · Like · 5
szok a co sie dziwic w uk tylko paracetamol dajaSee Translation
21 hours ago · Like · 4
brytyjscy lekarze w ogóle nie powinny leczyć, nie mają o tym pojecia!!See Translation
19 hours ago · Like · 2
Wracajcie do Polski jesli tak Wam tu zle. A rodzicom chlopca bardzo wspolczuje (*)See Translation
17 hours ago · Like · 1
Zgadzam sie. Podobno w jakims tam rankingu nhs zajelo 12 miejsce, a prawda jest taka, ze lekarze pierwszego kontaktu sa o kant potluc. To samo polozne, opieka kobiety w ciazy wola o pomste!!!See Translation
20 hours ago via mobile · Like · 1
Dziwie sie ,ze nie podali chlopcu magicznej tabletki- PARACETAMOLU.. w tym kraju kazdy chyba moze zostac lekarzem... banda tępakow!!! [*]See Translation
21 hours ago · Like · 1
Nie wiem gdzie i co te matoły studiowały bo napewno nie medycynę i ten ich cudowny lek- Paracetamol !!! Współczuje rodzicom [*]See Translation
21 hours ago · Like · 1
POLSKIE dziecko ,BRYTYJSKI doktor , darowalibyscie takie komentarze , budzą one nienawiść I pogardę .
21 hours ago via mobile · Like · 1
to właśnie służba zdrowia wyszkolona na paracetamolu!! na zajęciach z medycyny się słyszy paracetamol i jeszcze raz paracetamol! szkoda dzieciakaSee Translation
11 hours ago · Like
(...)
12 hours ago via mobile · Like
tragedia idac do lekarza juz wiesz jaki lek otrzymasz.Patafiany, tylko szkoda dziecka. Wyrazy wspolczuciaSee Translation
12 hours ago · Like
Profesjonalne leczenie wiec do Polskiej Kliniki pracujecie wiec macie pieniadze az niedobrze robi sie jak czytam komentarze spanieli w anglii rodzinie skladam wyrazy wspolczucia [*]See Translation
16 hours ago · Like
Obciążyć kosztam pochowku powinni lekarza co zaniedbał See Translation
16 hours ago via mobile · Like
Doktor Paracetamol się pomylił? Przez 5 lat ani razu z dziećmi nie byłem u konowała! Jak coś się dzieje od razu A&E! Polecam wszystkim, tylko tam są lekarze! Reszta partacze!See Translation
17 hours ago · Like
(*)
18 hours ago · Like
(*)
18 hours ago · Like
No bo to pewno znachor był z daleka co to anatomii się uczył na chickenach
Współczuje tej rodzinieSee Translation
18 hours ago via mobile · Like
B li rdzo wspolczuje.zgadzam sie z poprzednikami ze sluzba zdrowia jest na zlym poziomie.calkowicie nie przygotowana do takiej czby migrantow.ale jest to raczej problem systemowy.za duzo pacjentow za malo lekarzy.ja mialam doczynienia z brytyjskimi lekarzami I nie moge powiedziec zeby Im wiedzy brakowalo.tyle ze ciezko sie do nich dostac wiec obslugiwani jestesmy przez pielegniarki itp.A ich wiedza jest slaba. Bardzo wspolczuje rodzinie.mam nadzieje ze nie bedziemy miec takich sytuacji.See Translation
19 hours ago via mobile · Like
Zgadzam sie z tym !!! Na wszystko dostajemy to samo!!!See Translation
20 hours ago · Like
Współczuje rodzica a ci pseudo lekarze z gp to totalna porażka są to osoby po zwykłym kursie podobnym do pielegniarskiego nhs powinien coś zmienić w zasadach zatrudnienia w gpSee Translation
20 hours ago via mobile · Like
wspolczucia dla rodziny [*]See Translation
21 hours ago · Like
:(
21 hours ago via mobile · Like
[*]
21 hours ago · Like
masakra moja córecZka przestała oddychać na 2 minuty i stwierdzili że to nic See Translation
21 hours ago via mobile · Like
no ale ciekawe co mu bylo az sie boje o mojego syna moze znowy jakas zaraza w ukSee Translation
21 hours ago · Like
Az sie plakac chce!!! Niestety tu lekarz pierwszego kontaktu zawsze mowi, ze wirus..duzo pic i paracetamol. Nawet lekarz szpitalny kiedys z nich szydzil. Cos jest dziecku- natychmiast do szpitala dzieciecego :( choc mojemu dziecku i tam nie pomogli jak trzeba !
Wspolczuje rodzinie :(See Translation
21 hours ago via mobile · Like
:(:(:(
21 hours ago via mobile · Like
OMG
21 hours ago · Like
(')
21 hours ago · Like
Skandal!!!!!!!!!!!!!!!!!
21 hours ago · Like
Straszne!Konowały !!!See Translation
22 hours ago · Like
no niestety taka słuzba zdrowia ja lecze dziecko sama bo diagnozy mojego lekarza sa smiechu warte...nawet astme u mojego wykrył...szok współczuje rodzicom bo pewie nie zaznaja ani spokoju ani sprawiedliwosciSee Translation
22 hours ago · Like
Bo tutaj to nie lekarze, na wszystko daja Paracetamol!!! Bardzo wspolczuje Rodzinie...See Translation
22 hours ago · Like
skandal!
22 hours ago · Like
(*)
22 hours ago · Like
Na emito duzo zazdrosnikow jest
15 hours ago via mobile · Like
Kazdy ma prawo do bezplatnej sluzby zdrowia I kazdy kraj powinien to umozliwiac, co jak jestem Spanielem to moje dzieci sa ok a co z nie spanielami,See Translation
15 hours ago via mobile · Like
U mnie nie ma polskiej kliniki , zreszta nie mowie ktora sluzba zdrowia lepszaSee Translation
15 hours ago via mobile · Like
Justices for Lucie , strona na Facebook, ciezko chora dziewczynka zmarla bo pielegniarka stwierdzila ze to nic powaznego I czekala na wizyte w szpitalnej poczekac, sluzba zdrowia jest zla dla wszystkich bez wyjatku

