Do góry

Złodzieje-milionerzy z Glasgow

Jak odkryli reporterzy telewizji BBC Scotland za więcej niż połową kradzieży sklepowych w Wielkiej Brytanii stoją zorganizowane gangi - pisze BBC.

Największa grupa zajmująca się okradaniem sklepów ma związek z najsłynniejszą szkocką rodziną, znaną ze swoich działań przestępczych, które mogły jej przynieść w ostatnich latach kwoty liczone w milionach funtów.

Zobacz fragment reportażu: "The Millionaire Thieves"

Kradzieże sklepowe zwiększyły się w ostatnich latach o 20%. Sprzedawcy w Wielkiej Brytanii łącznie ponieśli w zeszłym roku straty w wysokości 5 miliardów funtów.

Szkockie ministerstwo sprawiedliwości oświadczyło, że walka z tym procederem jest wśród najważniejszych priorytetów. Jednak reporterzy BBC zwracają uwagę, że w czasie, gdy przestępczość w Szkocji spadła do rekordowo niskiego od 30 lat poziomu, kradzieże sklepowe nadal rosną i stoją na najwyższym poziomie od 10 lat.

Śledztwo reporterów odkryło, że połowa kradzieży, które mają obecnie miejsce, to dzieło profesjonalnych złodziei, kradnących na zlecenie gangów, zaangażowanych także w poważniejszą przestępczość. Najniebezpieczniejszy jest glasgowiański zespół złodziei McGovern, który skupia aż 150 członków.

W zeszłym roku, minister sprawiedliwości Kenny McAskill, publicznie ogłosił wsparcie dla prezesów sądów okręgowych w nakładaniu surowych wyroków na gangi. Jednak tego samego miesiąca dwaj członkowie gangu McGovern zostali ukarani grzywną w wysokości 750 funtów. Sposób, w jaki wymiar sprawiedliwości rozprawia się ze zorganizowaną przestępczością pozostawia wiele do życzenia.

W odpowiedzi na pytania reporterów rząd szkocki przyznał, że walka z kradzieżami sklepowymi jest nadal priorytetem, jednak kwestia wymierzania kar należy do sądów i nie jest w gestii ministerstwa ingerowanie w ten proces.

"Jesteśmy zdeterminowani do walki z każdą przestępczością, zanotowany poziom przestępczości jest w tej chwili na rekordowo niskim poziomie w Szkocji" – czytamy w oświadczeniu ministerstwa.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 87

Profil nieaktywny
danzig
#111.01.2010, 11:49

jak to powiadać sie zwykło:"żadna praca nie hańbi", jeste miejsce dla dziwek na tym swiecie wiec niech bedzie też i dla złodzieji, peace and love!!!!!

Profil nieaktywny
danzig
#211.01.2010, 11:52

proponuje ministerstwu, nakazac zatrudniac tylko polaków na stanowiskach ,ochrony sklepów i supermarketów i wypłacać kazdorazowo 50funtów za przyłapanie złodzieja na gorącym uczynku. czujecie 50f cóz za bodziec i cóz za determinacja ,jakie skutki??????:D:D

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#311.01.2010, 11:58

mop w dupie w drodze do domu, nie wiesz z czym zadzierasz, w przedswiatecznym ferworze na govanie tato z corka chcial poderznac gardlo kierowcy bo sie nie ztarzymal odpowiedno na przystanku...

... tutaj trzeba napalmu.

Profil nieaktywny
danzig
#411.01.2010, 12:02

POWIODOSZ???:):):):) wiesz ,skrycie to tez opcjuje za takimi rozwiązaniami, ale wiadomo zaraz jakis mieciak alias papla zaczną sie sadzic......

Profil nieaktywny
danzig
#511.01.2010, 12:03

coś w tej nucie?????;)

Profil nieaktywny
naa
#611.01.2010, 12:40

do #3
...mam pytranie czy masz dzieci?,!.. jak nie to nie rob, zrobisz wielka przysluge spoleczenstwu nie przenoszac tej choroby(chorob) na nastepne pokolenia...

