Do góry

Obowiązkowe zatrudnianie Brytyjczyków?

Zatrudnianie Brytyjczyków, nawet bez kwalifikacji, w miejsce imigrantów, którzy je mają jest patriotycznym obowiązkiem - uważa minister Matthew Harper.

Konserwatywny polityk uważa, że właściciele firm w Wielkiej Brytanii powinni inwestować w rozwój kadr wywodzących się z miejscowej młodzieży zamiast szukać “łatwych zysków” i zamiast mających lepsze kwalifikacje cudzoziemców zatrudniać niedoświadczonych brytyjskich absolwentów, podaje The Telegraph.

Zdaniem ministra inwestycja w przygotowanie takich osób do zawodu jest patriotycznym obowiązkiem tak brytyjskich firm, jak i rządu. Ten ostatni powinien także pomóc przedsiębiorcom w takich wysiłkach. Tak dla brytyjskich firm, jak i rządu jest to kwestia wzięcia na siebie odpowiedzialności społecznej.

Źródło: Peter Dominiczak, Hiring UK workers ‘more important’ than profit, Matthew Hancock indicates, telegraph.co.uk.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 30

sniper00
594
sniper00 594
#131.07.2013, 17:06

niby konserwatysta, a gada jak typowy socjalista... myślę że mechanizmy wolnorynkowe najlepiej weryfikują, jaka kadra pracownicza jest najlepsza w danym przedsiębiorstwie, a nie uczucia pseudo-patriotyczne...

poprostuMarian
207
#231.07.2013, 18:52

ale facio pojechal po bandzie...
ciekawe czy gostek wie ze 15% tej mlodziezy tak naprawde nie potrafi czytac... chociaz z pisaniem jest nieco lepiej...
i mam tu na mysli tubylcow...

kris3940
489
kris3940 489
#331.07.2013, 18:57

Po pierwsze mówi nie tylko jak socjalista, tego typu gadka ociera się o inny pokrewny kierunek ideologiczny.

Łączy też patriotyzm z rasizmem. A mówi tak bo całkiem niedaleko są nowe wybory, a nastroje chyba znacie.

Po drugie, smutno to mówić, ale wygląda że sam jest przykładem osoby o niewłaściwych kwalifikacjach na tym stanowisku, skoro nie potrafi zrozumieć, co oznacza taka wypowiedź w Europie, no chyba że Europę mają już całkiem gdzieś, a to balon próbny, przez powrotem izolacjonizmu.

Co ciekawe u nas we firmie przjeli się tą gadką i zatrudniają Szkotów, i to całkiem sporo po kilku w tygodniu, bo średnio popracują 2-3 godziny i ... gdzieś znikają. Za kilka dni znowu będą rozglądać sie za Polakami.

zartowalem
24 300 48
zartowalem 24 300 48
#431.07.2013, 19:43

Taaaa. Co jakis czas sie firmy orientuja na zatrudnianie szkotow. Szybko jednak ksiegowa weryfikuje te zapedy :).

zartowalem
24 300 48
zartowalem 24 300 48
#531.07.2013, 19:43

Tak wiec - olac goscia :)

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#631.07.2013, 21:18

tylko jak tych lokalnych zagonic do pracy, skoro boja sie jej jak swieconej wody?
Pracowalem kiedys w przetworni krewetek i manager musial sciagac ludzi ze slowacji, bo nie mogl znalezc nikogo, kto chcialby tam pracowac ( w sumie to sie nie dziwie, bo smrod byl jak z cyganskiego domu ;)

Zbyszek
372
Zbyszek 372
#801.08.2013, 11:54

a w mojej firmie skończyły się overtime a czas tych nadgodzin wypełniają ludźmi z agencji czyli koniec z pracą po 12h i zarobkami żeby w Polsce dom postawić :D

yac.
3 302
yac. 3 302
#901.08.2013, 12:47

Juz to widze:
mlody brytyjczyk np: w banku, nie ma wykrztalecenia, ledwo czyta, troche pisze w english ale z przyczyn patriotycznych zarzadza milionami.
Lub tez:
mloda brytyjka wie gdzie i jak kupic paracetamol, wiec w mysl idei patriotycznych zostaje chirurgiem plastycznym. Juz widze jak operuje pancjenta...

Wystarczajaco duzo jest dramatow w tej brytanii a ten Harper jest widocznie jednym z nich.
Nie ma co pchac ludzi w kolejne.

MaxFrost
Dunfermline
2 677 63
#1001.08.2013, 18:10

hahaha!

Profil nieaktywny
pryncypal
#1101.08.2013, 18:26

kiedys o tym pisalem ,ale oczywiscie nikt nie wierzyl ze tak jest .

