Do góry

Cały świat zobaczył royal baby

Royal baby to synek, donosi od poniedziałku prasa na całym świecie. Dziecko przyszło na świat 22 lipca, o 4.24 po południu, ważyło 8 funtów i 6 uncji.

Na tę parę już od dawna zwrócone są oczy całego świata. Fot. © iStock.com/EdStock

Wielka radość w całej rodzinie królewskiej

Royal baby to synek, doniósł w poniedziałek wieczorem The Telegraph. Dziecko przyszło na świat 22 lipca, o 4.24 po południu, ważyło 8 funtów i 6 uncji. Poród trwał ok. 11 godzin. Książę William osobiście powiadomił Królową, swoich rodziców oraz państwa Middleton o szczęśliwym rozwiązaniu. Księżna wraz z potomkiem zostali po porodzie w szpitalu.

Narodzony potomek jest trzecim prawnukiem królowej. Rzadko zdarza się, by brytyjski władca osobiście mógł poznać swojego następcę, będącego zarazem prawnukiem. Ostatnio zdarzyło się to niemal 120 lat temu, w przypadku królowej Wiktorii i księcia Edwarda (późniejszego Edwarda VII).

Książę Karol “jest niezmiernie dumny i szczęśliwy, iż został po raz pierwszy dziadkiem”. To także, jak mówił “szczególny czas dla Kate i Williama”. Książę William w krótkim komentarzu udzielonym prasie zaraz po szczęśliwym rozwiązaniu powiedział, iż “nie mogą z żoną być bardziej szczęśliwi.”

Książęcej parze gratuluje cały świat

Książęcej parze gratuluje cały świat, w tym Wielka Brytania. Ciepłe słowa płyną od poniedziałku przez telewizyjne ekrany i wyświetlacze telefonów - mnóstwo, w tym te ze strony premiera Camerona, sir Eda Milibanda, a także arcybiskupa Canterbury Justina Welby - zostało złożonych poprzez Twitter (tempora mutantur).

Rodzicom pogratulowali także państwo Barack i Michelle Obama, życząc “wszystkim radości i błogosławieństw rodzicielstwa”. Kanada uczciła narodziny “royal-baby” podświetlając na błękitno wodospad Niagara oraz wieżę CN Tower w Toronto. Gratulacje przesłali także prezydent Rosji, Francji i Hiszpanii (ta ostatnia tego samego dnia powitała nowego potomka hiszpańskich aktorów Penelope Cruz i Javera Bardema).

Naród, a zwłaszcza londyńczycy oszaleli - wczoraj ulicami miasta wędrowały podekscytowane tłumy z butelkami szampana. Atmosfera przypominała Nowy Rok. Fontanna na Trafalgar Square została podświetlona na błękitno, by zasygnalizować płeć dziecka. Jak zapowiedział burmistrz Londynu wszystkie fontanny w mieście będę oświetlone przez kolejne 7 dni. Życzenia złożyli także m.in. koledzy księcia Williama - pułkownika lotnictwa.

Londyn cieszy się z przyjścia na świat royal baby właśnie w tym mieście. Fot. Palace of Westminster by Trodel (CC BY-SA 2.0)

We wtorek 23 lipca narodziny baby Cambridge zostały uczczone salwami armatnimi. Rozdzwoniły się także dzwony Westminster Abbey. Pierwszy raz - o godzinie drugiej po południu, a potem aż 5 tysięcy razy, łącznie przez trzy godziny. Specjalnie w tym celu przygotowano kompozycję “Cambridge Surprise Royal”. Trzy z dzwonów użyte zostały już wcześniej, gdy urodził się książę William.

Jak podkreślił burmistrz Boris Johnson, malec będzie - dzięki swemu urodzeniu w Londynie - londyńczykiem już na zawsze. W spektaklu radości uczestniczy także rodzinne miasteczko księżnej Kate - Bucklebury. John Haley, prowadzący tam gospodę Old Boot Inn mówił: - To wspaniała wiadomość. Kiedy usłyszeliśmy, że to chłopak, ludzie dosłownie oszaleli.

Co dalej?

Księżna z potomkiem przebywali w szpitalu przez ok. 36 godzin po porodzie. Jak podawała prasa we wtorek ok. 15 przyjechali do niego państwo Middleton. Widziano także oficjalnego fryzjera księżnej, zaczęto więc podejrzewać, że już wkrótce pokaże się publicznie. Prasa odnotowała także przyjazd do szpitala młodej kobiety z walizką oraz dziecięcym fotelikiem, co od razu wywołało pogłoski, że przywiozła ona rzeczy potrzebne książęcej parze do opuszczenia szpitala. Księżna jednak nie pokazywała się.

Prasa zaczęła się więc zastanawiać, czy księżna pozostanie w St Mary na drugą noc? Brytyjskie zwyczaje w zakresie traktowania położnic są nieco inne, tutaj zaledwie 25 proc. młodych mam zostaje w szpitalu dłużej, niż jedną noc po porodzie. Jak komentowała naczelniczka ds. kształcenia położnych w królewskiej szkole położnictwa (Royal College of Midwives) Gail Johnson dzieje się tak w przypadku mam, które są zwyczajnie zmęczone, potrzebują pomocy przy karmieniu piersią albo te, których poród był trudny.

O 19.18 para książęca położyła kres wszystkim spekulacjom, ukazując się na schodach szpitala, z maleństwem w objęciach. Po udzieleniu kilku wypowiedzi dla prasy (książę William żartował, że jego synek ma, szczęśliwie, więcej włosów niż on sam oraz “zdrową parę płucek”, a wygląd - na szczęście - jak dodał, odziedziczył po swojej ślicznej mamie) świeżo upieczeni rodzice odjechali do domu.

Po wyjściu księżnej ze szpitala para przez jakiś czas będzie opiekować się maleństwem razem. Gdy księciu skończy się urlop ojcowski, udzielony przez RAF, księżna prawdopodobnie przeniesie się na jakiś czas do domu swoich rodziców, by tam wypoczywać i z pomocą dziadków zajmować się dzieckiem.

Królowa Elżbieta zaoferowała parze pobyt w zamku Balmoral, który jest znaczniej bardziej dyskretny, niż inne posiadłości dostępne rodzinie królewskiej. Wuj księcia Williama, brat księżnej Diany, Earl Spencer mówił, że jak pamięta z rodzinnych opowieści - jego siostra także przyszła na świat w taki upalny, lipcowy dzień, jak poniedziałek 22 lipca, kiedy przyszło na świat “baby Cambridge”.

Prezenty od rodziny królewskiej

W wyrazie sympatii i uznania dla rodziców i ich dzielnych maluchów, które przyszły na świat tego samego dnia, co royal baby mennica królewska przygotowała ponad 2000 pamiątkowych monet.

Każda z nich to pens z prawdziwego srebra, z pamiątkowym napisem: “Srebrny pens na szczęście”. Monety będą wręczane w ozdobnych pokrowcach-kieszonkach, różowych lub niebieskich. Jako pierwszy otrzymał ją mały Adam Miel z Southampton, który przyszedł na świat w kilkanaście minut po baby Cambridge.

Źródło: Alice Philipson, Claire Carter, Royal baby: as it happened, telegraph.co.uk.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 199

zartowalem
24 300 48
zartowalem 24 300 48
#122.07.2013, 20:56

A o so chozziii?

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#222.07.2013, 21:02

dwoje ludzi, kochaja sie, kaseta maszyny losujacej jest pusta, nastepuje zwolnienie blokady, pileczki sie obijaja, kto dobrze skreslil ten trafil.

Whisky_Fan
561
#322.07.2013, 21:40

dzis gratulijemy - jutro zaczynamy robic kase. Mam nadzieje ze Macallan tez sie dolaczy do slepego pedu.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#422.07.2013, 21:43

Hurray!

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#522.07.2013, 21:54

kika miesiecy temu byl artykul o kobiecie ktora podobno uslyszala od ksieznej ze to coreczka.
Obiecala jej solennie ze nic nie powie i nastepnego dnia sprzedala ta wiadomosc brukowcom.
Teraz widze ze byl to zmanipulowany wyciek, a glupi sie cieszyli ze juz wiedza co sie urodzi.
No coz, ten sie smieje, kto sie smieje ostatni.

astroman
8 078
astroman 8 078
#622.07.2013, 22:01

Cool, teraz czekamy na poradniki w prasie brukowej o tym jak Kate I William mają wychować dziecko, założę się, ze długo czekać nie będziemy.
Jak również horoscopy I opinie wróżek odnośnie znaków na niebie mających wpływ na świetlaną przyszłość królewicza z bajki :).

