Do góry

Tablet dla każdego ucznia w Edynburgu?

Każdy uczeń w Edynburgu dostanie tablet, jeżeli w życie wejdzie pilotażowy program nazwany “Przyszłość Edukacji w Szkocji”.

Tablety mogą znaleźć zastosowania w każdym z przedmiotów. Fot. FHKE (CC BY-SA 2.0)

Program ma na celu zaznajomić uczniów z “cyfrowym uczeniem się”. Praktyczne testy próbne, polegające na rozdaniu uczniom w czterech wybranych szkołach Apple iPads, pokazały, że program daje efekty i teraz planowane jest rozszerzenie akcji na wszystkie szkoły w stolicy.

Obliczono, że program będzie kosztował Council i sponsorów ok 6,5 miliona funtów, pod warunkiem, że netbooki, ipady i tablety zakupione zostaną po cenie 150 funtów. Niemniej autorzy projektu uważają, że pieniądze nie pójdą na marne, ponieważ program zrewolucjonizuje dotychczasową edukację.

Melanie Main z Partii Zielonych, której córka wzięła udział w testach, uważa, że Ipada powinien dostać każdy uczeń.

– Przyniosłoby to korzyści wszystkim dzieciom – mówi Melanie Main i jak dodaje – Moja córka wzięła udział (w programie - przyp. red.) i to otwarło jej oczy. Mogła rozwiązywać zadania matematyczne, kręcić filmy, nagrywać muzykę. Myślę, że jest to genialne narzędzie do edukacji i może poprawić jakość nauki.

Uczniowie z Broomhouse Primary, Sciennes Primary, Gracemount i Forrester High dostali sprzęt w ramach 9-miesięcznego testu. Używali różnych aplikacji do rozwiązywania rozbudowanych zadań z algebry, budowania trójwymiarowych piramid i innych rodzajów prac.

Mark Cunningham, dyrektor działu informatycznego w Forrester High uważa, że tablety znacznie zmieniły edukację zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli: – To bardzo szybko staje się integralną częścią naszego świata, a my mamy obowiązek się rozwijać.

Tablety mogą znaleźć zastosowania w każdym z przedmiotów, uczniowie mogą za ich pomocą kręcić profesjonalne filmy, robić notatki, tworzyć mapy, rozwiązywać zadania matematyczne.

Badania dowodzą, że narzędzia te pomogły dzieciom, które wcześniej miały problemy z nauką. Rodzice uważają, że dzieci, które dostały tablety są bardziej odpowiedzialne i uczą się nowych nawyków pracy.

Katalog firm i organizacji Dodaj wpis

Komentarze 66

astroman
8 078
astroman 8 078
#128.03.2013, 10:42

To może EDENburskie Mariany się w końcu do szkoły wybiorą ;)

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#228.03.2013, 11:10

albo ..... Komentarze zawierające wulgaryzmy będą usuwane rachunek na kilka tysiakow w apple store jak syn pewnego policjanta (wczorajsze metro)
;)

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#328.03.2013, 11:51

pindrolic to wulgaryzm?
to ja poprosze wykladnie...
;)

Profil nieaktywny
abaddon
#428.03.2013, 12:23

za cene ipada , mozna miec sredniej klasy komputer stacjonarny , ktory masakruje ten gadzet od apple'a( nie twierdze ,ze jest zly tylko nie zmieni nic w zyciu pragnacego sie uczyc).

elastycznyjozef
21 092 15
elastycznyjozef 21 092 15
#528.03.2013, 12:25

Mam nawet pomysł na hasło marketingowe:
"Tablety zamiast tablet"
(if you know what I mean ;))

bus_37
Dundee
24 200 114
bus_37 Dundee 24 200 114
#628.03.2013, 12:42

Pomysl nie jest zly.

Niech sie dzieci ucza ze tabley to tez pomoc naukowa a nie lansik.