ErgSamowzbudnik
243
#711.01.2010, 15:11

Reporterzy BBC Scotland odkryli jedynie wierzchołek góry lodowej.
W rzeczywistości gangi okradające sklepy są bowiem sterowane z Polski, która jest matecznikiem ogólnoświatowego plugastwa. To polscy bossowie, siedząc w wygodnych, skradzionych w Glasgow i przywiezionych na furmance do Polski skórzanych fotelach, pogryzając na zmianę grillowane łabędzie bądź mewie (?) udko i zapijając je szklanicą 100% pure alkoholu, wydają polecenia Bogu ducha winnym szkockim niewiniątkom, za każdym razem grożąc im przy tym nożem, bo noszenie noży jest przecież częścią polskiej mentalności.

Profil nieaktywny
naa
#811.01.2010, 15:14

... alleluja i do przodu, aby do pirszego...

ErgSamowzbudnik
243
#911.01.2010, 15:23

Wielka Brytania jest już zresztą w całości opanowana przez polską mafię, która oprócz kradzieży i rozbojów nie pogardza również zabójstwami na zlecenie, prostytucją, wyłudzaniem benefitów i mieszkań socjalnych oraz zabieraniem pracy Szkotom sprzed nosa. Ostatnio sprowadziła nawet ciężką zimę, jaką pamiętają jedynie najstarsi bywalcy tutejszych pubów.

Ray
1 370
Ray 1 370
#1011.01.2010, 17:39

#5
danzing,
You're a smart guy and you mean well, exposing the polish establishment and so forth.

Do not put a bad name to your decent cause just because by showing off your childlish excitement derived from the oppresive army of the establishment who coinsidently is also behind Poland's demise.

Profil nieaktywny
danzig
#1111.01.2010, 17:47

OKAY, i just love r. wagner thats it.........:)

Ray
1 370
Ray 1 370
#1211.01.2010, 17:50

#5
danzing,
You're a smart guy and you mean well, exposing the polish establishment and so forth.

Do not put a bad name to your decent cause; because, by showing off your childlish excitement derived from the oppresive army of the establishment who coinsidently is also behind Poland's demise, you put off those who might be willing to help you.

Sorry, I lost the train of thought

Profil nieaktywny
danzig
#1311.01.2010, 17:57

you mean u.s.?????

Ray
1 370
Ray 1 370
#1411.01.2010, 18:53

Yeah, not else!

The illuminati-saturated USA and Vatican

Ray
1 370
Ray 1 370
#1511.01.2010, 20:16
Ray
1 370
Ray 1 370
#1611.01.2010, 20:17
Ray
1 370
Ray 1 370
#1711.01.2010, 20:17
Ray
1 370
Ray 1 370
#1811.01.2010, 20:18
Ray
1 370
Ray 1 370
#1911.01.2010, 20:19

Please pay close attention to the excerpt: 7:25 onwards!

Ray
1 370
Ray 1 370
#2011.01.2010, 20:21
urko
19 404 56
urko 19 404 56
#2111.01.2010, 20:43

Prawda czasu - prawda ekranu ;o)

Ray
1 370
Ray 1 370
#2211.01.2010, 21:05
syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#2312.01.2010, 06:40

W Polsce nam brakuje partii o najprostszym programie...

Kiedys Pilsudski zagadniety, jaki program partii preferuje, odparl:

"najprostszy, Panie hrabio.
Bic kurwy i zlodziei."

Profil nieaktywny
danzig
#2512.01.2010, 10:35

świński a kogo teraz widziałbys w roli marszałka????:)

Profil nieaktywny
danzig
#2612.01.2010, 10:49

quite intersting about solidarnoś(words of truth)Ray, I've never took deep focus on _"solidarność"-just heard this kind of speculation about Wałęsa. After watching this, its seems to be more logical and possible.

Ray
1 370
Ray 1 370
#2712.01.2010, 12:07
Ray
1 370
Ray 1 370
#2812.01.2010, 12:08
Ray
1 370
Ray 1 370
#2912.01.2010, 12:09
Ray
1 370
Ray 1 370
#3012.01.2010, 12:09
Ray
1 370
Ray 1 370
#3112.01.2010, 12:13
Ray
1 370
Ray 1 370
#3212.01.2010, 12:14
Ray
1 370
Ray 1 370
#3312.01.2010, 12:15
Ray
1 370
Ray 1 370
#3412.01.2010, 12:16
Ray
1 370
Ray 1 370
#3512.01.2010, 12:17
Ray
1 370
Ray 1 370
#3612.01.2010, 12:34

SORRY, HERE'S THE MISSING BIT:

Profil nieaktywny
Użytkownik
#3712.01.2010, 21:17

Kiedys Pilsudski zagadniety, jaki program partii preferuje, odparl:

"najprostszy, Panie hrabio.
Bic kurwy i zlodziei."
_____________________________________________________

Charming political agenda;D

Profil nieaktywny
Użytkownik
#3812.01.2010, 21:17

Od siebie bym dodał jeszcze pedofili...