Tak na marginesie, to urodził się w rocznicę komunistycznego święta w Polsce - shame on him ;P

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#722.07.2013, 22:04

Pewinni mu dac na i ie Bo! Lesuav.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#822.07.2013, 22:05

Imie*

Profil nieaktywny
Bebej
#922.07.2013, 22:07

A ile to jest - 8 funtów i 6 uncji ? Bo nie wiem czy dziwić się że, duży czy mały?
Astroman, a znaki na niebie przecież były, mewy latały. To nic że, robią to codziennie. Dziś latały dostojnie. ;)

MakasUK
78 455
MakasUK 78 455
#1122.07.2013, 22:09

@7
a nie Jarosław?

Profil nieaktywny
NEDD
#1222.07.2013, 22:10

Jedno z imion, chociaz drugie to powinno byc ahmed albo inny muhamad inaczej mniejszosc muzulmanska poczuje sie urazona.

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#1322.07.2013, 22:12

Ech, chcialbym aby byl to pierwszy z rodziny, ktory pozna co to praca.

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#1422.07.2013, 22:13

12
i niech go zaczna smarowac samoopalaczem, plus maly turbanik na glowke i mala kozka zamiast pieska do zabawy. Niech sie mlody uczy, zeby na starosc nie musial...

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#1522.07.2013, 22:15

ja sie tylko zastanawial jak Wiliam powiadomil rodzicow? Przez medium?

Teninnysam
Aberdeen
2 173 19
Teninnysam Aberdeen 2 173 19
#1622.07.2013, 22:21

@13
A w jakim celu mialby poznawac trud pracy?

zartowalem
24 300 48
zartowalem 24 300 48
#1722.07.2013, 22:22

Wylaczam Internet na dwa dni..

Teninnysam
Aberdeen
2 173 19
Teninnysam Aberdeen 2 173 19
#1822.07.2013, 22:22

(Zakladajac, ze sluzba w armii praca nie jest)

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#1922.07.2013, 22:45

Teninnysam - jakby Ci ucziciwie powiedziec? Koniecznosc zarobienia na wlasne zycie znacznie zblizylaby go do swojego ludu. I nawet jesli startowalby z przewaga posiadanego majatku, to milo by bylo, gdyby musial go choc pomnazac aby utrzymac sie przy zyciu. Jakos tak idea kroli nie przemawia do mnie w XXI wieku, szczegolnie gdy na ich utrzymanie lozy kazdy podatnik. Nie mam oczywiscie nadziei na to, ze tak bedzie, ale nic bardziej mnie nie irytuje jak ludzie, ktorzy traktuja nas z gory i postrzegaja w kategoriach motlochu tylko dlatego, ze odziedziczyli majatki po swych arystokratycznych przodkach. Te najczesciej nie byly wynikiem specjalnych zaslug, a raczej efektem zmowy spolecznej, ktora utrzymywala podzial w cywilizacji zgodny z dawno juz zapomnianymi ukladami. To, ze jeszcze do dzis to funkcjonuje jest dla mnie doprawdy zdumiewajace. Nie mam natomiast problemu z tymi, ktorzy odziedziczone majatki zamienili w dzialajace interesy i utrzymuja sie dzieki wlasnej przedsiebiorczosci. Przy czym znam, rozumiem i szanuje uklad spoleczny, ktory powoduje ten fakt w UK. Rozumiem tez radosc obywateli, z ktorych czesc teskni jeszcze do czasow Rule Brittania i Imperium, a rodzine krolewska traktuje jak jego ikone.

Ale, zeby nie bylo - to tylko teoretyczna dygresja - gratuluje, bo choc znam tyle co z tabloidow to oboje wydaja mi sie znacznie sympatyczniejsi niz reszta. Bez specjalnych powodow.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2022.07.2013, 22:49

Ja tam z mila checia place podatki i ciesze sie, ze sobie jezdza na wakacje, lataja z gola dupa po vegas albo robia rozne inne fajne rzeczy za ktore ja bym poszedl siedziec. Skoro place na 10% spoleczenstwa ktore ciagnie benefity, to jedna osoba w te czy tamta nie robi mi roznicy.

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#2122.07.2013, 22:51

Niby prawda, choc taka jedna rodzina kosztuje pewnie tyle co benefity na 100 tysiecy innych. A podatki tez place, nie wiem czy z checia, w sumie to zalezy na co sa wydawane. Ale, ze przy okazji placic je musze to tez sobie powiem, ze robie to chetnie. :)

jotzet
1 852
jotzet 1 852
#2222.07.2013, 22:55

#15: jak donosi jeden z portali:
Jako pierwsza o narodzinach "baby Cambridge" dowiedziała się oczywiście królowa Elżbieta II. Osobiście poinformował ją o tym sam książę William, dzwoniąc z zaszyfrowanego telefonu, wykorzystywanego do przekazywania wiadomości wywiadowczych.

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#2322.07.2013, 22:56

Cos mi smignelo ostatnio, ze sam remont lokum dla nowych rodzicow kosztowal jakies ciezkie miliony, a przeciez placi za to panstwo. Ale tak naprawde nie mam nic przeciwko nim - jako imigrant nie mam zbytnio prawa wtracac sie do zwyczajow nawet, jesli place na nich i ja. W sumie wole placic swa dzialke na nich niz mialbym placic na Putina, czy Lukaszenke. :)

Kaka2011
13
#2422.07.2013, 23:01

Mila wiadomosc i najwazniejsze ze dziecko i przepiekna mama sa zdrowi.
Wydazenie na skale Europy.Szacun dla rodziny,a w szczegolnosci dla ojca.
Gratulacje

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2522.07.2013, 23:08

Mazio
#23 | Dziś - 22:56
Celebryty to chociaz spiewaja albo kokazuja cycki, a tu... talkie tam raz zza krzaka :P

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2622.07.2013, 23:09

Kaka2011
#24 | Dziś - 23:01
spocil sie biedak przy porodzie?

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#2722.07.2013, 23:11

Ktos mi podrzucil te linki:

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,... - to porownanie z rodzina brytyjska, wychodzi, ze placimy na nich az 62 pensy rocznie:)
http://wpolityce.pl/wydarzenia/2856... - a tu z norweska:)

Skoro twierzisz, ze to 62 pensy to niech maja - stac mnie! :)

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#2822.07.2013, 23:11

Sie rozwodzicie. Najwazniejsze ze jest zdrowe i biale.

UCHOSLEDZIA
573
#2922.07.2013, 23:16

Ze zdrowe, to rzeczywiście bardzo ważne.
Ale, że białe??
A jakie miało być??

Kaka2011
13
#3022.07.2013, 23:19

dorann74, jak byl przy samym porodzie to kto wie,moze i sie spoczil ale to nie moja i twoja sprawa.

astroman
8 078
astroman 8 078
#3122.07.2013, 23:35
Antycenzor
61
#3223.07.2013, 00:18

To łun to sam -to łun

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#3323.07.2013, 06:07

#29 Eh, widzialem, w BBC chyba, bardzo krotki wywiad z przypadkowym troglodyta, prawdopodobnie naszej rasy, ktory to zaimputowal reporterce, ze dziecko moze byc czarne. Nie bylo jak wyciac. Lecialo na zywo. Cza szukac jutro na YT

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#3523.07.2013, 06:45

Hahaha, looooool. Koles teraz zginie.

Teninnysam
Aberdeen
2 173 19
Teninnysam Aberdeen 2 173 19
#3623.07.2013, 08:26

@19 --> #20

Ania1003
35
#3723.07.2013, 12:56

Nie rozumiem dlaczego Polacy potrafią tylko narzekać!? Z zazdrości, chamstwa?! Fajnie, że dzidziuś się urodził i gratulacje dla młodych rodziców. Piękne uczucie zostać rodzicem.

A jeżeli ktoś ma problem co do płacenia "podatków" tutaj w UK to niech wraca tam skąd przyleciał, do Polski i utrzymuje darmozjadów w rządzie, którzy nic w zamian nie dają. Tutaj można przynajmniej żyć na godnym poziomie i nie martwić się, że Ci wodę odetną za niezapłacony rachunek.

Żyją lepiej i jeszcze im źle, co za tępy naród...