Nie ma co uciekac przed technologia, lepiej wydana kasa niz na tramwaj, czy inne skandale.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#728.03.2013, 13:46

ciekawe ile z nich znajdzie sie zaraz w lombardach pod zastaw

kijevna
18 940
kijevna 18 940
#828.03.2013, 13:47

o super, nie sadziłam, że tak szybko te dzieciaki zaczną się zwracać;)

mateo1
1 177 35
mateo1 1 177 35
#928.03.2013, 13:49

''Uruguay is part of the One Laptop Per Child project, and in 2009 became the first country in the world to provide a laptop for every primary school student.''

Czy moge powiedziec ze Szkocja jest ''100 lat'' za Urugwajem? ;-)

Profil nieaktywny
abaddon
#1028.03.2013, 13:56

mozesz.....

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1128.03.2013, 15:17

A jak konia podłączą pod dynamo, to nawet laptopa naładuje

MakasUK
78 454
MakasUK 78 454
#1228.03.2013, 15:23

wiekszosc uczniow juz posiada tablety i jakos nie wyglada na to by uzywali ich do nauki. jak dla mnie to wywalenie kasy w bloto, ani to sprzet lepszy od przecietnego laptopa ani bardziej uzyteczny, szczegolnie gdy software bedzie ograniczony do tego co mozna kupic w mac-shopie

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1328.03.2013, 21:13

Jest też wzmianka o netbookach... które większość firm wycofuje w tym roku z produkcji.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1428.03.2013, 22:02

Zalegające w magazynach same się nie sprzedadzą. ;)

A tak poważnie to wyposażenie tutejszych szkół jest lata świetlne przed polską, dzieciaki od pierwszej podstawówki zasuwają na ipadach.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1528.03.2013, 23:06

radnor
#14 | Dziś - 22:02
Zalegające w magazynach same się nie sprzedadzą. ;)

A tak poważnie to wyposażenie tutejszych szkół jest lata świetlne przed polską, dzieciaki od pierwszej podstawówki zasuwają na ipadach.

tak ?
a zapytaj ich gdzie lezy francja

Opublikowane właśnie w Wielkiej Brytanii wyniki badań są alarmujące. Na ich podstawie można uznać, że stan wiedzy obywateli tego państwa jest skandalicznie niski. Wśród populacji w wieku od 16 do 23 lat tylko mniej niż połowa osób wie, że masło jest produktem, który pochodzi od krów mlecznych. Co trzeci badany nie wie też, że jajka znoszą kuryCo gorsza, nie brakuje młodych ludzi, którzy sądzą, że także bekon jest produktem pochodzenia roślinnego. Aż osiem procent badanych było przekonanych, że robi się go z pszenicy, a kolejne dwa procent myślało, że boczek produkuje się z kukurydzy. Taki sam problem był ze stekiem. W tym wypadku aż dwanaście procent pytanych stwierdziło, że robi się go z pszenicy lub kukurydzy.

Komentatorzy zastanawiają się teraz, jak bardzo zatrważający jest poziom ignorancji młodych ludzi w innych dziedzinach.

ale zgodzie sie jezeli zapytasz o najnowsza gre to ci opowiedza w najmniejszch szczegolach

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#1628.03.2013, 23:11

Polacy na szczęście wiedzą doskonale gdzie jest Londyn, inaczej dziesiątki tysięcy miagistrów socjologii pozdychały by z głodu bez szansy wymopowania tesco na nocnej zmianie.

checkmate
6 858
checkmate 6 858
#1729.03.2013, 02:36

Tabliczkę mnożenia znam nie najgorzej, pomimo braku tabletów, komputerów, a nawet - o zgrozo - kalkulatorów w moich szkolnych czasach.
A może właśnie DLATEGO ją znam?
radnor, jest coś takiego jak wykształcenie ogólne. Znajomość zachowań społeczeństwa, liczenie piątych pochodnych czy umiejętność czytania DOS-a nie są poszukiwane przez pracodawców.
Czy w imię dobrej pracy mamy mieć pojęcie wyłącznie z wąskiego zakresu naszych obowiązków?
To byłoby okropnie nudne.

jordano
86
jordano 86
#1829.03.2013, 10:47

Pojdzmy tym tropem a zwiekszy sie problem z oczami wsrod mlodych osob. ;) Odstawmy ksiazki na bok. ;)

"Moja córka wzięła udział (w programie - przyp. red.) i to otwarło jej oczy." - A za kilka lat bedzie to powodem ich zniszczenia.