Ray
1 370
Ray 1 370
#3913.01.2010, 01:48

Contrary to our wishful debate,
I dare present quite a clip showing what
Poland has actually contributed to
the world's affairs, pertaing to "dismantling" the Soviet Block:

Ray
1 370
Ray 1 370
#4013.01.2010, 01:49
Ray
1 370
Ray 1 370
#4113.01.2010, 01:50
Ray
1 370
Ray 1 370
#4213.01.2010, 02:16

Truely it is virtually impossible to point out who, of the Unholy Trinity (Jaruzelski, Walesa, Michnik), has been most destructive to the fabric of Polish nation.
The following are clips of this nature:

Ray
1 370
Ray 1 370
#4313.01.2010, 02:17
Ray
1 370
Ray 1 370
#4413.01.2010, 02:20
Alternatywa_PL
491
#4513.01.2010, 02:26

Odnosnie #26
Nowy "marszalek" nie musi byc wojskowym, watpie zreszta aby z tego srodowiska sie pojawil. Nasze wojsko nie ma prestizu, ani tym bardziej ludzi honoru. To wszystko jest postkomuna.
Problem jednakze nie polega na tym ze nie mamy "marszalka", tylko na tym ze nie mamy ludzi którzy by za tym "marszalkiem" w ogien poszli. Nie widze sprzeciwu aby usunac wszytkich rozpalcelowników i postkomunistów (polskie elity) odpowiedzialnych za 1989. Ale który z was to zrobi?
W pojedynke walczyc sie nie da, bo mozna zginac zanim sie czlowiek obejrzy za siebie i na dodatek wladza nazwie go terrorysta, bandyta, albo anarchista.
Polska po 1939 roku miala ciezki los, najpierw okupacja nazistów, po 1945 komunistów, a teraz po 1989 rzydów.
W takiej sytuacji jak jest mozliwy zryw patriotyczny skoro ludnosc spi, zaangarzowana w krwiozerczy kapitalizm?

Ray
1 370
Ray 1 370
#4613.01.2010, 03:09

First of all - shake them well 'till they wake up!
People are deep in a misinformation daze. Let them sniff the proverbial coffee. Have a jug of a strong one ready at all times in case someone needs it.

Once eyes and ears open, raise their awarness and help them develop the big picture of the world by disabusing their minds of the horrific deception prevalent.

Don't fall into the trap of being puffed-up and arrogant, we should rather offer a brand-new paradigm to people, not the charismatic ourselves who may easily cave in under trials.

And remember: do good to the whole world, not just to the group of people that speaks your language. Earth is one organism and you cannot fight infectious deception, leaving out other parts.

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#4713.01.2010, 03:47

ja nie wiem jak wy, ale po powrocie do Polski zamirzam zrobic tam porzadek :)

Pomozecie?

Ray
1 370
Ray 1 370
#4813.01.2010, 09:36

swinski gryps,
I'll drop you a few lines in private

Regards

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4913.01.2010, 14:42

powodzenia świński:)

Alternatywa_PL
491
#5013.01.2010, 17:28

powodzenia świński:)
Mam nadzieje ze dobrze teraz placa w Polsce za sprzatanie parkingu albo wywóz smieci.

Profil nieaktywny
danzig
#5113.01.2010, 17:36

Alternatywa Polska
#50 | Dziś - 17:28

powodzenia świński:)
Mam nadzieje ze dobrze teraz placa w Polsce za sprzatanie parkingu albo wywóz smieci.
Nigdy nie bedzie dobrych płac ,skoro ludzie myśla o swoim kraju w kategoriach jak powyżej!!!!!;)

Profil nieaktywny
danzig
#5213.01.2010, 17:39

to pragnienie warunków idealnej konsumpcji i listy życzeń przy jaknajmniejszej świadomości własnego wkładu w przyszłośc kraju to najwieksza patologia narodu polskiego........