UCHOSLEDZIA
573
#3823.07.2013, 12:58

nie naród, tylko niektórzy jego przedstawiciele.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#3923.07.2013, 12:58

Spokojnie Aniu, wdech-wydech-wdech-wydech.

Ania1003
35
#4023.07.2013, 13:14

Chłopie! Jak tu być spokojnym kiedy takie rzeczy się dzieją, zgroza jakaś!!!

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#4123.07.2013, 13:25

Eee tam, trzeba sie zrelaksowac, zle rzeczy sie dzieja i beda dziac czy chcesz czy nie, zawsze bedzie chamstwo i rozpusta.

odpornik
11
#4223.07.2013, 13:57

A moze pod tym tematem zlozylibyscie zyczenia parze krolewskiej zamiast idiotycznych komentarzy? Nauczycie sie wreszcie co to znaczy "tradycja", "kultura" i "wyczucie sytuacji"?
Nowonarodzonemu potomkowi osobiscie zycze wytrwalosci i dlugiego zycia. Geatulacje dla Rodzicow.

astroman
8 078
astroman 8 078
#4323.07.2013, 14:04

Ha, ha, niektórzy wciąż jeszcze dzielą ludzi na lepszych i gorszych. Dlaczego nie złożyć życzeń wszystkim rodzicom narodzonych wczoraj dzieci, tylko akurat tym wybranym ?

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#4423.07.2013, 14:13

@42

nei ma potzreby skladac zyczen pyces w postaci prezesa reprentanta napewno wyslal stosowna laurke :)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4523.07.2013, 14:17

Kaka2011
#30 | Wczoraj - 23:19

dorann74, jak byl przy samym porodzie to kto wie,moze i sie spoczil ale to nie moja i twoja sprawa.
---------------------------------------------------------------------------
jestes arogantka, to jest sprawa panstwowej wagi i kazdy obywatel powienien byc dobrze poinformowany.:)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4623.07.2013, 14:19

i powinno byc zawarte w oficjalnej nocie, zeby taki mieszkaniec UK mogl sie wcvzuc bardziej w te dobiosla sytuacje:)
Wstydz sie kaka (jak mozna sie tak nazwac, to potocznie kaka oznacza- gowno)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4723.07.2013, 14:27

*tu- tzn UK

Profil nieaktywny
NEDD
#4823.07.2013, 14:44

Bo sa wybrani?

Profil nieaktywny
NEDD
#4923.07.2013, 14:45

48 odnosnie #43

astroman
8 078
astroman 8 078
#5023.07.2013, 15:02

Kto ich wybrał, gdzie i kiedy ?
Szczerze mówiąc, to nie rozumiem kultu osób, których przodkowie wykorzystywali przodków tych co ich teraz czczą. Widocznie niektórzy są jak barany i potrzebują przewodników (pastuchów) co czyni zdjęcie at 31 bardzo adekwatnym do sytuacji :).

Profil nieaktywny
NEDD
#5123.07.2013, 15:09

Los ich wybral. Tez nie rozumiem ich kultu ale przyznasz chyba, ze trzeba miec dzis szczescie zeby urodzic sie w rodzinie krolewskiej?
Skoro ci trzeba takie podstawy tlumaczyc to widac masz duzo wpsolnego z tymi na focie z 31.

astroman
8 078
astroman 8 078
#5223.07.2013, 15:24

Looooos, zabeczał baran at 51 :)

Moze, jednak fatum, przeznaczenie lub wola boska :).

Umrzyj głąbie.

UCHOSLEDZIA
573
#5323.07.2013, 15:31

oj widzę język nienawiści:

"umrzyj głąbie"

No tak, le tolerancyjnym, miłującym pedałów i POlit Poprawność, kto zabroni.
Wszak oni wyznaczają standardy

astroman
8 078
astroman 8 078
#5423.07.2013, 15:34

A Ty ucho od śledzia tyle tutaj jesteś I nadal bierzesz dosłownie emitowe grypsy.

Też umrzyj głąbie.

UCHOSLEDZIA
573
#5523.07.2013, 15:36

nie ma to jak się "dupą wycofać"
Rozumiem Cię, może jeszcze jakąś "przyjemność" przy tym cofaniu zaliczysz.
I tego Ci życzę, bom zyczliwy

astroman
8 078
astroman 8 078
#5623.07.2013, 15:43

Nie dosć, że głupi toś jeszcze przykry - choc jedno moze wynikać z drugiego :).
Skoro tak Ci przeszkadzam, to po co mnie w kółko zaczepiasz ?
Zamierzam Cię ignorować.

Die mtf die :)

kijevna
18 941
kijevna 18 941
#5723.07.2013, 15:49

nie ma nawet komu wytknąc błędu w tytule...

UCHOSLEDZIA
573
#5823.07.2013, 15:51

astroman
#56

trudno mi nie reagować, kiedy widzę totalnie durny wpis. A Ty masz na swoim koncie sporo takich.

astroman
8 078
astroman 8 078
#5923.07.2013, 15:56

Pfff ... :)))

Ania1003
35
#6023.07.2013, 16:04

Do Bebej #9
8 funtów i 6 uncji to 3,8 kg więc myślę, że silny i zdrowy chłopczyk czyli dość duże dziecko. Mój miał 3,540 kg i wydawał się spory, ale tak na marginesie rodzą się jeszcze większe dzieci :)

UCHOSLEDZIA
573
#6123.07.2013, 16:04

pan Grodzki nie zdążył jej wytłumaczyć, że NIE NAPEWNO.

http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/gr...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6223.07.2013, 16:13

#57
Kijevna@ a jaki jest blad w tytule ?

Ania1003
35
#6323.07.2013, 16:16

dg gd odwrotnie

Kaka2011
13
#6423.07.2013, 16:16

dorann74, bystry jestes muszę przyznać.Ale nic kaka nie został przypadkowo wybrany.
Nick został wybrany i dopasowany tak aby wyrażał poziom użytkowników , ktory jest bardzo gowniany :).
Nie używam wulgarniejszego stwierdzenia, bo i tak pisanie ze ktoś jest kretynem i ma gowno we łbie nic nie zmieni.Bo prawda jest taka , ze jezeli ktoś jest kretynem albo debilem to i tak nim juz bedzie do końca życia :)).
Oglądałem twoje zdjecia , muszę przyznać , ze na tym sie znasz i maja dusze :)).
Odnośnie określenia kretyn, to jezeli ktoś sie z nim utożsamia to przepraszam.
Ale jezeli sie utożsamia , to jego problem : ).

UCHOSLEDZIA
573
#6523.07.2013, 16:18

nie wiem co zauważyła Kijewna, ale wg mnie błąd w tytule jest zasadniczy i dyskwalifikujący autora.

Otóż tytuł powinien brzmieć

"Księżna Cambrigde urodziła DZIECKO"

Czy to syn czy córka okaże się za kilka lat.

WebPhoto
100 6
WebPhoto 100 6
#6623.07.2013, 16:23

Otwieram dziś rano lodówkę, a tam Royal Baby :/ W szafie, pod łożkiem i na komodzie - Royal Baby. O co chodzi ?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6723.07.2013, 16:23

dzieki Aniu aczkolwiek pytalem kijevne ...

Ania1003
35
#6823.07.2013, 16:24

Jak już to "Księżna Cambridge urodziła DZIECKO"

UCHOSLEDZIA
573
#6923.07.2013, 16:30

tak Moja wina zauważyłem jeden błąd w tytule, a są dwa.

Ania1003
35
#7023.07.2013, 16:30

#66 chodzi o to, że Brytyjczycy cieszą się, a Polacy nie potrafią zachować taktu/kultury, o to właśnie chodzi.

K...a ludzie cieszcie się albo ignorujcie, ale nie róbcie z siebie idiotów. To ich kraj, a my tu gośćmi jesteśmy i trzeba szanować ich ważne dni, nie tylko wrogiem być do wszystkiego.

astroman
8 078
astroman 8 078
#7123.07.2013, 16:40

at 70

Chyba niewielu masz znajomych wśród tubylców :).
Media nie odzwierciedlają nastrojów ogółu, który ma to gdzieś, a wręcz podśmiewa się z medialnej szopki.