"To bardzo szybko staje się integralną częścią naszego świata, a my mamy obowiązek się rozwijać." - a za razem niszczyc swoje zdrowie.

:)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1929.03.2013, 11:14

jordano
#18 | Dziś - 10:47
Pojdzmy tym tropem a zwiekszy sie problem z oczami wsrod mlodych osob. ;) Odstawmy ksiazki na bok. ;)
_______________________________

Kindle i inne czytniki sprzedają się bardzo dobrze. E-booki również. W tym kraju sprzedaje się kilkukrotnie więcej książek niż w Polsce.

jordano
86
jordano 86
#2029.03.2013, 11:53

@esha_ ;
Chodzi mi o sam fakt czytania z urzadzenia elektrycznego. :)
Oczywiscie, masz 100% racji, ksiazki sprzedaja sie znakomicie, tylko akurat dlaczego sa one w postaci elektronicznej? Nie jest moim zamiarze nienawidziec tego typu pomyslu, lecz z drugiej strony, czy nasze zdrowie nie jest wazne? Czy 'modern life' nie chce jakoby zrobic z nas kalekow?
To tylko domniemania z mojej strony. ;) Nie oceniam zle czy dobrze. ;)
Pozdrawiam. :))

MakasUK
78 454
MakasUK 78 454
#2129.03.2013, 11:56

skąd pomysł że ekrany niszczą zdrowie?

jordano
86
jordano 86
#2229.03.2013, 12:01

A wzrok? :)

MakasUK
78 454
MakasUK 78 454
#2329.03.2013, 12:03

ekrany nie niszczą wzroku od lat. nawet stare monitory crt bardziej szkodziły promieniowaniem niż wyświetlanym obrazem. ekrany mogą ewentualnie męczyć oczy, ale i to jest dość rzadkie przy obecnych rozdzielczościach i odświeżaniu ekranu

jordano
86
jordano 86
#2429.03.2013, 12:20

'Syndrome' can include eyestrain, headaches, blurred vision and dry eyes

Read more: http://www.nydailynews.com/life-sty...

Szanuje Twoja wypowiedz, bedzie mozna to stwierdzic w ciagu kilku dekad w przod.

http://www.cleveland.com/healthfit/...

Dlatego tez napisalem, nie oceniam. ;)

MakasUK
78 454
MakasUK 78 454
#2529.03.2013, 12:24

no dobrze, ale w linkach opisane są objawy przemęczenia oczu, a nie ich zniszczenie. wystarczy odstawić ekrany na jakiś czas, robić przerwy we wgapianiu się i wszystko bedzie ok

jordano
86
jordano 86
#2629.03.2013, 12:28

Dokladnie, co moze miec rozny wynik koncowy.
Nie jestem pewny czy ktoras z tych osob chciala by miec symptomy zmeczonych oczu? :/

BD.K
20 493 1
BD.K 20 493 1
#2729.03.2013, 12:37

oczywiscie ze zmecza slepia
tyle, ze nie sadze zeby czytaniem ksiazek
;)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#2829.03.2013, 12:56

jordano
#20 | Dziś - 11:53
@esha_ ;
Chodzi mi o sam fakt czytania z urzadzenia elektrycznego. :)
___________________________

Jordano, co wiesz o technologii użytej w e-readerach? W jaki sposób technologia E Ink niszczy wzrok?

"Oczywiscie, masz 100% racji, ksiazki sprzedaja sie znakomicie, tylko akurat dlaczego sa one w postaci elektronicznej?"
_____________________________

Bo tak wygodniej wielu ludziom? Bo czytnik waży kilkanaście dekagramów? Bo mieszczę w nim kilka tysięcy książek i mogę czytać to, na co w danym momencie mam ochotę a nie to, co wrzuciłem do torby/teczki/plecaka? Bo w drodze do pracy, w autobusie, mam dostęp do świeżej prasy? Bo w podróż zabieram jeden czytnik- zamiast kilku kilogramów papieru, zajmującego sporo miejsca? Bo książkę mogę czytać w kilka minut po podjęciu decyzji o zakupie, którego mogę dokonać np. leżąc w parku na trawie?