Alternatywa_PL
491
#5313.01.2010, 20:37

Czyli generalnie inaczej mówiac nikt nie bedzie nadstawial doopy aby calemu spoleczenstwu polskiemu sie dobrze zylo. A zatem skurwysynstwo "polskich elit" jak bylo w Polsce tak bedzie. Amen

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#5413.01.2010, 22:06

nie trzeba nadstawiac dupy. No chyba ze ktos lubi takie pedalskie igraszki.
Osobiscie jestem zwolennikiem pracy organicznej. Tej u podstaw.
Cymbalow z wiejskiej nie zmienie.
Ale mojego sasiada - z czasem - czemu nie.
Jesli kazdy dookola siebie moze choc troszeczke sprawic aby ktos w jego otoczeniu byl lepszym czlowiekiem, to powinien to zrobic.
To troche jak mala iskierka, z ktorej moze byc duzy ogien.

Zamiast wiec gadac, ze ma byc zle, bo tak twierdzi Gazeta Wyborcza, wole porozmawiac z bliskimi o tym, co dobre. Pokrzepic kogos, kto podupada na duchu, naganic cos, co zlego zauwaze, powiedziec dziekuje i przepraszam.
Do wielkich zmian w kraju nie trzeba gilotyn, karabinow ani lancuchow.
Czasem drobne rzeczy moga przyniesc wielkie zmiany.

Najlepszego.

macau
854
macau 854
#5513.01.2010, 22:29

nie bardzo wiem o czym ta dyskusja, ale dodam cos od siebie...
jestesmy dosc prymitywnym spoleczenstwem i srednio nadajemy sie do demokracji..najlepiej zwalac na tych z wiejskiej

Ray
1 370
Ray 1 370
#5613.01.2010, 23:37

#55
nie bardzo wiem o czym ta dyskusja

Myself I'm not quite sure where you take your smart pills from; it's time you revised the prescription.

Ray
1 370
Ray 1 370
#5714.01.2010, 07:52
syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#5814.01.2010, 08:18

Lili *
#55 | Wczoraj - 22:29

nie bardzo wiem o czym ta dyskusja,
Ani troche mnie nie zaskoczyles...

ale dodam cos od siebie...
Zwazywszy pierwsza czesc zdania - swietny pomysl!

jestesmy dosc prymitywnym spoleczenstwem
Nie badz az tak okrutny dla swej rodziny

ErgSamowzbudnik
243
#5914.01.2010, 14:01

Niniejszym chciałbym wyrazić najszczersze uznanie dla polskiej "klasy" politycznej, która w kilkanaście lat zawłaszczyła cały kraj, pasożytuje na nim skolko ugodno oraz zlikwidowała wszelkie demokratyczne metody, jakimi można byłoby ten stan rzeczy zmienić - zabetonowane na amen. To już koniec, moi drodzy. Obecny stan nie jest wcale stanem przejściowym, jakąś podróżą, wycieczką, która zbacza z ustalonej trasy i trzeba ją skorygować.
Zrozumcież: w Polsce nie będzie żadnych innych zmian niż te nieliczne, które po kilkuletnich, krwawych bojach zdoła nam narzucić UE. Stan docelowy został już osiągnięty - czterech ludzi rządzi krajem, sejm i senat uchwalają takie prawo i przepisy, jakie owym czterem akurat się przyśnią, kilkanaście procent ludności żyje dostatnio a reszta jest nawozem. Wybory niczego nie zmieniają, bo wcale nie mają zmieniać. Chodzi o to, żeby od czasu do czasu zamieszać chochlą w kotle - smak zupy od tego się nie zmieni.

Do świńskiego: niewątpliwie w każdych okolicznościach przyrody warto pracować nad sobą - tylko to tak naprawdę nam zostało: udział w wyborach to czysta farsa.

Profil nieaktywny
danzig
#6014.01.2010, 15:30

proponuje rozwiązanie korsykańskie, pełna mobilizacja, i wyroki z zapchem LPG.