Kwait Emigracji, ludzie sie z nawzwiska i imienia podpissywali pod tymi wpisami.

Ja sie poddaje :/

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#6712.11.2012, 10:24

Aha to powyzej to z fejsika :) z tego samego artykulu.

Amitorybka
11 815 57
Amitorybka 11 815 57
#6812.11.2012, 10:32

Głupie gadanie ... to mogło się zdarzyć wszędzie! Na świecie jest mnóstwo przypadków śmiertelnych gdzie winni są lekarze.

Amitorybka
11 815 57
Amitorybka 11 815 57
#6912.11.2012, 10:32

Głupie gadanie ... to mogło się zdarzyć wszędzie! Na świecie jest mnóstwo przypadków śmiertelnych gdzie winni są lekarze.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#7112.11.2012, 10:35

amitorybka chodz na papaya farm podlejesz mi farme..

Amitorybka
11 815 57
Amitorybka 11 815 57
#7212.11.2012, 10:40

rodak12 wez ty już odbij ode mnie! Nie gram w żadną farmę!

Mazio
10 204 1
Mazio 10 204 1
#7312.11.2012, 11:08

Chłopaki dajcie spokój. Zeszło mu się to trudno. W życiu tak bywa - kiedyś byle Ślimak nie miał jak pisać o takich sprawach, nie trzeba też było się nad nim użalać. A nawet jeśli ja będę tym ślimakiem - po chuj te ewy drzyzgi na moim lubianym portalu?

maly1212
47
#7412.11.2012, 15:47

ci tutejsi lekarze!! kpina!!!!
leczyc sie tutaj nigdy!!!!

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#7512.11.2012, 17:16

italianovero
#65 | Dziś - 09:12

dokladnie!
Wszystkim sie wydaje ze jak na bezczela brytyjscy lekarze dopuszczaja sie tego typu rzeczy, to w kochanej Polszy to nie istnieje. Ale prawda jest taka ze polscy lekarzy tez kreca lody ale nieco subtelniej bo nie maja takich plecow jak brytyjscy. Za to jest zupelnie na odwrot jezeli chodzi o swiatek prawnikow.

poluszka
2 687
poluszka 2 687
#7612.11.2012, 18:39

Bardzo mi przykro z powodu smierci tego chlopca, ale tak naprawde nie wiemy co bylo przyczyna. Znamy tylko wersje rodzicow, ktora czasami jest stronnicza.

Tak w ogole, ja dzisiaj bylam z moim synem u lekarza, bo trzyma go goraczka od czwartku - jakas infekcja. Dostalismy paracetamol i antybiotyk.

maly1212
47
#7712.11.2012, 18:59

paracetamol i antybiotyk.
no wlasnie
tak jak zwykle to bywa he he
ale wcale do smiechu mi nie jest!

poluszka
2 687
poluszka 2 687
#7812.11.2012, 19:04

maly, a polski lekarz myslisz co by przepisal?