I jeszcze jedno: nikt nie kupuje e-booka po to tylko, aby postawić go sobie na półce. ;)

jordano
86
jordano 86
#2929.03.2013, 13:07

@esha_;
Powyzej zostalo wytlumaczone. ;)

Dokladnie, bo tak wygodniej dla wielu osob, spojrzmy na to gdy wygoda zamienia sie w naszego wroga? Prostym przykladem jest pozywienie, wygoda w wytworzeniu wielu produktow spotyka sie w pozniejszej instancji zlym stanem zdrowia.
Kazdy jest indywidualna jednostka, nie odpowiadam w innych imieniu, kazdy z nas wybierze droge przyjazna dla nas samych. Kazdy odpowiada za siebie i wlasne zdrowie, dlatego powtorze raz jeszcze, nie oceniam.

Zgadzam sie z Toba ponownie. :)

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3029.03.2013, 13:28

kindle i pochodne akurat niczego mi nie męczą bardziej niż książka, a czytam na nim nieraz po 2-3 godziny dziennie. Znam nawet kogoś, kto dzięki niemu zaczął znów czytać, bo przez 50 lat nabawił się sporej wady wzroku i drobny tekst w papierowych wydaniach szybko go męczył, a z powiększoną czcionką na e-readerze nie ma tego problemu.

Świat nie stoi w miejscu, twój dziadek narzekał na ojca, bo ogląda TV zamiast ganiać patykiem obręcz od beczki i bawić się w powstańców, twój ojciec narzekał że spędzasz czas przed komputerem, teraz twoja kolej narzekania na dzisiejszą młodzież. ;)

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3129.03.2013, 13:33

radnor, jest coś takiego jak wykształcenie ogólne. Znajomość zachowań społeczeństwa, liczenie piątych pochodnych czy umiejętność czytania DOS-a nie są poszukiwane przez pracodawców.

Chyba, że jesteś marketingowcem, inżynierem albo informatykiem, wtedy przydają sie o wiele częściej, niż wiedza o sumarycznej długości lewych dorzeczy Amazonki przydatna głównie w pub quizach..

jordano
86
jordano 86
#3229.03.2013, 13:37

Dlatego nadal powtarzam, nie oceniam. ;)
Kazdy to osobna jednostka, jednemu to pomoze drugiemu zaszkodzi.

Bardzo chcialbym narzekac, nie interesuje mnie to.
Przykro mi randor.

jordano
86
jordano 86
#3329.03.2013, 13:42

I teraz, czy powiekszona czcionka na e-reader'ze pomoze mu w tym aby jego rzekoma wada od czytania ksiazek z mala czcionka, zanikla? Wydaje Ci sie, ze takich osob jest stosunkowo bardzo malo do osob z wadami wzroku wlasnie od czytania z urzadzen elektrzycznych?

Raz jeszcze Cie prosze, nie uwazaj, ze narzekam. ;-)))

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3429.03.2013, 16:01

Wydaje Ci sie, ze takich osob jest stosunkowo bardzo malo do osob z wadami wzroku wlasnie od czytania z urzadzen elektrzycznych?

Jak powrzechnie wiadomo okularów jeszcze 30 lat temu nikt nie nosił. ;)

Profil nieaktywny
makumbaa
#3529.03.2013, 21:10

po co gówniarzom tablety?

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3630.03.2013, 00:58

żeby nie wyrosły na takich osłów.

mateo1
1 177 35
mateo1 1 177 35
#3730.03.2013, 01:28

Tablet is a traditional Scottish sweet made from sugar, condensed milk and butter.

;-) ;-)

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3830.03.2013, 01:41

Swoją drogą 30 lat temu pytali "Po co gówniarzom BBC Micro". :)

Profil nieaktywny
makumbaa
#3930.03.2013, 18:49

nie wiem czy zmądrzeją od grania w debilne gry, bo do tego głównie będzie ablet służył

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#4030.03.2013, 19:57

Jak do tej pory, oznaki debilizmu wylewają się głównie z co drugiej Twojej wypowiedzi.