Kaka2011
13
#7223.07.2013, 16:41

Ania1003,ujelas to bardzo trafnie.ja bym jeszcze dodał,,ze komu sie nie podobają zwyczaje i kultura tego kraju to wypad , nikt go tu nie trzyma,sam przyjechał ,,.Dziwie sie , ze nikt z rządzących nie wpadł na pomysł aby w Home Office zatrudnić nas Polaków w departamencie przyznawania obywatelstwa.Powinni oni wyłapywać takich anty do tego kraju i odmawiać pobytu i obywatelstwa.Nie wspomnę o zasilkach.To co sie czyta nawet na tej stronie , to przeciez normalnie obrazanie osób będących symbolem Wielkiej Brytanii.

astroman
8 078
astroman 8 078
#7323.07.2013, 16:43

Nom, tych co nie robią laski rodzinie królewskiej powinni deportować :) - idę stąd bo mi słabo :/

WebPhoto
100 6
WebPhoto 100 6
#7423.07.2013, 16:50

#70

nie jestem wrogiem wszystkiego :) o kolejnym darmozjadzie rozpisuje sie także polska prasa, wiec przebywajac na polskim portalu chyba mam prawo wyrazic swoja opinie - jaka by ona nie byla

Ania1003
35
#7523.07.2013, 16:54

Krytykanci/Zazdrośnicy etc. macie także prawo zachować milczenie....

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#7723.07.2013, 18:31

Kaka2011 i Ania1003 - nie wiem do których wpisów pijecie, odnoszę wrażenie, że do moich i to ja jestem przedstawicielem "tępego narodu", z którego raczyliście się wykluczyć. Jestem ciekaw czy słyszeliście o Wielkiej Karcie Swobód, wiecie chociaż co nieco o Cromwellu, lub kim są Parowie bez sprawdzania w necie, w tym waszym zrozumieniu lokalnej kultury i historii. I ja nie jestem specjalistą w tej materii, ale jakąś tam wiedzę w tym temacie posiadam. A jeśli w ogóle wyraziłem jakąś dezaprobatę to bardziej skostniałym układom, które wywodzą się z pewnego społecznego układu i była ona opatrzona przymrużeniem oka, które z pewnością musiało wam umknąć. Rozumiem też, że mam do czynienia z nowymi rojalistami i jako neofici jesteście bardziej ortodoksyjni od przynajmniej części miejscowych?

Teninnysam - nie bardzo wiem czy podpisujesz się pod sarkazmem w wypowiedzi Infidela, czy jedynie pod zrezygnowanym przyzwoleniem w nim zawartym.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#7823.07.2013, 19:16

ale o sssoo chodzzzi? Czy wy sie k..wa musicie klocic w kazdym temacie?
#NEDD @ 51 wytlumacz mi prosze jakie to szczescie urodzic sie w krolewskiej rodzinie? Chyba dla skrajnego materialisty. Nawet upodlic sie nie mozna bo ktos wrzuci na twitera jak zygasz... zlota klatka a nie szczescie

Profil nieaktywny
pryncypal
#7923.07.2013, 20:03

Przestancie sie podniecac ,bo orgazmu dostaniecie ,byla w ciazy przyszedl czas na porod i urodzile ,a wy jak zawsze sie podniecacie .

Ania1003
35
#8023.07.2013, 20:36

Miliony matek Polek rodzi dzieci w UK i nikt z tego powodu nie robi problemu, ale kiedy królewscy doczekali się syna, jak normalna rodzina to wielki problem, bo kolejny darmozjad. Gdzie jakaś logika???

Sorry, ale Polaków żyjących na benefitach jest dużo... Dużo Polaków przybyło tu by stworzyć rodzinę, bo tu na tę rodzina stać. Wracajcie do Pl i tam doczekajcie się jakiejś pomocy finansowej... prędzej z głodu zdechniecie i wasze dzieci oczywiście też, a najlepiej obrazują to niedawne wydarzenia z Pl.!

Także zastanawiam się jakie to szczęście urodzić się jako royal baby, zero prywatności, a kasa to nie wszystko w życiu. Zasrani materialiści.

Profil nieaktywny
srup
#8123.07.2013, 20:37

rodzina krolewska korzysta jedynie z ulamka dochodow jakie generuje np. wynajem ich nieruchomosci, generuje olbrzymie dochody w przemysle pamiatkarskim,turystycznym itp.
czesc miejscowych jest otumaniona brukowcami i zwyczajna zawiscia.
Gratulacje dla rodzicow

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#8223.07.2013, 20:41

No i wreszcie ktoś znalazł praktyczne zastosowanie dla arystokracji - od dawna wiedziałem, że losem Europy jest zostać wesołym miasteczkiem dla Azjatów. :)

Frighteners
19
#8323.07.2013, 20:48

Wszechobecna polska zawiść....Zawsze znajda sie jakie cepy ktore narzekaja. Jak Ci sie nie podoba placenie podatkow to droga wolna. Nikt Cie tu nie trzyma. WIOOOO chlopie stad na pole ktore zostawiles na tej swoje wsi.
A ja osobiscie sie ciesze ze malenstwo jest zdrowe i ogolnie narod szczesliwszy.
Gratulacje dla mamy i taty.

Profil nieaktywny
srup
#8423.07.2013, 20:49

to nie tak do konca, UK rzadzi sie troszke innymi prawami niz za kanalem i tak pozostanie, jednak ciaglosc jest bezcenna i plynaca stad sila

Dariusz2007
242
#8523.07.2013, 20:55

Frighteners i srup,i kaka i Ania1003 przylaczam sie do was , i rowniez zycze rodzinie krolewskiej wszystkiego najlepszego z okazji nardzoin syna.
A pieniaczom i przybledom z kraju mojego kochanego , ktorych jedynym zarciem jest nienawisc i pogarda zycze rychlego wypadu z Wielkiej Brytanii.
Tym co nie podoba sie tu , to mowie wprost : spierdalaj,nikt cie tu chamie nie trzyma.
Kaka dobry pomysl z tym Home Office, gnidy trzeba tepic.

harrier
11 482
harrier 11 482
#8623.07.2013, 20:57

Alez wcale nie wszyscy Brytyjczycy tak sa przejeci, ze sie urodzil krolewski dzidzius i duzo szumu kolo tego. I na pewno nie wszyscy Szkoci!
Dzidzius jak dzidzius, niech sie chowa zdrowo i rodzicom na pocieche, ale rejwachu medialnego zawsze kolo takich wydarzen za duzo.
Wczoraj wlaczam telewizor ( rzadko wlaczam), zeby obejrzec program o cukrzycy i chorobach serca w UK, a tu programu nie ma, bo jest zbiorowe slinienie sie nad krolewskim dzidziusiem. Biedactwo nic nie winne, a juz mi uszami zaczyna wychodzic ;)

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#8723.07.2013, 21:04

Frighteners - Ty tak konkretnie do kogoś, czy ogólnie?

Dariusz2007 - a może przykłady tej nienawiści i pogardy, bo mam wrażenie, że czytasz tam gdzie rzadziej pisane.

Profil nieaktywny
srup
#8823.07.2013, 21:06

gdyby tak sie zaczac wglebiac to wnioski bylyby niepokojace, ale chcemy przeciez tylko zjesc, mieszkac i pojechac na wakacje(poseksic sie)

Ania1003
35
#8923.07.2013, 21:07

Mazio z choinki wczoraj urwał się..

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#9023.07.2013, 21:08

Tak Aniu i co jeszcze Mazio?

Ania1003
35
#9123.07.2013, 21:08

#88....poseksić się legalnie bez ukrywania przed paparazzi i innymi natrętami/pojebami szukającymi sensacji :P

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#9223.07.2013, 21:10

ja chcialm tylko niesmialo zauwazyc Dariusz2007 , ze tu jest wiecej osob ktore pisza ze Szkocji, nie z Anglii , wiec sie zdecydowanie utozsamiam z nastrojami mich sasiadow Szkotow.:)
Ale dziecku zdrowka zycze i jak to ma byc kolejny powod dla Mariana i Mariolki do wypicia flaszki z radosci to tym bardziej sie ciesze z dzidzi.:)

a tak z przmrozeniem oka:
http://komiksomania.pl/publicystyka...