Profil nieaktywny
danzig
#6114.01.2010, 15:30

rewolucja znaczy sie

Alternatywa_PL
491
#6214.01.2010, 19:26

Rewolucja Oki. Jest nikla szansa ze tak sie wydarzy, ale tez nie znaczy zarazem ze nie mozliwe. Skoro po 1989 nie bylo procesu dekomunizacji to nic dziwnego ze rzadza wciaz ci sami ludzie od 20 lat.
Ostatnio sluchalem audycji radiowej i tam historyk wypowiedzial sie madrze ze polacy zatracili tozsamosc narodowa, patriotyzmu nie ma wcale, itd. Glównie to wszystko z powodu w/w braku dekomunizacji. O ile spoleczenstwo zostalo zmanierowane przez komunizm o tyle po 1989 wciaz jest ciemiezone przez ta sama holote, która de-facto zostala krwiopijcami godnych podziwu najlepszej klasy kapitalistów.
Sytuacja przypomina zupelnie te sama w Polsce co byla zaraz po powstaniu styczniowym. Polacy byli zgnebieni zaborem, nie wierzacy we wlasne sily, i bylo coraz gorzej. W tym samym czasie stalo sie cos co nikt nie przewidzial i polacy znowu zaczeli wierzyc w polskosc, darzyc do niepodleglosci. A co sie takiego stalo? Powstalo "Ogniem i mieczem".
Dzisiaj aby obudzic polaków do dzialania i ruszyc w koncu ten beton tez musi sie w koncu cos wydarzyc. No wlasnie ale co? Tego nie wiem.
Wiem natomiast ze zydo-komuna zawsze byla wrogo nastawiona Polsce i nigdy nie bedzie sobie zyczyc silnego naszego panstwa. Wola jezdzic po nas jak na lysej szkapie, plawiac sie w luksusie. Dochodzi juz do tego ze my musimy wszystkich przepraszac za wszystko i za nic rowniez, a nas w zamian nikt.
Jestem za rozbiciem paktu 1989 roku gdzie elity komunistyczne podziely sie wladza z elitami m.in. zydowskimi wprowadzajac falszywa demokracje. Zachowali wszelkie przywileje, ciemiezac jednoczesnie nasz polski naród. Smierc zdrajcom!

Profil nieaktywny
danzig
#6314.01.2010, 19:47

http://www.dw-world.de/dw/article/0... śmieszy mnie kwestia nie utożsamiania sie DB z Reichbahn a jednoczesne przygotowania do 175-tej rocznicy koleji w niemczech i wystawianie w muzeum lokomotyw ze sfastyką na przodzie. Cholera kpiny w zywe oczy i my sobie na to pozwalamy,Wszystkie kraje ,europejskie ,które mogły zdoic z niemiec ,czy to jednorazowe wypłaty,czy tez stałe świadczenia to zrobiły a my ponoć ciągle w lesie.WHY????

Alternatywa_PL
491
#6414.01.2010, 20:01

Odnosnie #54
To co swinski mówi to moze i ma sens ale problem widze jednak ze rzeczywistosc potrzegana jest subiektywnie i to co jednemu sie podoba to drugiemu niekoniecznie. Koniec konców taki projekt brzmi nieco jak utopia.
Czyz zatem nie lepiej powrócic do standardowego projektu wyyebania bialego budynku na ul. Wiejskiej.
Najlepiej do tego celu bedzie sie nadawac SADM.
http://www.if.pw.edu.pl/~pluta/pl/d...

Profil nieaktywny
danzig
#6514.01.2010, 20:14

skłaniałbym sie własnie ku takiemu rozwiązaniu aczkolwiek z naciskiem na chirurgiczną precyzje i trafianie do strategicznych skurwesynów.

Alternatywa_PL
491
#6614.01.2010, 20:16

Wystarczy poczekac az bedzie wazne glosowanie i wszyscy przyjada na obrady.

Profil nieaktywny
danzig
#6714.01.2010, 20:19

zapewne akcja do przeprowadzenia.

Profil nieaktywny
danzig
#6814.01.2010, 20:21

z tym ,ze plan na Po, to rebus dla takich gosci jak ja,trzeba by tworzyc zaufaną grupe wszelkiej masci sepcjalistów i patryiotów::):):)

Profil nieaktywny
danzig
#6914.01.2010, 20:22

samo boom, mogło by nas pogrązyc na Amen.