Masowa komputeryzacja szkół 30 lat temu i dzisiejsze osiągnięcia obecnych na całym świecie brytyjskich firm z sektora IT. Nawet ptasi móżdżek powinien dać radę połączyć te dwa fakty. Team 17, Lionhead Studios, Rockstar, wszystko dzięki dzieciakom które wyrosły w czasie, kiedy Tobie podobni mówili "po co im komputer w szkole, będą grać w debilne gry".

prophet
677
prophet 677
#4102.04.2013, 06:36

Jako "" moderator", może raczej staraj się nie obrażać innych,co ?Te!Pajacu!Dasz rade?Czy wykasujesz natychmiast mój wpis?Ty tchórzu!Nie zwracaj się do adwersarzy per "ptasi móżdżek".Czy Ty w ogóle wiesz kogo określa się mianem "adwersarz" ?Nie?To " se wygooguj"

prophet
677
prophet 677
#4202.04.2013, 06:51

Jak moderator określasz piszących jako debili ?Czy ty masz chłopcze nasrane,czy jak ?"Oznaki DEBILIZMU wylewają się z co drugiej wypowiedzi".Ja tu bywam raz, góra dwa razy w tygodniu,ale dziwie się,ze większość stałych bywalców jeszcze Cie stad nie wytupała.
Mam nadzieje,ze teraz grzecznie (jako MODERATOR),przeprosisz PUBLICZNIE za swoje wpisy i nie wykasujesz tego co ja tu Tobie nawciskalem.Masz honor? Wątpię e się może raz postaraj.Rozumiem,ze każdego z nas czasami ponosi,ale tylko Ty masz prawo to usuwać,wiec kontroluj się,albo sobie odpuść bycie MODERATOREM.

ErgSamowzbudnik
243
#4302.04.2013, 12:47

"Masowa komputeryzacja szkół 30 lat temu i dzisiejsze osiągnięcia obecnych na całym świecie brytyjskich firm z sektora IT...." - Jaka masowa komputeryzacja szkół mogła mieć miejsce w 1982 roku?!?

Coraz większa specjalizacja, wymagana w jakiejś branży, np. w informatycznej, nie usprawiedliwia bezbrzeżnej ignorancji w innych, nie związanych z informatyką dziedzinach. Uważam, że tak brytyjski jak i polski nastolatek powinien jednak wiedzieć, gdzie leży Francja a nawet pamiętać, że Paryż to stolica Francji...

prophet
677
prophet 677
#4402.04.2013, 13:24

ErgSamo(...) a do kogo te "marosci" ? Tu ? Na emito ? Starasz sie pisac merytorycznie?Stary! Nie widzisz jak tu jest?SKoro nawet sam MODERATOR bluzga wypowiadajacych sie od debili (sic!), skoro pisze,ze tu same debilizmy ( wiec kto jest ich autorem jak nie debile:-) ? ), chlopie wyluzuji albo sie dostosuj do poziomu tego RYNSZTOKA vel emito albo znajdz sobie inny portal.Meritum- to nie pod ten adres.Oczywiscie,ze masz racje i wiesz co piszesz,ale (raz jeszcze) to nie tu.Pozdro :-)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#4502.04.2013, 13:35

Mogła mieć. Rządowy program informatyzacji -w tym także szkół- realizowany był już w latach 1980-1982.
A tutaj jeden z ówczesnych komputerów użytych do realizacji programu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/BBC_Mi...

To, że w Polsce w tamtym okresie rząd zajmował się rozjeżdżaniem asfaltu czołgami nie oznacza, że w innych krajach wyglądało to identycznie.

prophet
677
prophet 677
#4602.04.2013, 13:39

ErgaSamowzbudnik: sam widzisz,sa tu nawet tacy,ktorzy pisza bzdety o czolgach w Polsce w roku 80'.To bez sensu.Nie wdawaj sie w te skamlanie psiarni.Odpusc sobie powazna dyskusje, bo jak widzisz- nie uchodzi chlopie!