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#7912.11.2012, 19:30

to z antybiotykiem tez jest zle?

ago1074
231 1
ago1074 231 1
#8012.11.2012, 22:24

I masz prawdopodobnie rację. Sepsa , jednak to nie choroba , a tylko ogólny zespół objawów( może być taki, jak u tego dzieciaczka- tu lekarz zbagatelizował, prawdopodobnie niewydolność nerek) Sepsa ,to ogólne zakażenie organizmu,( przyczyn może być bardzo wiele) na skutek innej choroby( jakiegoś organu,)Może tak nie po ludzku to napisałam, ale sepsa jest skutkiem obniżenia odporności organizmu, kiedy nasze tzw ,, dobre ,, - naturalne,, bakterie stają się zagrożeniem dla organizmu.To zapewne wykaże sekcja , a dokładnie badania laboratoryjne.Co ważniejsze , drugi maluszek jest też chory, a sepsa NIE JEST ZAKAŹNA- to nie jest choroba, ale następstwo już istniejącego schorzenia.
Ogromne wyrazy współczucia ,dla rodziców.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#8112.11.2012, 22:48

sekcja zwlok wykaze, albo i nie. W mojej okolicy zmarla mloda kobieta, przed wakacjami, miala 34 lata i na nic nie chorowala. Pierwsze podejrzenie, to byl zator, drugie, zawal. Sekcja zwlok nie dala jasnej odpowiedzi. Przynajmniej taka odpowiedz dostala rodzina.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#8213.11.2012, 00:29

ago - sepsa nie jest zakana, ale jeśli jest skutkiem zakażenia jakąś bakterią np. to nietrudno, żeby całe rodzeństwo to miało

poluszka - dlatego m.in. jest zalecenie, żeby iśc do lekarza jak gorączka trzyma powyżej 3 dni, zastanawiam się co w takim wypadku robią wszyscy, którzy pyszczą na GP?

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#8313.11.2012, 02:58

Ruszyły zapisy do poradni. Przyszło 600 osób, kolejka na ulicy

"W Śląskim Centrum Chorób Serca w Zabrzu ruszyły zapisy do poradni kardiologicznej na przyszły rok. Rankiem tłum chętnych był tak wielki, że kolejka kończyła się na pobliskiej ulicy.

Zabrzański ośrodek ma opinię jednego z najlepszych szpitali w Polsce i wśród lekarzy i pacjentów, którzy z ich polecenia tam trafiają. Kontrakt z NFZ pozwala jednak tylko na udzielenie 50-60 tys. porad rocznie. Gdyby każdego chorego już korzystającego z poradni w ŚCChS zapisywać regularnie po każdej wizycie na kolejny termin, chorzy kierowani do szpitala pierwsi raz musieliby czekać na przyjęcie w tamtejszej poradni kardiologicznej nawet po kilka lat.

Dlatego wcześniejszych zapisów na przyszły rok nie było. Ruszyły dopiero dziś. Mimo sześciu okienek w rejestracji rano nie można było włożyć szpilki między czekających. Było ich około 600 i nie mieścili się w poczekalni."

http://www.alert24.pl/alert24/1,848...

... i przestańcie już o tych lekarzach pitolić.

Dobranoc.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#8413.11.2012, 07:20

Esha_, porownan takich robic nie nalezy. To tak, jakbys chcial porownywac mercedesa z maluchem, oba na eM, ale co z tego?

maly1212
47
#8513.11.2012, 10:13

Reanimacja -I puscili go do domu!!!!

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#8713.11.2012, 14:54

poszło do moderacji

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#8813.11.2012, 15:03

dlaczego???

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#8913.11.2012, 15:18

"SAMI PRZYPRAWIAMY SOBIE MORDĘ (...) MORDERCÓW.
(...)
Filmem/zdjęciem (przyp. moje) NIEPRAWDZIWYM, co najwyżej opisującym jakieś pojedyńcze epizody. Tak, były takie przypadki, ale nijak się mają do prawdy przekrojowej. Sa marginesem."

dlatego
i oczywiście dlateo, że nijak sie ma to do tematu

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#9013.11.2012, 15:25

a ja dodam, ze zdjecie jest bardzo drastyczne.

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#9113.11.2012, 15:55

kijevna
#89

Kijewna, że napis jest po polsku, nie znaczy, to że problem dotyczy tylko Polski.