Profil nieaktywny
srup
#9323.07.2013, 21:11

chca co i my chcemy,tylko ich przodkowie byli cwansi

Profil nieaktywny
NEDD
#9423.07.2013, 21:14

Tak troche obok tematu- podano, ze potomek ma 8 funtow i 6 uncji. E? Czy przypadkiem brytole nie sa oficjalnie w systemie metrycznym od bodajze 1974? Powino byc podane w kg ;)

Dariusz2007
242
#9523.07.2013, 21:14

Mazio, daruj sobie ze mna polemike.Chcialbys , ale nie mam czasu na takich osobnikow jak ty i tobie podobni.Zreszta musialbym znac wiecej tematow w ktorych sie wypowiadasz, a skoro nie znam to znaczy , ze zapewne czytajac poczatek twoich wypocin uznawalem za ,, bardzo inteligentne ,, i nie czytalem dalej.Nie pisz czy czytales mnie, bo klade na to wielki ????, nie pisze doraznie, bo to baardzo wulgarne.Nie wstawiaj mi jakby co swoich wczesniejszych dyrdymalow z pogranicza skrajnego .... no wlasnie czego.Bo nawet teraz nie bede tego czytal, szkoda czasu.Nie odpisuj mi teraz ani pozniej bo piszac generalnie , zlewam cie.Nie dziekuj mi , nie trzeba:))).

harrier: zmien telewizor , jak zmienisz to przelacz na radio maryja.nie wlaczaj innych programow, bo sie obslinisz za bardzo,mysle ze programy brytyjskiej telewizji nie sa dla ciebie, bo skoro nie rozumiesz angielskiego i ogladasz tylko obrazki ruchome-to ci sie nie dziwie, wrecz wspolczuje.Tez mi nie odpisuj.
Odpisz do mazio, to czlowiek zacny i napewno nie bedziesz sie slinil!!!!!.

Dariusz2007
242
#9623.07.2013, 21:15

Mazio, daruj sobie ze mna polemike.Chcialbys , ale nie mam czasu na takich osobnikow jak ty i tobie podobni.Zreszta musialbym znac wiecej tematow w ktorych sie wypowiadasz, a skoro nie znam to znaczy , ze zapewne czytajac poczatek twoich wypocin uznawalem za ,, bardzo inteligentne ,, i nie czytalem dalej.Nie pisz czy czytales mnie, bo klade na to wielki ????, nie pisze doraznie, bo to baardzo wulgarne.Nie wstawiaj mi jakby co swoich wczesniejszych dyrdymalow z pogranicza skrajnego .... no wlasnie czego.Bo nawet teraz nie bede tego czytal, szkoda czasu.Nie odpisuj mi teraz ani pozniej bo piszac generalnie , zlewam cie.Nie dziekuj mi , nie trzeba:))).

harrier: zmien telewizor , jak zmienisz to przelacz na radio maryja.nie wlaczaj innych programow, bo sie obslinisz za bardzo,mysle ze programy brytyjskiej telewizji nie sa dla ciebie, bo skoro nie rozumiesz angielskiego i ogladasz tylko obrazki ruchome-to ci sie nie dziwie, wrecz wspolczuje.Tez mi nie odpisuj.
Odpisz do mazio, to czlowiek zacny i napewno nie bedziesz sie slinil!!!!!.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#9723.07.2013, 21:15

a u nas narzekaja na dzieci Walesy:) Trzeba bylo nakazac rodzicom skakac przez plot to by nie trzeba bylo emigrowac.

harrier
11 482
harrier 11 482
#9823.07.2013, 21:17

Dzidzius krolewski na pewno nie bedzie sie w przyszlosci kolegowal z potomstwem ludzi, ktorzy bluzgaja 'spierdalaj, chamie'... raczej urosnie i siadzie w uniwersyteckiej lawie z corka kogos w rodzaju usera Mazio.
I co wtedy pocznie bluzgajacy Polak z nieodwzajemniona miloscia do krolewskiej rodziny? Bluzgnie sobie po cichutku i zaplacze nad tym, ze nie ma sprawiedliwosci :)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#9923.07.2013, 21:17

Dariusz2007
#96 | Dziś - 21:15
ja to bym chamow wyrzucila ze Szkocji... Dariusz2007- spierdalaj.

Profil nieaktywny
srup
#10023.07.2013, 21:18

nedd zloto sie mierzy uncjami :)

harrier
11 482
harrier 11 482
#10123.07.2013, 21:21

@Dariusz 2007
nie rozumiem angielskiego, a jeszcze bardziej nie rozumiem pierdolowania polskiego ludu. Ale pierdoluj sobie, skoro moderacja pozwala i skoro taki folklor przywlokles do UK :)

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#10223.07.2013, 21:21

Chyba rqczej trzymac wOnsatego, zeby nie skakal, bo bigosu narobil jak zaden krol przez ostatnie 1200 lat tutaj...

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#10323.07.2013, 21:23

Piękna replika Dariuszu.

Szkoda jednak, że nie zadałeś sobie trudu, bo może ktoś by z tego skorzystał. Jeśli błądzę, może czegoś bym się od Ciebie wręcz nauczył?

Profil nieaktywny
srup
#10423.07.2013, 21:28

oki jesli oglupiac to po co

Profil nieaktywny
NEDD
#10523.07.2013, 21:37

#100 Srup- kruszce sie mierzy w uncjach trojanskich a to troche inna uncja niz angielska/miedzynarodowa :)

Profil nieaktywny
srup
#10623.07.2013, 21:43

sadze ze amerykanie mierza wg swoich wag ile wykopali

Profil nieaktywny
srup
#10723.07.2013, 22:02

calkowicie sie zgadzam z przedmowcami w kazdej kwestii, zaznaczam tylko swoja obecnosc :)

Dariusz2007
242
#10823.07.2013, 22:18

kaka miales racje , te same gowna zawsze sa aktywne,oni napewno z izraela , a teksty oszczercze wobec korony brytyjskiej to taka zemsta za ostatnie glosowanie sejmu w sprawie uboju rytualnego ze na polskich stronach pisza policy niby ze im tak zle,zyd to zyd :).harrier jestes rodowity polak czy zyd polskiego pochodzenia???, nie klam , tu w UK wszyscy moga mieszkac , jezeli szanuja prawo kraju :)

kijevna
18 941
kijevna 18 941
#10923.07.2013, 22:23

rozbieg i ścianka dariuszu

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#11023.07.2013, 22:29

Niektorzy pisza ze Brytole oszaleli bo tyle miejsca poswiecaja royal baby ! . Oszaleli to w PL i to nie od paru dni tylko od poltora roku ! gdyz traktuja jak celebrytke Katarzyne W. i gdzie nie wejde na polska strone informacyjna to info o Kasi np. tanczacej na rurze czy nie wiadomo na czym . Dlatego nie czepiajcie sie Brytyjskich mediow skoro polskie kompromituja sie od kilkunastu miesiecy zajmujac sie jakas psychiczna Kasia zamiast prawdziwymi problemami ktorych w PL nie brakuje .

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#11123.07.2013, 22:29

Dariusz2007
#108 | Dziś - 22:18

zero logiki w wypowiedzi i na dokladke antysemita

Dariusz2007
242
#11223.07.2013, 22:30

kijevna zapisz sie na kartki , bo uboj rytualny sie skonczyl:)

Dariusz2007
242
#11323.07.2013, 22:30

kijevna zapisz sie na kartki , bo uboj rytualny sie skonczyl:)

Dariusz2007
242
#11423.07.2013, 22:30

kijevna zapisz sie na kartki , bo uboj rytualny sie skonczyl:)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#11523.07.2013, 22:30

oliver79
#110 | Dziś - 22:29
to juz wole o tym szczesliwym dziecku Royal slyszec

Dariusz2007
242
#11623.07.2013, 22:33

dorann74 a ty antypolka,a to bedziemy pamietac dlugo, oj bardzo dlugo................................

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#11723.07.2013, 22:33

Dariusz2007
#112 | Dziś - 22:30

kijevna zapisz sie na kartki , bo uboj rytualny sie skonczyl:)
--------------------------------------------------------------------------------
to juz trzeba byc chamem, zeby porownywac narodziny Royal babe do zarzynania krowy.

Wstydz sie , prawdziwy Polak (na obczyznie) by tego nigdy nie zrobil. Mowisz prosty chlopie o rodzinie krolewskiej.

Dariusz2007
242
#11823.07.2013, 22:34

dorann74 a ty antypolka,a to bedziemy pamietac dlugo, oj bardzo dlugo................................

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#11923.07.2013, 22:34

Dariusz2007
#116 | Dziś - 22:33
mowisz jak kolesie z UB, ten sam styl

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#12023.07.2013, 22:35

i czemu sie tak powtarzasz Dariuszu z UB? Oni chyba nie byli patriotami, sluzyli raczej Rosji.