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#4702.04.2013, 13:43

BBC Computer Literacy Project

The BBC Computer Literacy Project was created in the late 1970's and delivered its first computer in the early 1980's with the aim of engaging interested parties with the world of computing and providing learning opportunities by direct experience using a Microcomputer. As part of the project, the BBC produced a television series (The Computer Programme) and documentation that was tied to a computer system providing manuals, applications and a course in programming BASIC.

Primarily, the project was aimed at an adult audience but it soon expanded to encompass schools and it became the foundation from which computer science and information technology was introduced into the school curriculum throughout the United Kingdom.

Here's a quick video of the pre-titles and titles from the first show of "The Computer Programme"

(...)
Legacy
The BBC Computer Literacy Project had a profound effect on a generation of British programmers let alone myself and my computing education is closely tied to the project and you can read my account of how the BBC Micro and the BBC Computer Literacy Project impacted my education and my life within this site.

Nieco więcej:
http://www.retro-kit.co.uk/page.cfm...

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#4802.04.2013, 13:44

prophet
#46 | Dziś - 13:39
ErgaSamowzbudnik: sam widzisz,sa tu nawet tacy,ktorzy pisza bzdety o czolgach w Polsce w roku 80'.To bez sensu.Nie wdawaj sie w te skamlanie psiarni.Odpusc sobie powazna dyskusje, bo jak widzisz- nie uchodzi chlopie!
________________________

Czego nie zrozumiałeś?

A może rozpłakałeś się po dwóch nielajkach, mazgaju?

:D

prophet
677
prophet 677
#4902.04.2013, 13:46

Masz ode mnie za to lajka:-)))))

prophet
677
prophet 677
#5002.04.2013, 13:48

A jak jeszcze cos napiszesz, to znowu Ci dam TYLKO lajki:-)Coz to w koncu oznacza:-))))) ?Pisz-a ja bede lajkowal.A co za roznica: czy na tak czy na nie .Przeciez sam widzisz co sie tu dziejei jakiego poziomu siega emito.To juz jest pozamiatane.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#5102.04.2013, 13:50

O ówczesnym sprzęcie oraz o samym projekcie można przeczytać także tutaj:

http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_Mi...

prophet
677
prophet 677
#5202.04.2013, 13:51

No i slowo cialem sie stalo....czyli....masz lajka:-)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#5302.04.2013, 13:56

Prophet, napisałem już w innym temacie: niezadowoleni, pokrzywdzeni mogą ściągnąć darmowy CMS, zainstalować na bezpłatnym serwerze, za groszową odpłatnością wykupić domenę a potem wypełnić własny serwis pożądaną przez siebie treścią.

Oczywiście masz też pełne prawo do wyrażania swojego niezadowolenia, zastanawia mnie jednak, dlaczego ci wszyscy, którym jest tutaj tak bardzo źle, nie stworzą czegoś bardziej im przyjaznego? Nie trzeba mieć do tego absolutnie żadnej wiedzy informatycznej. :)

prophet
677
prophet 677
#5402.04.2013, 14:02

Z lenistwa brachu:-)Z lenistwa:-)Trust me :-)No i masz lajka:-)

prophet
677
prophet 677
#5502.04.2013, 14:04

Esha: to jest tak.Jak trafisz ( tak jak ja dzisiaj trafilem), to jest spoko, udaje sie pisac i pisac i pisac ( czyli wymieniac nasze spostrzezenia) w sposob kulturalny, grzeczny, bez nadymania sie i bluzgow...ale jak ja czytam ,ze moderator bluzga i jeszcze nie potrafi za to przeprosic, to sorry stary,ale nie masz mi chyba tego za zle,ze nie moge tego zaakceptowac,co ?