Profil nieaktywny
pryncypal
#1201.08.2013, 18:31

@9 przygotuj sie ze tak bedzie ,beda swoich zar=trodniac ,a nas sie pozbywac ,kto jest troche myslacy to to widzi ,ale na tym portalu sa same asy ,wiec nie widza .,w firmie ktorej robie ,zaden obcokrajowiec nie ma szans na prace i jest to od 6 lat ,ja mialem na tyle szczescia ze bylem ostatnim obcym przyjetym ,obecnie widac jak kogos przyjma to swoj ,w ciagu tygodnia przyjeli 4 .

mazitomasz1
77
#1301.08.2013, 18:43

po pierwsze takie gadanie to jawna dyskryminacja po drugie my tu nikomu pracy nie zabieramy I nie pracujemy to za pol stawki tak jak oni sobie mysla a po trzecie angole sa leniwi I wola brac benefit niz isc do roboty narobia sobie dzieci I im to pasuje.

Profil nieaktywny
pryncypal
#1501.08.2013, 19:40

@13 brak argumentow ,wiec klikasz nie lubie ,ha ha ha ,ale niestety taka jest prawda .

mazitomasz1
77
#1601.08.2013, 19:43

sluchaj chlopczyku nie idz ta droga dla mnie jest do dyskryminacja. angol nie pojdzie do pracy bo ma wiecej kasy z benefitow I dom za free. pracuje w jednej firmie juz 7 lat I angole przychodza I odchodza zwlasza przed swietami aby zarobic na prezenty albo tylko dlatego ze job center ich wyslalo I nie mogli odmowic bo zabrali by im benefit. pracodawcy maja swoj rozum nie wezna niewykwalifiokowanego angola nie roba tylko wola imigrantow bo maja lepsza etyke pracy sa, jestesmy bardziej dokadni bardziej wydajnii. I nie obrazaj mnie polaczku jeden ty. jestes w anglii 2 tygodnie I myslisze ze juz wszystkie rozumy pozjadales!!!

Profil nieaktywny
pryncypal
#1701.08.2013, 19:52

znasz takie powiedzenie UDERZ W STOL TO NOZYCE SIE ODEZWA ,milego wieczoru zycze .

Profil nieaktywny
weeges
#1801.08.2013, 20:46

moj komentarz zostal usuniety a szkoda, bo wiele wnosil do tematu...

podobna wypowiedz do mojej napisal yac.

kris3940
489
kris3940 489
#1901.08.2013, 21:56

hm, dowcip w tym że ludziska do Sądu tak szybko nie polecą, bo na Sąd pracy trzeba będzie kasy, przynajmniej na południe od linii Dumfier- Newcastle, i to sporej kasy, prawica powoli zminia Uk w wewnętrzną kolonię, jeśli ktoś chce tu zostać, powinien głosować na oddzielenie Szkocji od Uk, czemu ja sam jestem przeciwny.

Właśnie się dowiedziałem co to jest paranoja.

MaxFrost
Dunfermline
2 677 63
#2001.08.2013, 22:07

hahahaha @moderator tym razem

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2102.08.2013, 08:50

Stirlitz
#6 | 31.07.13, 21:18
bo popsuli im emigranci zarobki w takich miejscach swoja sluzalczoscia. Moja przyjaciolka ktora jest z Aberdeen mowi, ze jeszcze 10-15 lat temu praca w "fisherni " byla jednym z bardziej oplacanych zawodow i ludzie, tubylcy chcieli isc do takiej pracy. Dzis kto ci chce isc do takiej pracy za minimum?

kris3940
489
kris3940 489
#2202.08.2013, 09:12

Do #21

Prawda, właśnie się dowiedziałem że 10-ć lat temu w mojej firmie na produkcji płacono 15-ście funtów, obecnie minimalną.

Nie mają prawa nas kochać.

Dariusz2007
242
#2302.08.2013, 17:38

Nie ma co dywagowac,kto ma racje a kto nie.Dzis jest dzis, I nalezy sie zastanowic sie jak glosowac w nastepnych wyborach i na kogo?.
Jak by nie liczyc to mamy te ponad million glosow, niby to nie malo i nie duzo.
Ale ja by tak sie dogadac miedzy name ziomalami / nie wierze osobiscie w cud :) / to stanowimy znaczna grupe - mniejszosc etniczna , i przy takim cudzie , wszystko jest mozliwe.
Uwazam,ze chociaz tutaj za granica powinnismy raz na cztery lata byc zjednoczeni i brac czynny udzial w zyciu gospodarczym i politycznym Wielkiej Brytanii, ktora nas przygarnela i dala szanse rozwoju i normalnego zycia.A nie tylko pracowac i placic podatki.
W grupie sila.....:)

Profil nieaktywny
pryncypal
#2402.08.2013, 17:48

ale sie usmialem ,Dariusz ty chyba nie wiesz co piszesz ,Polacy i zjednoczenie i to tutaj ,ha ha a ,gdzie kazdy patrzy zeby drugiego wypierdolic z kasy itp .