Profil nieaktywny
srup
#12123.07.2013, 22:36

np spider byl rusek

kijevna
18 941
kijevna 18 941
#12223.07.2013, 22:37

oj tam - akurat urlopuję się w Polsce, o ubiju rytualnym cisza, a o royal baby kazdy njus, nawet się natknęlam na prezentację dziecka - jeśli jest takie ciśnienie w kraju to chyba nie chce wiedziec co się dzieje na wyspie

Profil nieaktywny
srup
#12323.07.2013, 22:38

wiem bo mam awersje na komunizm

Dariusz2007
242
#12423.07.2013, 22:42

dorann74 jestes prosta jak szczaw , nic dodac nic ujac, twoj prymitywizm i zawiedzione zycie osobiste zmiazdzylo ci mozg, masz kupe w glowie , wracaj gdzie chcesz ale nie mieszkaj tu , i na wezwanie kaki sam sie zglaszam na ochotnika do Home Office , masz schizy i wizje , zglos sie do poradni :)))
Jestes matka , szanuje to .Podziwiam Cie za charyzme.Ale przepraszam , ja nie i wielu z nas nie bylo czlonkami rodziny kroleswkiej i napewno nie bedzie.A ty tym bardziej, wiec w czym problem.Jak ci nie odpowiada system w UK to spadaj , nie zrobisz tego ? ja wiem i ty wiesz dlaczego.Wiec nie obrazajmy sie nawzajem, bo polscy zydzi na tych stronach wtedy swietuja , ze ziarno zasiane na emito kielkuje.

Dariusz2007
242
#12523.07.2013, 22:42

dorann74 jestes prosta jak szczaw , nic dodac nic ujac, twoj prymitywizm i zawiedzione zycie osobiste zmiazdzylo ci mozg, masz kupe w glowie , wracaj gdzie chcesz ale nie mieszkaj tu , i na wezwanie kaki sam sie zglaszam na ochotnika do Home Office , masz schizy i wizje , zglos sie do poradni :)))
Jestes matka , szanuje to .Podziwiam Cie za charyzme.Ale przepraszam , ja nie i wielu z nas nie bylo czlonkami rodziny kroleswkiej i napewno nie bedzie.A ty tym bardziej, wiec w czym problem.Jak ci nie odpowiada system w UK to spadaj , nie zrobisz tego ? ja wiem i ty wiesz dlaczego.Wiec nie obrazajmy sie nawzajem, bo polscy zydzi na tych stronach wtedy swietuja , ze ziarno zasiane na emito kielkuje.

MakasUK
78 455
MakasUK 78 455
#12623.07.2013, 22:45

gdyby głupota zabijała...

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#12723.07.2013, 22:47

No, a ja jestem Hucul. :)

A w ktorym momencie ktos z nas naruszyl tu prawo Zjednoczonego Krolewstwa Dariuszu? Pokaz na palcem zloczynce i zglosimy go do Home Office. Nie tylko nie dostanie obywatelstwa, ale i po benefitach mu pojada!

Profil nieaktywny
srup
#12823.07.2013, 22:47

dariusz wroc do zrodel,zmarnowales sie na plantacji truskawek w Niemczech nie nasza wina, masz pretensje do rodzin krolewskich zaloz sobie swoja, wszyscy Ci przyklasza

Dariusz2007
242
#12923.07.2013, 22:50

Ja i moi znajomi utozsamiamy z tym krajem.Uwazamy i szanujemy go za to ,ze dalo nam szanse normalnego zycia.NIE mowie ze sie wszystko nam podoba , ale szanujemy to co osiagnelismy.Zycze tego samego nowym emigrantom z kraju, ktorzy tu zjechali kilka lat temu i obecnie przyjezdzajaJezeli beda uparci i ambitni , tez im sie uda.i nie wazne na ile znaja jezyk angielski.Tego idzie sie nauczyc w praktyce.

Uciekajac od prowokacji na tej stronie ludzi wrogich Polsce i Wielkiej Brytanii , jeszcze raz WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI NARODZIC NASTEPCY TRONU .

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#13023.07.2013, 22:54

Dariusz2007
#125 | Dziś - 22:42
:):):)
Ja podziwiam Royal Bebe od rana, zawsze sie ciesze jak sie dzieci rodza w bezpiecznej rodzinie, a nie targanej konflikatami wojennymi. To Ty wyjechales z krowami w takim donioslym temacie, moze sam sie zglos do HO?
Mi ten system pasuje to Ty lamiesz prawo nawolujac do nienawiasci rasowej i gwalcac podstawowe prawo do wolnosci wyznania, lub prawo do braku wyznania.
To Ty obrazasz mniejszosci narodowe, co w tym kraju (UK) jest karalne, wiec jak mowilam wyzej jak sie zasady nie podobaja w UK i kultura tolerancji tego kraju to wplaw zapraszam do ~Polaski , najlepiej bez kapoka.

Dariusz2007
242
#13123.07.2013, 22:55

srup zalosny jestes , wez sie za uczciwa prace ,przedluzasz konwersacje sztucznie , bo inaczej za swoje wypociny nie dostaniesz funta :)))))
nie porownuj swojego doswiadczenia z Niemiec do mojego, bo sie poczuje krolem:)))

Dariusz2007
242
#13223.07.2013, 22:56

funta od emito :))))))

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#13323.07.2013, 22:56

Dariusz2007
#129 | Dziś - 22:50
nie szanujesz kultury i prawa tego kraju

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#13423.07.2013, 22:57

NIECH ZYJE! :)
I my go szanujemy, ale nie musimy od razu kupowac wszystkiego co ma na sprzedaz. Skoro nawet Brytyjczycy sa podzieleni w swoich opiniach o Monarchii to czemu my mielibysmy zgodnie beczec jednym glosem Dariuszu? Zreszta - znajdz tu jedna obrazliwa wypowiedz w kierunku mlodego ksiecia lub jego rodzicow. Owszem, jest troche wyrazajacych obojetnosc i obracajacych temat w kpine, ale nikt nie uwlacza ani osobom, ani sytuacji. Polemika to bardzo dobra rzecz, gdyz w ten sposob ksztaltuje poglady.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#13523.07.2013, 22:58

Dariusz2007
#129 | Dziś - 22:50
ale mowa, jak z samych swoich, wrecz sie wzruszylam-daje lubie to, nie ma co

Profil nieaktywny
srup
#13623.07.2013, 22:59

nie, polemika poznaje,

Profil nieaktywny
srup
#13723.07.2013, 23:00

jestes mazio zwiazany jakos z dorann74, ze tak sie spytac moge

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#13823.07.2013, 23:01

Faktycznie srup, choc w pewnych wypadkach nie tylko.

Profil nieaktywny
srup
#13923.07.2013, 23:01

odpowiedz jest wiazaca

Dariusz2007
242
#14023.07.2013, 23:03

dorann74 nie pij wiecej , wez kalkulator i przelicz ile bys mogla kupic w ciagu roku wiecej do domu.Moze by rodzina miala wieksze korzysci , zdjecia to nie wszystko.Ale sie ciesze , niezaleznie od twoich pogladow i uzaleznien , ze podziwiasz Royal Bebe , to juz postep.Aczkolwiek w twoim przypadku nie daje w to wiary, to oswiadczenie wyplywa nie z serca tylko z obawy o swiadczenia socjalne.Ale nie denerwuj sie, nie ma takiej potrzeby.W kraju dostaniesz wiecej, plus mieszkanie z widokiem na morze, ogrod 5 arow plus opiekunke i ogrodnika z darmo.Spoko

Profil nieaktywny
srup
#14123.07.2013, 23:04

co w wypadku jesli nie

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#14223.07.2013, 23:06

zazwyczaj alkoholicy widza wszedzie alkoholikow, pijesz Dariusz 2007?

Profil nieaktywny
srup
#14323.07.2013, 23:07

dlaczego uzywasz mojego nicka mazio, przeciez Ci nie pozwolilem nawet w blahej konwersacji

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#14423.07.2013, 23:09

post 138 byl odpowiedzia do postu 136 :)
Jesli chodzi o 137 - to owszem, laczy nas chyba czysta sympatia, a czemu pytasz?

Dariusz2007
242
#14523.07.2013, 23:12

Tak pilem nie kryje sie.Tzn pilismy wczoraj po informacji w mediach, ze narodzil sie syn .Nastepca do sukcesji
Czy widzisz w cos tym zlego ???.Pilismy ,Danielsa moze to nie patriotyczne, ale nasze towarzystwo tylko to akceptuje. A po info , zbieralismy sie przez godzine .Uczciwie to opilismy , nie pisze ze po polsku , bo towarzystwo bylo mieszane.Moja szkocka zone jeszcze boli glowa:)).
dorann74 masz meza ???