Tak_to_ja
#90
REALISTYCZNE.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#9213.11.2012, 16:02

zwloki ze Smolenska tez ponoc byly realistyczne

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#9313.11.2012, 16:04

fakt.
ale to jednak trochę inna bajka.

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#9413.11.2012, 16:06

moderator wyjaśni dlaczego usynąleś to zdjęcie??
Boisz się, żeby ktoś nie dostał wyrzutów sumienia????

(nie mówię o Kijewnej, bo ona chyba tylko naiwno-liberalna, albo lewacka)

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#9513.11.2012, 16:10

a co cie k*rwa interesuje cudze sumienie?! dal ci ktos prawo do osadzania ludzi? no pytam! kto ci dal takie prawo i kiedy?!

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#9613.11.2012, 16:14

Mnie??

Wkleiłem zdjęcie pokazujące prawdę o dzieciach zamordowanych w łonie matki

Ja wkleiłem zdjęcie, nic nie mówiąc o sumieniu. Nikogo nawet nie próbując oceniać.

To raczej moderator zadbał o sumienie wywalając zdjęcie.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#9713.11.2012, 16:17

pannikt
#94 | Dziś - 16:06
Boisz się, żeby ktoś nie dostał wyrzutów sumienia????

a tu mowa o czym?
wiesz co? rozmowa z toba nie ma najmniejszego sensu, ale na odchodne powiem ci, ze wkoorwia mnie to pospolite dbanie o cudze sumienia. Goowno wam do tego. Pilnuj siebie i swojego sumienia, a od innych wara!

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#9813.11.2012, 16:18

pannanikt - załóż po prostu osobny temat, wiem, że potrafisz
opcjonalnie wydrukuj sobie to zdjęcie z własnym komentarzem o tym, że tego dziecka też żal i idź na pogrzeb chłopca wzruszać sumienia

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#9913.11.2012, 16:19

To samo powiesz o mordercach ludzi urodzonych??

a cytat nie jest podpisem zdjęcia, ale wynikiem dalszej dyskusji.
I zwróć uwagę. Ja niczyjego sumienia nie oceniałem.

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#10013.11.2012, 16:20

kijevna
#98
oj Kijewna, Kijewna.

Donaldinio
270
#10113.11.2012, 16:40

No To Lekarzowi ..Po Dupie Sie Dostanie...Jak Wyjdzie Ze To Z Jego Winy ,Ze Nie Poprawnie Zdiagnozowal Co Mu Bylo..
Wspolczuje Rodzinie...

Donaldinio
270
#10313.11.2012, 22:09

No Tak Co Kraj To Obyczaj...

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#10413.11.2012, 22:11

ubezpieczenie na życie brzmi w tym wypadku jak służba zdrowia...

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#10513.11.2012, 22:40

kekosa, twoj komentarz jest nie na miejscu.

Profil nieaktywny
kekosa
#10614.11.2012, 11:53

#105 ..... tak jak większość komentarzy w tym temacie...

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#10714.11.2012, 12:02

kijevna
#87 | Wczoraj - 14:54
poszło do moderacji

Glasgow
2926
pannikt
#88 | Wczoraj - 15:03
dlaczego???
____________________

Jesteś stary i głupi- i tak nie zrozumiesz.

pannikt
1 994
pannikt 1 994
#10814.11.2012, 13:33

I NAWZAJEM

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#10914.11.2012, 14:35

Aaaa ja sie tak spytam...skad wiecie ze oni nie byli u polskiego lekarza? To do tych co wieszaja psy na brytyjskiej sluzbie zdrowia.
A rodzinie bardzo wspolczuje, nikt nie powinien chowac swojego dziecka :(

vanderval
987
vanderval 987
#11016.11.2012, 13:21

"Aaaa ja sie tak spytam...skad wiecie ze oni nie byli u polskiego lekarza?"

- Gdyby poszli do polskiego lekarza to chłopiec by żył.

Żeby skutecznie i bezpiecznie leczyć się w Królestwie to trzeba mieć gruby portfel i niezłe prywatne ubezpieczenie.

Inaczej pozostaje NHS z lekarzami których nie chciano ani w prywatnych klinikach ani za granicą.
Oczywicie bywają wspaniałe wyjątki, ale lekarz Kevina do nich niestety nie należał.

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#11116.11.2012, 13:48

Vander glabie.

W prywatnych w jukeju robia Ci lekarze, ktorzy nie dali rady na posadach NHS. Portfela grubego nie trzeba miec.