RaffiCevez
175
#2502.08.2013, 17:49

hehe...mowa trawa :)
Tyle w młodym brytyjskim pokoleniu patriotyzmu, co w mrówce ze słonia.
Ostatnio w kantynie znów nieśmiało powrócił temat "odbierania" pracy szkockim chłopcom, bo 3 Polaków dostało pracę. Pytam jednego; dlaczego tak się stało ? Czy boss wybrał akurat 3 Polów z pośród dziesięciu kandydatów, gdzie siedmiu było Szkotów ??? Nie ! - odpowiadam - Poprostu nie pojawiali się już od dłuższego czasu w potrzebie, więc wyjścia nie miał. Jako manager jest odpowiedzialny za kondycję firmy i tu się zaciera granica tego, co by chciał, a co musi. I pytam jeszcze - gdzie są wasi chłopcy ? Czemu nie walili w drzwi, za którymi ramiona bossa byłyby dla nich rozpostarte ?....cisza...cisza. Więc odpowiadam - Są na Unionce z kapelusikiem, bawiący się ukratkiem iPhonami, lub szlifują bruk od pubu do pubu chwaląc w niebiosa, jakie to życie piękne.

Dariusz2007
242
#2602.08.2013, 18:17

lewarek, masz racje ,przekonalem sie o tym dzisiaj, dalem gosciowi prace dwa tygodnie temu i wyjebal mnie , robi katem z innym naszym rodakiem ktory wyjebal mojego kontrachenta u naszego wspolnego klienta.
Jest tu rok i nie mial ani na karte do telefonu ani na fajki, dzis po dwoch tygodniach ma na wszystko :).
Wracajac do tematu lewarek, to ta sytuacja wcale mnie nie zraza, bo to sa jednostki a nie setki tysiecy.
Znam bardzo wiele rodzin i w ogole rodakow , co sobie tu swietnie radza, szanuje ich i mysle ze oni mnie z tytulu swiadczonych uslug , maja i daja innym zarobic.
W kazdej spolecznosci trafi sie negatyw , nie ma idealu i mysle ze nie mozna wszystkich brac jedna miara.
Gosc ktorego zadtrudnilem/od dzisiaj w czasie przeszlym byl 19 lat we Wloszech/ , przyjechal tu i co z tego.
Patrzac za twoja opinia , powinienem nie dac muz mozliwosci pracy z urzedu.Nie zgadzam sie , i wiem ze czas pokaze swoje.
Jestem dalej optymista :), i wiem ze pracujac wspolnie na taki cud , mozna to osiagnac przy glosowaniu.
Mnie osobiscie to nie pasuje , jezeli chodzi o prace na rzecz tak szczytnych celow czyli m.innymi zjednoczenia polonii celem prezentacji sily wyborczej w UK,wole swoja prace :)).Ale jakby takie dzialania sie pojawily to jestem za :))

kris3940
489
kris3940 489
#2702.08.2013, 20:38

Przepraszam, ale zdaje się że my tu nie dyskutujemy, który polak wydoił innego, tylko o tym że brytole hurtem chcą wydoić wszyskich imigrantów.

Pzykro mi że ktoś Wam zrobił szkody, mnie moze też, ale swoje życie od ośmiu lat związałem ze Szkocją i raptem słyszę stary slogan murzyn ( tym razem biały ) zrobił swoje, murzyn moze odejść. I stan ten narasta, zniecierpliwieni brytolskiego rządu też, tyle straszenia, a te wszystki imigranty nadal siedzą w UK, możecie być pewni że nastąpi eskalacja najpier gadki, potem działań, własnie inny geniusz powiedział że należy przyjmować imigrantów wyłącznie z krajów w których dochód na osobę nie jest niższy niż 75% brytolskiego.
W ostateczności jak nie posłuchamy to się wyśle nas statkami, przecież już to ćwiczyli.

prophet
677
prophet 677
#2804.08.2013, 09:50

Tego typu pseudo projekty, śmierdzą mi Ustawami Norymberskimi w III Rzeszy, tuz przed wybuchem II wojny światowej, rozdziały poświęcone emigrantom, tudzież hasła typu:Niemcy kupują tylko w niemieckich sklepach.Oj,oj.ten Pan chyba powinien udać się na wakacje gdyż słonce mu resztki oleju w główce wyniszcza.

Profil nieaktywny
pryncypal
#2904.08.2013, 16:56

Pamietam dawno temu pisalem ze wlasnie tak jest a wy Lemingi swoje .

Profil nieaktywny
pryncypal
#3004.08.2013, 16:57