Profil nieaktywny
srup
#14623.07.2013, 23:12

nie mazio, zlewales mnie 7k ja moge od czsu najszczac na Ciebie

Profil nieaktywny
srup
#14723.07.2013, 23:15

kombinacja z literkami niewiele tu zmieni :)

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#14823.07.2013, 23:16

srup - nie probuj przenosic charakteru dyskusji w klimaty, w ktorych czujesz sie lepiej, sprobuj jej raczej sprostac na wyjezdzie. Wiem, ze potrafisz, widze to i czuje. Nie rozumiem jedynie czemu czasem nagle musisz wypalic z grubej rury. Tez lubie sarkazm, a ironia jadla mi z reki - nie rozumiem jednak czemu sadzisz, ze personalne wycieczki sa ich przykladem. Jesli pamietasz pewien epizod, a sadze ze tak, to wlasnie to byl powod. A zlewac owszem zlewalem, ale gdy zaczynam znowu czytac to stwierdzam, ze nie jestes taki zly jak Cie wymalowalem. Moze po prostu bylem w bledzie?

Dariusz2007
242
#14923.07.2013, 23:18

Pytam , bo tez mi zadalas pytanie z tzw osobistych.
Wiec czulem sie upowazniony spytac czy masz meza?.Nie klam tylko , bo znam odpowiedz:))P

Profil nieaktywny
srup
#15023.07.2013, 23:26

Mazio tez Cie lubie-itd. ale o nie jest proces ktory mialby polaczyc cokolwiek, zyjemy w innych swiatach ktore od czasu do czasu sie zazebiala,nie wiem jak to wyjasnic, moze wychowaniem

Profil nieaktywny
srup
#15123.07.2013, 23:29

tak naprawde to jestes pedalem tylko malo to odkrylo, to nie jest negatyw, tak bywa

Profil nieaktywny
srup
#15223.07.2013, 23:38

niech wiewiora zejdzie ze mnie

Profil nieaktywny
srup
#15323.07.2013, 23:39

pozostala dwojka tez

Profil nieaktywny
srup
#15423.07.2013, 23:42

zabije ja

Profil nieaktywny
srup
#15523.07.2013, 23:45

w sensie jej, wy koty,poczujcie sie wolne

checkmate
6 858
checkmate 6 858
#15624.07.2013, 00:36

srup, zacznij od wizyty u psychologa.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#15724.07.2013, 06:58

pamieta ktos "A jednak zyje"?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#15824.07.2013, 08:36

- Syn księżnej Kate i księcia Williama w połowie XXI wieku będzie wysysał krew z Rosji, dlatego jego narodzin nie powinno się świętować w żaden sposób – powiedział kontrowersyjny rosyjski polityk Władimir Żyrinowski. Przywódca nacjonalistycznej Liberalno-Demokratycznej Partii Rosji podkreślił, że syn pary książęcej "nie obchodzi go", po czym oskarżył brytyjską monarchię "o niszczenie rosyjskiego państwa".

astroman
8 078
astroman 8 078
#15924.07.2013, 09:28

Pierwsza kupka trafi oczywiście do muzeum, by generować dochód z turystyki.

Image Hosted by ImageShack.us

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#16024.07.2013, 09:47

Dariusz2007
#145 | Wczoraj - 23:12
mam a co?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#16124.07.2013, 09:49

chcialbys sie z nim zaprzyjaznic?

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#16224.07.2013, 10:07

Pierwsza kupa i ludzie podnieceni? Mysle, ze odpowiednim slowem bylo by tutaj "podekscytowany" a tak, wychodzi na to, ze caly swiat to koprofile.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#16324.07.2013, 11:46
Profil nieaktywny
wattie
#16424.07.2013, 17:52
Frighteners
19
#16524.07.2013, 20:59

Pije do wszystkich ktorym sie nie podobaja tutejsze zwyczaje. Jestesmy tu przyjezdnymi i my sie musimy dostosowac do nich, a nie oni do nas!!!! A kretynom zawsze bede na przekor...Nienawidze polskiej zawistnej natury!!!Dlatego tu jestem. I tak zostanie!
NA POCHYBEL DURNIOM!

Profil nieaktywny
wattie
#16624.07.2013, 21:06

pohybel

Vespa82
402
Vespa82 402
#16724.07.2013, 21:36

Mam wrażenie że niektórzy mentalnie zatrzymali się na dziewiętnastym wieku i ówczesnym modelu emigracji, co to jak Józwa jemigrował do Hameryki z bagażem uczynionym z maminej zapaski to cała wieś go żegnała, baby zawodziły, psi szczekali a kury gdakali. A jak już Józwa wylądował na tej ziemi hamerkańskiej co jego dzieci wyżywić miała, to runął na kolana i jął ją całować. Tę ziemię.

Ja jednak pozostanę przy modelu obecnym, a tym którzy wysyłają krytyków tutejszego systemu klasowego do domu polecam wyjąć język z tubylczej dupy :)))

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#16824.07.2013, 21:55

ale jednak urodzenie sie zdrowego dziecka zawsze cieszy:)

Profil nieaktywny
srup
#16924.07.2013, 22:01

ja tam moge i krolowej wylizac za zapewnienie mi warunkow na ktore w Polsce nie moglem liczyc

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#17024.07.2013, 22:03

srup chyba ci sie pomylilo z ksiezna Kate? No chyba ze Ty hard core jestes, to spoko:)

Vespa82
402
Vespa82 402
#17124.07.2013, 22:03

Dziecko zdrowe, obiecujące, jeszcze szczęśliwie nieświadome kim jest i co je czeka :)
Jeszcze przed nim chwila tej beztroski, tak trzy lata :)

Vespa82
402
Vespa82 402
#17224.07.2013, 22:04

Srup jak wyliżesz Karolowi to będziesz ktoś.

Profil nieaktywny
srup
#17324.07.2013, 22:16

nie, nie chce byc ktos,ta wizja mnie przerasta

Ania1003
35
#17424.07.2013, 22:24

#169
Założę się, że gdyby kazano dokonać wyboru wylizać albo wracać do Pl natychmiast, większość wybrała by pierwszy wariant. Nie ma bata, że nie.

Vespa82
402
Vespa82 402
#17524.07.2013, 22:27

Naprawdę nie ma opcji "nie liżę, obczajam?" (niekoniecznie organoleptycznie)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#17624.07.2013, 22:30

widocznie dla niektorych nie ma:):):)
Tylko jak na razie to astronom sie przyczynia dla rozwoju nauki i kultury tego kraju, a nie "lizaki":):)

Ania1003
35
#17724.07.2013, 22:33

Taką opcję maja tylko Ci, którzy maja do czego wracać, więc jest taka opcja. Mój lepszy świat jest tutaj :) Wolę raz wylizać niż obciągać w Pl bez przerwy.

Profil nieaktywny
srup
#17824.07.2013, 22:34

dorann ja tu dopiero kilka lat po przyjezdzie, moje dzieci z pewnoscia cos wniosa do tego panstwa

Vespa82
402
Vespa82 402
#17924.07.2013, 22:37

Ty patrz Ania ja nie muszę ani lizać ani ciągnąć, a i do czego wracać mam: udłąw się :)

Vespa82
402
Vespa82 402
#18024.07.2013, 22:38

* udław bez ą

Ania1003
35
#18124.07.2013, 22:41

Vespa to masz szczęście :) ja tego szczęścia nie miałam, zawsze wszystko sama i od zera :) A lizać niekoniecznie trzeba dosłownie, istnieje jeszcze coś takiego jak przenośnia :)

Ania1003
35
#18224.07.2013, 22:44

By the way Vespa.. dławię się takimi złośliwcami jak Ty, bo ich nie brakuje...

Ania1003
35
#18324.07.2013, 22:49

...a to, że ktoś ma gorzej wcale nie oznacza, że jest gorszy i bezwartościowy! Nie wszystkim równo i dobrze się wiedzie, a to powoduje, że czasem trzeba dokonać wyboru niekoniecznie zgodnego z własnym przekonaniem. Grunt by cieszyć się z tego co się ma i co osiągnęło się własnymi rękami. Szkoda, że tego nie rozumiesz Vespa.