Tak glupiego wpisu nie bylo tu od czasu Behemota.

:|

tori
154 1
tori 154 1
#11216.11.2012, 14:36

Bardzo współczuje rodzicom, jestem matka i mogę sobie wyobrazić jaki to ból:/ ale nie ma znaczenia czy Uk czy Polska, w Polsce lekarze posłami mi na tamten świat oboje rodziców, tutaj jestem od siedmiu lat, urodziłam tu dziecko, jestem bardzo zadowolona z opieki tutaj, mój lekarz, który jest szkotem nigdy nie zapisał mi paracetamolu, a kiedy chorowała moja córka zawsze zajmował się nią starannie i stawiał trafne diagnozy. Tak więc uważam, ze wszystko zależy na jakich lekarzy trafimy.

Donaldinio
270
#11316.11.2012, 15:21

Amoxycylin znany rownierz i Pensylina co w polsce Juz Nia sie nie leczy Kope Lat..

vanderval
987
vanderval 987
#11416.11.2012, 15:46

bus_37
#111 | Dziś - 13:48

To że czegoś nie ogarniasz mentalnie nie oznacza że jest to głupie, a potwierdza tylko to że jesteś prymitywnym półanalfabetą mającym kłopoty z abstrakcyjnym myśleniem.

Więc daruj sobie proszę wycieczki pod moim adresem, bo jesteś na to zwyczajnie za głupi.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#11516.11.2012, 16:12

Donaldinio
#113 | Dziś - 15:21

Amoxycylin znany rownierz i Pensylina co w polsce Juz Nia sie nie leczy Kope Lat..

a wiesz dlaczego?

poluszka
2 687
poluszka 2 687
#11616.11.2012, 16:13

Amoxycylina to nic innego jak polski duomox

Donaldinio
270
#11716.11.2012, 17:11

A Skad Mam Wiedziec Co Ja Farmacelta Jakis Czy Co

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#11816.11.2012, 17:18

to jak nie wiesz to nie pisz

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#11916.11.2012, 18:10

vanderval
#114 | Dziś - 15:46

bus_37
#111 | Dziś - 13:48

To że czegoś nie ogarniasz mentalnie nie oznacza że jest to głupie, a potwierdza tylko to że jesteś prymitywnym półanalfabetą mającym kłopoty z abstrakcyjnym myśleniem.

Więc daruj sobie proszę wycieczki pod moim adresem, bo jesteś na to zwyczajnie za głupi.

Jak juz zarzyjesz syrop i pigulke daj znac, moze wtedy odepna ci pasy bezp.

To ze sobie cos tam pod nosem smarkasz nie zanczy ze tak jest. Musi Ci byc ciezko z twoim schorzeniem ale coz.

Przestan rowniez siac panike, bo panika jest gorsza od faszyzmu, a nie daj boze zaprosze cie na konfrontacje i wtedy zas puscisz kleksa.

Nie pzdr,

Zanim otworzysz jadaczke, wysil sie najakiekolwiek potwirdzenie twoich rewelacji, chetnie sie w weekend posmiejemy z w/w przez ciebie nieudacznikami z NHS.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#12016.11.2012, 18:29

Donaldinio
#113 | Dziś - 15:21
Amoxycylin znany rownierz i Pensylina co w polsce Juz Nia sie nie leczy Kope Lat..

a co to takiego "Pensylina"?
Na wypadek, gdyby jednak chodzilo Ci o penicyline, to Cie zawiode, bo ma szerokie spektrum dzialania i te najsilniejsze antybiotyki, to nic innego, jak penicylina.
Podepre sie nawet Wiki: Penicyliny, antybiotyki penicylinowe – szeroko stosowana grupa bakteriobójczych antybiotyków; najstarsza grupa antybiotyków β-laktamowych.

Donaldinio
270
#12116.11.2012, 18:30

Kijevna Niebadz Specjalistka ... Jak Ty Wiesz To Napisz
Uswiadom Mnie Jak Ja Niewiem.

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#12216.11.2012, 18:34

przeczytaj wpis powyzej, jeden z wielu zreszta

Donaldinio
270
#12316.11.2012, 18:37

Dla Czego Sie Nie Leczy ...Odpowiedz Kijevna...
Bo Zadalas Mi Pytanie ..
A Tak To Ja Wiwm Ze Amoxicillin To Antybiotyk Z grupy Penicilliny I ze Zabija Bakterie tego mi nie musisz uswiadamiac,mi chodzi dlaczego w pl wycofali Penicilline

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#12416.11.2012, 18:46

ale kto Ci powiedzial, ze wycofali?