ErgSamowzbudnik
243
#5602.04.2013, 14:22

Nie nazwałbym edukacyjnego projektu telewizji BBC z 1982 roku "masową komputeryzacją szkół" ani tym bardziej "rządowym programem informatyzacji". Komputery wtedy dopiero powstawały, termin "literacy" oznacza "zaznajomienie się z czymś, obeznanie, poznanie czegoś". Na początku lat 80-tych o masowej informatyzacji szkół po prostu nie mogło jeszcze być mowy, bo informatyka wtedy dopiero raczkowała. Ważcie słowa, Panowie Moderatorzy, to moja pokorna prośba. Nie zmienia to oczywiście faktu, że brytyjczycy po raz kolejny w historii byli pionierami, tym razem w informatyce.
Nadal jednak uważam, że wiedza ogólna o otaczającym nas świecie w niczym nie przeszkadza wybitnemu informatykowi w pisaniu dobrych programów czy tworzeniu aplikacji na smartfony... :-)

elastycznyjozef
21 092 15
elastycznyjozef 21 092 15
#5702.04.2013, 14:42

Erg, bzdury klepiesz, jedna pod drugą:
Komputery wtedy dopiero powstawały
informatyka wtedy dopiero raczkowała
Fortran 1957
COBOL 1959
BASIC 1964

elastycznyjozef
21 092 15
elastycznyjozef 21 092 15
#5802.04.2013, 14:44

Prolog 1971 (słyszałeś kiedyś o tym? :))
C pomiędzy 1969 i 1973

prophet
677
prophet 677
#5902.04.2013, 14:44

ale przynajmniej probowal:-)

ErgSamowzbudnik
243
#6002.04.2013, 14:47

Miałem na myśli komputery OSOBISTE a nie ustrojstwa wypełnione lampami i zajmujące kilka pomieszczeń... myślałem, że to oczywiste.

ErgSamowzbudnik
243
#6102.04.2013, 14:52

Dobra, zacznijmy od liczydła...

elastycznyjozef
21 092 15
elastycznyjozef 21 092 15
#6202.04.2013, 14:53

Eh. Zobacz lepiej kiedy powstały komputery tranzystorowe - zdaje się, że początek lat 60-tych 20. wieku. ZX Spectrum to 1982.

ErgSamowzbudnik
243
#6302.04.2013, 14:59

Z mojej strony koniec tematu. Dziękuję Józefie za cenne uwagi, znikam z podkulonym ogonem...

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#6402.04.2013, 15:11

Komputery pojawiły się masowo w brytyjskich szkołach w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia a ilość dostępnego oprogramowania edukacyjnego mogłaby Ciebie zaskoczyć.
Twój problem polega na tym, że próbujesz odnosić obecny poziom zaawansowania technicznego do tamtych czasów- ma się on nijak nawet do ówczesnych potrzeb.
Przez lata zmieniała się definicja komputera osobistego- 128 kilobajtów pamięci wystarczało do obsługi baz danych, edycji tekstów, większość programów DTP pracowała na 512 kilobajtach pamięci, Atari ST, które pojawiło się około 1985 roku, dopiero niedawno zaczęło znikać ze studiów nagraniowych, w których zagościło na ponad 20 lat, w niektórych studiach telewizyjnych nadal można spotkać stare, poczciwe... amigi.

Przepraszam, ale nie podpierasz swojej wiedzy (lub raczej: "wiedzy") w temacie żadnymi odnośnikami, poddając w wątpliwość fakty. Bez urazy, ale... ile masz lat? ;)

________________________________

"ErgSamowzbudnik
#56 | Dziś - 14:22
"Nie nazwałbym edukacyjnego projektu telewizji BBC z 1982 roku "masową komputeryzacją szkół" ani tym bardziej "rządowym programem informatyzacji".
________________________________

Hmm... należałoby zrozumieć najpierw, czym jest BBC oraz... "kto za tym wszystkim stoi."

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#6502.04.2013, 15:26

elastycznyjozef
#62 | Dziś - 14:53
Eh. Zobacz lepiej kiedy powstały komputery tranzystorowe - zdaje się, że początek lat 60-tych 20. wieku. ZX Spectrum to 1982.
___________________________

Miniaturyzacja już w latach 70-tych XX w. stała na całkiem wysokim poziomie. Sir Clive Sinclair jest "ojcem" nie tylko Zx Spectrum, ale pierwszego kieszonkowego kalkulatora i projektantem pierwszych kieszonkowych telewizorów... Własnie znalazłem kilka ofert sprzedaży MTV1B na ebayu. ;)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#6602.04.2013, 15:27

* "ale też"
lub
"ale i"
- jak kto woli. ;)