Profil nieaktywny
srup
#18424.07.2013, 22:52

wiem, ze to dziwne ale w pamietnikach Kate powinna wspomniec, jak obciagnac krolowi,przeciez w koncu wszyscy jestesmy ludzmi

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#18524.07.2013, 23:30

#182

To nie jest niezasluzona zlosliwosc Aniu, bo ta budzi sie w niektorych z nas ze wzgledu na to co napisaliscie. Forma w jakiej Ty i pare innych osob zaczela odnosic sie ponad moja glowa do nieistniejacych wypowiedzi, po prostu znamionuje glupote.

Napisalem jedynie, ze w XXI wieku jest egzotycznym posiadanie podzialow klasowych, arystokracji, rodziny krolewskiej utrzymywanej z publicznych pieniedzy. Nie jest to zamach na srodowisko w jakim sie znalazlem, a jedynie komentarz osoby wychowanej w zupelnie innych realiach. Osoby, ktora posiada pewien dystans ale rowniez wiedze i zrozumienie dla sytuacji.

Wychowalem sie, miedzy innymi, na brytyjskiej literaturze i cale dziecinstwo chlonalem jej klimat na rowni z polskimi autorami: Robert Luis Stevenson, Rudyard Kippling, Lewis Caroll, Charles Dickens i ci, ktorych teraz nie pamietam, dali mi niezle w niego wprowadzenie. Historii Wysp tez raczej nie omijalem szerokim lukiem i choc daleko mi do fachowca, to jakies pojecie o ogolnych pryncypiach posiadam. Podrzucilem w pytaniu do was w ktoryms poscie kilka milowych kamieni w tym temacie, zeby zobaczyc z kim w dyskusji mam do czynienia. Przeszly bez echa. Bylem ciekaw czy nie trafie na kogos, kto czegos mnie nauczy, otworzy oczy i zacheci do jakiegos wysilku.

Jestem tu (w Szkocji) ze swiadomego wyboru, ciesze sie tym faktem juz osiem lat i nie zamierzam opuszczac tego miejsca, bo jest mi tu zwyczajnie dobrze. Rozumiem nieco w jaki sposob ksztaltowala sie brytyjska tozsamosc spoleczna, jak historia ksztaltowala role monarchii w Anglii, jaka jest jej obecna rola i jakie plyna z niej dla spoleczenstwa korzysci, jakie skutki wywarla ona na historii Europy, jakie implikacje wyniknely w historii swiata.

Jakie obciazenia niesie za soba koszt monarchii- dowiedzialem sie de facto w trakcie tego tematu i nawet napisalem, ze w wysokosci w jakiej sie ksztaltuja jestem w stanie chetnie je poniesc. Takie wlasnie sa pozytywne skutki dyskutowania o rzeczach, wiedze te podrzucil mi ktos inny i jest teraz rowniez moja.

Wszystko pisalem raczej zartobliwym i pelnym nadziei na ciekawa dyskusje tonem. W odpowiedzi na moje uwagi wyskoczyliscie na mnie ze stekiem kasliwych komentarzy i inwektyw, w ktorych jedna byla chociaz zabawna - propozycja akcesu w Home Office was, jako ekspertow i znawcow polskiego charakteru, celem weryfikacji podan o naturalizacje. Cos od czego zaksztusilbym sie drinkiem, gdybym takiego posiadal.

Wy, ludzie ktorzy nawet nie odwazyliscie sie nawiazac do zadanego pytania o Cromwellu, mielibyscie byc przedstawicielami naszego panstwa? Ludzie, ktorzy nie potrafia przeczytac dluzszego tekstu ze zrozumieniem, toczacy jadem i reagujacy wsciekloscia na wszystko czego nie potrafia pojac, lub sie z tym zgodzic? Swiat dokonuje postepu dzieki konstruktywnej krytyce, polemice i docieraniu pogladow, a nas Polakow ciagnie zas od dawna w dol ta cecha narodowa, ktora zamyka sie w klotliwosci i niezgodzie, wzajemnej podejrzliwosci i zawisci, a te wszystkie cechy prezentujemy w tym temacie, klocac sie o rzeczy, ktore nawet nie zostaly powiedziane. Przynajmniej przeze mnie.

Dlatego nie dziw sie, ze sciagasz od niektorych zlosliwe komentarze - sa zasluzona reakcja na tepote jaka plynie z tego co napisalas. Plynie rowniez ze swiadomosci, ze wszyscy wiemy, ze nawet gdybysmy trzymali ciagle nos w ich dupie i tak nigdy nie bedziemy postrzegani tak samo. Ciagle pozostaniemy Polakami, imigrantami i obcymi, warto wiec trzymac sie jakiejs tozsamosci, ktora przynajmniej dobrze znamy. Nie widze tez powodu, dla ktorego mialbym jako imigrant stawac sie od razu rojalista, znacznie blizej mi spuscizny lewicowej tych, ktorzy walczyli o prawo prostego czlowieka do godnosci, bo do takich sie zaliczam.

Dlatego nie mam oporow w komentowaniu tego co nie lubie, podkreslajac rownolegle to co mi sie podoba, w moim wypadku zachwyca najbardziej kraina, w ktorej przyszlo mi mieszkac. Nie zajalem wcale miejsca w lozy szydercow i krytykantow, a egzotyke tych zwyczajow traktuje z przymruzeniem oka i lekkim usmiechem, w koncu to ja przyjechalem do nich, a nie oni do mnie. Nie zmienia to faktu, ze mam prawo do wlasnego zdania, a wasze komentarze uwazam po prostu za durne. I jesli zwrocilas uwage - pogratulowalem nowym rodzicom jako ludziom, bo uwazam ich za w miare sympatycznych posrod calej ich reszty.

Profil nieaktywny
srup
#18624.07.2013, 23:46

nie wszystko mozna zamazac pewnym kometarzem pelnym slow niepotrzebnych, powinienes zostac aktorem Mazio, przyznales sie kiedys do bledu, oceniles rodzine krolewska ze swojego malomiasteczkowego sposobu postrzegania i jak tak bedzie dalej to nie pogadamy

Mazio
10 209 1
Mazio 10 209 1
#18724.07.2013, 23:53

I can see where this is going srup. :)

Profil nieaktywny
srup
#18824.07.2013, 23:59

znow sie schlales miernoto

Profil nieaktywny
srup
#18925.07.2013, 00:04

przy tylu wpisach powinien miec twarda skore :)

Profil nieaktywny
figus
#19025.07.2013, 00:41

jacy oni pienkni som

Ania1003
35
#19125.07.2013, 12:08

Mazio chcesz filozofuj sobie z filozofami...

Ja chcę tylko żyć na w miarę dobrym poziomie, jak pewnie większość przybyłych do tego kraju, a żeby tego dokonać nie trzeba być filozofem i na to wygląda, że albo nie ma tu na Emito.net ludzi na twoim poziomie intelektualnym więc chcesz się pochwalić swoją wiedzą, albo po prostu nie rozumiesz prostych ludzi, którym Polska dała w dupę i szanują to co tu mogli i nadal mogą osiągać, bez względu na historię tego kraju. A może to my nie rozumiemy tych, którym wszystko z łatwością przyszło???

Wbrew Twojemu wyobrażeniu Twoje komentarze nie wyglądają na komentarze z dystansem i żartem, wręcz przeciwnie.

Profil nieaktywny
NEDD
#19225.07.2013, 16:34

Kate W. Jakby to przetlumaczyc na polski to Katarzyna W. Przypadek? Oby kocyk nie byl sliski :)

astroman
8 078
astroman 8 078
#19325.07.2013, 16:36

Tak, my też widzieliśmy ten obrazek na FB, troche już czerstwy.

Profil nieaktywny
NEDD
#19425.07.2013, 19:00

To zapodaj bo jakos nie widzialem.

astroman
8 078
astroman 8 078
#19525.07.2013, 19:03
Profil nieaktywny
NEDD
#19625.07.2013, 20:51

Ja widzialem to u Urbana na stronce :)

squit
3 108
squit 3 108
#19726.07.2013, 02:13

No jak już famfary mineły ,to teraz trzeba zapytać dzieci (codziennie wydalanych z UK w ilościach dziesiętnych w imię tego "Królewskiego" prawa) imigrantów które są pozbawiane rodziców:

Czy mają taki sam powód do szczęścia ???

Profil nieaktywny
NEDD
#19826.07.2013, 09:43

Matka wie że ćpiesz?

squit
3 108
squit 3 108
#19926.07.2013, 18:03

Ned czy jak ci tam pajacu ?
Naucz się pisać... Bo narazie to wygląda na to ,jagbyś miał mózg od środka osrany.