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#12516.11.2012, 18:47
Donaldinio
270
#12616.11.2012, 21:36

Penicilina zostala wycofana ze wzgledu na to ze za duzo ludzi bylo na nia uczulonych..w polsce
Dlatego czasem jak idziesz do lekarza to sie pytaja tu w uk czy jestes uczulony na penicyline..jak nie to daja ,

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#12716.11.2012, 21:50

a w Polsce to nie pytaja? w ostatnie wakacje bralam antybiotyk. Czemu lekarz mnie zapytal? z rozpedu? zapomnial?

Donaldinio
270
#12816.11.2012, 22:15

no w pl tez pytaja,:)

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#12916.11.2012, 22:17

ale dlaczego, skoro rzekomo penicyliny juz nie daja? I tak zapytam, od kiedy jej nie stosuja?

Donaldinio
270
#13016.11.2012, 22:21

no nie stosuja ,wiem ale jest inny antybiotyk zapewne w zastapieniu tego antybiotyku

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#13116.11.2012, 22:35

ale przeciez penicylina, to cala grupa antybiotykow.
Kiedy ja wycofali? i dlaczego?

Amitorybka
11 815 57
Amitorybka 11 815 57
#13216.11.2012, 22:37

Bzdura ... gdzie niby penicyliny nie stosują?

Donaldinio
270
#13316.11.2012, 22:43

Kobitki Albo Mnie Zle Po Informowali...Znajomi Ja Im Dam..
Dzieki Za Info

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#13417.11.2012, 10:04

Donaldinio, podejrzewam ze brales penicyline i nawet o tym nie wiedziales :)
to tak jak z paracetamolem. Kiedys go sprzedawali pod ta wlasnie nazwa, w Polsce, potem "przepadl", byl tylko Panadol, potem dolaczyl Apap. Ale to nadal byl paracetamol, tylko ze pod inna nazwa, handlowa :)

Profil nieaktywny
pryncypal
#13517.11.2012, 15:28

moja pani dostala tutaj te pencyline w tabletkach ,na kolejnej wizycie lekarz kazal jej nie brac ,zapisal co innego ,jak moze byc dobrze skoro lekarz lekarza podwaza ,tutaj .

Tak_to_ja
13 135
Tak_to_ja 13 135
#13617.11.2012, 21:23

lewarek, ja na ogol dostaje po dwa antybiotyki, bo jeden sobie nie radzi. Albo zle dobrany, albo bakteria odporna. Zadna nowosc. W Polsce zreszta tez tak bylo. A jaka bylam szczesliwa, jak na dwoch sie konczylo!

Profil nieaktywny
Yamato
#13719.11.2012, 08:01

Ulubiona piosenka Kevina którą również często śpiewał...

Pogrzeb w piątek 23 listopada w Gdańsku.

Profil nieaktywny
Yamato
#13819.11.2012, 21:35

Szanowni Państwo,

Serdecznie dziękujemy Wszystkim , którzy łaczą się z naszą rodziną w żałobie po śmierci Kevina. Dziękujemy za okazane nam serce, przesłane kondolencje, a szczególnie za pomoc w sfinansowaniu transportu zwłok naszego syna do Polski.

Dziękujemy serdecznie Księdzu Proboszczowi Janowi Świętek z Parafii Polskiej w Newcastle za wsparcie i okazywaną pomoc.

Do pomocy przyłączyło się spontanicznie wiele organizacji, portale, firmy oraz ludzie dobrej woli, którym za pośrednictwem Oragnizacji Challenger chcemy z całego serca podziękować.

Dziękujemy Organizacji ICOS, portalom Polnews oraz Polska Chata, Magazynowi 2B, Pani Monice Bledziewskiej która zorganizowała zbiórkę w Polskiej Szkole w Newcastle, parafianom z Parafii Polskiej Newcastle, polskim sklepom Małgosia, Groszek , Lusia, Polskiej Masarni oraz redakcji Twojsukces.uk.

Ponadto dziękujemy Konsulowi i pracownikom Konsulatu w Manchester oraz wszystkim innym ludziom wielkiego serca, których nawet nie jesteśmy w stanie tu wymienić. Dziękujemy również anonimowym darczyńcom, którzy wspomagają nas w tak trudnym okresie.

Więcej…

Msza Pożegnalna
poniedziałek, 19 listopada 2012 21:35

Donaldinio
270
#13919.11.2012, 21:37