Ray
1 370
Ray 1 370
#7014.01.2010, 22:58

Erg Samowzbudnik
#59 | Dziś - 14:01:

You are perfectly right! It's really well-said.

Ray
1 370
Ray 1 370
#7114.01.2010, 23:03

Alternatywa Polska
#62 | Dziś - 19:26:

...przez ta sama holote, która de-facto zostala krwiopijcami godnych podziwu najlepszej klasy kapitalistów...

Looks as if you could read my mind.

Profil nieaktywny
danzig
#7214.01.2010, 23:16

who are you ray??? reading in polish answering in english ,quite ;)mysterious, do you know this guy and his blog? http://blog.rp.pl/ziemkiewicz/

Ray
1 370
Ray 1 370
#7314.01.2010, 23:22

Turning into Rejtan's won't do any good to us.
A better part of the polish people wouldn't appreciate the gift of our sacrafice because NOW they are not able to see any virtue in it.
In fact having been given "proper" media support they would condemn and label us with many sorts of hideous tags.

NOW is the operative word in this view point; be the judge for yourselves whether it shall remain so.

May God bless us all with wisdom

Ray
1 370
Ray 1 370
#7414.01.2010, 23:36

#72
I do know Ziemkiewicz, yet I haven't seen this stuff before.
Thanx a million, I'll plunge into it.

There's one particular issue that has been itching me to address.
I do believe that this debate has given a good ground work to tap on it. So here it is:

When it comes to witticism... well... in a nut shell, I'm not a great fun of it,. In the process of realising the proverbial steam loorks a hidden enemy of any serious venture.

Profil nieaktywny
danzig
#7514.01.2010, 23:37

tak,zgadza sie ,polacy nie poswiecą sie dla sprawy kraju nie widząc wyraznego interesu, nic , całe poswiecenie pokolen spuszczamy z wodą do kibla.......

Profil nieaktywny
danzig
#7614.01.2010, 23:37

tak,zgadza sie ,polacy nie poswiecą sie dla sprawy kraju nie widząc wyraznego interesu, nic , całe poswiecenie pokolen spuszczamy z wodą do kibla.......

Ray
1 370
Ray 1 370
#7714.01.2010, 23:53

Pardon my spelling:
....In the process of releasing the proverbial steam loorks a hidden enemy of any serious venture.

Ray
1 370
Ray 1 370
#7815.01.2010, 00:45

I did it again:

....In the process of releasing the proverbial steam lurks a hidden enemy of any serious venture.

Profil nieaktywny
danzig
#7917.01.2010, 12:00
Ray
1 370
Ray 1 370
#8017.01.2010, 13:28

One more clip like that and tears will roll down my cheeks.

I'm serious

Ray
1 370
Ray 1 370
#8117.01.2010, 13:36

Winston Churchill - even that rascal paid tribute to Poles

"There are few virtues which the Poles do not possess and there are few errors they have ever avoided"

Ray
1 370
Ray 1 370
#8217.01.2010, 13:49

I might disagree on a few points herein, nevertheless it's worth seeing:

Ray
1 370
Ray 1 370
#8317.01.2010, 13:59

Getting back to the topic of Warsaw Uprising: the bestiality of german soldiers that had taken a huge toll on Polish population did not spur any animal-like vindictive approach in the Polish soldier.
There are plenty of testimonies of german POWs saying that they were treated equally well along with Polish patients.

Let us not betray that Polish legacy!
Even when faced with nowadays challenges
(Edynburg: dożywocie dla gwałciciela)

Profil nieaktywny
danzig
#8417.01.2010, 21:47

#79-i think as well it was beautiful "mention" in our history and not only ,as we know........ relative of mr. davies knoweledge about poland ad polish history i've got probably the same disagrees as You, like reaching to our history and be based on it ,in present time, wich is, in his opinion ,quite positive if we found ourselfs in trust and absorbed in eu. and eu. economy.

Ray
1 370
Ray 1 370
#8518.01.2010, 23:54

danzig,
Thing is: they are patient and systematic and they are fulfilling their objectives. There is no stoping them.

Ray
1 370
Ray 1 370
#8619.01.2010, 00:01

And listen to this, all the rhetoric festoons aside

Ray
1 370
Ray 1 370
#8719.01.2010, 00:53